کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

کاهش اثرات و محدودیت‌های کرونایی در این روزها خبر خوب و امیدوارکننده‌ای را برای کاربران بازار رمز ارز در پی داشته است. در روزهای اخیر محدودیت‌های ناشی از همه گیری و شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور چین کاهش پیدا کرده و طبق منابع رسمی خبری، میزان شیوع و خطر کرونا در نقاط خطرناک این کشور افت قابل توجهی یافته است که این می‌تواند باعث تغییر مثبت و رشد قیمت ‌بیت کوین در بازار رمز ارز شود.

 

اثرات کرونایی اخیر بر قیمت بیت کوین

منابع موثق خبری اعلام داشتند که در روزهای آغازین ماه دسامبر و مصادف با روزهای میانی آذر ماه قیمت BTC باری دیگر به کانال ۱۷ هزار دلار برگشت. رشد ۱.۳ درصدی نرخ بیت کوین قیمت این ارز پر طرفدار و رایج را به ۱۷۱۲۷ رساند. اما علاوه بر رشد‌ قیمت و رونق بازار بیت کوین، فروکش کردن عوارض اقتصادی کرونا و محدودیت‌های آن در کشور پر جمعیت و اقتصادی چین، بر روی سایر ارزهای رایج دیجیتال نیز بی تاثیر نبوده است. شواهد بازار نشان ‌می‌دهد که نوسانات قیمتی ده ارز برتر و رایج دیجیتال در هفته اخیر و همزمان با بیت کوین رشد داشته‌ است.

کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

به نقل از خبرگزای‌های معتبر و همچنین forkast، اتریوم نیز از جمله ارزهایی بوده‌ که با تجربه روند صعودی حدودا ۳ درصدی قیمت به نرخ ۱۲۷۸ دلار رسیده است. ارزش و اعتبار این‌ ارز بعد از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد و کاربران و تریدرهای زیادی به سرمایه گذاری‌ آن‌ روی آورده‌اند؛ از این رو نوسانات و رشد قیمتی این رمز ارز نیز برای کاربران‌ بازار ارز دیجیتال حائز اهمیت و مورد توجه است. با این وجود همچنان خبر خوش روند صعودی ارزش بیت کوین و همچنین پیش بینی ادامه این‌روند در آینده، مهم‌ترین خبر این روزهای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که به دلیل اهمیت و ارزش این ارز فراگیر دیجیتال برای کاربران است. دیگر تغییرات قسمت در بازار رمز ارز شامل موارد گزارش شده زیر هستند:

 

• دوج کوین (DOGE) با رشدی ۴.۴ درصدی به قیمت ۰.۱۰۴ دلار رسید.

• پالیگان (MATIC) صعودی ۲ درصدی را پشت سر گذاشت و دارای ارزش ۰.۹۲ دلاری شد.

• پولکادات (DOT) رشد بیش از ۱.۵ درصد را تجربه کرد.

• شیبا اینو (SHIB) رشدی فراتر از ۱.۵ درصد داشت.

• ارزش کلی بازار ارز دیجیتال نیز با میانگین رشد ۱.۳ درصدی به ۸۵۸ میلیارد دلار رسید.

 

تاثیر عوامل اقتصادی جهانی بر بیت کوین

کاهش محدودیت‌های کرونایی چین تنها خبر مهم تاثیرگذار بر رشد قیمت بیت کوین در روزها اخیر نبوده است. تازه‌های دیگر از سایر نقاط جهان حاکی از آن است که بنا به مهار تورم اقتصادی احتمالی در ایالات متحده آمریکا شرایط تثبیت بستر مناسب رشد بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌های معتبر فراهم آمده است. این مهار تورمی از طریق ایجاد میزان قابل توجهی شغل در این کشور انجام شده است که توانسته شاخص نرخ بیکاری را در این کشور به یکی از کمترین مقادیر آن در طی نیم قرن اخیر این کشور؛ یعنی به ۳.۷ درصد برساند. همچنین از سوی این کشور اعلام شده است که قصد دارد تا از شتاب افزایش نرخ بهره پولی بکاهد و تورم را تا مدتی متوقف سازد.

کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

یکی دیگر از اخبار تازه مرتبط با اوضاع بازار رمز ارزهای دیجیتال مربوط به کشورهای تولید کننده نفت اوپک پلاس بوده که اعلام کرده‌اند قصد افزایش تولید نداشته و تولید خود را همچنان تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۲ میلیون بشکه در روز نگه می‌دارند. همه این اخبار خریداران، فروشندگان و تریدرهای فضای ارز دیجیتال را امیدوار نگه می‌دارد تا آینده نزدیک این بازار مطلوب باشد.

 

ارزش و کارایی بیت کوین

بیت کوین به عنوان معتبرترین و با ارزش‌ترین کریپتوکارنسی‌ در کانون توجه مخاطبان بازار ارزهای دیجیتال قرار‌ دارد. این رمز ارز به طور فراگیر مورد استقبال و کاربرد کاربران و تریدرهای بین المللی واقع می‌شود. در سال اخیر میلیون‌ها دلار ارز مجازی تنها از طریق بیت کوین در سراسر جهان تبادل شده است. در حال حاضر بیت کوین ارزش بازاری بالغ بر ۳۲۳ میلیارد دلار دارد و حدود ۳۷ درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. امکان دریافت، خرید و فروش و یا تبادل بیت کوین با سایر ارزها به طریقه‌های مختلف وجود دارد که از مطمئن‌ترین آنها می‌توان اشاره کرد به:

 

• استخراج یا ماینینگ

استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین از راه‌های اساسی و اصلی به دست آوردن بیت کوین است. در حال حاضر استخراج بیت کوین در مقیاس‌های انبوه در مزارع خصوصی و یا نهادهای گوناگون انجام می‌شود. استخراج این ارزها توسط دستگاه‌های ماینر امکان پذیر است که با مصرف مقدار قابل توجهی انرژی برق صورت می‌‌پذیرد.

کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

• صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های مجاز و معتبر داخلی و خارجی مراجع مناسبی برای تبادل بیت کوین به شمار می‌روند. کسانی که قصد مبادله بیت کوین خود با سایر ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم یا تتر و یا برعکس را دارند، با مراجعه به سایت‌های صرافی‌ها و با کسر درصدی مشخص کارمزد، اقدام خواهند نمود. پیشنهاد می‌شود تا کاربران ایرانی ترجیحا از کیف پول صرافی‌های داخلی استفاده کنند تا سرویس‌های بیشتر و امن‌تری دریافت نمایند.

 

• سایر روش‌ها

علاوه بر استخراج و کیف پول صرافی‌ها، راه‌های غیر معمول دیگری نیز برای فروش و خرید ببت کوین وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق اشخاص واسطه کار خرید BTC را انجام دهید که در این صورت توصیه می‌شود در صورتی که اعتبار و اعتماد کافی برای شخص مورد نظر قائل هستید، اقدام به معامله و تبادل کنید. به طور کلی راه‌های آزاد و غیر معمول به منظور تبادلات ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شوند و امکان ناامن بودن تبادل وجود دارد. بنابراین بهتر است تا حد امکان از روش‌های مطمئن و ایمن اقدام‌ نمایید.

کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت ‌قیمت بیت کوین به بالای ۱۷۰۰۰ دلار

جمع‌بندی

بیت کوین به عنوان معتبرترین ‌ارز دیجیتال بعضا تحت تاثیر عوامل خارجی و محرک‌های اقتصادی، نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند. در چند ماهه اخیر شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن تاثیر منفی بر روی بیت کوین داشته و موجب افت محسوس ارزش آن شده بود. بر اساس اخباری که اخیرا منتشر شده و پیش بینی‌های اقتصادی احتمال رشد مجدد ارزش این‌ ارز و اثرات مثبت غیر مستقیم آن بر اقتصاد جهانی وجود دارد.

 

منبع :

https://wallex.ir/blog/btc-above-17000-eth-gains/ 

جدیدترین مطالب