تابلو پلکسی یا تابلو پلکسی گلاس چیست

تابلو پلکسی یا تابلو پلکسی گلاس چیست

تابلو تبلیغاتی پلکسی گلاس یکی از روش های ساخت تابلو تبلیغاتی است که صدها نوع متفاوت دارد و در حقیقت می توان با استفاده از پلکسی گلاس تابلو های بسیاری را تولید نمود و به عنوان تبلیغات اصناف، شرکت ها، ارگانهای دولتی، ارگان های خصوصی و بسیاری دیگر از موارد مشابه به کار برد؛ در ادامه این مطلب با متریال پلکسی گلاس و انواع تابلو هایی که با استفاده از آن ساخته می شوند آشنا خواهیم شد.

تابلو پلکسی یا تابلو پلکسی گلاس چیست

پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک است که به شکل ورق های تخت تولید می شود و در رنگ ها و برند های متفاوتی در بازار به فروش می رسد؛ اگر بخواهیم در رابطه با جنس این متریال توضیح دهیم باید بگوییم که پلکسی یک نوع ترموپلاست است که در کارخانه های سازنده به صورت رنگی، ترانسپارنت، شفاف، آینه ای و مات تولید می شود و در صنایعی مانند دکور سازی، خودرو سازی، ساخت هواپیما، تابلو سازی و بسیاری دیگر به کار می رود.

 

کاربرد پلکسی در تابلو سازی

تابلو پلکسی یا تابلو پلکسی گلاس چیست

تابلو سازی شغلی است که ماهیت و هدمفمندی آن رو به تبلیغات برای دیگر مشاغل و اصناف می باشد و به زبان ساده تر یعنی اینکه مشاغل دیگر جهت رونق بخشیدن به کسب و کارشان و درآمد زایی از انواع تبلیغات استفاده می کنند که یکی از این روش های تبلیغاتی ساخت تابلو تبلیغاتی است که مراحل ساخت و تولید آن نیز توسط مجموعه های تابلو سازی انجام می شود.

 

در حرفه تابلو سازی متریال های مختلفی وجود دارند که تابلو سازان با استفاده از آنها مبادرت به ساخت تابلو های تبلیغاتی می نمایند؛ یکی از متریال هایی که در تابلو سازی از کاربرد و مصرف بسیار بالایی برخوردار می باشد، پلکسی گلاس است؛ با استفاده از پلکسی گلاس می توان تابلو های تبلیغاتی متفاوتی را به عنوان یک گذینه تبلیغاتی تولید نمود که در ادامه به چند نوع پر فروش آن خواهیم پرداخت.

 

تابلو پلکسی چلنیوم

یکی از تابلو هایی که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود تابلو چلنیوم است؛ تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که نام اصلی آن چنلیوم می باشد و همانند دیگر تابلو های تبلیغاتی جنبه تبلیغاتی دارد. تابلو چلنیوم را می توان به عنوان یک تابلو تبلیغاتی در مکان های تجاری مانند سردر پاساژ ها، سردر شرکت ها، سردر ارگانها، سردر مغازه ها و دیگر موارد مشابه به کار برد که البته این را هم باید به یاد داشت که استفاده از تابلو چلنیوم علاوه بر محیط های خارجی و سردر اماکن تجاری، داخل محیط هم کاربرد دارد.

 

تابلو پلکسی نئون پلاستیک

نوع دوم از تابلویی که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و در دسته حروف های برجسته قرار می گیرد، تابلو نئون پلاستیک یا همان حروف نئون پلاستیک است که برخی آن را با نام تابلو پلکسی یا حروف پلاستیکی نیز می شناسند؛ تابلو پلاستیک که با استفاده از ورق های پلکسی گلاس ساخته می شود، قابلیت اجرا به صورت با نور و بدون نور را دارد که در رابطه با نور پردازی این تابلو حروف برجسته هم باید گفت که تابلو نئون پلاستیک با استفاده از اس ام دی های بلوکی نور پردازی می شود که از مزیت هایی مانند طول عمر بالا، مصرف برق پایین و یکدست بودن نور برخوردار می باشد.

 

تابلو پلکسی لبه سوئدی

حروف برجسته دیگر که پلکسی گلاس نقش مهم و اساسی در تولید آن دارد حروف لبه سوئدی است؛ تابلو لبه سوئدی با استفاده از پلکسی و رول های آلومینیومی مخصوص که اصطلاحا به آن لبه سوئدی می گویند ساخته می شود، به این صورت که حروف مورد نظر از نوع پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر در کارگاه تابلو سازی برش داده می شود و بعد از آن، حروف سازان اقدام به ساخت حروف با استفاده از لبه سوئدی می کنند که در آخر می توان حروف ساخته شده را نور پردازی نیز نمود.

 

تابلو پلکسی لایت باکس

تابلو لایت باکس که امروزه از استقبال زیادی بین مشتریان برخوردار است یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی است که در مطلب تابلو لایت باکس به طور کامل به آن پرداخته شده است؛ نکته مهمی که باید به آن اشاره نماییم این است که متریال پلکسی گلاس یکی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین متریال ها در تولید انواع تابلو لایت باکس است که پیشنها ما این است که در ساخت تابلو های لایت باکس حتما از پلکسی گلاس های با برند معتبر و مرغوب استفاده شود تا در دراز مدت شاهد رنگ پریدگی ورق پلکسی گلاس نباشیم.

 

مزایای تابلو پلکسی گلاس

پلکسی گلاس به عنوان یک متریالی که در تابلو سازی استفاده می شود از دوام بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف جوی برخوردار است که این مورد یکی از مزیت های پلکسی بشمار می رود؛ مورد دومی که می توان آن را از مزیت تابلو پلکسی نام برد، قابلیت نور پردازی تابلو پلکسی گلاس است، و همانطور که گفتیم انجام این عمل با استفاده از اس ام دی های بلوکی انجام می گیرد.

 

در آخر هم باید گفت که تابلو پلکسی گلاس علاوه بر دو مورد عنوان شده از مزیت های بالای دیگری برخوردار است که می توان به زیبایی، مدرن بودن، نصب آسان و … اشاره نمود.

 

قیمت ساخت تابلو پلکسی

قیمت تابلو پلکسی بسته به نوع آن متفاوت است که پیشنهاد می شود جهت استعلام قیمت این نوع از تابلو با کارشناسان تابلو سازی نوین لایت در ارتباط باشید؛ اما یک اصل کلی در قیمت گذاری تابلو پلکسی گلاس وجود دارد که نحوه قیمت گذاری تابلو های پلکسی حروف برجسته به صورت متر محیط محاسبه می شود و در مقابل آن، انواع دیگر این نوع از تابلو به صورت متر مربع و سانتیمتری محاسبه خواهد شد.

جدیدترین مطالب