معرفی جامع توری استنلس استیل | راهنمای خرید اینترنتی توری از سراسر کشور!

معرفی جامع توری استنلس استیل | راهنمای خرید اینترنتی توری از سراسر کشور!

معرفی جامع توری استنلس استیل + راهنمای خرید از وارد کننده

توری استیل یا توری استنلس استیل پرکاربردترین نوع توری استنلس استیل است که از مفتول های استیل آستنیتی ضد زنگ گرید دریایی ساخته می‌شود. توری استیل به دلیل دارا بودن آلیاژ ۱۶% کروم، ۱۷% نیکل و ۲% مولیبیدن، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و عوامل شیمیایی مانند کلر، حلال ها و آب شور دارد.  توری استیل ۳۰۴ ضد مغناطیس بوده و به اصطلاح نگیر می باشد. از توری استنلس استیل به دلیل تنوع در اندازه ها و ویژگی های خاص آن ، در کاربردهای مختلفی از جمله نرده های ایمنی، آرماتور بتونی، وسایل روشنایی، تصفیه هوا، صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، نفت و گاز و تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

توری استنلس استیل چیست؟

توری مش استیل ۳۰۴ 

توری مش استیل ۳۰۴ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع توری‌های استیل است. این نوع توری بر اساس ویژگی‌ها و انواع مختلفی که دارد، قیمت‌های متفاوتی دارد. آلیاژ اصلی توری مش استیل ۳۰۴ یا T-304 (SS304)، فولاد ضدزنگ است و به دلیل ,[,n ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل در آن، عنوان فولاد ضدزنگ ۱۸-۸ به آن اطلاق میشود.

 

ویژگی های خاص توری مش استیل ۳۰۴ مانند مقاومت در برابر خوردگی، ضد رطوبت بودن و عدم آلودگی، در بسیاری از کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاربردها شامل صنایع محصولات و صنایع غذایی، مواد شیمیایی و دارویی، مرتب‌سازی و غربالگری ساینده‌ها، مایعات، پودرها و سایر مواد جامد می‌شود. علاوه بر این، توری مش استیل ۳۰۴ در صنایعی مانند فرآوری شیر، استخراج و معدن، میدان‌های نفتی و پالایشگاه، لوله‌کشی بخار، تونل باد، شراب‌سازی، هوافضا، معماری، خودروسازی و ساخت سبد نیز کاربرد دارد.

 

توری استیل

توری استیل، یکی از اقلام بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع و صنعت ساختمان سازی است. این توری‌ها که به مش استیل نیز شناخته می‌شوند، در انواع مختلفی تولید و به صورت توپ‌های گرد به بازار عرضه می‌شوند. توری استیل در انواع مختلفی از جمله توری جناقی، ساده، ضخیم صنعتی، جودون، سنگ‌شکن، ضد گرما، ضد اسید و ضد آب تولید می‌شود. هر یک از این انواع توری استیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و بسته به نوع کاربرد، می‌توان از آنها بهره برد.

 

به طور کلی، تمامی سیم‌هایی که به صورت در هم تنیده شده و بافته شده‌اند، توری نامیده می‌شوند و مبنای محاسبه آن توری استیل در هر متر است. توری استیل به علت جنس استیلی که از آن ساخته می‌شود از زنگ‌زدگی مصون است و امکان استفاده طولانی از این استیل وجود دارد. انتخاب نوع توری استیل به نوع کاربرد و شرایط محیطی بستگی دارد. به عنوان مثال، توری استیل جناقی برای ساخت نرده، حفاظ و قفسه‌های صنعتی مناسب است، در حالی که توری استیل ضد اسید در صنایع شیمیایی، آزمایشگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کاربرد دارد. توری استیل به دلیل  تنوع، مقاومت بالا و کاربردهای گسترده از پرکاربردترین مصالح در صنایع مختلف و ساختمان سازی محسوب میشود.

 

توری استیل فلزی

توری فلزی استیل کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، حمل‌ونقل، باغبانی و تهیه مواد غذایی دارد. از توری فلزی استیل در معادن، باغبانی، حفاظت از ماشین‌آلات و مصارف تزیینی نیز استفاده می‌شود. توری‌های فلزی استیل از جنس ضدزنگ ساخته می‌شوند و این ویژگی، از استیل فلزی در برابر تغییرات آب و هوایی و رطوبت محافظت میکند. توری فلزی استیل در انواع مختلفی مانند توری جناقی، ساده، ضخیم صنعتی، جودون، سنگ‌شکن، ضد گرما، ضد اسید، ضد آب تولید و به بازار عرضه میشود. هر یک از این توری‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.قیمت توری استیل بر اساس نوع، وزن و ضخامت آن تعیین می‌شود.

 

به‌طور کلی، هرچه توری فلزی استیل سنگین‌تر و ضخیم‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.در هنگام خرید توری استیل باید به وزن، ضخامت و خاصیت ضدزنگ بودن آن توجه کرد. این ویژگی‌ها نقش مهمی در تعیین قیمت و کیفیت توری دارند.توری استیل ضدزنگ و توری استیل مش از قوی‌ترین و بادوام‌ترین انواع توری استیل موجود در بازار هستند. این توری‌ها علاوه بر مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری زیادی دارند و می‌توان از آن‌ برای مصارف مختلفی مانند الک کردن، اندازه‌گیری، چاپ روی صفحه، فیلتر کردن، ساخت ورقه و مش‌های پشتیبانی‌کننده استفاده کرد.

 

ویژگی های توری استنلس استیل چیست؟

توری مش استیل ۳۰۴ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع توری‌های استیل است. توری مش استیل ۳۰۴ بر اساس ویژگی‌ها و انواع مختلفی که دارد، قیمت‌های متفاوتی دارد. آلیاژ اصلی توری مش استیل ۳۰۴ یا T-304 (SS304)، فولاد ضدزنگ است و معمولاً به دلیل حاوی ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل به آن به عنوان فولاد ضدزنگ ۱۸-۸ اشاره می‌شود. اگرچه این نوع توری به طور مستقیم در دسته استیل‌های ضدزنگ قرار نمی‌گیرد، اما سیم استیل نوع ۳۰۴ آنتی‌کوروزیونی است.

 

توری مش استیل ۳۰۴ با توجه به ویژگی‌های خاصی آن مانند مقاومت در برابر خوردگی، ضد رطوبت بودن و عدم آلودگی در بسیاری از کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاربردها شامل صنایع محصولات و صنایع غذایی، مواد شیمیایی و دارویی، مرتب‌سازی و غربالگری ساینده‌ها، مایعات، پودرها و سایر مواد جامد می‌شود. علاوه بر این، توری مش استیل ۳۰۴ در صنایعی مانند فرآوری شیر، استخراج و معدن، میدان‌های نفتی و پالایشگاه، لوله‌کشی بخار، تونل باد، شراب‌سازی، هوافضا، معماری، خودروسازی و ساخت سبد نیز کاربرد دارد.

معرفی انواع توری استیل

انواع توری استنلس استیل براساس طراحی بافت

توری‌های استنلس استیل در دنیایی از تنوع غوطه‌ور هستند و راز این تنوع، در تار و پود ظریف بافت آن‌ها نهفته است. توری‌ استنلس استیل بر اساس نوع مختلف بافت، به پنج نوع پرکاربرد تقسیم میشود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند:

 

1. بافت ساده (Plain Weave): در این نوع بافت، سیم‌های افقی و عمودی به صورت تقاطعی با هم تنیده می‌شوند و هر دو سیم بافت دارای قطر یکسانی هستند. این بافت به دلیل ساختار ساده‌اش، مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و برای کاربردهایی مانند صافی‌ها و صفحات فیلتراسیون مناسب است.

 

2. بافت توییل (Twill Weave): در این نوع بافت، سیم‌های افقی و عمودی به صورت تنیدگی به یکدیگر تنیده می‌شوند و الگوی مشخصی ایجاد می‌کنند. این بافت از بافت ساده قوی‌تر است و برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بیشتر در برابر فشار مناسب است.

 

3. بافت ساده هلندی (Plain Dutch Weave):در این بافت، سیم‌های افقی نازک‌تر از سیم‌های عمودی هستند. این بافت قابلیت صافی خوبی دارد و برای فیلتراسیون دقیق مواد ریز از آن استفاده می‌شود.

 

4. بافت توییل هلندی (Twill Dutch Weave): این نوع بافت ترکیبی از بافت توییل و ساده هلندی است که ویژگی‌های هر دو را ترکیب می‌کند. این بافت عموماً برای فیلتراسیون مواد ریز با دقت بالا استفاده می‌شود.

 

5. بافت هلندی معکوس (Reversed Dutch Weave):در این بافت، سیم‌های عمودی نازک‌تر از سیم‌های افقی هستند که باعث ایجاد یک سطح صاف با بافت خاص می‌شود. این بافت مناسب برای کاربردهایی است که نیاز به صافی و تنفس‌پذیری دارند.

 

هر یک از این بافت‌ها ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت در برابر فشار، تنفس‌پذیری، قابلیت صافی و دیگر ویژگی‌های مرتبط دارند که بسته به نیاز کاربردی از آن‌ها استفاده می‌شود. انتخاب هر یک از این تار و پودهای ظریف، به نیاز شما بستگی دارد.

 

روند تولید توری استنلس استیل  

توری استنلس استیل به دو روش بافتن و جوش تولید می‌شود:

 

1. روش بافتن: در روش بافتن، سیم‌های نازک استیل با قطر مورد نظر در قالب‌های اکستروژن قرار گرفته و با فشردن، ساختار توری شکل می‌گیرد. سپس سیم‌های برش داده شده به تسمه‌ای متصل شده و با شاتل، توری بافته می‌شود.

 

2. روش جوش: در روش جوش، سیم‌های نازک به صورت عمود بر هم قرار گرفته و با عایق الکتریکی در دستگاه جوش، به هم چسبیده و فیوز می‌شوند. توری بدون خراب شدن به جلو حرکت داده شده و جوشکاری انجام می‌شود.

 

اندازه توری استیل در کاربردهای مختلف، بر اساس ضخامت سیم توری و چشمه (فاصله بین دو تار) اندازه‌گیری می‌شود و واحد چشمه مش میلی‌متر است.

 

مش سیم بافته شده

بافندگی سیم به صورت مش فرآیندی مشابه بافندگی پارچه است. در ابتدا، سیم‌های بلند و شل از سیم کشیده شده به صورت موازی در دستگاه بافندگی مانند تارهای نخ تنظیم می‌شوند. با شروع کار دستگاه، تسمه‌های سیمی رشته‌های متناوب سیم را بلند می‌کنند و شاتلی حامل سیم پرکننده را به صورت عمود بین رشته‌ها عبور می‌دهد و آن را در طول تارها مانند تار و پود پارچه می‌کشد. سپس دستگاه سیم پرکننده را به سمت مش فشار می‌دهد و تسمه‌ها رشته‌های مخالف را بلند می‌کنند تا شاتل بتواند در جهت مخالف عبور کند و یک بافت زیر و رو ایجاد کند.

 

انواع توری ضد زنگ استیل

توری‌های استیل، از جمله ۳۰۴، ۳۱۶ و سایر گریدها، هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند:

 

1. توری استیل ۳۰۴(SS304): این نوع توری از آلیاژ ضدزنگ پایه‌ای ساخته شده است که شامل ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل می‌باشد. این توری بیشترین استفاده را در زمینه فیلتراسیون و غربالگری جامدات و مایعات دارد. توری استیل ۳۰۴ علاوه بر مقاومت به خوردگی، دارای خاصیت جوش‌پذیری و غیرمغناطیسی است. این نوع توری از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر از ۳۱۶ محسوب می‌شود.

 

2. توری استیل ۳۱۶(SS316): ترکیب این توری شامل ۱۸ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن استکه این ترکیب  قاومت این نوع توری را در برابر محیط‌های اسیدی و آب دریا و نمک افزایش میدهد. از توری استیل 316 در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی به دلیل استحکام بالا و قابلیت فرم‌دهی با عملیات حرارتی استفاده می‌شود.

 

3. توری استیل نسوز: این نوع توری از گریدهای مختلفی مانند ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۴و غیره تشکیل شده است. توری استیل نسوز در شرایط دمایی مختلف تا هزار درجه سانتیگراد تحمل می‌کنند و دارای خاصیت ضدخوردگی و تحمل شرایط حرارتی بالا می‌باشند. در صنایع سرامیک‌سازی، گرم‌کننده‌ها و اجاق‌های رستورانی از توری استیل نسوز استفاده فراوانی می‌شود.

 

4. توری استیل ضد سایش: این نوع توری از استیل با گریدهای پرکربن ساخته شده است. وجود کربن در توری استیل ضد سایش مانع از ساییدگی و اصطکاک این توری هنگام برخورد با اشیاء دیگر می‌شود. این خصوصیت در سنگ‌زنی و سرندکاری در صنعت سیمان کاربرد ویژه ای دارد.

 

کاربرد مش سیم استنلس استیل 

توری استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای گوناگونی دارد که می‌توان آن‌ها را به چهار دسته عمده تقسیم کرد:

 

1. چاپ و طراحی الکتریکی: توری استیل در طراحی مدار الکتریکی و طراحی پارچه‌ها در صنایع نساجی و چاپ کاربرد زیادی دارد. ویژگی‌های ضدزنگ و مقاومت به خوردگی این توری، آن را به یک ماده مطمئن برای استفاده در محیط‌های الکتریکی و صنایع حساس تبدیل کرده است.

 

2. فیلتراسیون: توری استیل به دلیل مقاومت به خوردگی و خاصیت ضدزنگ، در صنایع پتروشیمی، هوافضا، حمل‌ونقل و در فیلتراسیون موادی مانند روغن در صنعت غذایی و رنگ‌سازی به‌عنوان فیلتر استفاده می‌شود. این توری با توانایی تصفیه و جداسازی مواد مختلف، از اهمیت بسیاری در تصفیه و پالایش مواد مختلف برخوردار است.

 

3. استفاده‌ در صنایع و باغات: توری استیل در صنایع باغبانی، کشاورزی، دامداری و معماری، برای حفاظت از گیاهان، حشرات و حیوانات، ساخت وسایلی مانند سقف‌ها، دیوارها، استخرها، تونل‌ها، پانل‌های خورشیدی و حتی در صنایع تهیه غذا و اجاق‌گازهای گاز و صنعتی به‌کار می‌رود. این توری با قابلیت مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، از اهمیت زیادی در حفظ و ایجاد محیط‌های مطلوب برخوردار است.

 

4. سرند کردن: از مفتول استنلس استیل به‌دلیل ویژگی های ضدسایش و ضدخوردگی‌ آن جهت سرند کردن موادی مانند شن و ماسه استفاده میشود. مفتول استنلس استیل به عنوان یک فیلتر مؤثر در جداسازی ذرات مختلف در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی و معدنی به کار می‌رود.

خرید توری استیل از استیل مارکت (فروشگاه مرجع انواع توری استیل)

خرید توری استیل

استیل مارکت به نشانی https://steelmarketco.com مجموعه فروشگاهی در زمینه ی تولید و عرضه مواد اولیه استنلس‌استیل است که امکان خرید انواع مفتول استیل ، توری استیل، مفتول نرم ، استیل فنری، مفتول استنلس استیل گرید 204 ، مفتول استنلس استیل گرید 304، مفتول استنلس استیل گرید 316 را بهترین قیمت در فروشگاه خود عرضه کرده است. جهت خرید و اطلاع از قیمت سیم مفتول نرم کافی است که با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید:

 

شماره تماس: ۵۶۶۷۹۰۸۳۴۰۲۱ – ۰۹۱۲۲۱۳۹۸۶۸ 

آدرس دفتر مرکزی: جاده قدیم کرج، نرسیده به مجتمع پارس غدیر پلاک ۳۲۴

جدیدترین مطالب