بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

چارلی چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران ,کارگردان ها و آهنگسازان در زمان قدیم بود چارلی چاپلین در فیلم های طنز به بازیگری می پرداخت که مورد توجه همه واقع می شد او کار هنریش را در سال 1899 آغاز کرد  چارلی چاپلین سه بار جایزه اسکار را از آن خود نمود یکی از بهترین بازیگران در سینمای هالیوود آمریکا بود فیلم های صامت او هنوز هم طرفداران زیادی دارد امروز روز تولد این بازیگر بزرگ بود که مراسمی زیبایی را برایش در آمریکا گرفتند در ادامه تصاویر و جزئیات بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

سالگرد تولد چارلی چاپلین و گردهمایی و تجمع هودارانش

چارلی چاپلین هنرمند و بازیگر سرشناس قدیمی است که آثار صامت زیادی دارد .

 

فیلم بدون تکلم این هنرمند طرفداران زیادی دارد . بیشتر فیلم های وی کمدی و صامت بودند.

 

چارلی چاپلین علاوه بر بازیگری ،کارگردانی نیز میکرده است و برنده اسکار هم میباشد.

 

وی در ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ – در انگلستان به دنیا آمده و ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ از دنیا رفته است.

 

از جمله مشهورترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگساز برجستهٔ هالیوود و برندهٔ جایزه اسکار میباشد. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند.

 

چاپلین در زمینه سینما ۵۳ سال فعالیت کرد که شروع فعالیتهای وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا سن ۷۸ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد.

 

چاپلین یکی از محبوب ترین و بزرگترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما است.

 

چاپلین خود ادعا می‌کرد که در سال ۱۸۸۹ در محله‌ای در جنوب لندن متولد شده‌است.

 

سالگرد تولد چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

چارلی چاپلین و همسرش

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

عکس چارلی چاپلین در پیری

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

اما سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و آمریکا که در مورد وی تحقیق کرده‌اند تاکنون به مدرک دقیقی مبنی بر مکان و زمان تولد وی دست نیافته‌اند.

 

پلیس فدرال آمریکا یا اف بی آی معتقد بود چارلی چاپلین در واقع یک یهودی روس با نام اصلی اسرائیل تورنشتین بوده‌است. از سوی دیگر اسکاتلندیارد با ارائه اطلاعاتی از سوی یک منبع اظهار کرد که ممکن است وی در فرانسه متولد شده باشد. قدیمی ترین مدرکی که از وی پیدا شده‌است، گذرنامه‌ای است که در سال ۱۹۲۰ صادر شده‌است.

 

عکس آخرین همسر چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

والدین چاپلین هر دو هنرمندانی در سالن بزرگ لندن بودند و هر دو بازیگر و آوازه خوان، اما پیش از آنکه چاپلین سه ساله شود از هم جدا شدند. مشهور است که نام مادر چاپلین هنا است. چارلی آواز خواندن را از مادرش آموخت. پدرش الکلی شد و کمتر با چارلی ارتباط داشت. بعدها مادر چاپلین دچار بیماری روانی شد و در یک آسایشگاه در حوالی لندن بستری گردید. مستخدمهٔ پدر، چارلی را به همراه برادرش به مدرسه فرستاد و پدر چارلی زمانی که او ۱۲ ساله بود درگذشت.

 

بیماری مادر چاپلین از آنجایی آغاز شد که در یکی از اجراهای زنده تئاتر در لندن که برای سربازان اجرا می‌شد، یکی از اجسامی که سربازان مست به روی صحنه پرتاب می‌کردند به سر مادرش برخورد کرد و مادر چاپلین خون آلود و اشک‌ریزان به پشت صحنه رفت و چاپلین پنج ساله به روی صحنه آمد تا تماشاچیان عصبانی را با خواندن آهنگی سرگرم و آرام کند.

 

با بستری شدن مادر، چارلی و برادرش رابطهٔ عمیق‌تری پیدا کردند و هر دو با استعداد بالایی که داشتند در همین سالن قدیمی که پدر و مادرشان در آن کار می‌کردند، مشغول به کار شدند. در سال ۱۹۲۸ مادر چارلی ۷ سال پس از انتقال وی توسط پسرانش به هالیوود مرد. سال‌های پس از مرگ مادر و فقر و استیصال برادران چاپلین تاثیر زیادی بر فضای فیلم‌های چاپلین در سال‌های بعد گذاشت. بعدها چارلی از وجود برادری ناتنی از سمت مادر آگاه می‌شود به نام ویلر دریدن که بعدها این برادر به برادران دیگر در هالیوود و استودیو چاپلین می‌پیوندد.

 

چاپلین در مورد مادرش می‌گفت: اگر مادرم نبود شک دارم که می‌توانستم در پانتومیم موفقیتی کسب کنم. او یکی از بزرگترین هنرمندان پانتومیم بود که تاکنون دیده‌ام.

 

سالگرد تولد چارلی چاپلین

چاپلین در زندگی شخصی چندین بار ازدواج کرد. اولین ازدواج چارلی در اکتبر سال ۱۹۱۸ با میلدرد هریس بود

 

ازدواج چارلی با میلدرد پس از دوسال یعنی در آوریل ۱۹۲۰ به جدایی کشیده شد. نتیجهٔ این ازدواج یک فرزند پسر بود که تنها سه روز عمر کرد.

 

چارلی در نوامبر ۱۹۲۴ با هنرپیشهٔ نقش اول فیلم جویندگان طلا یعنی لیتا گری ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های سیدنی و چارلز بودند. اما تنها بعد از دو سال این ازدواج نیز به جدایی کشیده شد.

 

در سال ۱۹۳۶ چاپلین بار دیگر با یک بازیگر ازدواج کرد. پائولت گودارد بازیگر نقش دختر بی‌خانمان در فیلم عصر جدید که با چارلی ازدواج کرد. این ازدواج نیز در سال ۱۹۴۲ به جدایی انجامید.

 

در سال ۱۹۴۲ او با دختر یک نمایش‌نامه‌نویس معروف آمریکایی به نام یوجین گِلَدِستون اونیل آشنا شد.

 

نام آن دختر اونا اونیل بود. با اینکه پدر دختر با این ازدواج مخالف بود اما این ازدواج صورت گرفت. چارلی پنجاه و چهار ساله با یک دختر هجده ساله ازدواج کرده بود.

 

این ازدواج در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۴۳ انجام گرفت. اولین حاصل این ازدواج دختری به نام جرالدین )بود. با اینکه اختلاف سن چارلی و اونا سی و شش سال بود اما این ازدواج پر دوام‌ترین ازدواج چارلی بود و این دو تا پایان عمر کنار یکدیگر بودند.

 

بیوگرافی چارلی چاپلین و همسرانش

چارلی چاپلین در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ درگذشت و جسد این کمدین در سال ۱۹۷۸ از خاک خارج شد و توسط دو مرد که در ازای بازگرداندن جسد از وکیل چاپلین تقاضای دریافت پول داشتند، در یک مزرعه ذرت دفن شد.

 

جسد از گورستان دهکده‌ای در سوئیس که چاپلین ۲۵ سال آخر عمر خود را در آنجا گذرانده بود ربوده شده بود و پس از سه ماه، با دستگیری جنازه دزدها که دو مهاجر از بلغارستان و لهستان بودند، به همانجا بازگشت؛ ولی این بار تابوت او را از بتن مسلح ساختند.

 

صدها تن از هواداران چارلی چاپلین با لباس شخصیت «ولگرد به خانه پیشین این هنرمند سرشناس در سوییس رفتند.

 

چاپلین سال ۱۹۷۷ از دنیا رفت و پیش از مرگ در این خانه زندگی می‌کرد.

 

به گفته موزه جهانی چاپلین در این گردهمایی ۶۶۲ نفر شرکت کرده بودند و همگی لباس و آرایشی همانند شخصیت معروف «ولگرد» در فیلم‌های چاپلین داشتند.

 

زنان و مردان شرکت‌کننده در این گردهمایی که قصد داشتند رکورد بزرگترین گردهمایی «ولگردها» در جهان را به نام خود ثبت کنند، کنار هم یک ستاره تشکیل دادند و عکس یادگاری گرفتند.

 

گردهمایی برای سالگرد تولد چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

سالگرد تولد چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین و عکس های دیده نشده چارلی چاپلین

 

جدیدترین مطالب