جاذبه های طبیعی فرانکفورت را بیشتر بشناسیم

جاذبه های طبیعی فرانکفورت را بیشتر بشناسیم

شهر فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان است که از آن به عنوان شهری تجاری یاد می‌کنند. این شهر که یکی ‌از وسیع‌ترین فرودگاه‌های اروپا را در خود جای داده پر از ساختمان‌های مدرن و بزرگ است. از آنجایی که فرانکفورت یک شهر با جمعیت زیاد و آسمانخراش‌های بلند است، پس لازم بود تا پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی در آن ساخته شود. فضاهای سبزی که مثل ریه شهر هوای تازه برای ساکنین آن مهیا کند و طراوت را به آن‌ها هدیه دهد. در این مقاله می‌خواهیم به جاذبه های طبیعی فرانکفورت سفر کنیم و در دل پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز آنجا گردش کنیم. همواره به یاد داشته باشید که سفرمارکت با رزرو بلیط هواپیما در کنار شماست تا سفری بی‌دغدغه را رقم بزنید.

 

پالمنگارتن (Palmengarten)

پالمنگارتن یکی از جاذبه های طبیعی فرانکفورت است که شهرت زیادی دارد. چه بخواهید یک ساعت در فضای مفرح استراحت کنید و چه بخواهید پیاده‌روی کنید، این پارک گزینه‌ای عالی است. این بوستان وسیع برای اولین بار در سال ۱۸۶۸ به عنوان باغ گیاهشناسی با پشتوانه حمایت مردم شهر در مساحتی به اندازه ۵۰ هکتار ساخته شد. پالمنگارتن بیش از ۶۰۰۰ گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده که تقریبا از سراسر جهان جمع آوری شده‌اند. به همین دلیل همواره بوی گیاهان تازه و نمای درختان مختلف شما را در آنجا حسابی غافلگیر می‌کند. این باغ رویایی همواره میزبان کنسرت‌های مختلف و جشنواره‌های گوناگون است و همواره تورهای زیادی به مقصد آن انجام می‌شود. مردم فرانکفورت علاقه خاصی به پالمنگارتن دارند و همیشه برای ورزش، عکس گرفتن در کنار قوها و ریلکس کردن به آنجا می‌روند.

 

بتمن پارک (Bethmannpark)

در دل شهر فرانکفورت باغی آرام و سرسبز قرار گرفته که به بتمن پارک معروف است. این پارک باشکوه به اسم یکی از خانواده‌های مشهور شهر یعنی بتمن نامگذاری شده و مکانی دنج و باصفاست. بتمن پارک توسط خیابان‌های شلوغ فریدبرگر لندستراسه، برگر استراسه و مائروگ در نوردند شرقی احاطه شده است. این باغ باشکوه در هر زمان از سال فضایی آرام‌بخش دارد، اما در فصل بهار و تابستان که گل‌ها شکوفا می‌شوند به مکانی بسیار دیدنی تبدیل می‌شود. بتمن پارک تقریبا ۷ هکتار مساحت دارد و از لحاظ تاریخی به عنوان میراث ملی آلمان شناخته می‌شود. ولی آنچه که آن را پرطرفدار کرده زمین‌های بازی و باغ آموزشی آن است که برای کودکان جذابیت خاصی دارد. همچنین وجود حوض‌های پر از آب طراوت خاصی به آنجا بخشیده و از بودن در پارک خسته نمی‌شوید. در بتمن پارک یادمان کشته شدگان جنگ نیز قرار دارد که به باغ صلح آسمانی شناخته می‌شود.

 

روتس چیلد پارک (Rothschildpark)

این پارک پایین‌تر از ساختمان‌های منطقه تجاری بانک ورتیل قرار دارد و به نام خانواده روچیلید که تاجر بودند، نامگذاری شده است. روتس چیلد پارک در سال ۱۸۱۰ افتتاح شد و در ابتدا در آنجا یک کلبه چوبی در میان باغ انگلیسی قرار داشت. ولی به مرور زمان گسترش پیدا کرد، اما دیری نپایید که این پیشرفت متوقف شد. در جریان جنگ جهانی دوم روتس چیلد پارک تخریب شد و چیز زیادی از آن باقی نماند. ولی خیلی زود به رونق سابق برگشت و امروزه می‌توان مجسمه‌های زیبا، زمین‌های بازی و برج سبک نئوگوتیک را در آن دید. روتس چیلد پارک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی فرانکفورت است که مسافران تور آلمان و پرواز تهران فرانکفورت و جهانگردان ماجراجو از آن دیدن می‌کنند.

جاذبه های طبیعی فرانکفورت را بیشتر بشناسیم

ادولف ون پارک (Adoloh-von-Holzhausen Park)

این پارک تاریخی در دهه ۱۵۰۰ متعلق به خانواده معروف هولتهاوزن بود و ۳۰ هکتار مساحت داشت. ولی پارک امروزی ۳ هکتار وسعت دارد، اما به همان اندازه شیک است. قلعه هولزهاوزن کلاسیک -باروک متعلق به قرن ۱۸ نقطه عطف اصلی این پارک است و می‌توان از آن بازدید کرد. در اطراف ادولف ون پارک نیز ساختمان‌های مختلف واقع شده و این امکان وجود دارد تا در مسیرهای پیاده‌روی زیر درختان بلوط قدم بزنید و هوای خنک و سایه لذت ببرید.

 

ربستوک پارک (Rebstock Park)

ربستوک پارک جایی سرسبز با چمن‌های زیباست که کمی دورتر از مرکز شهر قرار گرفته و با طراحی مدرن و تپه‌ ماهورهای چشم‌نواز به عنوان یکی از رویایی‌ترین جاذبه های طبیعی فرانکفورت شناخته می‌شود. طراحی آن به گونه‌ای است که گویی جنگلی بکر در دل شهر قرار گرفته و در عین حال با فضای شهری همخوانی دارد. چمنزارهای دلنواز، کانال آب و مسیرهای پیاده‌روی ربستوک پارک را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای شهر تبدیل کرده است. به همین دلیل در تمام روز شاهد حضور گردشگرانی هستیم که که برای قدم زدن، آفتاب گرفتن و حتی کباب کردن به آنجا می‌روند. همچنین در آنجا امکانات خوبی مانند استخر عمومی با سرسره قرار دارد که بچه‌ها عاشق آن هستند و حسابی در آن تفریح می‌کنند.

 

پارک گرونبورگ (Gruneburg Park)

پارک گرونبورگ که به پارک قلعه سبز هم شناخته می‌شود یکی از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی فرانفکفورت است که ۲۹ هکتار مساحت دارد. این باغ نیز متعلق به خانواده روچیلد بوده است و امروزه تنها فضای سبز آن باقی مانده و قلعه‌ها از بین رفته‌اند. در پارک گرونبورگ انواع گیاهان و درختان وجود که چشم‌انداز باشکوهی خلق کرده است. بعضی از درختان این باغ متعلق به قرن ۱۹ است و امروزه به خوبی از آن‌ها محافظت می‌شود. پارک گرونبورگ را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین مکان های توریستی فرانکفورت دانست که مناظر خارق‌العاده دارد و انرژی تازه‌ای به مسافران هدیه می‌کند.

 

 

پارک لوهربرگ (lohrberg)

پارک لوهربرگ یکی دیگر از جاذبه های طبیعی فرانکفورت است که به اختصار پارک لوهر شناخته می‌شود. در پایه تپه‌های این بوستان حفاری‌هایی انجام شده است که باعث کشف چند فسیل شد. پارک لوهربرگ فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد، با این وجود بارها آثار باستانی مختلف از آن به دست آمده است. امروزه در این باغ بخش‌های متعددی مانند زمین بازی، یادمان قربانیان جنگ‌های جهانی، مسیر پیاده‌روی و غیره ساخته شده که چشم‌انداز جالبی به آن بخشیده است. همچنین در داخل پارک لوهبربرگ رستورانی با منوی متنوع قرار دارد که سابقه فعالیت آن به سال ۱۹۳۰ برمی‌گردد. این بوستان مکانی عالی برای تماشای غروب آفتاب است و همیشه عکاسان زیادی را جذب خود می‌کند.

 

جنگل شهر فرانکفورت (Frankurt City Forest)

این پارک که همچون یک جنگل بزرگ در حوالی شهر قرار گفته تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب دارد. جنگل شهر فرانکفورت اولین بار در سال ۱۲۲۱ توسط فردریک دوم به شوالیه‌های توتونیک داده شد. بعدها انجمن‌های مردم نهار خواهان خرید آن شدند، ولی درگیری‌هایی برسر باغ به وجود آمد که ۱۰۰ سال به طول انجامید. در نهایت در سال ۱۴۸۴ هزینه‌هایی برای خرید جنگل شهر پرداخت شد و مرزی سنگی در اطراف آن چیده شد. امروزه این باغ وسیع با داشتن ۶ زمین بازی، مسیر پیاده‌روی، کلبه‌، نیمکت و حوضچه‌های آب یکی از توریستی‌ترین جاهای شهر فرانکفورت محسوب می‌شود که در روزهای آخر هفته افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

 

پارک کمربند سبز (Frankfurter GrunGurtel)

این پارک تقریبا یک سوم منطقه شهری فرانکفورت (۸۰ کیلومترمربع) را به خود اختصاص داده و وسعت فراوانی دارد. باغ‌های گلدار، نهرهای جاری، درختان بلند و متنوع همگی چشم‌انداز رویایی به پارک کمربند سبز بخشیده‌اند. به همین دلیل می‌توان آنجا را یکی جذاب‌ترین جاذبه ها طبیعی فرانکفورت دانست که هوش از سر گردشگران می‌برد. دوچرخه‌سواری، تنیس، پیاده‌روی و کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که در پارک کمبربند سبز انجام می‌شود. این باغ وسیع که درسال ۱۹۹۱ احداث شده است، امروزه به عنوان یکی از مناطق محافظت شده شمرده می‌شود و توجه خاصی به آن می‌شود.

 

رودخانه ماین (Main River)

تاکنون به معرفی باغ‌ها و پارک‌های مشهور فرانکفورت پرداختیم و بد نیست تا به رود معروف این شهر هم اشاره کنیم. رودخانه ماین یکی از اصلی‌ترین دیدنی های فرانکفورت است که حدود ۵۲۴ کیلومتر طول دارد. به دلیل بزرگ بودن این رود ده‌ها مرکز تفریحی و مکان‌های گردشگری در حوالی آن ساخته شده است. همچنین می‌توان پارک‌های مختلفی در کنار آن دید که فضایی سرسبز برای قدم زدن و دوچرخه سواری دارند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به فرانکفورت سفر کردید، خوب است تا به سواحل رودخانه ماین بروید و از هوای تازه آنجا لذت ببرید.

 

باغ وحش فرانکفورت (Zoo Frankfurt)

جاذبه های طبیعی فرانکفورت را بیشتر بشناسیم

باغ وحش فرانکفورت یکی دیگر از جاذبه های طبیعی فرانکفورت است که در سال ۱۸۵۸ احداث شده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آلمان شمرده می‌شود. این باغ وحش تقریبا ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای داده که درفضایی سرسبز و کاملا طبیعی زندگی می‌کنند. در آنجا می‌توان از نزدیک حیوانات را مشاهد کرد و در کنارشان عکس یادگاری گرفت. لذا باغ وحش فرانکفورت را می‌توان یکی از جذاب‌ترین جاهای شهر برای کودکان دانست. همچنین به دلیل داشتن انواع جانوران بزرگسالان فراوانی هم مشتاق دیدن آن هستند.

 

کلام پایانی

جاذبه های طبیعی فرانکفورت هرکدام با زیبایی و سرسبزی خود طراوت و تازگی را به گردشگران هدیه می‌کنند. آب و هوای خوب، چشم‌انداز معرکه، امکانات رفاهی مطلوب و دسترسی آسان از جمله مشخصه‌های اصلی آن‌هاست که به محبوبیتشان افزوده است. اگر روزی پا به این شهر دوست‌داشتنی گذاشتید، حتما از یکی از این پارک‌ها دیدن کرده و گردش در آن را تجربه کنید. فراموش نکنید که سفرمارکت با رزرو بلیط هواپیما خارجی در کنار شماست تا خدمات سفر را با قیمتی مناسب تقدیمتان کند. همچنین می‌توانید انواع تور را در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت جستجو کرده و هرآنچه که می‌خواهید را پیدا کنید.

جدیدترین مطالب