تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

انجام تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک امتیاز ویژه است که می‌تواند نیاز شما را در این روزهای سخت کرونایی به راحتی برآورده سازد. اگر نیاز دارید که هر شکلی از تست کرونا را انجام دهید، به راحتی می‌توانید از این خدمت ویژه و پر مزیت استفاده کنید. بعد از بیش از یک سال سر و کله زدن با ویروس منحوس کرونا دیگر ثابت شده است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اقدام موثر پیشگیری کننده برای مبتلا نشدن به کرونا ویروس است. بنابراین در هر شرایطی لازم است که تمام پروتکل‌های بهداشتی به صورت حداکثری رعایت شود. انجام تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای آگاهی از مبتلا بودن یا ناقل بودن خود انجام دهید.

تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

انواع تست کرونا در منزل

بسته به اینکه قرار است تست ابتلا به کرونا انجام شود یا تست آنتی بادی کرونا، شکل آزمایش دادن متفاوت خواهد بود؛ اما در هر صورت اگر می‌خواهید تست کرونا در منزل پیروزی انجام دهید، هر شکلی از آزمایش کرونا قابل انجام است. در ادامه بد نیست با انواع تست کرونا آشنا شوید؛

 

۱- تست کرونا در منزل به روش pcr

این شکل از تست کرونا مبتلا بودن فرد به ویروس کووید ۱۹ را مشخص می‌کند. به عبارت دیگر چنانچه ویروس فعال در بدن فرد وجود داشته باشد، توسط این تست مشخص می‌شود. چنانچه نتیجه این تست مثبت اعلام شود، فرد باید حداقل به مدت دو هفته در قرنطینه بماند. در حال حاضر تست تشخیص عفونی یا تست پی سی آر به دو روش انجام می‌شود؛ تست PCR که مواد ژنتیکی ویروس را بررسی می‌کند و تست آنتی ژن که پروتئین‌های خاص روی سطح ویروس را مشخص می‌کند.

 

نحوه انجام تست pcr

برای انجام این تست تکنسین یک سوآب پنبه‌ای ۱۵ سانتی متری را درون هر دو طرف بینی قرار می‌دهد و آن را برای حدود ۱۵ ثانیه حرکت می‌دهد. این حرکت بدون درد است، اما به هر حال اندکی احساس ناراحتی ایجاد می‌کند. سوآب آغشته به مخاط بینی برای انجام آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه‌های مجهز ارسال می‌شود تا بررسی‌های لازم انجام شود.

 

۲-تست کرونا در منزل به روش آنتی بادی

این شکل از تست کرونا برای تشخیص آنتی بادی یا پادتن کرونا در بدن است. این تست نشان می‌دهد که فرد قبلا به کرونا مبتلا شده است و هم اکنون آنتی بادی کرونا در بدن او وجود دارد. در واقع تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن‌هایی است که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می‌شود. آنتی بادی عاملی است که به دفع عفونت کمک می‌کند و به صورت خود به خودی توسط سیستم دفاعی بدن چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت تولید می‌شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می‌ماند.

 

با توجه به اینکه تست آنتی بادی تنها وجود آنتی بادی یا پادتن کرونا در بدن را بررسی و تایید می‌کند، لذا برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا کاربردی ندارد. هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا، مشخص نیست که آیا آنتی بادی کرونا در بدن می‌تواند در برابر ویروس کرونا مصونیت ایجاد کند یا خیر.

 

تست های آنتی باد به دنبال دو نوع آنتی بادی در بدن هستند:

 

آنتی بادی IgM : این شکل از آنتی باید در مدت دو هفته در بدن ساخته می‌شود و رفته رفته سطح آن کاهش پیدا می‌کند.

 

آنتی بادی IgG: این شکل از آنتی بادی در مدت بیش از دو هفته و تقریبا چهار هفته در بدن ساخته می‌شود، اما دوام و ماندگاری بیشتری دارد.

تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

محدوده انجام تست کرونا در منزل

برای انجام تست کرونا در منزل محدودیتی برای شهروندان تهرانی و کرجی وجود ندارد. در هر صورت تمام ساکنان تهران و کرج می‌توانند از این خدمت ویژه استفاده کنند و بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه، آزمایش بدهند. برای مثال انجام تست کرونا در منزل یک نمونه از خدماتی است که در قالب تست کرونا در منزل ارائه می شود. با توجه به اینکه این خدمت ویژه تحت نظارت مجموعه هوم‌کا ارائه می‌شود، بنابراین در بستر شفافیت و اعتبار است و کاربران می‌توانند اطمینان کامل حاصل کنند که خدماتی با کیفیت و با ضمانت دریافت خواهند کرد.

 

آیا کرونا و سردرد با هم ارتباط دارند؟

این روزها یکی از سوالات رایجی که از پزشکان پرسیده می شود، ارتباط معنادار یا بی معنی کرونا و سردرد با هم است. باید بدانید که تب، سرفه‌ خشک و تنگی نفس و مشکلات تنفسی و خستگی مهمترین و شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا است. احساس درد و کوفتگی، گلودرد، اسهال، سردرد، از دست دادن حس بویایی و حس چشایی، بثورات پوستی و تغییر رنگ انگشتان دست و پا از علائم کمتر شایع ابتلا به ویروس کرونا است.

 

بنابراین می‌توان اینگونه گفت که سردرد به طور مستقیم و حتمی با کرونا ارتباط ندارد و چنانچه با علائم دیگر همراه باشد، باید جدی گرفته شود. در واقع سختی در تنفس، احساس فشار و درد در قفسه سینه و ناتوانی در حرکت جدی‌ترین نشانه‌های ابتلا به کرونا ویروس هستند که ممکن است با سایر علائم کمتر شایع همراه باشند.

 

همان گونه که می دانیم، علائم بالینی به هیچ عنوان ارزش تشخیصی ندارند و تنها راه اطلاع از ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا، انجام آزمایش است.
تست کرونا در منزل، راهی مناسب برای انجام آزمایش کرونا است و افراد متقاضی، با استفاده از این خدمات، دیگر نیازی به حضور در محیط آلوده و پر تجمع آزمایشگاه ندارند.

تست کرونا در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی

چگونه به کرونا مبتلا نشویم؟

مهمترین کاری که برای عدم ابتلا به ویروس کرونا باید انجام دهیم، رعایت سفت و سخت تمام پروتکل‌های بهداشتی و دوری از مکان‌های شلوغ و پر ازدحام است. بعد از یک سال جنگیدن با ویروس کرونا، اکنون تا حدودی بسیار زیادی ثابت شده است که این ویروس بیشتر از طریق تنفس و ارتباط نزدیک اجتماعی سرایت می کند و سطوح آلوده نمی‌توانند به اندازه تنفس و ارتباط نزدیک اجتماعی در سرایت این بیماری موثر باشد. لذا مهمترین کار و اقدامی که برای عدم ابتلا به ویروس کرونا می‌توانیم انجام دهیم، دوری از مجامع شلوغ و پر ازدحام، شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده همیشگی از ماسک است.

 

توصیه اکید می کنیم که هرگز حضور و وجود کرونا را نادیده و سهل نگیرید. هنوز کرونا ویروس در کمین نشسته است تا قربانی بگیرد. بدیهی است که این ویروس به راحتی می‌تواند قربانیان خود را از میان افراد سهل‌انگار و عادی‌انگار انتخاب کند. لذا یادآوری می‌کنیم که هنوز و همچنان منزل خود را ایمن‌ترین منطقه برای دوری از کرونا و مبتلا نشدن به این ویروس بدانید.

جدیدترین مطالب