چگونه یک لوستر خوب انتخاب کنیم؟+ معرفی انواع لوستر

چگونه یک لوستر خوب انتخاب کنیم؟+ معرفی انواع لوستر

لوستر یکی از منابع روشنایی و زیبایی منزل می باشد. برای انتخاب لوستر می بایست متناسب با ویژگی های محل زندگی و آن محیط اقدام به خرید و یا تهیه لوستر کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری شما می توانید به راحتی محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و یا حضوری خرید کنید.

 

لوستر سازی یک فرایند بسیار ظریف و حساس می باشد که نیازمند دقت و خلاقت طراح و سازنده است. شما می توانید از سایت مهر و ماه انواع لوستر متناسب با محل مورد نظر خود را مشاهده کنید و از طریق سایت لوستر مهر و ماه و یا فروش حضوری با ما در ارتباط باشید.

لوستر لاله

درباره لوستر و تاریخچه آن چه می دانید؟

لوسترهای برنجی در اواخر قرون وسطی اروپا، بیشتر برای کلیساها ساخته می شدند. در قرن هجدهم، هلند به خاطر لوسترهای برنجی‌ اش، که دارای ساقه‌ای با شکل جسورانه بود که به یک کره بزرگ، درخشان و بازتابنده ختم می‌شد، شناخته شد.

 

از ساقه شاخه‌ های S شکل که به سوکت ختم می‌شدند بیرون آمدند.

 

در انگلستان و فرانسه در قرن هجدهم لوسترهای ظریفی از نقره و چوب حکاکی شده و طلاکاری شده ساخته می شد.

 

قدیمی‌ترین لوسترهای شیشه‌ ای انگلیسی مربوط به دهه 1720 هستند و طراحی ساده‌ ای داشتند که در پایه آن توپی قرار داشت.

لوستر برنزی

چطور یک لوستر شیک و مدرن انتخاب کنیم؟

این روزها خلاقیت بسیار زیادی در صنعت ساخت و تولید لوستر وجود دارد. انواع مختلف و شکل‌های متنوعی از لوسترها در بازار موجود هستند و هر فردی می‌تواند با توجه به سبک و طراحی منزل خود و نوع دکوراسیون داخلی خانه‌اش از میان گزینه‌های موجود بهترین لوستر را انتخاب کند.

 

قبل از تهیه لوستر، باید به سبک دکوراسیون خود توجه کنید. این بدان معنی است که اگر فضای داخلی شما مدرن، سنتی، معاصر…. لوسترها نیز بسته به فضای داخلی خانه انتخاب کنید. یک لوستر تهیه کنید که طراحی مناسبی برای خانه شما داشته باشد.

 

لوسترها به چندین نوع مختلف تقسیم می‌شوند و جنس هر مدل می‌تواند بسته به سلیقه سازندگان آن لوستر متفاوت باشد.

 

جنس لوستر

جنس بدنه لوستر می‌تواند یکی از انواع زیر باشد:

• لوستر چوبی

لوستر کریستالی

• لوستر برنزی

• لوستر فلزی

 

*نکته: این روزها انواع مختلفی از لوسترهای فانتزی در بازار موجود هستند که بدنه لوستر ها را به صورت ترکیبی می‌سازند مثلا یک لوستر با بدنه‌ ای می‌سازند که ترکیبی از فلز و چوب باشد.

 

خرید لوستر برای هر بخش از خانه چگونه است؟

خرید لوستر برای هر یک از بخش‌های خانه، اصول و نکات خاصی دارد. یک لوستر بزرگ با لامپ‌های فراوان اصلا گزینه مناسبی برای یک اتاق خواب نیست.

لوستر کریستالی

یک لوستر تک‌ لامپی در مرکزیت یک سقف بلند هم خنده ‌دار خواهد شد. برای خرید لوستر مناسب برای هر قسمت از منزل باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

 

خرید لوستر آشپزخانه 

آشپزخانه و قسمت میز غذاخوری را یک واحد مشترک در نظر می‌گیریم. در فضای آشپزخانه و میز غذاخوری، استفاده از لوستر آشپزخانه بیشتر برای معطوف کردن نور به نقطه‌ای خاص است.

لوستر مناسب آشپزخانه

پس نکاتی که باید در نظر داشته باشید، از این قرار خواهد بود:

 

لوسترهای آویزی:

لوستر آویز برای نصب در آشپزخانه، بالای میز آن یا در مرکزیت سقف انتخاب خوبی است. در بالای میز غذاخوری یا سطح اوپن هم می‌توان از لوسترهای آویز استفاده کرد. این سبک از لوسترها باعث متمرکز کردن نور روی میز، اوپن و میز غذاخوری می‌شوند و جلوه زیبایی پیدا می‌کنند. برای قسمت میز غذاخوری می‌توانید از چند لوستر آویزی کوچک که با فاصله کمی از میز آویزان هستند، بهره ببرید.

 

چند لوستر آویزی کوچک بالای اوپن یا جزیره آشپزخانه هم می‌تواند شکل و شمایل شیک و جذابی به فضا بدهد. اگر لوسترهای آویزی که برای این قسمت‌ها انتخاب می‌کنید، ویژگی کوتاه و بلند شدن داشته باشند، خیلی خیلی بهتر خواهد بود.

 

در این صورت به انتخاب خود و بنا به ارتفاع سقف می‌توانید، لوستر را به حالت کوتاه‌ تر یا بلند تر دربیاورید.

لوستر متناسب با فضای منزل شما

خرید لوستر برای اتاق نشیمن – خرید لوستر پذیرایی

لوستر پذیرایی معمولا فضایی است که از آن نسبت به فضاهای دیگر منزل بیشتر استفاده می‌شود؛ تماشای تلویزیون، مطالعه، دور هم نشستن و گپ زدن و … معمولا در این بخش از خانه صورت می‌گیرد.

لوستر مناسب آشپزخانه

• لوسترسلطنتی :

لوسترهای سلطنتی برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند. این لوسترها هم مانند لاله‌ها بزرگ و سنگینند و به درد سقف‌هایی بلند و فضاهای بزرگ می‌خورند.

 

کریستال‌ها در انعکاس درخشان نور اثر مثبتی دارند اما اگر گرد و غبار روی آنها بنشیند و تمیز نباشند یا کریستال به کار رفته در ساخت لوستر، قلابی و نامرغوب باشد، نور منعکس‌شده کدر خواهد بود.

لوستر حسنا آنتیک

• لوستر مدل لاله:

این نوع از لوسترها مناسب فضاهایی با دکوراسیون سنتی هستند. روی لاله‌ها معمولا طرح‌هایی با دست کشیده شده و همین طراحی‌ها در پخش نور هم تاثیر فوق‌ العاده‌ای می‌گذارند.

 

لوسترهای لاله‌ای معمولا وزن زیاد و ابعاد حجیمی دارند. قیمت این سبک از لوسترها معمولا از طیف متوسط رو به بالا تا زیاد تعریف می‌شود. لوسترهای لاله در جنس‌های مختلفی مثل: برنزی، برنجی، نقره یا آب‌طلا ساخته می‌شود.

 

• لوسترهای کروی و توپی :

لوسترهایی که به شکل کره یا احجام هندسی دیگر ساخته می‌شوند به فضا حالت مدرنی می‌دهند و آن را جذاب‌ تر می‌کنند. تنوع لوسترهایی که به شکل‌های هندسی ساخته می‌شوند بسیار زیاد است و باید بنا به ارتفاع سقف، میزان نور دلخواه و نکاتی که در قسمت‌های قبلی عنوان شد از میان مدل‌های مختلف، گزینه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

لوستر مناسب اتاق خواب

خرید لوستر برای اتاق خواب

اتاق خواب برای استراحت، آماده شدن، آرایش کردن، مطالعه و… استفاده می‌شود. پس نباید نوری که در آن وجود دارد، خیلی زیاد و مستقیم در فضا پخش شود. در اتاق خواب‌ها معمولا آینه هم پیدا می‌شود. پس یک نیروی کمکی فوق‌العاده برای نورپردازی در خدمت شما قرار دارد.

 

باید لوستر و لامپ‌هایی برای اتاق خواب انتخاب کنید که با انعکاس در آینه، فضا را روشن و دلباز جلوه می‌دهند.

 

قیمت و خرید لوستر 

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید برای چه فضایی و چه هدفی به دنبال خرید لوستر هستید.  برای تامین نور و روشنایی منزل‌ تان اقدام به خرید لوستر کرده‌اید یا اینکه به دنبال یک آکسسوری و وسیله ‌ای برای  زیبایی و تزیین فضای خانه‌ تان هستید، شاید هم هر دو. پس اول ببینید که قصد تان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

 

قیمت لوستر بستگی به جنس لوستر و طرح انتخابی و متریال لوستر می باشد. برای اطلاع از قیمت لوستر مورد نظرتان, کالفی است با کارشناسان سایت مهر و ماه تماس گرفته و از لیست قیمت های جدید مطلع شوید.

لوستر مناسب پذیرایی

جمع بندی :

صنایع لوسترسازی مهروماه بابیش از 35 سال سابقه ی درخشان درزمینه طراحی و تولید انواع لوستر و چراغ های تزئینی درخدمت مشتریان عزیز میباشد. این مجموعه باکادر مدیریتی وفنی مجرب بادرنظر گرفتن تمام سلایق یکی از پیشگامان عرصه نورپردازی درکشور بشمار می آید. تمام محصولات ما در بخش های مختلف و مورد نیاز ریختگی ، آبکاری ، پرداخت کاری ،مونتاژ وکنترل کیفیت به تولید رسیده و به بازار عرضه میگردد .

جدیدترین مطالب