راهنمای ثبت نام لاتاری 2024

راهنمای ثبت نام لاتاری 2024

آیا شما هم دوست دارید شانس خود را امتحان کنید و با شرکت در قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا 2024، احتمال برنده شدن و دریافت ویزای آمریکا و مجوز اقامت دائمی به کشور رویایی آمریکا را برای خود و اعضای خانواده تصور کنید؟

 

اگر این طور است و تمایل دارید تا از جزئیات این برنامه جذاب قرعه‌کشی سالانه کشور آمریکا باخبر شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

برنامه لاتاری چیست؟

پیش از توضیح جزئیات ثبت نام لاتاری 2024، بد نیست تا اول از هر چیز این برنامه جذاب جهانی را به شما معرفی کنیم. برنامه لاتاری که با نام The Diversity Visa Program شناخته می‌شود گزینه‌ای است که هر ساله به حداکثر 55 هزار نفر از متقاضیان کشورهایی که از نظر تاریخی مهاجرت کمتری به ایالات متحده آمریکا داشته‌اند اجازه حضور در آمریکا و اخذ ویزای مهاجرت و یا همان گرین کارت معروف را می‌دهد.

 

به بیانی دیگر، هر کشور شرکت کننده در این برنامه امکان دریافت تا حداکثر 7 درصد از گزینه‌های ویزا و گرین کارت را در طول یک سال خواهد داشت.

 

در واقع، این تعداد از برندگان به طور تصادفی از میان 10 تا 12 میلیون نفر شرکت کننده سالانه از سراسر دنیا انتخاب می‌شوند. این برنامه از سال 1994 میلادی به اجرا در آمده و به واسطه آن، هر ساله افراد خوش شانسی قادر به اخذ ویزا و کارت اقامت کشور آمریکا و حضور و زندگی در این کشور پیشرفته و رویایی می‌شوند.

 

وب‌سایت اصلی و رسمی شرکت در برنامه لاتاری و ثبت نام لاتاری آمریکا dvprogram.state.gov است و با مراجعه به آن متوجه این موضوع می‌شوید که بازه زمانی شرکت در قرعه‌کشی محدود بوده و بعد از بسته شدن زمان ثبت نام و شرکت در قرعه‌کشی، شما این امکان را دارید تا شروع دوره بعدی، اطلاعات ثبت‌نام خود را وارد کرده و موقعیت خود را برای برنده شدن در این برنامه چک کنید.

 

در واقع، چنانچه به آدرس ذکر شده در بالا مراجعه کنید، این طور عنوان شده که آخرین برنامه لاتاری آمریکا یعنی DV-2023 در بازه زمانی 6 اکتبر تا 9 نوامبر سال 2021 فعال بوده و شما این امکان را داشتید تا در این بازه تعیین شده، برای ثبت نام و ورود در برنامه قرعه‌کشی اقدام کنید.

 

این در حالی است که امکان چک کردن وضعیت برندگان اولیه دو برنامه قبلی DV-lottery یعنی برنامه 2023 و 2022 برای شرکت کنندگان قبلی از طریق این وب سایت وجود دارد.

ثبت نام لاتاری 2024

شرایط ثبت نام لاتاری 2024

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط وبسایت رسمی مهاجرت و شهروندی دولت آمریکا، به دلیل اینکه طی 5 سال گذشته، بیش از 50 هزار نفر از متقاضیان کشورهای زیر به آمریکا مهاجرت کرده و گرین کارت این کشور را دریافت کرده‌اند، تا اطلاع ثانوی مجاز به ثبت نام و شرکت در لاتاری گرین کارت نیستند:

 

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین (هنگ کنگ SAR)، کلمبیا، جمهوری دومینیک، ال سالوادور، هائیتی، هوندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، انگلیس (به استثنای ایرلند شمالی و قلمروهای وابسته، ونزوئلا و ویتنام

 

این بدین معنی است که شهروندان ایرانی کماکان امکان شرکت در برنامه لاتاری 2024 و سالهای آینده را خواهند داشت.

 

به عنوان متقاضی ثبت نام در لاتاری 2024 آمریکا شما باید دارای یکی از شرایط زیر باشید:

 

• داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا معادل معتبر آموزشی برای آن

 

• داشتن حداقل 2 سال تجربه کاری در 5 سال گذشته در مشاغلی که نیازمند حداقل 2 سال کارآموزی و تجربه برای فعالیت است. مشاغل واجد شرایط از طریق پرتال آنلاین O*Net آمریکا مشخص می‌شود

 

شما باید در بازه زمانی تعیین شده وبسایت dvprogram.state.gov فرم درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا ارسال کنید.

 

به طور معمول بازه زمانی بین ماه‌های مهر تا اواسط آبان ماه زمان ثبت نام گرین کارت لاتاری آمریکا است.

 

طبق اطلاعات ارائه شده در این وب سایت و سایت ثبت نام رایگان لتسگو یونی letsgouni.com، بهتر است ترجیحاً امور ثبت نام آنلاین خود را به هفته آخر ارجاع ندهید، چون تقاضا در این بازه زمانی بسیار زیاد بوده و به دلیل سنگین شدن وب‌سایت، انجام ثبت‌نام سخت و زمان‌بر خواهد شد. این در حالی است که هر نفر تنها می‌تواند برای یکبار در هر دوره ثبت‌نام کند و انجام بیش از یکبار ثبت‌نام توسط یک نفر، موجب از بین رفتن کامل شانس وی در قرعه‌کشی خواهد شد.

 

ثبت نام لاتاری رایگان

برای ثبت‌نام لاتاری 2024، شما باید به وبسایت dvprogram.state.gov مراجعه کرده و در زمان بازگشایی زمان ثبت‌نام جدید، فرم آنلاین DS-5501 را به زبان انگلیسی تکمیل و ارسال کنید. با تکمیل فرم درخواست آنلاین و ارسال آن به سامانه رسمی dv lottery یک شماره تائیدیه به شما نمایش داده می‌شود که باید از آن اسکرین شات گرفته و ترجیحاً پرینت بگیرید و در جایی محفوظ نگه دارید.

 

این در حالی است که دسترسی به آدرس ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هنگام بررسی اسامی برندگان و ادامه روند درخواست مهاجرت به آمریکا مورد نیاز شما خواهد بود.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کارهای ثبت‌نام لاتاری در وب سایت ذکر شده در بالا انجام می‌شود و وبسایت فرعی و جانبی برای این کار در نظر گرفته نشده است. با انجام ثبت نام و دریافت کد تائیدیه، شما باید منتظر بسته شدن پرتال ثبت‌نام و بررسی درخواست‌ها باشید تا در موعد مشخص و تعیین شده در سال آینده، اجازه چک کردن وضعیت قرعه‌کشی را از طریق همین وبسایت پیدا کنید.

 

هر ساله، وقتی که نوبت به چک کردن وضعیت اسامی برندگان قرعه‌کشی لاتاری می‌شود، دکمه Entrant Status Check با ذکر سال برنامه به وبسایت اضافه می‌شود و شما می‌توانید با وارد کردن کد تائیدیه، اسم و فامیل و تاریخ تولد، از وضعیت درخواست خود باخبر شوید.

 

به طور کلی، اطلاعاتی که باید در فرم آنلاین ثبت نام لاتاری به زبان انگلیسی ارائه دهید شامل موارد زیر می‌شود:

 

• نام، نام خانوادگی و نام میانی

• جنسیت

• تاریخ تولد –روز، ماه، سال

• شهر محل تولد

• کشور محل تولد

• کشور واجد شرایط برنامه لاتاری که با کشور محل تولد یکسان است

• شماره پاسپورت معتبر، کشور صادر کننده و تاریخ انقضاء(در زمان نگارش این پُست، داشتن پاسپورت برای ثبت نام الزامی است اما خبر رسیده است به زودی این قانون برداشته خواهد شد، برای اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای پاسپورت به سایت لتسگو یونی مراجعه نمایید)

• آپلودعکس دیجیتال مخصوص لاتاری که دارای استانداردهای مشخص و مهمی است

• آدرس کامل پستی

• کشور محل زندگی

• شماره تماس

• آدرس ایمیل

• جزئیات سطح تحصیلی

• وضعیت تاهل

• تعداد فرزندان و ارائه اطلاعات اسم، تاریخ تولد، جنسیت، محل تولد و غیره

 

در یک جمع‌بندی کلی، شما این امکان را دارید تا به طور شخصی و بدون پرداخت هزینه از طریق وبسایت dvprogram.state.gov عملیات ثبت نام لاتاری آمریکا را انجام دهید و یا اینکه از خدمات تخصصی یک موسسه برای تکمیل دقیق و بی‌عیب و نقص فرم درخواست آنلاین و عکسبرداری لاتاری استفاده نمایید.

 

در هر صورت، برنده شدن در این قرعه‌کشی به معنی نهایی سازی روند مهاجرت دائمی شما و اعضای خانواده به کشور آمریکا نبوده و نیاز به موارد دیگری از جمله تکمیل فرم درخواست ویزا، ارائه مدارک پشتیبان، انجام مصاحبه در سفارت آمریکا و موارد این چنینی دارد.

 

شما این امکان را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت‌نام لاتاری 2024 با کارشناسان لتسگو یونی تماس گرفته و از جزئیات خدمات تخصصی این مجموعه باخبر شوید.

 

منبع: letsgouni.com

جدیدترین مطالب