تتر را از کجا بخریم؟

تتر را از کجا بخریم؟

چرا تتر بخریم؟

به دلیل تورم نسبتا بالا در ایران، تقریبا همه سعی می‌کنند تا بخشی از درآمد خود را به شکلی غیر از ریال نگهداری نمایند. تا پیش از رونمایی از رمزارز تتر و امکان خرید آن در ایران، عموما ایرانیان پول خود را به دلار آمریکا یا طلا تبدیل می‌کردند. خرید طلا نیاز به پرداخت کارمزدی حداقل 7 درصدی داشته و همچنین برای خرید آن باید به طلافروشی‌ها مراجعه نمود. همچنین نگهداری امن آن نیز با مشکلاتی روبرو بوده و همواره ترس سرقت آن وجود دارد. خرید و نگهداری دلار آمریکا ساده‌تر بوده، اما باز هم شرایط نگهداری آن و ترس سرقت همواره وجود دارد. با فراهم شدن امکان خرید تتر در ایران، امکان خرید سریع و آنی آن وجود داشته و علاوه بر آن، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مکانی وجود نداشته و تمامی اقدامات به صورت آنلاین انجام خواهد شد. این بدان معناست که می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز و از هر مکانی، ریال را به تتر تبدیل کرده و به صورت دیجیتال (برروی حساب کاربری یا والت الکترونیکی) از آن نگهداری کرد.

 

مزایای خرید تتر

علاوه بر حفظ ارزش سرمایه که پیشتر به آن اشاره شد، امروزه تعداد وبسایت‌هایی که از درگاه پرداخت تتر استفاده می‌نمایند در حال افزایش است. این بدان معناست که برای خریدهای خارجی دیگر نیازی به استفاده از پی پل یا ویزا کارت (که هزینه‌های صدور بالایی داشته و همچنین ریسک نگهداری بالایی دارند)، وجود نداشته و به سادگی می‌توان با تتر موجود در والت دیجیتال، خرید اینترنتی را انجام داده و یا حساب کاربری را شارژ نمود. بنابراین، با تبدیل ریال به ارز دیجیتال تتر هم به حفظ سرمایه کمک شده و هم می‌توان تراکنش‌های بین‌المللی را به سادگی انجام داد. علاوه بر آن، در صورتیکه قصد انتقال وجه از ایران به خارج از کشور را داشته باشید نیز می‌توانید تترهای خریداری شده را به آدرس مقصد منتقل نمایید و یا اگر قصد نقد کردن درآمدهای ارزی را داشته باشید، می‌توانید تتر را به حساب خود یا صرافی دیجیتال معتبر (مثلا کارتی شو) منتقل کرده و معادل ریالی آن را در حساب بانکی خود دریافت نمایید.

 

تاریخچه تتر

رمزارز تتر در سال 1393 فعالیت خود را شروع کرد و هدف آن، ایجاد یک پل امن و مستحکم بین دنیای رمزارزها و دنیای واقعی بود. تتر به ازای هر کوین خود که در چرخه بلاک چین‌ها قرار گرفت، یک دلار آمریکا را در بانک سپرده‌گذاری نمود. با این کار، عملا هر کوین تتر که با نام USDT در حال گردش و استفاده است، ارزشی معادل 1 دلار آمریکا پیدا کرد. همین برنامه‌ریزی باعث شد تا Tether به یک استیبل کوین (کوین‌هایی که ارزش آن‌ها تقریبا ثابت است)، تبدیل شود.

 

ایجاد یک رمزارز که قیمت آن تقریبا ثابت بوده و معادل دلار آمریکا (ارز مبنای جهانی) باشد، باعث استقبال از این پروژه گردید و همین امر باعث شد تا به سرعت راه خود را به تمامی صرافی‌های رمزارز باز نماید. در حقیقت، تتر تبدیل به یک رمزارز مبنا گردید و هر زمان که فردی قصد ورود به صرافی‌های رمزارز و شروع به خرید و فروش رمزارزها نمود، در گام اول می‌بایستی بودجه خود را به شکل این رمزارز درآورد. جالب است بدانید که در سال 1400، بیش از 68 میلیارد دلار تتر خریداری شده و به چرخه‌های واقعی وارد شده است.

 

کاربرد تتر در بلاک چین

همانطور که احتمالا می‌دانید، رمزارزها نوسانات بسیار بالایی داشته که ممکن است در طول یک روز نیز بیش از 50 درصد در قیمت آن‌ها نسبت به دلار آمریکا، تغییرات ایجاد شود. همین نوسانات باعث شده تا این بازار برای بسیاری جذاب شده و از طرف دیگر، باعث شده تا ریسک ورود به این بازار نیز افزایش یابد. افرادی که قصد معامله کردن رمزارزها را دارند، سرمایه‌ی خود را ابتدا به تتر تبدیل کرده، سپس به والت اختصاصی خود در حساب صرافی رمزارز منتقل می‌نمایند.

 

این معامله‌گران، هر زمان که بازار را مناسب ورود ببینند، با استفاده از تتر خود، معاملاتی را باز کرده (برای مثال، بیتکوین خریداری می‌کنند) و هر زمان که قصد بستن معاملات را داشته باشند، دارایی خود را مجددا به تتر تبدیل کرده تا ارزش آن حفظ شود. دقیقا در بورس‌های جهانی نیز همین اتفاق با دلار آمریکا رخ می‌دهد. تریدرهای بازارهای جهانی، در زمان مناسب سهام مختلف را خریداری کرده و در زمانی که بازار امن نباشد، دارایی خود را به دلار آمریکا تبدیل کرده تا ضمن حفظ سرمایه، منتظر موقعیت مناسب برای ورود به بازار باشند.

 

شبکه انتقال تتر

همانطور که برای انتقال پول از حساب بانکی، باید یک شبکه میان بانک‌ها برقرار باشد تا بتوان مبلغی را بین حساب‌ها انتقال داد، در بلاک‌چین‌ها نیز نیاز به یک بستر برای انتقال رمزارزها وجود دارد. برای انتقال تتر، شبکه‌های متعددی وجود داشته که علاوه بر ثبت داده‌های مربوط به انتقال وجه، مبلغ را از حساب مبدا به حساب مقصد منتقل می‌کنند. برای مثال، شبکه اتریوم، ترون و … همگی می‌توانند میزبان ثبت و انتقال رمزارز USDT باشند.

 

شبکه ترون

اگرچه شبکه اتریوم بسیار شناخته شده بوده و قابلیت انتقال انواع رمزارها را دارد، اما به دلیل کارمزد بسیار بالا، عموما به ندرت از آن برای انتقال تتر استفاده می‌شود. شبکه‌ای که در حال حاضر، کمترین کارمزد را برای انتقال تتر در نظر گرفته و همچنین سرعت انتقال و ثبت بالایی دارد، شبکه‌ای با نام ترون بوده که مربوط به بلاک‌چینی با همین نام است. پس از خرید تتر، این رمزارز را می‌توان با کارمزد بسیار کم (کمتر از 1 دلار) به هر آدرس والتی در مقصد، منتقل نمود.

 

خرید تتر trc20

آنچه که با نام خرید تتر trc20 شناخته می‌شود، همان خرید تتر و انتقال آن با استفاده از شبکه سریع، امن و کم کارمزد ترون است. trc20 در حقیقت نام شبکه ترون بوده و نسل جدیدتر trc10 است. این شبکه به دلیل کارمزد بسیار کم و سرعت انتقال تتر، در حال حاضر محبوب‌ترین شبکه برای نقل و انتقالات USDT است. در مقایسه با شبکه اتریوم که حداقل کارمزد انتقال در آن معادل 10 دلار (که تا 20 دلار نیز افزایش می‌یابد)، تعیین شده است، شبکه ترون و خصوصا تی آر سی 20، عموما کمتر از 1 دلار کارمزد دریافت نموده و سرعت انتقال و ثبت آن نیز به مراتب بیشتر از اتریوم است.

 

آموزش خرید تتر

به صورت کلی، دو روش برای خرید تتر وجود دارد. در روش اول باید در یک صرافی رمزارز همانند نوبیتکس، اوکی اکسچنج و … حساب معاملاتی باز کرده، مدارک لازم را بارگذاری نمایید و مراحل دقیق احراز هویت که بعضا تا یک هفته زمان می‌برد را دنبال نمایید. در آخر، وارد بخشی با نام مارکت خواهید شد که باید سفارش خود برای خرید تتر را ثبت نموده و در صورت پیدا شدن فروشنده (با قیمت مد نظر شما)، سفارش ثبت شده و به والت شما در همان صرافی رمزارز منتقل خواهد شد. خرید تتر در صرافی‌های رمزارز با کارمزدی حداکثر 0.4 درصدی همراه است.

 

در مرحله بعد، می‌توانید ضمن پرداخت کارمزد انتقال، تتر خود را به آدرس والت جدید (مثلا آدرس والت در صرافی کوینکس یا کوکوین) منتقل نمایید. این کارمزد، تقریبا معادل 1 دلار بوده که از حساب شما کسر خواهد شد. همانطور که متوجه شدید، این روش هم زمان بیشتری نیاز داشته و هم کارمزد پرداختی بیشتری به همراه دارد.

 

در روش دوم، یک حساب در صرافی دیجیتال باز خواهید کرد و سپس احراز هویت را انجام خواهید داد. در صرافی‌های دیجیتال، احراز هویت در کمتر از چند دقیقه انجام شده و سپس تمامی خدمات برای کاربر باز خواهد شد. در مرحله بعدی، سفارش خود را ثبت نموده که پس از انجام پرداخت، میزان تتر خریداری شده به صورت آنی به آدرس والت تعیین شده منتقل خواهد شد. بنابراین، پروسه‌ی خرید تتر در صرافی‌های دیجیتال نه تنها با هزینه‌ی کمتری همراه است، بلکه سرعت انجام آن نیز بسیار بالاتر است.

 

خرید تتر بدون احراز هویت

طبق قوانین بانکی و کسب و کارهای اینترنتی، خرید و فروش رمزارزها بدون احراز هویت تخلف بوده و با وبسایتی که این خدمات را ارائه دهد (که طبیعتا تحت قوانین فعالیت نکرده و شاید معتبر نباشد)، برخورد خواهد شد. به همین جهت نیز امکان خرید تتر بدون احراز هویت عملا وجود ندارد. با این حال، صرافی دیجیتال کارتی شو مراحل احراز هویت را بسیار ساده و سریع کرده است. برای این کار، کافی است که یک حساب در کارتی شو باز نمایید، سپس تصویر کارت ملی (یا شناسنامه) خود را ارائه داده و سپس یک حساب بانکی به نام خود معرفی نمایید.

 

در کمتر از چند دقیقه حساب کاربری شما تایید شده و پس از آن نه تنها امکان خرید تتر یا فروش آن را دارید، بلکه می‌توانید از سایر خدمات پرداخت خارجی از جمله پرفکت مانی و سایر ووچرها نیز استفاده نمایید. تمامی خدمات و امکانات به صورت تمام اتوماتیک ارائه شده که به معنای دسترسی سریع در هر زمان از شبانه روز به روش پرداخت خارجی است.

 

ویدئوهای آموزشی خرید پی اس ووچر و خرید پرفکت مانی در کانال آپارات ارائه شده که به شما آموزش می‌دهد که چگونه در کمترین زمان ممکن، خرید خود را انجام دهید. با توجه به امکانات ارائه شده توسط کارتی شو و همچنین کارمزد بسیار اندک آن، می‌توان مطمئن بود که کارتی شو، بهترین سایت خرید تتر است. برای مشاهده سایر خدمات این مجموعه به وبسایت کارتی شو مراجعه نمایید.

جدیدترین مطالب