متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

متن ادبی تبریک عید فطر

عید فطر بهترین عید برای مسلمانان است و فرا رسیدن این عید عزیز را به مسلمانانی که یک ماه روزه داری کردند تبریک می گوییم متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳ به همراه پیام تبریک عید فطر رسمی زیباترین جمله ادبی تبریک عید فطر سال ۱۴۰۳ را برای شما مومنان تهیه و گردآوری کرده ایم. در آستانه ماه شوال امیدواریم تمامی طاعات و عبادات ایرانیان عزیز روزه دار مورد قبول حق واقع شده بود و ما را نیز از دعای خیر خود بهرمند سازید.

♣ ♣ ♣

از مراسم نماز عید، فاتحه خوانی در قبور، دید و بازدید، عیادت از بیماران، دلجویی از کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند، حبشی گرفتن بچه ها و شادی مردم، تزیین سفره های رنگین غذا، پوشیدن زیباترین لباس ها و مهمتر از همه بخشایش و طلب حلالیت کردن از همدیگر همشهریان عزیز عید سعید فطر مبارک طاعات و عبادات شما مقبول باد.

♣ ♣ ♣

به مه روزه مرا توبه اگر در خور بود، روزه بگذشت و کنون نیست مرا آن درخور، شب عید آمد و می خواهم بر بام جهنم، گویم از نو شدن ماه چه دارید خبر؟ عید فطر بر شما مبارک.

♣ ♣ ♣

متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

فرشتگان دور عرش الهی یا بیت معمور طواف می کنند و زائران حرم الهی دور کعبه طواف می کنند. بسیاری از کارهایی را که فرشتگان انجام می دهند، زائران اعم از حاجیان و معتمران نیز انجام می دهند. این تشبه انسان صالح سالک به ملائکه باعث می شود که این ضیافت را تحمل بکند، بعد به عید دسترسی پیدا کند. در فضیلت ماه مبارک رمضان هم که بزرگان فقهی ما (رضوان الله علیهم) فرمودند: این تشبه به فرشته هاست؛ بسیاری از کارهایی را که ملائکه می کنند، روزه دار می کند. چیزهایی را که ملائکه پرهیز می کنند، روزه دار پرهیز می کند. همین ضیافت زمینه موفقیت تشرف الهی را فراهم می کند که می شود عید…عید سعید فطر بر شما و خانواده تان مبارک باد.

♣ ♣ ♣

به حکم مرجع اعلم که عشق نامش هست لب تو فطریه اش بوسه های کشدار است، خدایا به تو پناه می برم اگر این ماه تمام بشود و من را هنوز نبخشیده باشی عید سعید فطر بر عموم شیعیان مبارک باد.

♣ ♣ ♣

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان . عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک.

♣ ♣ ♣

سلام به همه دوست جونیای گلم

ماه رمضونم دیگه داره تموم میشه……یه ماه پر از فرصت ها و لحظه ها

هر لحظه از این ماه یه فرصت بوده که گناهامون بخشیده شه

کاشکی تونسته باشیم درست استفاده کنیم!

خوب دیگه عید فطرم داره کم کم از راه میاد و منم پیشاپیش به همتون تبریک میگم.

♣ ♣ ♣

ایشاللا نماز روزه هاتون قبول درگاه حق قرار گرفته باشه و گناهامون بخشیده شده باشه

عید فطر ۱۴۰۳ تبریک و تهنیت باد.

♣ ♣ ♣

عید به معنای بازگشت است. مومنان در عید فطر به شادی و سرور می پردازند. نه به خاطر این که ماه رمضان و تکلیف سنگین توانفرسای روزه گذشت، بلکه به دلیل این که در دوره کوتاه مدت خودسازی و تزکیه توانستند گام های بزرگی بردارند و خود را تا مرزهای متقین بالا بکشند. روز عید سعید فطر روز شرف حضور در پیشگاه الهی و فخر و مباهات به این که توانستند به اطاعت و پیروی از پیامبر اکرم(ص) سربلند بیرون آیند. آیین ویژه عید سعید فطر در اوز با حالتی متفاوت و زیبا برگزار می شود.

متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

پیامک ادبی تبریک عید فطر

قدر بشناسید یاران آخرین پیمانه را

ساقی امشب می کند تعطیل این میخانه را

گو به مهمانان که مهمانی به آخر می رسد

خورده یا ناخورده باید ترک کرد میخانه را

عید فطر ۱۴۰۳ گرامی باد.

♣ ♣ ♣

تو چقدر زيبا مفهوم تکليف و بندگي را دريافتي عزيز دلم.

يک ماه روزه داري ات قبول،

عيدت مبارک فرشته زيبای من!

♣ ♣ ♣

روز متبرک به بوی روزه و ذکر و رازونیاز ،روز بازگشتن به فطرت درونی باز، روز آغوش گشودن برای پرواز،روز شنیدن خوش الحان ترین آواز،روز بادل شدن دمساز ،روز صعود برای فراز، روز عشق و معرفت و ایجاز ، روز مهر و بلوغ و اعجاز ،روزشکوفه های مولود سحر ناز ،روز با فرشته ها شدن همراز ،روز تماشای اندوخته صوم و نماز ، روز وصال هربنده مملو زذکر و راز ونیاز،روز رمزگشایی محرم راز ، روز پرخیرو برکتش آغاز، روز تولد خنده ، روزدعای پاینده، روزجشن فرخنده، روزشاداب و سرزنده،روزامید یابنده ، عید سعید فطر ،عید سلام و صلات و صلوات، عید رحمت و رافت و برکات ،عید برشمردن حسنات ،عید بازگشت به پاکی ها و خداجویی و برائت از گناه و روز شناخت مسیر برای فتح قله های رفیع انسانیت و عید بارش ادعیه بر اندام بشریت و اوج طاعت و عبودیت و روز سربلندی در عبادت و درک رنج آدمیت، عید فطر از بوی یاس و نرگس بر مسلمانان تبریک و تهنیت باد و طاعات و عبادات همه رمضانیان سحر خیز مقبول درگاه الهی انشاالله .

♣ ♣ ♣

جمله ادبی تبریک عید فطر

وقتی ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید، وقت توزیع جوائز فرا رسید که جایزه روزه داران و شب زنده داران را عطا کند، عید رسمی مسلمان هاست عید سعید فطر و آغاز ماه شوال مبارک باد.

♣ ♣ ♣

صدای پای عید فطر می آید . دل بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه مبارک رمضان بلا تکلیف است … نمی داند از آمدن آن شاد باشد یا از رفتن این محزون؟ عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است.

♣ ♣ ♣

این ماه ظهور است و ماه صیام است و ماه قیام است و ماه تمحیص که انسان باید یک ماه خود را پاک کند، از همه رجس ها و رجزها با والرجز فاهجر و مانند آن مانوس بشود. وقتی تطهیر کرد، شبیه فرشته شد، می تواند عید فطر داشته باشد.

متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

متن ادبی برای تبریک عید سعید فطر

عید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست . عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است، چونان ققنوس که ازخاکستر خویش دوباره متولد می شود. رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می سوزاند و آدمی نو ؛با جانی تازه از آن سر بر می آورد . عیدفطر ؛ شادی برای رفتن رمضان نیست بلکه برای آمدن روز نو ، روزی نو و انسانی نو است . بناست که رمضان با سحرها و افطارهایش ، با شبهای قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد . اگر درعید فطر در نیابیم که از نو متولد شده ایم، اگر تازگی را درروح خود احساس نکنیم، عید فطر ؛ عید ما نیست.

♣ ♣ ♣

خداحافظ ای ماه غفران و رحمت

خداحافظ ای ماه عشق و عبادت

خداحافظ ای ماه نزدیکی بر آرزوها

خداحافظ ای ماه مهمانی حق تعالی

خداحافظ ای دوریت سخت و جانکاه

خداحافظ ای بهترین ماه الله

عید فطر گرامی بادا.

♣ ♣ ♣

متن ادبی زیبا برای تبریک عید فطر

در روز عید فطر و شب عید فطر که جایزه ها را توزیع می کنند، انسان سالک صالح که روزه دار بود به این عید دسترسی پیدا می کند تا جایزه خود را بگیرد. جایزه ای که به صائم می دهند در بیانات امام سجاد به این صورت درآمده است که حضرت عرض می کند: خدایا! توفیقی بده که ما در این روزه داری هدفی جز تو نداشته باشیم! لا نشرک بک شیئاً، ولا نبتغی مراداً سواک ، ما مطلوبی جز تو نداشته باشیم.

♣ ♣ ♣

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان دوست گلم عيدت مبارک

♣ ♣ ♣

خدایا نوکرتم این همه روزه بگیریم ، گشنگی بکشیم ، آخرشم پول بدیم تا قبول شه ؟ عید فطر ۱۴۰۳ مبارک !

♣ ♣ ♣

اس ام اس ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

عید فطر مبارک!

آرامــش نــه عــاشــق بــودن اســت ، نــه گــرفـتـن دسـتـی کـه مـحــرمــت نـیـسـت ! نـه حـرف هـای عـاشـقـانـه و قـربـان صـدقه هـای چند ثـانیه ای ! آرامــش حـضـور خــداســــت . . . وقـتـی در اوج نـبــودن هــا نـابــودت نـمی کــنـد ، وقـتـی نــاگـفـتـه هــایـت را بـی آنـکـه بـگـویـی مـیـفــهـمـد ؛ وقـتی نـیـاز نـیـسـت بــرای بــودنش الـتـمـاس کـنی ! غــرورت را تـا مــــرز نــابــودی پـیـش بـبــری ؛ وقـتی مـطمـئـن بـاشی بـا او ، هــرگـز تـنـهـا نـخـواهی بـود ! آرامــش یـعـنـی هـمــیـن ! تـو بـی هـیـچ قـیــد و شــرطـی خدا را داری.

♣ ♣ ♣

عید فطر از اعیاد مقدس اسلامی است و عید فطر در اسلام محصول ضیافت خداست. هروقت سفره خاصی پهن شد و عده ای درکنار آن سفره الهی به ضیافت موفق شدند. برای آنها عید است وقتی سفره قرآن مطرح است عید خواهد بود و وقتی سفره عترت و ولایت مطرح شود عید خواهد شد.

♣ ♣ ♣

بارزترین مصادیق صابرین، روزه داران هستند. که در جریان و استعینوا بالصبر و الصلاه ، یکی از مصادیق صبر همان روزه است. اگر انسان روزه دار بود، خدا با اوست. وقتی خدا با او باشد، صدر و سابقه عالم که سپاه و ستاد الهی اند، با او خواهند بود. بنابراین روز عید فطر، شب عید فطر و فرصت فطر در حقیقت جایزه گرفتن است، تا کسی محصول عبادت یک ماهه اش را به عنوان جایزه دریافت بکند. در روز عید فطر و همچنین شب عید فطر عده ای که جایزه خود را دریافت می کنند، آنها هم ینقلب الی اهله مسروراً.

متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳

متن ادبی و رسمی تبریک عید فطر

همواره و در همه طریقت ها و ادیان پرهیزگاری راه و مسیری روشن برای تعالی بوده است٬ در ماه رمضان نیاشامیدن و امتناع از خوردن و نیز پرهیز از هر آن چه بد و خارج از سرشت پاک انسانی محسوب می شود٬ تمرینی است برای باقیمانده سال تا رمضانی دیگر و عید فطر دیگری است. اگر در طول روز با وجود تشنگی بسیار توانستید که بر خواست آشامیدن غلبه کنید و یا بر احساس گرسنگی غالب آیید٬ در هنگامه غروب آفتاب احساسی پیروزمندانه را تجربه کرده اید. این احساس پیروزمندانه برای پرهیزگارانی که از بدی ها و کجی ها دوری می جویند در روزی سرنوشت ساز و ابدی لذتی وصف ناپذبر خواهد داشت. فراموش نکنیم که بدی در حق دیگری از بدترین بدی هاست و خوبی در حق دیگری از پسندیده ترین ها٬پس بیایید برای یکدیگر آرزوهای خوب داشته باشیم. به امید روزهای خوب و بهتر و بهتر عید فطر مبارک.

♣ ♣ ♣

به مناسبت فرا رسیدن عید فطر ۱۴۰۳ در این مقاله مجموعه بهترین جملات و پیامک ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳ را خواندید. متن ادبی تبریک عید فطر ۱۴۰۳ مناسب برای ارسال به دوستان و همکاران است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب