بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

سفر به کشور خارجی در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ مشتریان زیادی را دارد و در اینجا سایت سماتک بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳ را برای شما خانواده های عزیز ایرانی معرفی خواهد کرد. بهترین کشور برای سفر در عید نوروز ۱۴۰۳ کدام است؟

 

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

بهترین کشور برای مسافرت عید کدام است؟ کشورهای زیادی برای مسافرت در عید نوروز امسال وجود دارند که هم آب و هوای خوبی دارند و هم از امکانات تفریحی و رفاهی بیشتر برخوردارند. به نظر شما بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳ کجاست؟ بعد از مدتی کار و مشغله، بلاخره نوبت به تعطیلات و مسافرت های عید نوروز سال ۱۴۰۳ رسیده است. تعطیلاتی نوروزی فرصت مناسبی برای این است که بدن را از خستگی و فشار و استرس کاری بزدایید و به روح و روان خود انرژی تازه ای ببخشید. یک سفر عالی و تمام عیار بهترین فرصت برای رفع خستگی یک سال کار و تلاش مستمر است. برای اینکه بتوانید بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳ را انتخاب کنید لازم است اطلاعاتی در مورد بهترین کشورهای خارجی برای مسافرت در عید نوروز داشته باشید. در این مطلب سایت سماتک به معرفی بهترین کشور برای سفر در عید نوروز ۱۴۰۳ می پردازد و توضیح خواهیم داد که چرا این کشورهای خارجی بهترین کشور جهت مسافرت در نوروز ۱۴۰۳ هستند.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

ترکیه

شاید از نظر عموم مردم بهترین کشور برای مسافرت در عید ۱۴۰۳ ترکیه باشد. بله درست است. محبوب ترین و به اصطلاح، راه دست ترین کشور خارجی که ایرانیان برای سفر خارجی در تعطیلات عید انتخاب می کنند کشور ترکیه است. اما آیا می دانید بهترین شهر ترکیه برای سفر در عید نوروز کدام است؟ باید بگوییم استانبول. البته این کشور زیبایی های شگفت انگیزی دارد و فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این کشور محسوب می شود. پایتخت این کشور آنکارا و از مشهورترین شهرهای توریستی آن استانبول است. البته باید بدانید که ترکیه تنها مقصدی محبوب برای ایرانیان نیست و در رتبه ششم کشورهای گردشگرپذیر دنیا قرار گرفته است. همچنین برای سفر به ترکیه در تعطیلات نوروزی نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت.

 

تور ترکیه نیز یکی از بهترین و خاص‌ترین تور‌ها برای عید سال ۱۴۰۳ می‌تواند به حساب بیاید. این کشور که در شمال غربی ایران قرار گرفته است دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌باشد و سالانه نیز از سراسر دنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید.

 

افرادی که با تورهای نوروزی به کشور ترکیه سفر می‌کنند می‌توانند علاوه بر دیدن از جاذبه‌های گردشگری این کشور از بازار‌ها و مراکز خرید بسیار زیاد آن نیز استفاده نمایند و وسایل مورد نظر خود را از این مراکز با بهترین قیمت خریداری نمایند. از جاذبه‌های زیاد ترکیه که به افرادی که با تور ارزان قیمت این کشور به آنجا می‌روند دیدنشان توصیه می‌شود می‌توان به ساحل پاتارا در سواحل مدیترانه، قصر پنبه‌ای یا همان پاموک کاله، شهر زیبا و ساحلی بدروم، کوه نمرود، دهکده اولودنیز و … اشاره کرد.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

بلیط هواپیمای تهران استانبول تنها یکی از راه های سفر به این کشور زیبای نوروزی است و بسیاری از سفرهایی که به مقصد این کشور انجام می پذیرد از راه های زمینی و دریایی صورت می گیرد. آب و هوای این کشور در ایام نوروز در بهترین حالت خود قرار دارد و به راحتی می توانید از سواحل زیبای این کشور نیز بهره ببرید. گردش و بازدید از جاذبه های گردشگری هم در این فصل بدون زحمت خواهد بود.

 

شهر استانبول ترکیه خود به تنهایی یکی از بهترین کشور برای سفر در عید نوروز ۱۴۰۳ می‌باشد. این شهر دارای مکان‌های تاریخی و موزه‌های بسیار زیادی است و شما در آن می‌توانید اصالت ترک‌ها را به چشم ببیند و زیبایی‌های آن را لمس کنید. مسجد ایاصوفیه که یکی از بزرگترین مسجد‌های جهان می‌باشد نیز در شهر استانبول قرار گرفته است و دیدن ان به کسانی که با تور ارزان قیمت ترکیه به این شهر مسافرت می‌کنند توصیه می‌شود. شهر آنتالیا نیز یکی دیگر از شهر‌های پرطرفدار ترکیه می‌باشد و مسافرت به شهر آنتالیا در نوروز ۱۴۰۳ بسیار مناسب است. در این شهر مراکز خرید، مراکز تفریحی و پارک‌های آبی بسیار زیبایی ساخته شده است که گردشگران را به بازدید و استفاده از خود می‌کشانند.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

پاریس

پاریس جزء آن دسته از مقصدهای رویایی است که هر ایرانی دوست دارد روزی به آنجا سفر کند و همچنین بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳ می باشد. این شهر شیرین و دوست داشتنی هیچ وقت به ایرانی ها حس غربت نمی دهد و مردم می توانند با هر نوع پوشش و دین و مذهب بدون نگاه های آزار دهنده در سطح شهر گردش کنند و ار جاذبه های پاریس لذت ببرند. پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. متوسط دمای سالیانه پاریس 15 درجه سانتی‌ گراد است. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد. پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. متوسط میزان بارش سالانه در این شهر حدود 641 میلی‌ متر است. بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که بیش از 24 ساعت روی زمین باقی نمی‌ماند.

 

کشور فرانسه و شهر پاریس بهترین مقصد سفر خارجی در نوروز برای ایرانیان است؛ زیرا پاریس پر از عشق هیچ وقت خلوت و آرام نخواهد ماند و برای مسافران پرواز تهران پاریس که از شهری شلوغ و پر ترافیک به پاریس آمده اند، همیشه پر از شور و هیجان خواهد بود. از ماه ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس بسیار مطلوب است. روزهای بلند و دمای هوای مناسب، شرایطی عالی را برای گشت و گذرا در شهر فراهم می‌کند. متاسفانه فصل تابستان، شلوغ‌ترین و در نتیجه گران‌ترین فصل برای سفر به پاریس است. برای اینکه هزینه‌ی سفرتان را کاهش دهید و در جاذبه‌های گردشگری کمتر در صف بایستید، بهتر است در نوروز امسال به پاریس سفر کنید.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

پاریس، شهری که در کرانه رود سن قرار گرفته، جاذبه‌های زیادی برای شگفت‌زده کردن گردشگران دارد. فضای دوست‌ داشتنی شهر پر از دیدنی‌هایی است که در سراسر دنیا مشهور‌ اند و وصف آنها را در رمان‌های نویسندگان بزرگ دنیا دیده‌اید؛ برج ایفل، کلیسای نوتر دام و خیابان مشهور شانزالیزه. جذابیت پاریس را باید در چیزهای کوچک دید، در سنگ‌فرش خیابان‌ها، درختان حاشیه‌ی کوچه‌ها، کافه‌ها و شیرینی‌های لذیذشان و گالری‌های هنری فوق‌العاده. پاریس، مثل یک موزه‌ی روباز بزرگ است که هر گوشه‌ای از آن یک اثر هنری و یک جاذبه‌ی فوق‌العاده‌ی معماری، توجه‌تان را جلب می‌کند. از بوتیک‌های مجلل گرفته تا رستوران‌های مدرن، پاریس از هر چیزی بهترینش را دارد به خصوص در زمینه‌ی مد و غذا. پاریس، شهر فرهنگ و هنر و تاریخ است. جاذبه‌های فرهنگی، بهترین آثار معماری تاریخی، باغ‌های فرانسوی و بهترین موزه‌ها تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های این شهر بزرگ و زیبا است و به همین دلیل توصیه ما برای سفر خارجی در عید نوروز ۱۴۰۳ کشور فرانسه است.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

آلمان

بهترین سفر خارجی در عید از نظر برخی دیگر کشور آلمان می باشد زیرا آلمان بزرگترین کشور در اروپای مرکزی، پرجمعیت ترین کشور حاضر در اتحادیه اروپا و یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی و صنعت محسوب می شود. شهرهای مختلف کشور آلمان به تنهایی جاذبه های گردشگری فراوانی دارند و بهترین زمان برای سفر کشور آلمان عید نوروز و فصل بهار است. همچنین در این فصل جشنواره های جذابی در شهرهایی همچون هامبورگ و مونیخ برگزار می شوند که باعث می شوند حجم سفرها به این کشور افزایش یابد. کشور آلمان علاوه بر اینکه در لیست بهترین کشورها برای سفر در عید نوروز قرار دارد، برای سفر در نوروز و ایام بهار ۱۴۰۳ نیز قابل توجه است. فرانکفورت، هامبورگ، برلین، برمن، دوسلدورف و مونیخ برخی از پرگردشگرترین شهرهای زیبای نوروزی این کشور محسوب می شوند. بندر هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا محسوب می شود و دومین شهر بزرگ آلمان به شمار می رود. این شهر به دلیل آب و هوای اقیانوسی در فصل بهار شرایط جوی جذابی برای یک سفر تمام عیار نوروزی فراهم می کند.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

گرجستان

گرجستان هم کشور عجیبی است و هم کشوری جذاب به همین دلیل توصیه ما این برای عید نوروز ۱۴۰۳ به گرجستان سفر کنید. عجیب به این دلیل که نمی توان این کشور را کاملا اروپایی دانست. در واقع این کشور نقطه تلاقی قاره های آسیا و اروپا محسوب می شود و به نوعی می توان آن را یک کشور اروپایی-آسیایی با کفه سنگین تر اروپایی آن دانست. به همین دلیل ما این کشور را در لیست بهترین کشور برای سفر در عید نوروز ۱۴۰۳ قرار دادیم. اما جذاب به این دلیل که گرجستان کشوری مدرن و زیبا محسوب می شود که به خوبی فرهنگ و اصالت کلیسایی خود را حفظ کرده است. این کشور را می توانیم یکی از مهمترین کشورهای مسیحیان جهان بدانیم.

 

کشور گرجستان بعد از کشور ترکیه دومین مقصد گردشگری مورد علاقه ایرانیان محسوب می شود. برای سفر به گرجستان در تعطیلات عید مسیر نزدیکی در پیش دارید و برای ورود به این کشور نیازی به تهیه ی ویزا نیز ندارید. آب و هوای این کشور 4 فصل بوده و برای سفر در تمام سال گزینه ای مناسب محسوب می شود. جاذبه های گردشگری مشهوری همچون مسجد دو محراب، صومعه جیواری، کلیسای سمبا، قلعه ناریکالا و چشمه های آب گرم تفلیس تنها بخشی از جاذبه های گردشگری بی نظیر این کشور محسوب می شوند. برای سفر به پایتخت این کشور یعنی شهر زیبای تفلیس می توانید از بلیط هواپیمای تهران تفلیس استفاده کنید.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

در مجموع گرجستان یک مقصد چهار فصل برای کسانی است که می پرسند عید کجا بریم سفر خارجی؟! در واقع می‌توان گفت فصل پرگردشگر و کم‌ گردشگر در مقایسه با دیگر کشورهای توریستی، در گرجستان وجود ندارد و در تمام طول سال می‌توان به این کشور دیدنی سفر کرد. این کشور با توجه به موقعیت و تنوع جغرافیایی که دارد، آب‌ و‌ هوای متفاوتی دارد که بیشتر نیمه گرمسیری است. در مجموع در هیچ کدام از ماه‌های سال محدودیتی برای سفر به گرجستان وجود ندارد. اما اگر بخواهید بیشترین لذت را از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این کشور ببرید، می‌توانید با توجه به فصل، زمان سفر خود را انتخاب کنید.

 

فصل بهار (عید نوروز) یعنی از ماه مارس تا مه، بهترین زمان برای سفر به کشور گرجستان و شهر تفلیس است. در این فصل، هوا زیاد گرم و خیلی سرد نیست. در ماه‌های آخر بهار احتمال بارندگی بیشتر است. بنابراین در کنار سایر لوازمی که می‌برید، چتر و بارانی را فراموش نکنید. میانگین دمای هوای گرجستان در فصل تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست، بین 20 تا 32 درجه سانتیگراد است. بیشتر تفرجگاه‌های گرجستان در این فصل پر از گردشگر هستند. فراموش نکنید که رطوبت هوا به خصوص در نواحی ساحلی بسیار زیاد است و شاید برای کسانی که به آب‌وهوای گرمسیری عادت ندارند، ناراحت‌کننده باشد.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

گرجستان در فصل پاییز یعنی از ماه سپتامبر تا نوامبر بسیار زیبا و دیدنی است. درختان هزاررنگ، بارش باران و زمین‌های پوشیده‌از جنگل‌های قرمز و نارنجی از جذابیت‌های گرجستان در فصل پاییز هستند. برای سفر در فصل پاییز حتما بارانی و چتر همراه ببرید. زمستان در گرجستان بسیار سرد است. یعنی از ماه دسامبر تا فوریه که دمای هوا بین ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد است که شب‌ها این مقدار به زیر صفر هم می‌رسد. بارش برف در این فصل باعث می‌شود که گرجستان در زمستان مقصد مناسبی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی و اسکی باشد.

 

ارمنستان

نزدیک به تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ که می شویم اقلیت های مدهبی و به خصوص هموطنان ارامنه به فکر سفر به کشورشان ارمنستان می افتند و درصد قابل توجهی از مردم کشور به ایروان سفر می کنند. ارمنستان به دلیل اینکه برای مدت طولانی جزئی از خاک ایران به حساب می آمد، بسیاری از فرهنگ خود را از تاریخ ایران باستان به ارث برده، اما به عنوان یک مقصد سفر خارجی چندان موزد توجه ایرانی ها قرار نگرفته است. ایروان، بزرگ ترین شهر و پایتخت ارمنستان، جزء قدیمی ترین شهرهای دنیا به لحاظ تاریخی به حساب می آید. البته اگر معیارمان را یک شهر بزرگ مانند تهران قرار دهیم، قطعا ایروان شهر کوچکی است. این شهر زیبا همیشه و در مناسبت های مختلف میزبان هموطنان ارامنه ایرانی می باشد که برای مراسم کریسمس، نوروز و یا عید پاک خود را به زادگاهشان می رسانند به همین دلیل یکی از انتخاب های سایت سماتک برای معرفی بهترین مقصد سفر خارجی در نوروز ارمنستان زیبا است.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

تایلند

وجود شهرهای بی نظیری همچون بانکوک، پاتایا و پوکت باعث شده اند که این کشور نیز به یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان در عید نوروز تبدیل شود و هر ساله مسافران زیادی راهی شهرهای مختلف این کشور حیرت انگیز شوند. در واقع بهترین زمان برای بهره بردن از زیبایی های شهر پوکت و تفریح در سواحل نیلگون دریای آندامان تعطیلات عید و فصل بهار است. در بیشتر زمان های سال بارندگی های شدیدی در این کشور در حال باریدن است، اما اگر تصمیم گرفته اید در فصل بهار به این کشور سفر کنید بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب کردید.

 

تور تایلند یکی از تور‌های ارزان قیمتی است که به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای مسافرت به این کشور در ایام عید توسط شرکت‌های مسافرتی ارائه می‌گردد. کشور تایلند یکی از کشور‌های شرق اسیا است که به علت داشتن نقاط توریستی زیاد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید. تور ارزان قیمت تایلند برای افراد علاقمند به سفر به این کشور در قالب تور که قصد ندارند هزینه‌های زیادی را متحمل شوند بسیار مناسب است و آن‌ها می‌توانند با هزینه‌هایی بسیار کمتر از تور‌های دیگر به این کشور برای عید انسال مسافرت کنند و از تعطیلات خود بهترین استفاده را بنمایند. جزایر فوق العاده فی فی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تایلند می‌باشد که گردشگرانی که با تور ارزان قیمت تایلند به آن کشور مسافرت می‌کنند می‌توانند به آنجا بروند و از سواحل ان و ورزش‌های آبی مفرح این جزیره استفاده کنند و لذت ببرند.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

افرادی که با تور تایلند در عید نوروز ۱۴۰۳ به این کشور مسافرت می‌کنند می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیاد این کشور استفاده نمایند. از جاذبه‌های گردشگری تایلند می‌توان به شهر بسیار زیبا و دیدنی بانکوک، گراند پالاس و معابد شگفت انگیز ان، خلیج سراسر ابی فانگ نا، جزیره پوکت و زیبایی‌های خاص آن، جزایر فوق العاده سیمیلان و … اشاره کرد. بهترین کشور برای مسافرت در عید ۱۴۰۳ تایلند است زیرا مسافران می‌ توانند از بازار‌های میوه و سبزیجات شناور در این کشور نیز دیدن کنند. این بازار‌ها بر روی قایق‌ها و در مسیر رودخانه‌های کنار شهر در چندین ناحیه برگزار می‌شوند که بسیار چشم نواز و دیدنی هستند و وسایل مختلفی نیز در آنها به فروش می‌رسد.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

دبی

پیشنهاد سایت سماتک این است که اگر قصد سفر به یک کشور خارجی در ایام نوروز ۱۴۰۳ را دارید، به دبی سفر کنید. در این شهر از طرفی جشنواره های خرید بسیاری در ایام عید وجود دارد و از طرفی مراکز خرید زیادی در این شهر موجود است. بسیاری از فروشگاه های دبی به صورت 24 ساعته مشغول ارائه خدمت به مشتریان هستند. ضمنا فصل بهار بعد از فصل پاییز، دومین فصل مناسب برای سفر به دبی است که خوشبختانه عید نوروز هم در فصل بهار قرار دارد و از این جهت می توانید تفریحات ساحلی و آبی جذابی را تجربه کنید. همچنین احتمال اینکه بتوانید در فصل بهار بلیط چارتری تهیه کرده و سفری ارزان به دبی داشته باشید بسیار زیاد است. دبی یکی از کشور‌هایی است که از نظر ما بهترین کشور برای سفر نوروزی می‌باشد. این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است و یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین شهر‌های منطقه می‌باشد. دبی می‌تواند تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ برای شما بسیار زیبا و شاد کند و شما را به دیدن شهر بازی‌ها و مراکز خرید بزرگ این شهر ببرد. در دبی مراکز تفریحی مختلفی وجود دارند که بعضی از ان‌ها در دنیا بی نظیر می‌باشند.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

برج خلیفه که یکی از بزرگترین و بلندترین برج‌ها در جهان می‌باشد می‌تواند یکی از نقاطی باشد که برای دیدن می‌توانید به آن مراجعه نمایید. آبنمای موزیکال و خلاقانه دبی نیز که با موزیک حرکات زیبایی به خود می‌گیرد یکی دیگر از دیدنی‌های دبی است. پارک آبی وادی که بزرگترین و پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا می‌باشد نیز در این شهر قرار گرفته است. این پارک بر اساس داستان‌های سندباد ساخته شده است و وسایل و امکانات آن نیز بی نظیر می‌باشد. در این پارک می‌توانید از روی بلندترین سرسره جهان سر بخورید و لذت ببرید. شما با استفاده از تورهای نوروزی دبی می‌توانید در این شهر به دبی مال که بزرگترین مرکز خرید در دنیا است نیز سر بزنید. این مرکز خرید بسیار پیشرفته است و از قسمت‌های مختلفی نیز تشکیل شده است. بخشی از دبی مال آکواریم می‌باشد و در آن انواع موجودات دریایی در اندازه‌های مختلف را خواهید دید.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

آذربایجان

واقعا بهترین کشور برای مسافرت در عید ۱۴۰۳ کجاست؟ آیا می دانستید ۹۵ درصد از جمعیت ۹ میلیونی کشور آذربایجان را مسلمانان تشکیل داده اند؟ این را هم باید اضافه کنیم که ۸۵ درصد از جمعیت مسلمانان این کشور پیرو مذهب شیعه هستند. از این موارد که بگذریم باکو پایتخت این کشور یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در فصل بهار و تعطیلات نوروز به آن سفر کنید. این کشور که مدت زیادی از جدا شدن آن از ایران نمی گذرد در سال های اخیر توجه زیادی به موضوع گردشگری داشته و به همین دلیل به یکی از قطب های گردشگری جذاب در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. آلوده بودن فضاهای شهری در بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف دیده می شود و باعث آزار و اذیت مسافران می شود. اما باکو شهری بسیار تمیز و منظم است و اگر شما در شهر شلوغی مثل تهران زندگی می کنید در عید نوروز امسال به کشور آذربایجان سفر کنید تا کمی ریه هایتان سلول سازی کنند. البته شاید اگر به شهرهای کوچک تر آذربایجان بروید نظر دیگری داشته باشید اما باکو، به عنوان پایتخت آذربایجان بسیار تمیز است و به ندرت آشغالی روی زمین می بینید. استفاده از سطل زباله در فرهنگ مردم باکو کاملا جا افتاده است و به همین دلیل ظاهر شهر و خیابان ها و میادین بسیار تمیز است. اگر تمیز بودن شهر و مقصد سفر یکی از اولویت های سفر برای شما هم هست از این بابت خیالتان راحت باشد و با خیال راحت به باکو سفر کنید.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

مسافت کوتاه میان تهران و باکو و زیبایی های بی دریغ این کشور باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی از شهرهای مختلف ایران و به خصوص تهران به کشور آذربایجان سفر کنند. آب و هوای کشور آذربایجان در اوایل فصل بهار کاملا متعادل بوده و شرایط مناسبی برای بازدید از جاذبه های گردشگری مشهوری همچون برج خیمه و پارک ملی گوبوستان در نوروز امسال فراهم کرده است.

 

باکو در مقایسه با بسیاری از پایتخت های دنیا، بسیار امن است و توریست های ایرانی در تعطیلات عید ۱۴۰۳ می توانند با خیال راحت در این کشور تردد کنند. البته مثل هر شهر دیگری دزدی و کیف قاپی در باکو هم وجود دارد و به هرحال باید مراقب اشیاء گرانقیمت خود باشید، اما آمار جرایم باکو در حدی نیست که شما را نگران کند. باکو شهری توریستی است و گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به باکو سفر می کنند، بنابراین اقدامات لازم برای تامین امنیت گردشگران و شهروندان به خوبی انجام شده است. همچنین بر خلاف کشورهای اروپای شرقی که خیابان هایش مملو از گدا، کولی و بی خانمان است در باکو با چنین صحنه هایی مواجه نخواهید شد.

بهترین کشور برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳

آذربایجان در هنگام شکوفایی نفتی به عنوان دبی منطقه قفقاز شناخته می شد. ساخت و سازهای مدرن زیادی در این کشور و به ویژه شهر باکو انجام شد و به یکباره باکو به شهری مدرن و امروزی تبدیل شد. در آن زمان البته باکو شهری گران بود و سفر به آن هزینه کمی درپی نداشت. اما از پاییز سال 2015 ارزش منات آذربایجان در مسیر نزولی پیدا کرد و این شهر به شهری نسبتا ارزان با هزینه های معقول و به صرفه تبدیل شد. امروزه، سفر نوروزی به باکو سفری نسبتا ارزان است و نزدیک بودن مسافت هم به دلایل سفر به باکو اضافه شده است. به این ترتیب، ایرانی های زیادی این شهر آذری را به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در نوروز انتخاب کنند و از طریق تور باکو یا خرید بلیط هواپیمای باکو خود را به این شهر می رسانند. هزینه اقامت و غذا، حمل و نقل و تفریح در باکو زیاد بالا نیست و می توانید با هزینه های معقولی در این کشور به گشت و گذار بپردازید.

 

عید کجا بریم سفر خارجی

در بالا لیست بهترین کشورها برای مسافرت در عید نوروز ۱۴۰۳ آورده شده است اگر قصد مسافرت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را دارید بهتر است همین امروز برای گرفتن ویزا و خرید بلیط اقدام کنید زیرا تورهای نوروزی کشورهای پرطرفدار خیلی سریع تکمیل می شوند. بهترین سفر خارجی در عید همان جایی است که خانواده در کنارتان احساس آرامش کند پس بهتر است نظر تمام کسانی که قرار است در این سفر همراه تان باشند را جویا شوید و سپس بهترین مقصد سفر خارجی در نوروز را انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب