هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

بازیگران متولد 5 اسفند در سینما و تلویزیون ایران

بازیگران متولد 5 اسفند ماه را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید کدام بازیگران در روز 5 اسفند به دنیا آمده اند با سماتک همراه باشید. بیوگرافی هنرمندان متولد 5 اسفند و بازیگران متولد 5 اسفند را در سایت سماتک می خوانید. امروز 5 اسفند همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم. اگر مایلید بیشتر با چهره های مشهور ایرانی متولد 5 اسفند آشنا شوید باید بگوییم که زهرا سعیدی ، یوسف صیادی ، عبدالله روا و اردشیر احمدی از جمله چهره های مشهور ایرانی متولد 5 اسفند هستند.

 

پرویز فنی زاده بازیگر متولد 5 اسفند

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

پرویز فنی زاده پنجم بهمن ماه سال 1316 در تهران متولد شد. استعداد و انعطاف فنی زاده در بازیگری پای او را به سینما باز کرد. ایفای نقش یک روشن فکر پرحرف و مخالف خوان در خشت و آینه (1344) ساخته ابراهیم گلستان نخستین حضور فنی زاده در جلو دوربین فیلمبرداری است. فنی زاده پس از بازی کوتاه دیگری در فیلم گاو (داریوش مهرجویی، 1348)، در فیلم رگبار (بهرام بیضائی، 1350) و سپس تنگسیر (امیر نادری، 1352) به ایفای نقش پرداخت. دختر او دنیا فنی زاده نیز بازیگری و کاردر سینما وتاتر و تلویزیون را از پدرش به ارث برد و با بازی وعروسک گردانی کلاه قرمزی نامش را برجسته ساخت. پرویز فنی زاده پنجم اسفند 1358 درگذشت.

 

پروین میکده بازیگر متولد 5 اسفند

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

پروین میکده بازیگر پیشکسوت کشورمان در 5 اسفند 1314 متولد شد. از میان آثار تلویزیونی او می توان به تله فیلم «آقای ناقابل»، سریال «پایتخت2»، تله فیلم «به نام مادرم»، سریال های «راه شب»، «پای پیاده»، «دوباره زندگی»، «خانه به دوش»، «مزرعه آفتابگردان»، «پشت کنکوریها»، «یادداشتهای کودکی»، «شب آفتابی»، «داستان یک شهر» و… اشاره کرد. وی در 19 اسفند ماه 1392 در بیمارستان ، به دلیل سرطان کبد از دنیا رفت.

 

عبدالله روا بازیگر متولد 5 اسفند

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

عبدالله روا 5 اسفند 1364 در بروجن چهارمحال بختیاری متولد شد. مجری جوان کشورمان فرزند شهید است و پدرش در بهمن 1365 عملیات کربلای پنج شلمچه به شهادت رسید. او از پر کار ترین مجریان صدا و سیما است و از معدود مجریانی است که در حوزه های متعدد به اجرای برنامه های تلویزیونی پرداخته است. به طوری که می توان گفت تجربه و توانمندی اجرا در زمینه های مختلف را دارا است.

 

زهرا سعیدی بازیگر متولد 5 اسفند

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

زهرا سعیدی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 5 اسفند 1332 در آبادان متولد شد. فعالیت حرفه ای را در سال 1349 با گروه تئاتر شیراز آغاز کرد و پس از آن در سال 1369 به ایفای نقش در سریالهای تلویزیونی پرداخت. او علاوه بر حضور در تئاتر و تلویزیون، فعالیت خود را در سینما نیز ادامه داد و در سال 1375 اولین فیلم سینمایی خود را تجربه کرد. زهرا سعیدی دو دختر و یک پسر دارد و 22 سال زبان انگلیسی تدریس میکرده است.

 

یوسف صیادی بازیگر متولد 5 اسفند

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 5 اسفند + تصاویر

یوسف صیادی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 5 اسفند 1348 متولد شد. وی فعالیت خود را از سال ١٣6٨ با ساخت فیلم کوتاه ٨ میلی متری و بازی و کارگردانی مجموعه ی جنگ جوان در سال (١٣٧١) و مجموعه پرواز 5٧ اغاز کرد و با حضور و بازی در مجموعهٔ تلویزیونی طنز و پُرمخاطب ساعت خوش که در سال ١٣٧٢ پخش گردید به شهرت رسید.

جدیدترین مطالب