تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد در چیست؟

تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد در چیست؟

کنسول بازی پلی استیشن ۵  یا به اختصارPS5  کنسول نسل نهم شرکت سونی است. این محصول به طور رسمی در تاریخ ۱۲ نوامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

 

اگر شما جزو آن دسته از افرادی می باشید که قصد خرید PS5  را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌های این کنسول و قیمت‌ها ی متفرقه با خرید این کنسول بازی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع کنسول بازی پلی استیشن ۵ آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پلی استیشن ۵ باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

 تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد در چیست؟

پلی استیشن 5 چیست؟

پلی استیشن پنج یا همان PS5 جدیدترین کنسول بازی ویدیویی شرکت سونی می باشد. در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی پلی‌استیشن ۴، از نظر اندازه بزرگ‌تر می‌باشد، اما دارای یک کامپیوتر سریع‌تر و قدرتمندتر با حافظه فوق العاده پر سرعت SSD است. از جمله موارد دیگر این کنسول می‌توان به این نکته اشاره کرد که بازی‌های شما سریع‌تر لود می‌کند. PS5 همچنین دارای یک کنترلر بی‌سیم DualSense است که دارای ویژگی‌های جدیدی مانند محرک‌های تطبیقی و بازخورد لمسی بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا مستقیماً برخی از اقدامات را در بازی‌های خود احساس کنید. کنسول PS5 دارای رزولوشن ۴K است که شما برای دسترسی به آن باید تلویزیونی با کیفیت ۴K نیز داشته باشید. با پشتیبانی از ۸K برای آینده و صدای Tempest 3D، نوعی از صدای فضایی برای غوطه ور کردن واقعی شما در تجربه بازی هنگام استفاده از هدفون را سازگار می‌سازد. PS5 همچنین سازگار با کنسول‌های نسل قبلی خود می‌باشد، بنابراین می‌توانید بازی‌های PS4 را روی آن بازی کنید، اما تعداد بازی‌های انحصاری PS5 مانند Marvel’s Spider-Man: Miles  Morales  نیز در حال افزایش است.

 تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد در چیست؟

انواع کنسول بازی پلی استیشن ۵:

دو نسخه مختلف از پلی استیشن ۵ وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، این می تواند برای شما گیج کننده باشد که کدام یک برای شما بهترین انتخاب است PS5 استاندارد (PS5 Standard)  و PS5 دیجیتال ( PS5 Digital Edition )  وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال

مقایسه پلی استیشن ۵ استاندارد با PS5 دیجیتال :

برای بسیاری از مردم، PS5  استاندارد به نظر یک انتخاب واضح است. این مدل با درایو بلوری 4K  از هر نظر نسبت به هر کنسولی که در حال حاضر دارید، یک ارتقاء کامل محسوب می‌شود. اما اجازه دهید نسخهPS5 استاندارد را نادیده بگیریم. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، ممکن است نسخه  PS5دیجیتال را ترجیح دهید. این مدل با PS5 استاندارد متفاوت است زیرا کاملاً بدون دیسک است و فقط می توانید بازی‌های دیجیتالی آن را خریداری کنید. این باعث ارزان‌تر شدن آن نیز می شود.

 

نسخه استاندارد پلی استیشن ۵ در مقابل نسخه دیجیتال کدامیک را خریداری کنیم:

در اینجا مشخصات کامل رسمی PS5 را مستقیماً از سونی دریافت کرده‌ایم تا تفاوت‌های هر دو نسخه که در آن ذکر شده را با هم مورد بررسی قرار دهیم. دو مدل PS5 از نظر عملکرد یکسان هستند، تنها تفاوت این است که کنسول استاندارد گران‌تر از PS5 دیجیتال است. زیرا دارای درایو دیسک Ultra HD Blu-ray می‌باشد. در غیر این صورت هر دو از همان پردازنده سفارشی استفاده می‌کنند و از همان ۸۲۵ SSD گیگابایتی بهره می‌برند.

 

پردازندهx86-64-AMD Ryzen Zen 2،۸هسته تا ۱۶ رشته، فرکانس متغیر، حداکثر تا ۳.۵ گیگاهرتز می‌باشد.

 

پردازنده گرافیکی:موتور گرافیکی مبتنی بر AMD Radeon™ RDNA 2، شتاب ردیابی اشعه، فرکانس متغیر، تا ۲.۲۳ گیگاهرتز (۱۰.۳ TFLOPS) است.

 

حافظه سیستم:دارای GDDR6 16GB و پهنای باند ۴۴۸GB/s است.

 

درایو نوری (فقط واحد پایه):Ultra HD Blu-ray (66G/100G) ~10xCAVBD-ROM (25G/50G) ~8xCAVBD-R/RE (25G/50G) ~8xCAVDVD ~3.2xCLV

 

حافظهSSD: دارای ۸۲۵ گیگابایت حافظه داخلی و پهنای باند خواندن ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه‌ می‌باشد.

 

دیسک بازیدیسکUltra HD Blu-ray، تا ۱۰۰ گیگابایت است.

 

خروجی ویدیو:پورت HDMI OUT، پشتیبانی از تلویزیون های ۴K ۱۲۰ هرتز، تلویزیون های ۸K، VRR (مشخص شده توسط HDMI نسخه ۲.۱) می‌باشد.

 

صدا: Tempest 3D AudioTech

 

ابعاد:PS5 تقریبا ۳۹۰mm x 104mm x 260mm عرض x ارتفاع x عمق یا بدون بزرگترین برجستگی، بدون پایه است.

 

نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵:تقریبا ۳۹۰mm x 92mm x 260mm (عرض x ارتفاع x عمق) یا بدون بزرگترین برجستگی، بدون پایه است.

 

وزن نسخه استاندارد: ۴.۵کیلوگرم

 

وزن نسخه دیجیتال: ۳.۹ کیلوگرم

 

قدرتPS5 استاندارد: ۳۵۰ وات

 

قدرت نسخه دیجیتال:۳۴۰ وات

 

ورودی/خروجی:پورت USB نوع A (USB با سرعت بالا) پورت USB نوع A (USB با سرعت فوق العاده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه) x2، درگاه USB نوع C (USB با سرعت فوق العاده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه)

 

شبکه:اترنت۱۰BASE-T، ۱۰۰BASE-TX ، ۱۰۰۰BASE-T) IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۱

 

همان‌طور که گفته شد، درایو حالت جامد موجود در هر دو کنسول یکسان است و به کاربران ۸۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی با توان عملیاتی خام ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه تا ۹ گیگابایت بر ثانیه داده های فشرده ارائه می‌دهد. شما فقط ۶۶۷.۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده دریافت می‌کنید، بنابراین فضا بسیار عالی است. تفاوت جزئی در وزن و ابعاد بین PS5 و Digital Edition وجود دارد، اما به غیر از این، آن‌ها یکسان هستند.

به چه کسانی نسخه پلی استیشن 5 دیجیتال پیشنهاد می شود؟

به چه کسانی نسخه پلی استیشن 5 دیجیتال پیشنهاد می شود؟

اگر تفکیک ما از طراحی، قیمت و موارد دیگر همچنان ذهن شما را مشغول می‌کند که کدام سیستم PS5 را باید خریداری کنید، ما لیست روشنی از افرادی که از کنسول PS5 Digital Edition بهترین بهره را می‌برند گردآوری کرده‌ایم.

 

1. اینترنت شما بد نیست:با نسخه دیجیتال PS5، شما کاملاً به اتصال اینترنت خود وابسته خواهید بود. آیا می‌تواند بارگیری‌های ۱۰۰ گیگابایتی را تحمل کند؟ آیا به اندازه کافی سریع است؟ اگر اینترنت شما به دلیل مشکلات اتصال بدنام است، ممکن است بخواهید آن را به یک شبکه سریعتر ارتقا دهید یا کنسول PS5 با رسانه نوری را خریداری کنید.

 

2. به داشتن نسخه‌های فیزیکی اهمیتی نمی دهید:در حالی که برخی از سنت گرایان ممکن است آماده نباشند دنیای بازی‌های کپی فیزیکی را رها کنند، برخی دیگر مشتاق آینده‌ای دیجیتالی هستند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها درایوهای نوری را کنار گذاشته‌اند و کنسول‌های بازی نیز به سمت همان مسیر حرکت می‌کنند. اگر داشتن یک کتابخانه فقط دیجیتالی شما را نگران نمی کند، نسخه دیجیتال کنسول برای شما عالی است.

 

3. شما به طراحی‌های متقارن گیر می‌دهید:برخی از افراد در طراحی‌ها سختگیر هستند. برخی از وفاداران به پلی استیشن اهمیتی نمی‌دهند که کنسول چگونه است، اما برخی دیگر اگر طرحی با سلیقه آن‌ها مطابقت نداشته باشد، سر و صدا خواهند کرد. بسیاری نسبت به درایو نوری برآمده کنسول مجهز به دیسک ابراز بیزاری کرده‌اند. در نتیجه، آن‌ها نسخه دیجیتال را به دلیل طراحی زیباتر و متقارن آن انتخاب خواهند کرد.

 

4. آیا می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید:نسخه دیجیتال پلی استیشن پنج ۱۰۰ دلار ارزان تر از نسخه مجهز به دیسک با برچسب قیمت ۳۹۹ دلار است.

 

5. شما صاحب تعدادی دیسک محبوبPS4 هستید: PS5 سازگاری محدودی با نسخه پشتیبان دارد، تقریباً از تمام ۱۰۰ بازی برتر PS4 که بیشترین بازی را انجام داده‌اند، پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید دندان‌هایتان را در بازی‌های نوستالژیک کنسول جدیدتان غرق کنید، PS5 مجهز به دیسک را تهیه کنید.

 

6. شما یک مجموعهDVD و Blu-ray دارید: هرازگاهی ممکن است بخواهید گرد و غبار مجموعه DVD خود را پاک کنید و یک یا دو فیلم تماشا کنید. با نسخه دیجیتال نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بنابراین اگر کنسولی را ترجیح می‌دهید که بتواند از بازی، دی‌وی‌دی و بلوری پشتیبانی کند، PS5 استاندارد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

7. شما عاشق دریافت بسته‌های بازی نسخهکلکسیونر هستید: برخی از گیمرها دوست دارند بسته‌های نسخه کلکسیونی را که می‌توانند شامل موسیقی متن صوتی و فیلم‌های DVD پشت صحنه باشند، در اختیار بگیرند چیزهای رسانه‌ای که نمی‌توانید در مدل نسخه دیجیتال PS5 استفاده کنید.

نکاتی در مورد خرید پلی استیشن 5:

نکاتی در مورد خرید پلی استیشن ۵:

1. وقت خود را در فروشگاه‌ها تلف نکنیدبا توجه به همه‌گیریCOVID-19، سونی اعلام کرده است که اکثریت قریب به اتفاق پلی‌استیشن ۵ به صورت آنلاین عرضه خواهند شد. در حالی که فروشگاه‌ها کاملاً خالی از محموله‌های فیزیکی نیستند، موجودی آن‌ها اغلب ناچیز است، به این معنی که تنها چند نفر می‌توانند یک سیستم را خریداری کنند.گزینه بهتر برای عرضه این کنسول نسل بعدی این است که در خانه بمانید، زیرا اگر خریدار آن روش را ترجیح می‌دهد، اغلب می توان سفارشات آنلاین را به فروشگاهی که خریدار انتخاب می‌کند برای تحویل آسان ارسال کرد.

 

2. اطلاعات پرداخت را آماده داشته باشیدمهم نیست که خریداران بالقوه پلی استیشن ۵کجا قصد دارند کنسول خود را خریداری کنند، آماده بودن اطلاعات پرداخت ضروری است. این امر به ویژه در مورد ویترین فروشگاه دیجیتال صادق است، زیرا سهام سیستم اغلب در عرض چند دقیقه فروخته می شود. یک راه عالی برای خریداران برای آماده شدن برای سهام غیرمنتظره این است که اطمینان حاصل کنند که حساب‌هایی در وب‌سایت‌های خرده‌فروشی بزرگ ایجاد شده‌اند. پس از ایجاد یک حساب کاربری، مهم است که مطمئن شوید که اطلاعات پرداخت پر شده تا اطمینان حاصل شود که اگر کاربران سایت شانسی برای دست زدن به سیستم داشته باشند، پرداخت سریع انجام می شود.

 

3. اگر سبد شما بارگیری نشد تسلیم نشویدیکی از مشکلاتی که بسیاری از سایت‌ها با راه‌اندازی پلی‌استیشن ۵تجربه کرده‌اند، باعث می‌شود که سایت به دلیل هجوم ترافیک زمانی که سیستم افت می‌کند، از کار بیفتد. خرابی‌ها می‌توانند به جای اینکه کاربران را با چرخ دستی‌های قفل شده و بافری نامشخص باقی بگذارند، از پرداخت موفقیت‌آمیز پرداخت آنلاین توسط کاربران جلوگیری می‌کنند. بسیاری بر این باورند که این بدان معناست که شانس آن‌ها برای گرفتن کنسول از دست رفته است، اما برای کسانی که پایدار هستند، ممکن است هنوز فرصتی وجود داشته باشد. به سادگی صفحه را بازخوانی کنید و آن را به سبد خرید اضافه کنید تا سفارش تمام شود، زیرا بسیاری گزارش داده اند که فشار بی امان بر روی سایت پس از تسلیم شدن احزاب افراد انجام می‌شود.

 

4. در مورد بسته‌ها سختگیر نباشیدیکی از موانع پیش روی کسانی که خواهان پلی استیشن ۵هستند، مشکل در یافتن کنسول برای فروش به تنهایی است. خرده فروشان از عرضه کم کنسول ها به عنوان روشی برای افزایش فروش مصرف کنندگان استفاده می‌کنند و آن‌ها را مجبور به خرید لوازم جانبی و بازی‌هایی می‌کنند که در غیر این صورت حاضر به خرید آن‌ها نبودند. در حالی که این بسته‌ها می‌توانند کمتر از حد ایده‌آل باشند، به خودی خود بسیار کندتر از کنسول به فروش می‌رسند تا حدی به دلیل دلهره کاربران است. اگر کسانی که به دنبال این سیستم هستند با این بسته برخورد کردند، خرید آن توصیه نمی‌شود، زیرا اقلام ناخواسته همیشه می‌توانند برای جبران ضرر فروخته شوند.

خرید اینترنتی کنسول های بازی با کمترین قیمت ممکن

خرید اینترنتی کنسول های بازی با کمترین قیمت ممکن در  دومینو گیم

اگر قصد خرید کنسول ps5 دارید به تمامی نکات مطرح شده عمل نمایید و همچنین می توانید با مراجعه به دومینو گیم هم از قیمت های بسیار مناسب و کف قیمت، کنسول های ps5 بهره مند شوید و هم از لوازم جانبی آن اگر هم قصد محافظت از دستگاه و گارانتی معتبر را دارید می توانید هنگام خرید تیک گارانتی را نیز انتخاب کنید تا کالای شما حتی در نوسان برق هم گارانتی شود!!

جدیدترین مطالب