سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

ترکیه با جاذبه ‌های زیبای تاریخی، سواحل بکر و زیبا و شهرهای درهم آمیخته مدرن و سنتی یک مقصد بی نظیر و عالی برای سفر با تور خارجی است. از مکان ‌های تاریخی مثل افسوس تا سواحل دلنواز دریای اژه، به قدری جذابیت دارند که هر کسی را برای سفر کردن به این کشور ترغیب می ‌کند. استانبول پرطرفدارترین شهر در تور ترکیه در میان گردشگران است اما دیگر شهرهای ترکیه که کمتر شناخته شده اند، هم هر کدام زیبایی ها و جاذبه ‌های خاص خودشان را دارند. برای آن‌ هایی که در حال برنامه‌ ریزی برای سفر به چند شهر ترکیه هستند، بهترین شهرهای ترکیه را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تور مارماریس، تجربه ای در بهشت گمشده ترکیه

مارماریس، جزیره ای بسیار زیبا و دیدنی در ترکیه است که در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است و این روزها به مقصدی پرطرفدار در تابستان بدل شده است و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات جذب خود کرده است. این شهر بندری در بین ساحل دریای اژه و دریای مدیترانه و در بین رشته ‌کوه‌ های کنار دریا قرار دارد و دارای دو لنگرگاه می باشد. شهر مارماریس در دره ای بین کوهستان کاج جنگلی (Pine-Frosted) و آب زلال دریای مدیترانه قرار داشته که شما با تور مارماریس می توانید این همه زیبایی و شگفتی را از نزدیک لمس کنید، در این آب ها شیرجه بزنید و شنا کنید به دلیل اینکه قایقرانی و شیرجه زدن در دریای مدیترانه در یک آب و هوای گرم بسیار مناسب است.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

توجه داشته باشید که سفر به مارماریس به صورت هفتگی می باشد و به همین دلیل حالا که قصد سفر با تور مارماریس را دارید می بایستی 6 شب در این شهر اقامت داشته باشید، بنابراین به جهت کاهش هزینه ها به هتل های 3 ستاره یا حتی 4 ستاره بی کیفیت فکر نکنید و پیشنهاد ما هتل های 5 ستاره یوآل مارماریس است، چرا که شما با اقامت در بهترین هتل های مارماریس سفری عالی و به یادماندنی را تجربه می کنید و خوشبختانه شما هیچ نیازی به گشت شهری هم نخواهید داشت چرا که در بسیاری از هتل های مارماریس انواع تفریحات متنوع تعبیه شده است.

 

در خصوص تورهای مارماریس باید بگوییم که خرید این تورها با ایرلاین داخلی مثل آتا ابتدا به ازمیر می‌ روید و با ترانسفر زمینی که 4 ساعت زمان می برد به مارماریس می رسید و اما اگر پرواز خارجی یا ترک مثل ترکیش یا سان اکسپرس را هم انتخاب کنید روال به همین شکل است و میبایستی در ازمیر فرود بیایید. در ادامه مارماریس یکی از شهرهای دیدنی و ساحلی ترکیه است که زیبایی های آن می تواند در مقایسه با نقاط دیدنی دیگر ترکیه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

از جمله جاذبه های گردشگری مارماریس که میتوانید در تور های مسافرتی این مقصد از آنها لذت ببرید می توان به ساحل زیبای مارماریس، قایقرانی بی نظیر، ورزش های ماجراجویانه آبی، رستوران های لوکس مارماریس، شب های زنده پر شور و شوق و یا گذراندن یک روز خوب و به یاد ماندنی در سواحل مارماریس و دیدن تابش آفتاب بر دریای مدیترانه و… اشاره کرد. اگر هم به دنبال تفریح هایی هستید که باعث افزایش آدرنالین خونتان میشود، می توانید یک روزتان را در یکی از پارک های آبی مارماریس به نام های آکوا دریم (Aqua Dream) و آتلانتیس (Atlantis) بگذرانید، همچنین در مارماریس از برنامه های روزانه قایقرانی و رفتینگ نیز می توانید بهره مند شوید و کلی لذت ببرید. در نهایت از دیگر تفریحات هیجان انگیز این مقصد جیپ سواری در طبیعت است که تجربه ای شگفت انگیز در مارماریس می باشد.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

تور ترابزون، شهر تازه کشف شده در ترکیه

ترابزون، شهری به قدمتی جاده ابریشم و بندرگاهی به یادگار مانده از روم باستان که همواره یکی از مراکز مهم تجاری در حاشیه دریای سیاه بوده است و زیبایی های بیشماری را در خود جای داده است. همین قدمت و موقعیت عالی، باعث شده تا ترابزون به یکی از مهمترین و با شکوه‌ ترین شهرهای تاریخ عثمانی در ترکیه بدل شود و تور ترابزون را به یکی از تورهای محبوب و تازه کشف شده در میان تورهای ترکیه تبدیل نماید، این مقصد با وجود جذابیت های بکر و خاطره انگیز بودنش این روزها جزو یکی از تورهای ارزان ترکیه هم مورد توجه قرار گرفته است.

 

شاید شهر ترابزون همانند شهرهایی همچون آنتالیا و استانبول و…، جاذبه‌ های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار متنوعی نداشته باشد و همچون دیگر تورهای ترکیه شناخته شده باشد! اما با این حال، موقعیت جغرافیای ترابزون که در شمال شرق ترکیه و بعد از شهر وان، جزو نزدیکترین شهر توریستی ترکیه به ایران است، باعث شده تا طی سال ‌های اخیر محبوبیت تور ترابزون، در بین ایرانیان خیلی بیشتر شود. دلیل آن هم این است که این نزدیکی و خلوتی ترابزون، دلیل اصلی ارزان بودن تور ترابزون می باشد. از طرف دیگر هم شهر ترابزون یکی از بنادر تجاری مهم در دریای سیاه است و همین موضوع، ترابزون را به بازاری خوب برای خرید به صرفه و ارزان تبدیل کرده است.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

موضوع مهم بعدی در خصوص تور هوایی ترابزون این است که گرچه تاکنون پرواز مستقیمی از تهران به مقصد ترابزون انجام نشده است؛ اما شرکت هواپیمایی سان ‌اکسپرس اقدام به راه ‌اندازی پرواز مستقیم از تهران به مقصد ترابزون در سال جدید کرده است. از سوی دیگر، شهر ترابزون در مسیر خطوط راه آهن ترکیه واقع نشده است و در حال حاضر، تنها راه‌ های دسترسی به این شهر هوایی و زمینی می باشد.

 

در ادامه لازم است بدانید که ترابزون شهری است، بیرون آمده از پس تاریخی کهن و واقع شده در دل طبیعتی بکر و رویایی؛ به همین دلیل است که جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی بسیار متنوعی را در خود جای داده است تا برای هر گردشگر و توریستی و با هر سلیقه ‌ای جذاب باشد. علاوه بر این، توسعه گردشگری در این شهر باعث شده تا تفرجگاه‌‌ های بسیار متنوعی در ترابزون ساخته شده است و تا توریست های خارجی را که به دنبال تفریح و سرگرمی هستند را هم راضی نگه دارد. برای مثال، از معروف ‌ترین جاذبه های تاریخی ترابزون میتوان به: دیوار ترابزون که قدمت آن به دوره حضور رومیان در ترابزون میرسد، صومعه کیمالکی یا نجات دهنده ترابزون که در قرن هفتم میلادی ساخته شده، عمارت آتاتورک ترابزون، مسجد ایاصوفیه ترابزون، موزه تاریخ ترابزون و مسجد گلبهار خاتون ترابزون و… اشاره کرد. همچنین از جمله جاذبه ‌های طبیعی و توریستی ترابزون هم می ‌توان به: اوزون گول ترابزون، دریاچه سراگولی ترابزون، پارک زنگنوس ترابزون و میدان پارک ترابزون و غیره اشاره کرد. برای لذت از تفریحات هیجان انگیز و آبی در ترابزون نیز می ‌توانید سری به پارک آبی ترابزون هم بزنید.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

تور بدروم، شهری ساحلی و جذاب در ترکیه

در سال های اخیر این موضوع بر همگان آشکار شده که ترکیه یکی از بهترین کشورهای در دسترس برای سفرهای تابستانی و تفریحی ما ایرانیان می باشد. هر شهری هم که در این کشور فکرش را بکنید، مقصد مناسبی برای سفر است. یکی از این شهرها، شهر بدروم ترکیه است. این شهر در استان موغله ترکیه جای گرفته است و با دریای اژه همسایه می باشد. یکی از مزیت هایی که این همسایگی برای شهر بدروم داشته، این است که این شهر کاملا ساحلی است و در نتیجه، گردشگران و مسافران بسیاری برای تفریحات مهیج به این شهر سر می زنند.

 

ولی جدا از تعاریف پر آب و تابی که در بالا بیان کردیم، بدون اغراق بدروم یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در ترکیه است و همه امکانات و خدمات عالی را برای تبدیل شدن به بهترین مقصد تفریحی و ساحلی در ترکیه را به میهمانان خود ارائه می دهد. از امکانات تفریحی مختلف و متنوع گرفته تا جاذبه های تاریخی و طبیعی همه در این شهر گرد هم آمده اند تا نهایت لذت را به شما هدیه دهند. بدروم از لحاظ آب و هوای از آن شهرهایی است که به دلیل دارا بودن موقعیت جزیره ای خود، دارای آب و هوای کاملا مدیترانه ای است. درباره سفر به بدروم باید این را بدانید که با اینکه این شهر دارای فرودگاه بین المللی است اما با این حال از تهران به مقصد این شهر پرواز مستقیمی وجود ندارد و برای رفتن به این مقصد باید حتما از تهران به مقصد استانبول بروید و سپس از آنجا با کمک راه های زمینی و یا پرواز داخلی به سمت این شهر پرواز کنید.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

از همین جهت پیشنهاد نامی گشت به شما این است که برای سفر به این شهر از تور بدروم مجموعه ما استفاده کنید تا تمامی امور سفرتان از رفت و آمد گرفته تا خدمات و امکانات سفرتان به بهترین نحو ممکن برایتان پیش برود. حالا سوالی که مطرح می شود این است که چه زمانی به بدروم سفر کنیم؟ خوب شلوغ ترین ماه از نظر گردشگری از خرداد تا اواخر مرداد ماه است که در این بازه زمانی برای پرواز و رزرو هتل باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید که البته اگر از یکی دو ماه قبل تور خود را رزرو کنید، می توانید هزینه‌ های سفرتان را کاهش دهید. البته در این ماه ‌ها دما و رطوبت هوا در بالاترین حد خود است، که برای تفریحات آبی و لذت بردن از شن ‌های داغ سواحل زیبای آن بسیار مناسب و ایده آل است و در نهایت خلوت ‌ترین ماه گردشگری در بدروم، زمستان است که قیمت تور بدروم بسیار ارزان است.

سفری خاص به شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ارائه شده برای تورهای مارماریس، ترابزون و بدروم از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای خارجی ترکیه هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس namigasht.com، مراجعه کنند و نرخ تورهای ترکیه را مشاهده کنید و بنا به بودجه خود انتخاب های مناسبی را داشته باشید. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای خارجی در متنوع ترین حالت فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید

 

لازم به ذکر است که آژانس نامی گشت در حال حاضر تنوع بی نظیری را در تور مارماریس، ترابزون و بدروم ارائه کرده است که شامل تورهای 3 شب و 4 روز، 4 شب و 5 روز، 7 شب و 8 روزه و … می باشد که شما عزیزان این امکان را دارید کیفیت و آرامش در سفر را در بالاترین سطح آن تجربه کنید و البته نا گفته نماند که شما مسافران در خصوص اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان با تجربه این مجموعه با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره 49398-021 هم تماس بگیرند و در خصوص تور مورد علاقه خود هر سوالی دارید بپرسید و با خیال راحت سفری آرامش بخش و عالی را تجربه کنید.

جدیدترین مطالب