بهترین روش جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن پوستی شفاف، صاف و بدون لکه خواسته بسیاری از خانم هاست وی با افزایش سن و وجود عواملی مانند نور خورشید، استرس، هوای سرد و گرم، رژیم نامناسب پوست، تغییرات هورمونی و آکنه باعث بروز چین و چروک و لک بر روی پوست می شوند و از این روز اغلب خانم ها به دنبال بهترین روش جوانسازی پوست خود هستند.

 

تاکنون به بهترین روش جوانسازی پوست فکر کرده اید؟ ادعاهای زیادی در این باره وجود دارد، اما واقعیت این است که بهترین روش جوانسازی پوست روشی است که بدون عارضه، بدون دوره نقاهت، با ماندگاری بالاتر و هزینه کمتر انجام شود و در نهایت بهترین روش جوانسازی پوست صورت همان روشی است که با توجه به سوابق پزشکی و سن و سالتان، مناسب پوست شما است.

 

در ادامه به برخی از رایج ترین روش های جوانسازی و همچنین چند روش خانگی اشاره می کنیم.

 

لایه برداری با لیزر

نور و گرما دو انرژی اولیه به کار گرفته شده در لیزر هستند که برای برداشتن خارجی ترین لایه پوست و همچنین گرم کردن لایه های زیرین استفاده می شوند. جوانسازی پوست با لیزر باعث رشد فیبرهای کلاژن تحریک می شود و لایه بیرونی پوست که لایه آسیب دیده و لکه است برداشته می شود، در نتیجه بافت پوست بهبود پیدا کرده و حتی پوست شفاف تر می شود.

جوانسازی پوست با لیزر

لیزر آسیب زیادی به بافت های اطراف نمی رساند، به همین دلیل بسیاری معقدند لیزر بهترین روش جوانسازی پوست است. یکی از معایب لیزر این است که روشی سطحی است و تا عمق پوست نفوذ نمی کند، بنابراین تاثیر آن بر لایه های زیرین پوست کمتر است. لیزر دوره نقاهت کوتاهی دارد و اغلب قرمزی و التهاب ناشی از لیزر طی چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می کند.

 

در مورد اینکه آیا لیزر بهترین روش جوانسازی پوست برای شما محسوب می شود یا خیر، باید با پزشک مشورت کنید و نکات مربوط به مراقبت های قبل و بعد از لیزر را با دقت رعایت کنید.

جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روش دیگری است که به عنوان بهترین روش جوانسازی پوست معرفی می گردد. از این روش برای یکنواخت کردن سطح پوست است که برای پوست صورت، گردن و دست ها قابل استفاده است. در این روش ذرات ساینده به شکل غبار بر روی پوست پاشیده شده و باعث لایه برداری پوست می شوند. پوست لایه برداری شده به کمک وکیوم پاکسازی شده و ذرات اسپری شده از روی پوست پاک می شوند.

 

پوست برای بازسازی خود کلاژن تولید می کند و پس از التیام کامل پوست، لایه جدید و بدون لک جایگزین پوست قبلی می شود. میکرودرم ابریژن روش مناسبی برای از بین بردن خطوط ریز پوست و چین و چروک ها و اسکارهای خفیف است. میکرو درم ابریژن نیز بهترین روش جوانسازی پوست محسوب می شود. قبل از انتخاب این روش برای جوانسازی پوست خود حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

عوارض و مزیت های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست به هر روشی که باشد، اگر توسط فرد متخصص انجام نشود ممکن است با عوارضی همراه باشد، برخی از رایج ترین عوارض جوانسازی پوست عبارتند از:

 

• پیگمنتیشن

• احساس سوزش روی پوست

• بروز برجستگی

• بثورات پوستی

• تورم

• بروز اسکار

• قرمز شدن پوست

• خارش پوست

 

مزیت های جوانسازی پوست

• اگر بهترین روش جوانسازی پوست را متناسب با پوست خود انتخاب کنید، تحریک کلاژن و افزایش الاستین پوست باعث از بین رفتن چین و چروک و خطوط ریز پوست می شود و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست می شود. همچنین پوست سفت و یکنواخت خواهد شد.

 

• باعث بهبود لکه ها و ناهمواری پوست می گردد.

• جوانسازی پوست باعث رفع شلی گونه ها، اطراف چشم، پیشانی و خط فک می شود.

• لکه های اکنه و یا اسکار زخم از بین می رود.

• منافذ پوست را عمیقا تمیز کرده و باعث درخشش پوست می شود.

 

دستگاه میکرو درم ابریژن ساخت شرکت مداریا، با نام mMicro، ترکیبی خلاقانه از میکرو درم ابریژن و اندرمولیفت است که درمانی طبیعی برای جوانسازی، لیفت و درمان آکنه ارائه می دهد. میکرو درم ابریژن ساخت مداریا برای انواع پوست ها و رنگ های مختلف مناسب می باشد.

روش های خانگی جوانسازی پوست

روش های خانگی برای جوانسازی پوست

علاوه بر روش هایی که بیان شد، می توانید با مراقبت از پوست خود در خانه به روش های ساده به جوانسازی پوست خود کمک کنید و یا پیری پوست را به تعویق بیندازید. در ادامه به بهترین روش جوانسازی صورت اشاره می کنیم.

 

بهترین روش جوانسازی پوست با زردآلو

استفاده از زردآلو بر روی پوست بهترین روش جوانسازی پوست در منزل محسوب می شود. زردآلو سرشار از آهن، گوگرد، کلسیم، منیزیم و ویتامین های A، B و C است. همچنین این میوه حاوی روغن های طبیعی است که توسط پوست جذب می شود و رطوبت پوست کمک می کند.

 

پالپ زردآلو نیز به درمان بیماری های مختلف پوستی مانند خارش، اگزما و خشکی پوست کمک می کند و منبع آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و علائم پیزی زودرس را کاهش می دهد.

 

می توانید آب زردآلو یا پالپ آن را به ماسک صورت خود اضافه کرده و به این طریق از این میوه مفید برای پوست استفاده کنید. برای تهیه پالپ زردآلو ابتدا باید هسته زردآلو را جدا کرده و میوه آن را در مخلوط کن پوره کنید. سپس یک قاشق غذا خوری پودر هسته زردآلو به پوره اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست خود را با آب بشویید. سعی کنید از پالپ زردآلو دو بار در هفته استفاده کنید. این روش بهترین روش جوانسازی پوست محسوب می شود.

 

تخم مرغ

یکی دیگر از راه های طبیعی برای جوانسازی پوست استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. این روش به کاهش منافذ روی پوست کمک کرده و باعث لیفت طبیعی پوست می شود. ماسک سفیده تخم مرغ بهترین روش جوانسازی پوست صورت و گردن محسوب می شود و به بهبود افتادگی این بخش ها کمک می کند.

 

ترکیبات مختلفی را می توانید همراه با سفیده تخم مرغ برای تهیه ماسک استفاده کنید، برخی از انها عبارتند از ماست، گلیسیرین، عسل، جو دو سر و آب لیموی طبیعی.

 

به عنوان مثال برای تهیه ماسک عسل و سفیده تخم مرغ یک قاشق عسل را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را بر روی پوست خود مالیده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

جوانسازی پوست با لیمو

اگر به دلیل وجود سلول های مرده پوست صورت تان کدر شده، آب لیمو گزینه خوبی برای رفع این مشکل است. لیمو حاوی ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید است که به از بین بردن سلول های مرده کمک می کنند. همچنین این اسید به رفع لکه های پیری کمک می کند. استفاده از لیمو همواره به عنوان بهترین روش جونسازی پوست صورت در نظر گرفته می شده.

 

برای استفاده از لیمو می توانید مقداری نمک دریا به لیمو اضافه کرده تا به حالت خمیری در آید، سپس خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر پس از شستن صورت، احساس خشکی در پوست خود داشتید، از مرطوب کننده استفاده کنید. برای دریافت نتیجه مطلوب می توانید از لیمو یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

بهترین روش جوانسازی پوست با پوست پرتقال

بعد از خوردن پرتقال پوست آن را دور نریزید چرا که می توانید از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید. پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است و همچنین به روشن شدن پوست کمک می کند.

 

افرادی که دارای آکنه های پوستی هستند، از پوست پرتقال می توانند به عنوان لایه بردار استفاده کنند. همچنین پوست پرتقال حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جوانسازی پوست صورت کمک می کند. بنابراین از امروز هر زمان که پرتقال می خورید، پوست ان را دور نریزید.

 

برای استفاده از پوست پرتقال می توانید یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. محتویات را کاملا با هم مخلوط کرده و به شکل خمیری در آورید و به روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از پوست پرتقال بهترین روش جوانسازی پوست در خانه و در عین حال ارزانترین روش محسوب می شود.

بهترین دستگاه جوانسازی پوست

بهترین دستگاه  جوانسازی پوست صورت

دستگاه های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که به پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های موجود نیز ارتقا پیدا می کنند. دستگاه هایی که در حال حاضر به عنوان بهترین دستگاه جوانسازی پوست مطرح هستند، عبارتند از:

 

• جوانسازی پوست با دستگاه هایفوتراپی

• جوانسازی با دستگاه کربوکسی

• جوانسازی پوست با دستگاه اندولیفت

• جوانسازی با دستگاه لیزر فرکشنال

• جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال

 

شرکت مداریا دستگاه های مختلفی برای جوانسازی پوست تولید کرده که هر یک از آنها با توجه به اثربخشی بالا و عوارض کمی که دارند، بهترین روش جوانسازی پوست محسوب می شوند. دستگاه های مداریا در حوزه جوانسازی عبارتند از:

 

• دستگاه آر اف فرکشنال: آر اف فرکشنال سه بعدیساخت شرکت مداریا یک سیستم  فرکشنال رادیوفرکانس نوین 2 قطبی با تأثیرات سه بعدی است. در طی جلسه درمان و در طی هر شات، گرمای عمیق بر روی پوست احساس می شود. بعد از درمان، پوست مقداری قرمز شده که با گذشت چند ساعت برطرف می شود تا  پوستی نرم و کشیده، بدون هیچ عوارض ناخواسته (عوارض معمول درمان های جراحی) حاصل شود.

 

• دستگاه پلکسر پلاس: پلکسر پلاس به عنوان اولینابزار جراحی نرم، با سوبلیمیت کردن بافت، موجب لیفت و جوانسازی پوست می شود

 

• دستگاه اسلیم فیت: با انرژی منحصر به فرد خود و عمق نفوذ بالا علاوه بر عضله سازی به لیفت و جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

 

• دستگاه لیزر دیالکس: در این دستگاه ترکیبطول موج و پهنای باند خاص نور لیزر الکساندرایت و دایود و رفع موی زاید و جوانسازی پوست صورت و ناحیه ژنیتال را ممکن کرده است.

 

• دستگاه هایفو: با اولتراسوند متمرکز شده بهتریندستگاه لیفت غیرتهاجمی صورت , سینه , گردن و غبغب و جوانسازی پوست و درمان پیری است.

 

• دستگاه تیکسل: با تکنولوژیTMA(ترمومکانیکال ابلیشن)، بدون درد و آسیب، جوانسازی پوست را انجام می دهد.

 

• دستگاه ایگنایت: یک روش موثر برای درمان آکنه فعال

 

برای بررسی دقیق تر به وبسایت مداریا مراجع فرمایید.

جدیدترین مطالب