درست کردم کباب خوشمزه

درست کردم کباب خوشمزه

انواع کباب

کباب یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی می باشد . البته کباب در ایران دارای تنوع بسیار بالایی می باشد . از گوشه‌های مختلف به روش‌های مختلف می‌توان کباب درست کرد . کباب در واقع یکی از نمادهای غذای ایرانی می باشد . بیشتر افراد بر این اعتقاد هستند کباب خوشمزه ترین و لذیذترین غذا می باشد . در ایران کباب را اکثراً بر روی زغال درست می کنند . اما در رستوران‌ها و برخی منازل از کباب پزهای گازی برای پخت استفاده می‌شود . شما با استفاده از یک کباب پز ویلاسازه و یا باربیکیو میتوانید کبابهایی با طعم باور نکردنی درست کنید.

 

طعم دودی و حالت برشته ای که هنگام کباب کردن برای گوش به وجود می‌آید ، باعث طعم بی نظیر آن می‌شود . شما می توانید از انواع گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند و گوساله ، برای پخت انواع کباب ها استفاده کنید . همچنین می توانید برای پخت کباب از گوشت مرغ و ماهی نیز استفاده کنید .
ایران دارای بیشترین تنوع در پخت‌کباب میباشد . بیش از ۵۰ نوع کباب مختلف در ایران وجود دارد . کباب یکی از اجزای جدایی ناپذیر مسافرت و پیک نیک می باشد . همچنین یک غذای ثابت در مهمانی ها و مجالس می باشد .

 

در این مطلب سعی میکنیم شما را با انواع مختلف کباب ها و روش پخت آنها آشنا کنیم .

درست کردم کباب خوشمزه

کباب کوبیده

رایج ترین و معروف ترین کباب در ایران کوبیده می باشد . کباب کوبیده را می‌توان به عنوان یک نماد ملی عنوان کرد . به نظر بسیاری از افراد کباب کوبیده خوشمزه ترین کباب ایرانی می باشد .

 

شما می‌توانید برای کوبیده از گوشت گوسفند یا گوساله استفاده کنید . بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای کوبیده از گوشت گوسفند استفاده کنند . اما به نظر بسیاری از افراد بهترین کوبیده ، حاصل ترکیب گوشت گوسفند و گوساله می باشد .

 

شما می توانید از قلوه گاه گوسفند و راسته گوساله برای تهیه کباب کوبیده استفاده کنید . این دو گوش را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب می کنید .
برای هر یک کیلو گوشت چرخ کرده می ‌توانید دو عدد پیازه متوسط در نظر بگیرید . پیازها را به صورت بسیار ریز رنده کنید. هر چقدر که پیاز شمار ریزتر رنده شود ، کباب یکدست تر و خوشمزه تری خواهید داشت . پیازها را به خوبی آبگیری کنید به طوری که هیچ آبی درون پیاز وجود نداشته باشد . آب پیاز را دور نریزید و آن را برای سیخ کردن کباب نگه دارید .

 

پیازها را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید ، مقداری نمک و فلفل و همچنین مقداری ادویه به دلخواه خود به آن اضافه کنید . مخلوط مواد را به خوبی ورز دهید ، برای بهتر مخلوط شدن آنها را دوباره چرخ کنید . سپس مواد خود را در یک ظرف قرار داده و روی آن را با یک سلفون یا یک تکه پارچه بپوشانید . گوشت را برای استراحت و بیات شدن حداقل برای سه ساعت در یخچال قرار دهید .

 

سیخ کردن و نکات مهم در مورد کوبیده

بعد از سه ساعت میتوانید گوشت را از یخچال بیرون بیاورید .  قبل از سیخ کردن گوشت ابتدا سیخ را با کمی آب نم دار کنید . وزن چانه برای سیخ های معمولی کوبیده ۷۰ الی ۱۲۰ گرم می باشد .

 

برای جلوگیری از ریختن کباب بعد از اینکه سیخ ها راه آماده کردید ، آنها را برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید . این کار باعث می‌شود تا گوشت به خوبی استراحت کرده ، و به هنگام پختن از روی سیخ نریزد . اگر مراحل فوق را به دقت انجام داده باشید ، هیچ‌گونه نگرانی بابت ریختن کباب وجود ندارد . همچنین نیاز ندارید تا از جوش شیرین استفاده کنید . در بعضی از رستوران‌ها از جوش شیرین برای بیات کردن گوشت ، و جلوگیری از ریختن آن استفاده می‌شود .

 

اما جوش شیرین باعث ایجاد مزه تلخی در کباب می شود . همچنین می توانید از کمی آرد یا آرد سوخاری ، برای ترد شدن و جلوگیری از ریختن کباب استفاده کنید .

 

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از ریختن کباب ، استفاده از یک عدد تخم مرغ می باشد . شما می توانید یک عدد تخم مرغ را درون مواد خود مخلوط کنید .

درست کردم کباب خوشمزه

کباب برگ

بسیاری از ایرانی ها بر این باورند کباب یعنی فقط کباب برگ . کباب برگ فوق العاده لذیذ و خوشمزه می باشد ، شما می توانید به راحتی این کباب را در منزل آماده کنید . بهترین گوشت برای استفاده در کباب برگ ، گوشت راسته می باشد . شما می‌توانید از راسته گوسفند یا گوساله برای کباب برگ استفاده کنید . گوشت گوسفند علاوه بر طعم بهتری که دارد ، بافت لطیفی نیز دارد که باعث نرم شدن کباب می شود . همچنین گوشت گوسفند دارای طبع گرم میباشد . بسیاری از افراد بعد از خوردن گوشت گوساله به دلیل طبع سرد آن دچار معده درد می‌شوند .

 

برای تهیه کباب برگ ابتدا گوشت را به ورقه های نازک برش دهید . ضخامت گوشت باید در حدود یک سانتیمتر باشد . بعد از بریدن گوشت آنرا بر روی تخته کار قرار داده ، حال به پشتی چاقو بر روی گوشت ضربه بزنید . این کار در اصطلاح کاردی کردن گفته می‌شود . باعث نرم شدن بافت گوشت و همچنین پخت آسان تر آن شود .

 

پیاز را به صورت خلالی و یا نگینی خرد کنید . پیازها را با گوشت مخلوط کنید به صورتی که تمام سطح گفت پوشیده شود . نمک فلفل و مقداری سماق به گوشت اضافه کنید . همچنین می توانید مقداری زعفران آب شده نیز به گوشت اضافه کنید .

 

درب ظرف را ببندید و آن را داخل فریزر قرار دهید . اجازه بدهید تا گوشت کمی یخ بزند ، بعد از این مرحله گوشت را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید .

 

بعد از اینکه یخ گوشت آب شد آن را از یخچال خارج کنید . سطح تخته کار را با کمی آب ولرم خیس کنید و سپس گوشت را بر روی آن قرار دهید . دوباره با پشت چاقو چند ضربه بر روی گوشت بزنید . اگر تکه گوشت شما پهنای زیادی داشته باشد می توانید از دو عدد سیخ استفاده کنید . سیخ را به صورت موازی با تخته از وسط گوشت عبور دهید . دقت داشته باشید که سیخ را به صورت عمود بر خط هایی که ، با پشت چاقو بر روی گوشت ایجاد کرده‌اید ، از میان گوشت عبور دهید .

درست کردم کباب خوشمزه

نکات مهم در مورد کباب برگ

هنگامی که به گوشت پیاز را اضافه می کنید فقط رنگ سطح گوش تغییر می‌کند ، و داخل گوشت همچنان قرمز باقی می‌ماند . پس در صورت تغییر رنگ دادن گوشت جای نگرانی وجود ندارد .

 

برای اینکه بفهمید گوشت انتخابی شما واقعاً گوشت راسته گوسفند می باشد . باید دقت داشته باشید که گوشت راسته دارای بافتهای چربی می باشد .

 

برای ضربه زدن به گوشت که اصطلاحاً کاردی کردن گوشت گفته می شود . از چاقوی استفاده کنید که اندازه آن با اندازه گوشتی که می خواهید به آن ضربه بزنید ، برابر باشد .

 

گوشت راسته گوسفند هم بافت نرم تری دارد ، و هم طعم بهتری نسبت به گوشت گوساله دارد .

 

خرید کباب پز

برای پخت کباب های حرفه ای نیاز به یک کباب پز حرفه ای دارید . یا اینکه می توانید از یک کباب پز بسیار ساده و کاربردی استفاده کنید . در هر صورت نیاز به خرید یک کباب پز یک نیاز ضروری برای شما می باشد . کباب پس های امروزه دارای تنوع طرح بسیار بالایی می باشند . شما می توانید انواع مختلف این محصولات را در فروشگاه ها و تولید های مختلف مشاهده کنید . امروزه کباب پز ها به صورت گازسوز و همچنین ذغالی طراحی و تولید می شوند .

 

منبع:واحد تحقیقات ویلاسازه

جدیدترین مطالب