زن و شوهرهای شاد این 12 کار را انجام می دهند

زن و شوهرهای شاد این 12 کار را انجام می دهند

توصیه هایی برای شاد زیستن زوجین

 

زن و شوهرهای شاد این 12 کار را انجام می دهند. به گزارش سایت سماتک بسیاری از زوجین و زن و شوهرهای ایرانی راه شاد زیستن را باید یاد بگیرند تا بتوانند تا پایان عمر شاد زندگی کنند. در این مطلب بهترین راهکارهای شاد زندگی کردن را به شما زوجین عزیز خواهیم آموخت.

 

تابحال زوج‌هایی را دیده‌اید که تمام مدت بسیار شاد و باروحیه هستند؟ همان زوج‌هایی که خیلی عاشق هم هستند و انگار با هم تفاهم کامل دارند؟ راز آنها چیست؟ خوب، شاید این راز ساده‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید. ما از زنان واقعی و متخصصان رابطه زناشویی خواستیم تا برخی از عادات روزمره‌ای را که در میان زوج‌های بسیار عاشق اتفاق می‌افتد را برای ما ذکر کنند. آماده الهام گرفتن باشید:

 

1. انجام یک سنت مشترک

«هر شب قبل از خواب، من به صورت شوهرم کرم ضدچروک میمالم! اوایل اعتراض می‌کرد و غر می‌زد، اما حالا خودش تقاضای این کار را می‌کند و چشم‌هایش را می‌بندد و خودش را لوس می‌کند. و هر روز برای من یک آهنگ می‌فرستد که ما آن را «آهنگ روز» می‌نامیم. او در اینترنت آهنگی را پیدا می‌کند که گویای احساسش باشد و لینک آن را از طریق ایمیل برای من می‌فرستد. این آهنگ‌ها همیشه لبخند را به لبم می‌آورند –اغلب گریه‌ام می‌گیرد. او این کار را از اوایل آشنایی‌مان آغاز کرد و همچنان ادامه داد. گاهی من هم برایش آهنگ می‌فرستم اما آهنگ‌های او همیشه بهتر هستند.» -یک همسر.

 

2. تعریف متقابل

«من هر روز حداقل یک بار خیلی جدی به شوهرم می‌گویم که چقدر جذاب و خوش‌چهره است. و هر بار که این کار را می‌کنم، او به من نگاه می‌کند و باور کنید که اشک در چشمانش جمع می‌شود و می‌گوید، «به خاطر این حرف ازت ممنونم». -یک مشاور.

 

3. بغل کردن

«زوجها باید هر صبح و هر شب پنج دقیقه را فقط صرف بغل کردن یکدیگر کنند. این راهی موثر برای شروع و پایان روز است. اگرچه ممکن است قبل از رفتن به محل کار یا قبل از آنکه همسرتان بخوابد او را بغل کنید، اما این یک زمان خاص و همراه با تمرکز است تا بتوانید به صورت آگاهانه احساسات خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید.» -یک مشاور.

 

4. بوسه خداحافظی

«هر صبح، من قبل از شوهرم سر کار می‌روم. و ما یک رسم هرروزه داریم: وقتی در آستانه در هستم، داد می‌زنم «خداحافظ!» و او می‌گوید «صبر کن!» و به سمت من می‌دود و به من می‌گوید که چقدر زیبا هستم و برای خداحافظی مرا می‌بوسد.» -یک همسر.

 

5. مسواک زدن

«وقتی ما به رختخواب می‌رویم، هرکس اول قصد خوابیدن دارد مسواک دیگری را هم آماده می‌کند و در نتیجه مسواک طرف مقابل همیشه آماده و دارای خمیردندان است! این یک کار محبت‌آمیز کوچک است، یک یادآوری برای آنکه عشقمان به یکدیگر را به یاد داشته باشیم. (و بله، شبهای زیادی هم هست که از یکدیگر ناراحت هستیم و مسواک هم را آماده نمی‌کنیم!) ما این کار را صبح هم انجام می‌دهیم…هر کس زودتر بیدار شود باید روی مسواک دیگری خمیردندان بگذارد.» -یک همسر.

 

6. گفتگوی بالشی

«هر شب، ما در مورد روز کاریمان، نگرانی‌هایمان، آینده‌مان، و هر چیزی که دلمان می‌خواهد از ذهنمان بیرونش کنیم حرف می‌زنیم. این یک زمان خاص است که ما آن را صرف یکدیگر می‌کنیم و بسیار آرام می‌شویم.» -یک همسر.

 

7. تشکر کردن

«ما هر دو شاغل هستیم –و مدام سرمان شلوغ است. هر روز باید زمانی را صرف آماده کردن نهار فردای همسرم کنم. او هر روز، وقت رفتن به سر کار یا برگشتن از محل کار، از من تشکر می‌کند. ما هیچوقت این مسئله را مطرح نکرده‌ایم اما قدرشناسی تاثیر زیادی در شادی رابطه ما دارد. ما قدرشناسی صادقانه خود را در هر زمینه‌ای بیان می‌کنیم: وقتی او مرا برای شام بیرون می‌برد، همیشه از او تشکر می‌کنم؛ وقتی من شام می‌پزم، او همیشه تشکر می‌کند. وقتی ما احساس خود را با شوق بیان می‌کنیم، همیشه تاثیری جادویی دارد و ما را سرشار از قدرشناسی می‌کند».-یک همسر.

 

8. لوس کردن یکدیگر

«واقعاً ما رابطه‌مان را بر چیزی بنا کرده‌ایم که شوهرم آن را «لوس‌بازی متقابل» می‌نامد. اگرچه شاید زوج‌های دیگر این رابطه ما را مسخره کنند و به نظر آنها نوعی مانع باشد (معمولاً همه می‌گویند «او زباله‌ها را بیرون نبرده پس من هم ظرف‌ها را نمی‌شویم!)، اما ما بر سر اینکه کداممان مهربانتر هستیم رقابت می‌کنیم. بنابراین اگر شوهرم زباله‌ها را بیرون ببرد، من هم جبران می‌کنم! من لباس‌هایش را تا می‌زنم و مرتب می‌کنم و برایش کنار می‌گذارم! این روند –اینکه همیشه فرض کنید همسرتان تمام سعیش را می‌کند تا بهتر باشد- مزایای خیلی زیادی برای ما داشته است. اکنون نسبت به 22 سال قبل خیلی بیشتر عاشق هم هستیم.» -یک همسر.

 

9. خوشحالی از دیدن یکدیگر

«هر قدر هم که از ازدواجتان گذشته باشد، خوشحال شدن در زمانی که همسرتان وارد خانه می‌شود باعث ایجاد انرژی مثبت در رابطه‌تان می‌شود. از دیدن همسرتان ابراز خوشحالی کنید، حالا چه اول صبح است وچه عصر وقتی که به خانه برمی‌گردد. زوج‌های زیادی اجازه می‌دهند کار روزانه آنها را خسته کند و در نتیجه وقتی همسر خود را می‌بینند زیاد توجهی به او ندارند. همسر شما سطل زباله احساسات منفی شما نیست. شاید این ابراز خوشحالی در ابتدا تصنعی به نظر برسد اما آن را امتحان کنید. این شادی مسری است و محرک‌ها و رابطه شما را کاملاً تغییر می‌دهد.» -یک مشاور.

 

10. پیاده‌روی

«ما هر شب 5 تا 10 دقیقه را صرف قدم زدن با یکدیگر می‌کنیم. و البته ما یک سگ خانگی هم داریم که انگیزه ما برای این کار را بیشتر می‌کند! برای ما، پیاده‌روی عالی است زیرا از تلفن، کامپیوتر، و مشغله‌های کاری دور می‌شویم و می‌توانیم آزادانه در مورد مسائل طول روز، افکارمان، و ناامیدی‌هایمان بحث کنیم. گاهی فقط در کنار هم به تماشای زیبایی آسمان می‌نشینیم. این زمان خاص با هم بودن به شما کمک می‌کند سوءتفاهم‌ها و استرس را کاهش دهیم.» -یک همسر.

 

11. روز را درست شروع کنید

«شوهرم هر صبح قهوه من را به تختخواب می آورد. از آنجا که من در خانه کار می‌کنم، اغلب صبح‌ها همراه با همسرم تا محل کارش قدم می‌زنم تا روز را با هم شروع کرده باشیم.» -یک همسر.

 

12. پیامک

«شوهر من در طول روز پیام‌های عاشقانه کوتاهی برای من می‌فرستد و این خیلی عالی است. همه ما کارهای کوچکی را در ذهن داریم که می‌تواند همسرمان را خوشحال کند، بنابراین زوج‌ها می‌توانند هرکدام از این رفتارهای کوچک را انجام دهند تا رابطه‌شان را بهتر کنند. من، به عنوان یک مشاور، میدانم که اغلب، زوج‌ها می‌خواهند کار بزرگی برای هم انجام دهند و بعد منتظر «قدردانی» همسرشان شوند، و اگر همسرشان قدردانی نکند، دیگر هیچ کاری نمی‌کنند. بهتر است فهرستی از کارهای کوچکی تهیه کنید که همسرتان را خوشحال می‌کند و آنها را انجام دهید و مدام به فکر شمردن امتیازات خود نباشید. کارهای کوچک، نتایج بزرگ.» -یک مشاور.

 

زن و شوهرهای شاد این 12 کار را انجام می دهند

جدیدترین مطالب