بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

یکی از پر مصرف ترین لولزم موجود در خوردو روغن موتور است که در کارایی و روند موتور ماشین تاثیر مستقیم دارد لازم به ذکر است که روغن موتور مصرف سوخت را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد و در کنار آن سبب افزایش ظرفیت و کارایی موتور خودرو شما می شود.

 

به همین علت است که دارندگان خودرو و صاحبان ماشین همواره سعی می کنند بهترین روغن موتور را خریداری کنند  در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین روغن موتور های مناسب برای پزو Tu5 بپردازیم پس تا آخر این مقاله همراه یزدان اویل باشید.

 

روغن موتورها ی مناسب برای Tu5

یکی از نکات مهم این است که روغن موتوری که خریداری می شود باید با موتور سازگاری کامل داشته باشد . با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روزانه ماشین های زیادی با برند های مختلف روانه بازار می شوند که به همین دلیل روغن موتور های مختلفی هم سازگار با انواع ماشین ها تولید می شود که دارندگان خودرو می توانند آن ها را بررسی کنند و مناسب ترین روغن موتور را برای ماشین خود خریداری کنند.

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

 

البته همانطور که همه می دانیم یک روغن موتور باکیفیت باید قطعات فلزی موتور خودروی شما را از هرگونه اصطکاک و سایش به بهترین شکل ممکن محافظت کند.

 

روغن موتور با کیفیت چه ویژگی هایی دارد

از ویژگی های مثبت یک روغن موتور با کیفیت  می توان به کاهش مصرف بنزین و هزینه های آن اشاره کرد. هنگامی که موتور بتواند از روغن موتور کمک بگیرد و در در بالا ترین کیفیت خود کار کند بازدهی ماشین بالا می رود و مصرف سوخت کاهش میابد.

 

نکته قابل توجه هم این است که اگر روغن موتور مرغوب و با کیفیتی خریداری شود، می تواند استهلاک موتور خودرو را به حداقل برساند. اگر قصد دارید ماشین خود را در مدت زمان طولانی سالم و با کمترین اصطحلاک نگه دارید از روغن موتور های مخصوص آن  برای بهینه‌ سازی و افزایش طول عمر موتور استفاده کنید.

 

یکی از عمده مشکلات انواع خودرو ها صدای ناهنجار تولید شده توسط موتور ماشین است که سبب ایجاد آلودگی صوتی می شود. اما روغن موتور می تواند اصطحکاک موجود را از بین ببرد که این فرایند سبب می شود تا تولید صدا های ناهنجار به حداقل برسد.

 

چگونه یک روغن موتور با کیفیت را برای Tu5 خریداری کنیم

چند پارامتر و ویژگی وجود دارد که کیفیت روغن موتور را مشخص کند. برای خرید بهترین روغن موتور پژو 207  باید تمامی این شاخص ها را بدانید. در زیر، همه این پارامترها را به شما آموزش خواهیم داد.

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

 

• ویسکوزیته روغن موتور

اولین و مهم ترین معیار برای انتخاب روغن موتور، شاخص ویسکوزیته آن است. ویسکوزیته در واقع به توانایی ماده برای مقاومت در برابر تغییر شکل گفته می شود. به بیان بهتر، این نشانگر غلظت روغن را تعیین می کند.

 

از آنجایی که ایران کشوری چهارفصل است، مالکان خودرو باید از روغن موتور با ویسکوزیته متغیر استفاده کنند. زیرا این روغن موتور ها عملکرد و ویژگی های خود را در فصول گرم و سرد به خوبی حفظ می کند.

 

البته لازم به ذکر است که علاوه بر این حالات، تطبیق ویسکوزیته روغن موتور با موتور خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است. در در این نوع خودرو ها فقط باید از روغن با ویسکوزیته سازگار با موتور پزو استفاده کرد.

 

• کاربری و کیفیت روغن موتور

اکنون تمام تولید کنندگان بزرگ روغن موتور، کیفیت و هدف محصول را روی برچسب نشان می دهند تا مردم بتوانند بهترین روغن موتور را شناسایی کنند.

 

این نشانگر که API نام دارد، تعیین می کند که آیا خودروهای دیزلی یا بنزینی باید از این روغن استفاده کنند یا خیر. علاوه بر این، اگر درک کافی از نحوه نگارش این نشانگر دارید، می توانید از آن برای تشخیص کیفیت روغن موتور پزو استفاده کنید.

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

به طور معمول، شاخص API از دو حرف تشکیل شده است که حرف اول نشان دهنده کاربری روغن است. حرف S برای خودروهای بنزینی و حرف C برای خودروهای دیزلی است. حرف دوم هم به حرف اول بستگی دارد. اگر حرف اول S باشد، حرف دوم به طور کلی بین حروف A تا N خواهد بود.

 

هر چه حرف به N نزدیکتر باشد، کیفیت روغن موتور بالاتر است. البته بسیاری از این حروف در حال حاضر منسوخ شده اند و به دلیل کیفیت پایین این اقلام دیگر تولید نمی شوند. با در نظر گرفتن این اعداد و حروف به راحتی می توانید یک روغن موتور خوب را تشخیص دهید.

 

• شیوه تولید روغن موتور

آخرین پارامتر کاربردی در خرید روغن موتور پژو 206 و خانواده پژو ها روش تولید آن است. در حال حاضر سه روش برای تولید روغن موتور وجود دارد: سنتتیک  (Synthetic)، مینرال (Mineral) و نیمه سنتتیک (Semi Synthetic)  .

 

باکیفیت ترین روغن های موتور ها جزو دسته سنتتیک هستند که از مرغوبیت بالایی برخوردار اند. و مینرال ها روغن موتور های کم کیفیت را شامل می شوند که نسبتا قیمت پایینی هم دارند. در ضمن ترکیب این دو روش سبب ایجادروغن موتور نیمه سنتتیک می شود که کیفیت متوسطی دارد. توصیه می کنیم برای حفظ راندمان موتور خودرو خود به خرید روغن موتور نیمه سنتتیک و به بالا توجه کنید.

 

روغن موتور پژو پارس

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

طبق دفترچه راهنمای پژو پارس سال بهتر هست که از روغن موتور با SAE یا ویسکوزیته معادل با    20 w 50استفاده کنیم. همچنین در رده بندی API بهترین سطح کیفیت روغن موتور پیشنهادی برای پژو پارس سال سطح کیفی SL  پیشنهاد شده است. اما در مناطق سرد که درجه هوا به زیر منهای 9 درجه میرسد می توانید از روغن های  10 w 40 هم برای پژو پارس سال استفاده کنید.

 

حجم روغن موتور پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی  XU7

حجم روغن موتور پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7   با تعویض فیلتر 4.5 (چهار و نیم) لیتر هست و بدون تعویض فیلتر روغن 4 لیتر روغن موتور برای تعویضش احتیاج هست.

 

زمان تعویض روغن پژو پارس سال – معمولی 1800 سی سی XU7

با تجربه چند ساله “یزدان اویل” در زمینه روغن موتور پیشنهاد میشه با روغن موتور های معمول موجود در بازار ایران، بهتره بیش تر از 6000 کیلومتر با خودرو پیشمایش انجام نشه و اگر شما در عرض 6 ماه به این کیلومتر نرسیدین باز هم پیشنهاد میشه روغن موتور رو تعویض کنید چون روغن موتور خاصیت های لازم رو از دست داده و دیگه نمیتونه از موتور خودرو شما محافظت کنه.

 

روغن موتور مناسب پژو پارس ال ایکس  LXتی یو فایو  TU5

در دفترچه ایران خودرو برای روغن موتور پژو پارس، روغنی با سطح کیفی SL و  SM پیشنهاد شده و همچنین گرانروی اون باید 10 w 40 باشد.  پس تمام روغن موتور ها با این ویژگی مناسب خودرو پژو پارس ال ایکس تی یو فایو TU5 هستند. ضمنا در مناطق خیلی سرد که درجه هوا به زیر منهای 10 درجه می رسد می توان از روغن موتور های  5 w 30 استفاده کنید.

 

زمان تعویض روغن موتور پژو پارس ال ایکس LX تی یو فایو

پیشنهاد میشه هر 6000 کیلومتر روغن موتور این خودرو رو تعویض کنید و اگر تا 6 ماه به 6000 کیلومتر نرسیدین باز هم تعویض روغن رو انجام بدین چون روغن موتور دیگه ویژگی های لازم برای محافظت از خودرو شما رو نداره.

 

حجم روغن موتور پژو پارس دوگانه سوز – معمولی 1800 سی سی XU7

حجم روغن موتور پژو پارس دوگانه سوز – معمولی 1800 سی سی  XU7 با تعویض فیلتر 4.5 (چهار و نیم) لیتر هست و بدون تعویض فیلتر 4 لیتر روغن موتور برای تعویضش احتیاج هست.

بهترین روغن موتور ایرانی برای tu5 کدام است؟

زمان تعویض روغن پژو پارس دوگانه سوز – معمولی 1800 سی سی XU7

با تجربه چند ساله “یزدان اویل” در زمینه روغن موتور پیشنهاد میشه با روغن موتور های معمول بازار ایران بهتره بیش تر از 6000 کیلومتر با خودرو پیشمایش انجام نشه و اگر شما در عرض 6 ماه به این کیلومتر نرسیدین باز هم پیشنهاد میشه روغن موتور رو تعویض کنید چون روغن موتور خاصیت های لازم رو از دست داده و دیگه نمیتونه از موتور خودرو شما محافظت کنه.

 

خرید بهترین روغن موتور برای خودرو Tu5

یکی از شرکت هایی که سال ها در زمینه فروش ملزومات مورد نیاز ماشین فعالیت می کند یزدان اویل است که شما می توانید بهترین روغن موتور های موجود برای پزو را از سایت یزدان اویل خریداری و از آن استفاده کنید.

 

روغن موتور های موجود در سایت یزدان اویل در کیفیت بسیار بالایی ساخته شده اند و بازدهی ماشین را می توانند تا چند برابر افزایش دهند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تخصصی روغن موتور پرداختیم و گفتیم که یک روغن موتور خوب برای Tu5 چه ویژگی هایی باید داشته باشد. شما می توانید برای خرید روغن موتور خوب به سایت یزدان اویل مراجعه کنید و روغن موتور پژو 405 را به راحتی خریداری کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

جدیدترین مطالب