تعمیرات کنترل برد و هشبرد ماینر

تعمیرات کنترل برد و هشبرد ماینر

تعمیرات کنترل برد و هشبرد ماینر

با توجه به رشد روز افزون ارزهای دیجیتال، اقتصاد به سمت این ارزش ها گرایش پیدا کرده است. جهت استخراج انواع ارزهای دیجیتال به دستگاه هایی به نام ماینر نیاز می باشد. بدین جهت برای خرید این دستگاه ها باید حساسیت بسیار بالایی صرف کرد. ماینرها به طور کلی از سه قطعه تشکیل شده اند هشبرد ماینر، کنترل برد و سیستم خنک کننده یا فن خنک کننده. هر کدام از این سه قطعه در جایگاه خود ضروری هستند اما به طور کلی دو  قطعه اصلی و در عین حال گران قیمت به نام هشبرد و کنترل برد هستند؛ که کارکرد کلی دستگاه به صحت کارکرد این قطعات بستگی دارد. در مقاله پیش رو با تعمیر و نحوه کارکرد این دو واحد اصلی آشنا خواهیم شد.

دستگاه ماینر یا استخراج ارز دیجیتال

کنترل برد چیست؟

در پروسه ماینینگ، کنترل برد ماینر، یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری ماینر است. همان طور که از نام  کنترل برد ماینر پیداست این قطعه وظیفه کنترل و هدایت دستگاه ماینر بر عهده دارد، از آن به عنوان مغز ماینر یاد می کنند. هماهنگ سازی هش بردها، کنترل سیستم خنک کننده، کنترل منبع انرژی و انتقال اطلاعات از مهم ترین کارهایی است که کنترل برد ماینر انجام می دهد.  در صورت خرابی این قطعه عملیات ماینینگ به طور کامل متوقف خواهد شد. ایراداتی که برای کنترل برد پیش می آید اغلب قابل تعمیر هستند. در صورت نیاز به تعمیر کنترل برد به می توانید به خدمات تعمیر کنترل برد مرکز تخصصی تعمیرات ماینر هشبان مراجعه کنید.

 

وظیفه اصلی کنترل برد:

کنترل برد یک وظیفه‌ی اساسی دارد که هدایت کلیه دستگاه ماینر می باشد.این قطعه به دستگاه ماینر دستور میدهد که در هر ثانیه چه عملی را انجام دهد. یکی از وظایف بسیار مهم کنترل برد ها ایجاد هماهنگی و هارمونی بین هشبرد های ماینر است.

 

کنترل برد ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شود، دلایلی از جمله:

• استهلاک بالای دستگاه

• افزایش دمای دستگاه

• استفاده بیش از حد از دستگاه

• اختلال در سیستم خنک کننده یا فن دستگاه

کنترل برد دستگاه ماینر

ایرادات رایج در کنترل بردها:

از ایرادات اساسی و بسیار مهمی که در کنترل بردها مشاهده می شود، عدم دسترسی به صفحه ستینگ یا تنظیمات آن است که ممکن است به یکی از دو دلیل زیر رخ دهد:

 

• مشکلات نرم افزاری

• هر نوع عدم هماهنگی در عملکرد آن

 

در صورت بروز هر یک از موارد خرابی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از ساده ترین راه حل ها، ریست کردن کلی دستگاه است، دستگاه را ریست کنید و دوباره شروع به کار کنید. گاهی نیز ممکن است ایراد به دلیل استفاده از مرورگر فعلی شما باشد. بهتر است مرورگر جدیدی نصب شود یا مرورگر قبلی به روزرسانی شود و مجدد به کار گرفته شود.

 

از دیگر ایراداتی که دستگاه ماینر می تواند به آن دچار شود عدم دسترسی به آدرس IP است که اگر این ایراد مربوط به بخش نرم افزاری باشد دستگاه را ریست کنید و مجدد شروع به کار کنید. در صورت بروز این مورد، با ریست کردن دستگاه مشکل حل شده و میتوانید به کار خود ادامه دهید. در صورتی که ایراد نرم افزاری نباشد و مشکل از اتصالات کابل اینترنتر باشد باید دستگاه را خاموش کرده، کابل جدید را جایگزین کابل قبلی کرده و مجدد دستگاه را راه اندازی کنید.

 

مواردی که باید کنترل برد را تعویض کرد!

در یک سری موارد باید کنترل برد را به طور کامل تعویض کنید:

 

• کارکرد نادرست ماینرها

• روشن نشدن ماینر

• عمل نکردن دستگاه خنک کننده

• شناخته نشدنIP ماینر

 

هشبرد چیست؟

یکی از  قطعات اصلی و در عین حال گران قیمت ماینر ها هشبرد هستند؛ که کارکرد کلی دستگاه به صحت کارکرد این قطعه وابسته است.  قدرت یک دستگاه ماینر به میزان هش آن دستگاه بستگی دارد از این رو این قطعه گرانترین قطعه ماینر می باشد. هشبرد ها بازوی اجرایی ماینر ها هستند. این قطعه معمولا قطعه ایست که بیشترین میزان خرابی را در بین سایر قطعات دارد. به دلیل تخصصی بودن تعمیر هشبرد ماینر فقط هشبرد ماینرهای مشخصی از جمله Bitmain، Avalon، WhatsMiner، Innosilicon، Ebang  در مجموعه هشبان انجام می شود.

 

در صورت بروز خرابی در هشبرد ماینر خود، می توانید نسبت به ثبت درخواست خود در  آدرس  https://hashban.com/Services/hashboard  اقدام نمایید.

تعمیر هشبرد دستگاه ماینر

دلایل خراب شدن هشبرد:

ممکن است به دلایل مختلفی هشبردها دچار آسیب دیدگی شوند و نیاز به تعمیر هشبرد ماینر باشد. دلایلی از جمله:

 

• گرم یا سرد شدن بیش از حد دستگاه  ماینر

• عدم سرویس دوره ه ای دستگاه ها

• استفاده از دستگاه ها نامرغوب(عدم تحقیق درست در زمان خرید دستگاه)

• استفاده بیش از حد از دستگاه ماینر

• عدم وجود فن مناسب برای دستگاه(سیستم خنک کننده ضعیف)

 

ماینر ها دستگاه هایی با حساسیت بالا در برابر نوسانات الکتریکی هستند به همین خاطر اختلال در اتصالات شبکۀ الکتریکی یکی از مهمترین دلایل ایجاد اختلال در هشبردها می باشد.

 

لازم به ذکر است که فن دستگاه اولین موردی است که باید حتما بررسی شود چرا که اگر فن به درستی نصب نشده باشد یا فن دستگاه خراب شده باشد باید اقدام به تعویض یا راه اندازی مجدد فن کرده و سپس دستگاه چک شود.

 

بعضا در شرایط مختلف شاهد هستیم که دستگاه هشبرد های خود را شناسایی نمیکند دراین مواقع ممکن است یا مشکل نرم افزاری رخ داده باشد یا مشکل تراشه.

 

درصورتی که تشخیص داده شود که مشکل هشبرد نرم افزاریست ابتدا باید دستگاه را ریست کرده و از فریمور قوی تر استفاده کنید بدین ترتیب فریمور دستگاه را باید ارتقا دهید  اما اگر آسیب دیدگی از هشبرد باشد باید از کارشناسان خبره جهت تعمیر هشبرد ماینر کمک بگیرید.

 

سخن پایانی:

کارشناسان هشبان آماده‌اند تا از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشکل هشبرد ماینر شما را شناسایی کرده و در صدد تعمیر آن برآیند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر قطعات ماینرها میتوانید به مرکز تعمیرات تخصصی ماینر هشبان (https://hashban.com) مراجعه نمایید.

 

برای بهره گیری از خدمات تعمیر کنترل برد و هش برد ماینر، از طریق کانال های ارتباطی زیر، با ما در ارتباط باشید:

 

آدرس:  تهران، بلوار آبت الله کاشانی، مابین خیابان سلیمی جهرمی و گلستان شمالی، مجتمع اداری باران، طبقه 6، واحد 604

 

شماره تماس: 91304343-021

 

شماره تلفن همراه: 09309599295

 

ایمیل: info@hashban.com

جدیدترین مطالب