چرا استفاده از کود NPK اهمیت دارد؟

چرا استفاده از کود NPK اهمیت دارد؟

چرا استفاده از کود NPK اهمیت دارد و در سال‌های اخیر این کود تبدیل به یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع کود مورد استفاده در صنعت کشاورزی شده است؟ برای کسانی که به دنبال پرورش سبزیجات و صیفی جات و از این دست بذرها هستند، در اختیار داشتن یک کود کامل که تمام مواد غذایی لازم را در اختیار گیاه قرار دهد اهمیت بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین و مهمترین این بخش از سیستم غذایی گیاهان، مواد غذایی موجود در خاک است. در این مقاله با شما همراه هستیم تا با معرفی اهمیت کود ان پی کا برای پرورش سبزیجات و گیاهان و البته معرفی فروشگاه اطلسی ها برای خرید انواع مختلف این کود، روند بهتری برای کسب و کار شما در صنعت کشاورزی رقم بزنیم.

 

کود NPK چیست؟

قبل از اینکه اهمیت استفاده از ان پی کا  را باهم مرور کرده و لازمه استفاده از این نوع کود در پرورش گیاهان را با هم مورد ارزیابی قرار دهیم، ابتدا برای شناخت هر چه بهتر لازم است تا تعریفی از خود کود NPK داشته باشیم.  این نوع کود که در صنعت کشاورزی به شدت مورد استفاده قرار گرفته اصطلاحات به کودهای کامل اطلاق می‌شود. کودهای کامل کودهایی هستند که تمام مواد غذایی مورد نیاز برای گیاهان چه مواد غذایی ماکرو اعم از فسفر، پتاسیم، نیتروژن و غیره و چه مواد غذایی میکرو مانند آهن، منیزیوم و غیره در آن وجود داشته باشد.

 

ملاحظه می‌کنید که استفاده از یک کود کامل می‌تواند چه شرایط خوبی برای رشد گیاهان و میزان باردهی آنها ایجاد کند. از میان نیازهای مختلف گیاهان برای رشد و بازدهی اعم از نور، آب و مواد مغذی لازم در خاک معمولاً دو گزینه اول بهینه‌ترین حالت ممکن در دسترس است و کشاورزان برای تهیه و رساندن مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان با چالش روبرو هستند. به همین دلیل شناخته کود کامل مانند کود NPK استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای کاربران در این صنعت به دنبال داشته باشند. کود ان پی کا  در ترکیبات خود از سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم تشکیل شده که اصلی‌ترین مواد غذایی برای رشد گیاهان هستند و در کنار آنها سایر مواد غذایی میکرو اعم از منیزیوم، آهن، سیلیسیم و غیره نیز وجود دارد.

 

اهمیت استفاده از کود NPK چیست؟

تعریف کود ان پی کا را در بند قبلی با هم مرور کردیم. اکنون شما می‌دانید که این کود که آثاری در خود داشته و قرار است چه مزیتی را برای رشد و پرورش گیاهان به دنبال داشته باشد. اضافه کردن یک کود به عنوان مواد غذایی لازم به خاک برای رشد گیاه با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. از انتخاب یک کود مناسب گرفته تا درصد اضافه کردن آن بود و حتی زمان آن چالش‌هایی است که کاربران در صنعت کشاورزی بایستی با آن روبرو شوند.

 

اهمیت استفاده از ان پی کا در این است که این نوع کود تمام مواد غذایی مورد نیاز برای رشد گیاه را در خود داشته و با اضافه کردن آن به خاک دیگر نیاز به استفاده از کود دیگری ندارید. از این گذشته کود NPK  مواد غذایی مورد نیاز در شرایط مختلف اعم از زمان کاشت، زمان داشت و زمان برداشت را در خود دارا بوده و حتی در برنامه زمانبندی مختلف رشد و پرورش گیاهان نیز می‌توانید روی آن حساب کنید. فراهم نمودن تمام مواد غذایی لازم برای رشد گیاه اصلی‌ترین اهمیت استفاده از این نوع کود در صنعت کشاورزی است.

 

مزیت‌های استفاده از کود ان پی کا چیست؟

اما استفاده از کود ان پی کا چه مزیت‌هایی با خود به همراه داشته و این نوع کود چه کاربردهایی در صنعت کشاورزی برای کاربران دارد؟

 

• برای رشد شاخه و برگ‌های درختان می‌توان از آب استفاده کرد.

• به عنوان کود پایه برای گیاهانی نظیر نخل‌ها، پتوس و … کاربرد دارد.

• برای تأمین عناصر اصلی مورد نیاز اعم از نیتروژن، فسفر و پتاسیم کاربرد دارد.

• به عنوان کود پایه برای انواع گیاهان گوشتی قابل استفاده است.

• برای افزایش گلدهی و ریشه‌زایی گیاهان می‌توان از آن استفاده نمود.

• در بخش‌های مختلف مربوط به پرورش گیاهان اعم از کاشت، داشت و برداشت می‌توان روی مزیت‌ها و ویژگی‌ها کود NPK حساب کرد.

• برای افزایش حجم ریشه‌ها و ترمیم آنها مصرف می‌شود.

• جهت افزایش کیفیت محصولات در درختان بارده و همچنین در نهال‌های تازه کشف شده کاربرد بسیار زیادی دارد.

• انواع کود ان پی کا برای گیاهان مختلف و شرایط مختلف مورد نظر برای رشد و پرورش آنها در دسترس است که شما می‌توانید بنا به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

 

اطلسی‌ها فروشگاه اینترنتی اقلام کاشت و پرورش گل و گیاه

اما برای خرید کود NPK از کجا باید اقدام کنیم و چه نکاتی در این باره اهمیت دارد؟ یکی از اصلی‌ترین نیازهای کاربران در صنعت کشاورزی در اختیار داشتن یک مجموعه مناسب برای خرید و تهیه تمام اقلام مورد نیاز برای کاشت و پرورش گل و گیاه است. مجموعه‌ای که به صورت مستقیم تمام این ادوات را برای کاربر تهیه و فراهم کرده و امکان خرید آنها با قیمت‌های مناسب و با بهترین کیفیت را مهیا کرده باشد. فروشگاه اینترنتی اطلسی‌ها با سال‌ها تجربه در زمینه عرضه انواع محصولات مربوط به کاشت و پرورش گل و گیاه از صفر تا صد شرایط لازم را برای شما عزیزان فراهم آورده تا بدون کوچکترین دغدغه تمام نیازمندی‌های خود دسترسی داشته باشید.

 

اگر سری به آدرس اینترنتی فروشگاه اطلسی‌ها به نشانی www.atlasiha.com بزنید و خدمات مختلف این مجموعه را مرور نمایید، مزیت استفاده از این خدمات را بیشتر درک خواهید کرد. امکان خرید صفر تا صد ادوات لازم برای پرورش گل و گیاه‌های مختلف و انواع کودها هم از انواع NPK مانند کود سه بیست در این مجموعه با قیمت مناسب در دسترس شما عزیزان قرار دارد. همچنین این خدمات دیگری هم از ارائه مشاوره‌های لازم برای نحوه کاشت و رشد درختان میوه و گیاهان یکی دیگر از مزیت‌هایی است که همراه با اطلسی‌ها به آن دسترسی خواهید داشت.

جدیدترین مطالب