آموزش ارز دیجیتال و توضیح شبکه بلاک چین

آموزش ارز دیجیتال و توضیح شبکه بلاک چین

آموزش ارز دیجیتال ، مفاهیم زیادی را در بر می گیرد؛ یکی از مفاهیمی که بسیار در آموزش رمزارز استفاده می شود، شبکه بلاک چین است.

 

بلاک چین، همان طور که از نام آن پیدا است، زنجیره ای از بلاک های متصل به یکدیگر است.

 

شبکه بلاک چین نه فقط برای ارز دیجیتال بلکه برای ذخیره اطلاعات غیر متمرکز، استفاده می شود.

 

در واقع ارز دیجیتال، پایه راه اندازی و ساختار شبکه بلاک چین در جهان بوده است.

 

در آموزش رمزارز به این نکته مهم اشاره می کنیم که ارز دیجیتال در مقدار محدود تولید شده و دیگر قابل افزایش نیست و هرگونه تغییرات در شبکه ارز دیجیتال که توسط هر کاربر ایجاد شود، عینا به اطلاع همه کاربران در سراسر جهان می رسد.

 

اهمیت این شبکه زنجیروار در مفهوم رمزارز از این حیث است که ارز دیجیتال، متمرکز و قابل دسترسی توسط یک نهاد مرکزی و یا سرور متمرکز نبوده و به عنوان یک شبکه باز با دسترسی آزاد برای تامین امنیت کاربرانی که عضو آن هستند، ضرورت دارد هر گونه تغییر، قابل مشاهده همگان باشد تا از این طریق امکان کلاهبرداری و تقلب در آن به حد صفر برسد.

 

آموزش رمزارز و شبکه بلاک چین

به نظر می رسد، ساختاربندی و بنیان طراحی شبکه بلاک چین، ترکیبی از علوم ریاضی و فیزیک برگرفته از ساختارهای مولکولی زیستی است!

 

برای توضیح ساده شبکه بلاک چین در محتوای آموزش رمز ارز ، اینگونه تصور کنید که، شما جعبه ای در دست خود دارید تحت عنوان جعبه شماره یک که اولین عضو از یک مجموعه سه تایی جعبه است.

آموزش ارز دیجیتال و توضیح شبکه بلاک چین

شکل 1: اهمیت شبکه بلاک چین در آموزش رمزارز

 

شما در جعبه شماره یک، دو تا خودکار دارید، عین جعبه شماره یک درون جعبه بعدی وجود دارد، یعنی جعبه شماره دو، درون خود یک جعبه با نام شماره یک دارد که داخل آن دو عدد خودکار است.

 

حال جعبه شماره دو، اگر علاوه بر جعبه شماره یک، حاوی یک پرگار باشد، جعبه شماره سه، حاوی جعبه شماره دو است که داخل آن هم جعبه شماره یک و هم یک پرگار وجود دارد، یعنی جعبه شماره سه محتویات هر دو جعبه قبلی را دارا است به علاوه محتویات مستقل خود، مثلا اگر جعبه شماره سه علاوه بر دو جعبه قبلی، حاوی یک نوار چسب باشد و جعبه چهارم به این مجموعه اضافه گردد، جعبه جدید هم جعبه اول و دوم و هم محتویات جعبه سوم را در خود دارد.

 

حال هر تغییری که در جعبه اول داده شود، عینا در جعبه های اول داخل سایر جعبه ها نیز، اعمال می شود مثلا اگر یک خودکار دیگر به جعبه اول اضافه شود درون جعبه دوم و سوم و چهارم نیز یک عدد خودکار به محتوای جعبه اول اضافه می شود.

 

این دقیقا توضیح نمادی و ساده شبکه بلاک چین است.

 

آموزش رمزارز برای شرح اهمیت شبکه بلاک چین در امنیت کاربران

در آموزش ارز دیجیتال فرا می گیرید که طی روند مذکور در شبکه زنجیره ای، هر تغییری که کاربران ایجاد می کنند در کل شبکه و برای سایر کاربران قابل مشاهده است ضمن اینکه در شبکه بلاک چین هیچ دو جعبه با شماره مشابه وجود ندارد و همین عدم امکان تکرار، تکنیک دیگری است برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری در این شبکه.

آموزش ارز دیجیتال و توضیح شبکه بلاک چین

شکل 2: زنجیره اطلاعاتی بلاک چین

 

به همین دلیل با ورود رمزارزها و لزوم به افزایش اطمینان شبکه ای که ارز دیجیتال را در خود جای می دهد، مفهوم بلاک چین پایه گذاری گردید؛ امروزه از این مفهوم در بسیاری از مجموعه ها مانند شبکه ارزی پروژه های آنلاین، استفاده می شود.

جدیدترین مطالب