مزایای بای پس معده چیست؟

مزایای بای پس معده چیست؟

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که بای پس معده چیست. همراه شما هستیم.

 

شاید بهتر باشد قبل از این که بدانیم بای پس معده چیست، کمی در مورد چاقی و عوارض ناشی از آن در بدن افراد صحبت کنیم.

 

بهتر است قبل از آن بدانیم که چاقی چیست و از کجا می آید و وقتی دچار چاقی شدیم، چه کاری باید انجام دهیم.

 

همچنین در ادامه به معرفی یک جراح متبحر و متخصص در این زمینه یعنی آقای دکتر مهدی سلیمی می پردازیم.

 

دکتر سلیمی، معتبرترین متخصص انواع جراحی چاقی می باشد. با ما باشید.

 

عناوین مقاله:

چاقی چیست؟

بای پس معده چیست و چگونه به درمان چاقی کمک می کند؟

بای پس معده به عنوان آخرین تیر خلاص به چاقی

مزایای بای پس معده چیست؟

نتیجه گیری

 

مزایای بای پس معده چیست؟

بای پس به عنوان یکی از محبوب ترین روش های لاغری از سال 2011 تا کنون به شمار می رود و عملا از سال 2016 به بعد، به عنوان یکی از بهترین روش های کاهش وزن در دنیا استفاده شده و تا به امروز ادامه دارد.

 

از مزایای این روش می توان به کاهش وزن در مدت زمان حدودا 20 ماه اشاره کرد. در این مدت، چربی های اضافی در بدن وارد چرخه ی متابولیسم و سوخت و ساز می شود تا حجم آن کاهش یابد.

 

در نتیجه فرد خیلی اصولی و طی مدت زمان مشخصی به وزن دلخواه خود می رسد.

 

این عمل بدون برش و جراحت و بدون خونریزی انجام می شود و فرد بعد از مدت نقاهت یک هفته ای می تواند به زندگی خود بپردازد.

 

انجام این عمل می تواند در افراد دیابتی نوع دوم، این بیماری را کاملا درمان کند.

 

میزان دریافت کالری در بدن کاهش می یابد.

 

لذا استفاده از داروهای کنترل کلسترول و چربی خون در بیماران مبتلا به چربی خون، کاهش می یابد.

 

بای پس معده کم خطر می باشد و تقریبا 50 درصد موارد انجام شده دیگر برگشت پذیر نبوده و زندگی فرد با این کار دگرگون شده و بدن توانسته میزان سوخت و ساز اصلی خود را پیدا کند.

 

از دیگر مزایای این روش می توان به افزایش اعتماد به نفس و برگشتن بیمار به حال روحی سالم قبل از چاقی اشاره کرد که واقعا نباید دست کم گرفته شود.

 

چاقی چیست؟

چاقی بیماری شایعی در بین انسان هاست که نه از زیر زمین می آید و نه از آسمان، بلکه در اثر خوردن بیش از حد نیاز ضروری بدن و یا کم تحرکی و یا هر دو پدید می آید. استفاده از برخی داروها، ژنتیک و خواب ناکافی و افزایش سن هم از دلایل دیگر می باشند که البته ایجاد چاقی با این دلایل به مراتب کمتر از خوردن می باشد. چاقی به هر شکل و به هر طریقی بر بدن تحمیل شده باشد، یک بیماری خطرناک محسوب می شود و باید تا کار به جای باریک نکشیده و سلامتی بدن به خطر نیفتاده، فکری به حال آن کرد.

چاقی چیست؟

بای پس معده چیست و چگونه به درمان چاقی کمک می کند؟

بای پس معده  نوعی از جراحی معده می باشد که دکتر سلیمی در اوج تبحر و تخصصی که دارد، به طرز کاملا حرفه ای، کیسه های کوچکی را در معده می گذارد و انتهای آن را به روده ی کوچک وصل می کند تا مقداری از غذاهای خورده شده توسط شخص وارد این کیسه ها شده و مستقیما وارد روده ی کوچک شوند.

 

این حرکت در واقع یک نوع دور زدن حرفه ای مسیر غذاهاست. در این صورت مواد غذایی کمتری جذب بدن می گردد و بعد از مدتی، شخص کاهش وزن پیدا می کند.

 

دکتر مهدی سلیمی، جراح عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی و جراحی متابولیک و چاقی در ایران، با طی کردن مسیری طولانی و موفقیت آمیز در این جراحی و همچنین عضویت در انجمن بین المللی جراحان چاقی، با کوله باری از تجربه، می تواند در این مسیر بسیار حرفه ای و تخصصی، شما را همراهی کند.

بای پس معده چیست و چگونه به درمان چاقی کمک می کند؟

بای پس معده به عنوان آخرین تیر خلاص به چاقی

چاقی فقط یک بیماری جسمی نیست. وقتی یک نفر در اثر خوردن های بیش از حد یا بیماری ژنتیکی و یا هر علت دیگری چاق می شود، روح او نیز بیمار می شود و اعتماد به نفس او در جامعه خیلی کمتر می شود و می تواند روی زندگی فرد نیز اثرات مخربی بگذارد.

 

وقتی ازچاقی مدت زیادی می گذرد، چربی های بدن دیگر به سادگی قبل، از بین نمی روند. اگر رژیم غذایی و تحرک بدنی همزمان انجام شود و بیمار واقعا رعایت کند، ممکن است در دراز مدت وزن کم کند.

 

اما تجربه نشان داده که خیلی ها به این رژیم ها پایبند نیستند و علاوه بر این، اگر چربی ها حالت سفت شدگی به خود گرفته باشند، به این سادگی ها آب نمی شوند. جراحی و برش چربی ها نیز موقتی است و بعد از دو سه ماه، برگشت پذیر خواهد بود.

 

انجام بای پس معده در چنین مواقعی کاملا کارساز است و می تواند وزن اضافی بیمار را کم کند تا از ابتلا به بیماری های جدی تر در امان باشد.

 

این جراحی توسط پزشک متخصص، آقای دکتر سلیمی و تیم مجرب ایشان به راحتی و تضمینی انجام می گیرد و نگرانی و دغدغه در این زمینه وجود نخواهد داشت. این عمل جراحی به عنوان تیر خلاص و موثرترین روش برای این بیماران می باشد.

 

حالا چرا گفته می شود که این روش تیر خلاص است؟ در واقع تجمع چربی و گذشت مدت زمان زیادی از تشکیل آن به هر دلیلی در بیمار چاق، می تواند کاهش وزن را دچار اختلال کند و هیچ روشی برای لاغری موثر نیفتد. به همین دلیل از بای پس معده به عنوان بهترین و آخرین روش درمانی موثر استفاده می کنند.

بای پس معده به عنوان آخرین تیر خلاص به چاقی

نتیجه گیری

بای پس معده به عنوان یک روش کاملا علمی پذیرفته شده در تمام دنیاست که زیر نظر یک متخصص و تیم مجرب او می تواند بسیار موثر و درمانگر باشد.

 

دکتر مهدی سلیمی به عنوان یک فوق تخصص لاپاراسکوپ و بای پس معده در ایران، با انجام این عمل به دفعات بسیار و همچنین رضایت کامل بیماران از ایشان، توانسته در بین جراحان و پزشکان  و بیماران به عنوان بهترین و متخصص ترین پزشک بای پس شناخته شود.

 

اگر تصمیم به انجام این عمل داشتید، دکتر سلیمی و تیم پزشکی ایشان می توانند گزینه ی مناسبی باشند.

 

به یاد داشته باشیم که این جراحی، یکی از محبوب ترین و کارآمدترین جراحی ها در دنیای پزشکی است که در صورت انجام به موقع و توسط یک فوق تخصص حرفه ای، می تواند بسیار موثر باشد.

جدیدترین مطالب