امنیت مالی در سفرهای خارجی

امنیت مالی در سفرهای خارجی

امنیت مالی در سفرهای خارجی

یکی از ابعاد مهم هر سفر، بعد مالی و اقتصادی آن است. در واقع اگر شما پول کافی برای مسافرت را نداشته باشید، نمی توانید به راحتی به سفر بروید. اگر سفر شما به خارج از کشور باشد این مسئله اهمیت دوچندان پیدا می کند. این مسائل مالی از حمل و نقل و اسکان و خوراک، تا هزینه هایی قانونی مثل عوارض خروج از کشور و گرفتن ویزا تا هزینه های مرتبط با تفریح را شامل می شوند. برخی از هزینه ها هم هستند که به هزینه های غیرمترقبه مشهور هستند و از قبل شما نمی دانید که چه مسائلی در طول سفر ممکن است برای شما به وجود بیاید. بنابراین لازم است که به این بخش از سفر نگاه ویژه ای داشته و همانطور که برخی از اقلام را برای اطمینان بیشتر در چمدان با خود به سفر می بریم، برای توشه مالی سفر خود هم فکری کرده و تدابیری را بیاندشیم. در این مطلب قصد داریم به راههایی بپردازیم که شما می توانید امنیت مالی و اقتصادی بالاتری را در سفر برای خود و همراهانتان فراهم کنید.

امنیت مالی در سفرهای خارجی

1- یکی از راههای ساده در این زمینه این است که بسیاری از هزینه های سفر را قبل از مسافرت پرداخته و زودتر رزرو کنید. این کار را به خوبی آژانس های مسافرتی و جهانگردی برای شما انجام می دهند. شما می توانید از بلیط هواپیما تا هتل و ترانسفر فرودگاهی و همچنین خدمات خوراک هتل را در همین ایران رزرو کنید تا مجبور نباشید مبلغ زیادی را در طول مسافرت بابت این گونه خدمات بپردازید.

 

2- راهکار دیگر در این زمینه این است که بتوانید مقداری ارز به صورت اسکناس با خود به همراه ببرید. البته این یکی از پر ریسک ترین کارها در زمان سفر هست. اول اینکه مقدار ارزی که به صورت اسکناس می توانید به صورت قانونی تهیه کنید در ایران محدود هست و از طرف دیگر مقدار ارزی که می توانید از کشور خارج کنید نیز این محدودیت را دارد. همچنین خطر سرقت پولهای شما همیشه در مسافرت وجود دارد و شما با به همراه بردن ارز به مقدار زیاد این ریسک را هم برای خود ایجاد می کنید.

 

3- همراه داشتن کارت خرید نقدی یا کارت اعتباری بین المللی هم در این زمینه می تواند به شما کمک کند که به دلیل تحریم های بانکی و مسائل مرتبط با تحریم، این نوع کارت ها در ایران برای افرادی که اقامت کشورهای دیگر را ندارند، در دسترس نیست.

 

4- خرید بیمه مسافرتی، می تواند به شما کمک کند که نگرانی بابت حوادث یا بیماری هایی که در طول مسافرت امکان بروز دارند را نداشته باشید. همچنین بیمه مسافرتی یک ضریب اطمینان برای شما ایجاد می کند که برای موارد از قبل پیش بینی نشده، نیاز به پرداخت پول نقد ندارید. در حال حاضر بیمه سامان این امکان را دارد که در بیمه مسافرتی سامان اگر برای شما موردی پیش آمد که نیاز بود از خدمات بیمه مسافرتی استفاده کنید، در همان مقصد خسارت شما پرداخت می شود. به طور مثال در مورد خدمات بستری در بیمارستان که بسیار هم پرهزینه هست این مورد صدق می کند.

 

5- خرید اقلام ضروری از ایران، هم به شما کمک می کند که نیاز کمتری به پرداخت مبلغ برای هزینه های معمول در خارج از ایران داشته باشید. این مورد البته مستلزم ایجاد آگاهی کافی در زمینه مکانی که قصد مسافرت به آنجا را دارید و همچنین شرایط آب و هوایی و وسایل مورد نیاز برای سفر هست. هر چه شما کمتر نیاز به خرید اقلام معمول در مسافرت داشته باشید، کمتر هم نیاز به پرداخت پول خواهید داشت. که البته این مسئله برای شما سود اقتصادی هم دارد، چرا که با توجه به گرانی نرخ ارز و درآمد ریالی که ایرانی ها دارند، اگر وسایل خود را به ریال در ایران خریداری کنید مجبور نیستید که به دلار در خارج از ایران این هزینه را بپردازید.

 

اما راهکار نهایی در این زمینه یک راهکار ترکیبی است. به این معنی که هم باید مقداری ارز به صورت اسکناس همراه داشته باشید و هم خرید های خود را قبل از مسافرت انجام دهید و هم اینکه از بیمه مسافرتی برای پوشش دادن حوادث غیرمترقبه استفاده کنید.

جدیدترین مطالب