مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

محرد بودن برای بسیاری از افراد سخت می  باشد ولی خیلی از افراد هم دوست دارند مجرد باشند و تا آخر عمر مجرد زندگی نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتری مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

 به گزارش سماتک: دکتر بلا دپائولو روانشناس دانشگاه کالیفرنیا در سن ۶۳ سالگی هنوز مجرد است. او می گوید: هرگز نمی خواهم ازدواج کنم و در زندگی مجردی همیشه شاد خواهم بود.

 

دکتر دپائولو زندگی مجردهای زیادی را مورد مطالعه قرار داده است و در تحقیقاتش بعد از یک دهه به این نتیجه رسیده است که مجرد بودن فواید بیشماری دارد هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی.

 

به گفته دپائولو این باور که مجردها بدبخت، تنها و بدون عشق هستند و هیچ چیزی به جز متاهل شدن در ذهن ندارند افسانه ای بیش نیست.

 

او در سال ۲۰۱۶ تحقیقات زیادی که در زمینه زندگی مجردی و متاهلی شده بود را مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که فقط تحقیقات او نیستند که می گویند مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد. این مطلب را بخوانید تا از تمام فواید مجرد بودن آگاه شوید.

 

مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

 

مقایسه سلامتی مجردها و متاهل ها

مجردها روابط اجتماعی قوی تری نسبت به متاهل ها دارند

مجرد بودن فواید بیشتری برای بدن دارد مجردها اندام زیبایی نسبت به متاهل ها دارند افراد مجرد زود پیر نمی شوند چون در مقابل خانواده مسئول نیستند دغدغه فکری مجردها کمتر از متاهل ها می باشد ولی فردی اگر مجرد باشد دل برخی از افراد به حالش سوخته و می گوید بدبخت تنها و بی کس می باشد.

 

در سال ۲۰۱۵ دانشمندان علوم اجتماعی تفاوت بین متاهل ها و مجردها در ارتباط با دوستان، خویشاوندان و همسایه ها را مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مجردها نه تنها به شبکه های اجتماعی بیشتر دسترسی دارند بلکه نسبت به متاهل ها تمایل بیشتری به کمک کردن و کمک خواستن از مردم دارند. پس نتیجه می گیریم مجرد بودن روابط اجتماعی را هم در زنان و هم در مردان افزایش می دهد.

 

مجردها از تناسب اندام بهتری برخوردارند

پس از آماری که از ۱۳۰۰۰ زن ومردبین سنین ۱۸ تا ۶۴ سال گرفته شد به این نتیجه رسیدند کسانی که مجرد هستند و هرگز ازدواج نکرده اند در مقایسه با متاهل ها هر هفته مرتب ورزش می کنند. در مقاله ای در مجله علوم اجتماعی و پزشکی شاخص توده بدن۴۵۰۰ نفر مورد مقایسه قرار گرفته شده و دریافتند که زنان و مردان مجرد شاخص توده بدن پایین تری نسبت به زنان و مردان متاهل دارند. به طور میانگین زوج های متاهل ۳ گیلوگرم نسبت به مجردها سنگین تر هستند.

 

مجردها بیشتر به رشد شخصی می رسند

در سال ۱۹۹۸ در تحقیقی که مقایسه ای بین مجردها و متاهل ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند مجردها نسبت به متاهل ها بیشتر به رشد شخصی می رسند.

 

مجردها بعد از ازدواج بخشندگی کمتری دارند

دکتر بلا دپائولو بعد از تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده به این نتیجه رسیده است که مجردها نسبت به متاهل ها بیشتر حاضر هستند کمک مالی به خویشاوندان خود بکنند.

 

مجردها بیشتر از متاهل ها از لحظات تنهایی لذت می برند

گاهی اوقات تنهایی فواید زیادی برای سلامت ذهن دارد و باعث رشد خلاقیت و سازندگی می شود. لحظات تنهایی کلیدی برای شناخت بهتر خودتان است.

 

مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد

 

منبع: bedunim.ir

جدیدترین مطالب