جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال را بشناسید!

جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال را بشناسید!

شاید کمتر کسی باشد که در این روزها مطلبی در ارتباط با معاملات رمزارزی، استخراج ارز دیجیتال (و به ویژه استخراج بیت کوین) نشنیده باشد. مسلما با توجه به قیمت و ارزش بالای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که از الگوریتم POW برای بقای خویش کمک می‌گیرند، سبب شده تا غالب توجه‌ها به سمت استخراج چنین ارزهای دیجیتالی جلب شود، مسئله‌ای که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما به هنگام بررسی دقیق روند پیشرفت‌های دستگاه‌های ارز دیجیتال از ابتدا تا به امروز عکس این مسئله اثبات خواهد شد و عموما ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتالی همواره باید در فکر بروزرسانی دستگاه‌های خویش باشند تا بتوانند همچنان در مقابل مزرعه‌های بزرگ استخراج ارز دیجیتال شانس خود برای دریافت پاداش بلاک چینی را حفظ کرده و تثبیت نمایند. طبیعتا با ورود نهنگ‌های ماینری و مزرعه‌های بزرگ ماین ارز دیجیتال شانس ماینرها و استخراج کنندگان انفرادی برای کسب پاداش بلاک چین به شدت کاهش یافته است و همین مسئله سبب می‌شود تا روزانه تولید کننده‌های دستگاه استخراج ارز دیجیتال به دنبال راهی برای تقویت قدرت استخراج دستگاه‌های تولیدی خود باشند؛ نتیجه منطقی چنین مسئله‌ای تنوع بسیار بالای دستگاه‌های استخراج در بازار خواهد بود، دستگاه‌هایی که شاید همگی آن‌ها چندان برای کار استخراج مفید نباشند! بنابراین، با توجه به اهمیت شناخت جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال به منظور ارتقا شانس دریافت پاداش بلاک، ما در این مطلب قصد داریم تا جدیدترین و قدرتمندترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

بررسی معیارهای لازم در شناخت دستگاه استخراج مناسب

قبل از آن که به بحث معرفی جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال بپردازیم، لازم است نکاتی را در ارتباط با انتخاب درست یک دستگاه ماین به شما یادآوری کنیم تا با دید روشن‌تری بتوانید مطالبی که در ادامه درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد را مطالعه نمائید. مناسب بودن یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال متناسب با اهداف و بودجه مورد نظر هر فرد تعیین می‌شود و طبیعتا دستگاه استخراج ارز دیجیتالی که برق مصرفی بالایی دارد برای فردی که چندان تمایلی به صرف هزینه بالا برای این امر ندارد، نمی‌تواند مناسب تلقی شود.

 

به طور کلی برای آن که بتوانیم صفت مناسب را به یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال اختصاص دهیم، باید سه ویژگی قدرت هش دستگاه، میزان انرژی مصرفی آن و در نهایت قیمت دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم:

 

نرخ هش دستگاه استخراج ارز دیجیتال

مسلما نرخ هش دستگاه استخراج ارز دیجیتال تعیین کننده میزان شانس شما در کسب پاداش بلاک خواهد بود. در فرآیند استخراج ارز دیجیتال این دستگاه‌ها به حل معادلات پیچیده ریاضی می‌پردازند و دستگاه و ماینری که زودتر از بقیه دستگاه‌ها بتواند راه‌حلی برای حل این معادله بیابد و این راه‌حل مورد اجماع تمامی اعضا باشد، پاداش بلاک چین که همان بیت کوین و ارز بومی بلاک چین مورد نظر است را دریافت خواهد کرد و نرخ هش (Hash Rate) نیز در واقع به تعداد محاسبات ریاضی اطلاق می‌شود که یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال قادر است در طول یک ثانیه انجام دهد و طبیعتا هرچه عدد این نرخ هش بالا باشد به همان میزان شانس شما نیز برای رسیدن به جواب معامله و دریافت پاداش افزایش می‌یابد. ناگفته نماند که امروزه نرخ هش دستگاه‌های استخراج مدرن بر حسب مگاهش بر ثانیه، گیگاهش بر ثانیه و تراهش بر ثانیه محاسبه می‌شود، به عنوان مثال دستگاه‌های استخراج بیت کوین قدرتی در حدود 336 مگاهش بر ثانیه تا 14 میلیون تراهش بر ثانیه دارند.

 

میزان برق مصرفی

عامل دیگر، میزان برق مصرفی دستگاه است و طبیعتا هر چه دستگاه مورد نظر شما قدرت هش بالاتری داشته باشد، به تناسب نرخ هش برق بیشتری مصرف خواهد کرد. برای این که راحت‌تر بتوانید هزینه برق مصرفی دستگاه استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود را ارزیابی کنید، فقط کافی است میزان برق مصرفی آن را به وات (W) در نظر گرفته و هزینه آن را محاسبه نمائید. برای محاسبه هزینه برق مصرفی می‌توان از این فرمول کمک گرفت: انرژی مصرفی دستگاه را در قیمت برق در ازای هر کیلووات در ساعت ضرب کنید، به عنوان مثال اگر انرژی مصرفی دستگاه شما 3500 وات ( 3.5 کیلووات بر ساعت) باشد و نرخ برق صادراتی نیز 1930 تومان در ازای هر کیلووات بر ساعت در نظر گرفته شده باشد؛ در چنین حالتی هزینه برق مصرفی شما در ماه چیزی در حدود 4 میلیون و  863هزار تومان خواهد بود.

 

قیمت دستگاه استخراج ارز دیجیتال

جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال را بشناسید!

از سال 1398 که واردات دستگاه استخراج ارز دیجیتال به کشور ایران قانونی اعلام شد، قیمت این دستگاه‌ها تحت تاثیر عواملی همچون نرخ دلار و تعرفه‌های گمرکی دستخوش تغییراتی گشت و در حال حاضر می‌توان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را با قیمتی مابین 80 دلار الی 7 هزار دلار خریداری نمود.

 

معرفی جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال

حال که با مفاهیم مرتبط با انتخاب درست دستگاه استخراج ارز دیجیتال آشنا شدید، باید به معرفی جدیدترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بپردازیم تا بتوانید با یک خرید درست شانس خود برای کسب درآمد و سودهای کلان از طریق ماین رمزارزها را به بالاترین حد ممکن برسانید:

 

دستگاه استخراج Antminer S19 Pro 

دستگاه Antminer S19 Pro از سری دستگاه‌های جدید ASIC برند محبوب Bitmine است که از قدرت هش 110 تراهش بر ثانیه‌ای برخوردار بوده و ولتاژ برق متناسب با آن نیز برق 220 ولت است. به طور کلی میزان توان مصرفی این دستگاه چیزی در حدود 3250 وات می‌باشد و دارای 15 کیلو وزن است. ناگفته نماند که به دلیل وجود احتمال افزایش دمای دستگاه تا 40 درجه سانتی‌گراد، طراحان این دستگاه به منظور حفظ طول عمر مفید آن 4 فن خنک کننده در این دستگاه استخراج ارز دیجیتال تعبیه نموده‌اند. به طور کلی با خرید این دستگاه برای بازگشت سرمایه زمانی در حدود یک سال و نه ماه لازم است و در کنار هزینه‌های خرید این دستگاه باید هزینه‌هایی همچون تهیه مکان مناسب و دستگاه‌های خنک کننده را نیز در نظر بگیرید.

 

قیمت این دستگاه به دلار چیزی در حدود 2860 دلار بوده که معادل 86 میلیون تومان است و هزینه برق مصرفی آن در طول سال چیزی در حدود 29 میلیون تومان خواهد بود و اگر بخواهیم با توجه به قدرت نرخ هش دستگاه میزان سود خالص سالانه آن را محاسبه کنیم، این رقم چیزی در حدود 65 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

 

دستگاه استخراج Whatsminer M31S

دستگاه استخراج Whatsminer M13S نیز که به وسیله برند MicroBT طراحی و به بازار عرضه شد یکی از دستگاه‌های استخراج بیت کوین است که اگر عامل میزان برق مصرفی این دستگاه را کنار بگذاریم، می‌توانیم آن را یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های موجود برای استخراج بیت کوین معرفی نماییم؛ چراکه در سال 2020 با ورود این دستگاه به دنیای استخراج بیت کوین، این دستگاه تاثیر قابل توجهی را بر قدرت ماینرهای بیت کوین گذاشت و علت این امر را می‌توان در نرخ هش ریت این دستگاه که 70 تراهش بر ثانیه است، جستجو کرد. وزن این دستگاه چیزی در حدود 12.5 کیلو بوده و توان برق مصرفی آن نیز 3220 وات در نظر گرفته شده است. دمای این دستگاه نیز در بین دمای 5 الی 40 درجه سانتی‌گراد متغییر بوده و به همین علت دو فن خنک کننده برای آن در نظر گرفته شده است. اگر خواهان خرید این دستگاه استخراج ارز دیجیتال هستید باید بدانید که نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه چیزی در حدود یک سال و ده ماه خواهد بود.

 

این دستگاه درمقایسه با دستگاه انت‌ماینر دارای قیمت کمتری بوده و میانگین قیمتی آن در بازارهای خارجی 1810 دلار (معادل 55 میلیون تومان) است و برای برق مصرفی آن به صورت سالانه باید مبلغی در حدود 27 میلیون تومان را درنظر بگیرید. ناگفته نماند که با توجه به اطلاعات فوق اگر بخواهیم سود خالص سالیانه این دستگاه را مورد محاسبه قرار دهیم این سود خالص حدودا 32میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود.

 

دستگاه Avalon 1166

برند Canaan را می‌توان از فعال‌ترین برندهای فعال در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به شمار آورد که این برند در جدیدترین طراحی خود دستگاه Avalon 1166 را به جامعه ماینرها و استخراج کنندگان معرفی کرده است. در این دستگاه که دارای نرخ هش 56 تراهش بر ثانیه است حداکثر دمایی که دستگاه ممکن است تجربه نماید، دمای 35 درجه سانتی‌گراد خواهد بود؛ اما با این وجود 4 فن برای خنک کردن آن در خود دستگاه تعبیه شده و به همین علت توان برق مصرفی آن به 3192 وات رسیده است.

 

هرچند که قیمت این دستگاه در مقایسه با دو دستگاه معرفی شده قبلی معقول‌تر به نظر می‌رسد ولی با این حال نرخ بازگشت سرمایه این دستگاه در مقایسه با آن‌ها بسیار بیشتر بوده و شما باید زمانی در حدود دو سال و چهار ماه را برای بازگشت سرمایه خویش در نظر بگیرید؛ چراکه سود خالص سالانه این دستگاه 20 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است. میانگین قیمتی این دستگاه در بازارهای جهانی 1550 دلار (معادل 46 میلیون تومان) بوده و هزینه برقی که در طول سال از بابت فعالیت این دستگاه به شما تحمیل خواهد شد، چیزی در حدود 26.5 میلیون تومان است.

 

نگرش‌های متفاوت نسبت به آینده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر با توجه به حجم برق و انرژی مصرفی، همواره نحوه کار بلاک چین‌های بیت کوین، اتریوم و غیره مورد انتقاد قرار گرفته است و در سال‌های ابتدائی که چندان توجه غول‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به سمت حوزه استخراج ارزهای دیجیتالی جلب نشده بود، شانس افراد برای کسب پاداش بلاک در روش استخراج انفرادی بسیار بالا بود؛ اما در سال‌های اخیر و با ورود غول‌های بزرگ به این حوزه و ایجاد مزارع استخراج، این شانس رفته رفته به صفر نزدیک می‌شود و به همین علت برخی از بلاک چین‌های بزرگ الگوریتم اجماع خویش را تغییر داده و چندان روی خوشی به مسئله استخراج از خود نشان نمی‌دهند که نمونه بارز چنین ادعایی مرج و ادغام اتریوم است که الگوریتم خویش را به POS تغییر داده است و مسلما در چنین شرایطی و با توجه به قیمت بالای دستگاه‌ها و هزینه برق مصرفی ورود به بازار ترید ارز دیجیتال را می‌توان گزینه مناسب‌تری برای خرید و فروش و همچنین کسب درآمد از این مسیر دانست و احتمالا با شنیدن چنین جملاتی به یاد محدودیت‌های ایجاد شده علیه تریدرهای ایرانی در صرافی‌های بزرگ بین‌المللی مثل بایننس افتید که از تحریم‌های مالی علیه ایران تبعیت می‌کنند و چنین تصور کنید که به طور کلی امکان ورود به چنین بازاری از تریدرهای ایرانی سلب شده است؛ اما چنین تصوری درست نبوده و با تحولاتی که در قانون ایران نسبت به ترید ارزهای دیجیتالی اتفاق افتاده است، برخی از صرافی‌های معتبر و ایمن همچون صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال اوکی اکسچنج به راحتی توانسته‌اند نیازهای کاربران و تریدرهای ایرانی در این حوزه را به خوبی برطرف نمایند.

 

آشنایی با صرافی ایرانی اوکی اکسچنج

جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال را بشناسید!

صرافی ایرانی اوکی اکسچنج در سال‌های اخیر به خوبی توانسته است توجه تریدرهای ایرانی را به سمت خویش جلب نماید و وجود بالغ بر یک میلیون تریدر فعال ایرانی در این صرافی را می‌توان گواه این مدعی دانست. این صرافی به دلیل داشتن کارمزد بسیار پایین و همچنین فراهم کردن امکان خرید ارزهای دیجیتالی به تومان و با استفاده از حساب‌های بانکی ایرانی توانسته عنوان اولین صرافی امن رمزارزی ایران را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند که این صرافی از به‌روزترین الگوریتم‌های امنیتی برای حفظ دارایی کاربران خویش کمک گرفته است و شما به هنگام استفاده از خدمات این صرافی همچون خرید و فروش تتر، هیچ نگرانی خاصی از بابت امنیت دارایی خویش نخواهید داشت و از آن جایی که این صرافی کاملا ایرانی است هیچ کدام از تحریم‌های بین‌المللی در آن کارساز نبوده و این صرافی به دلیل هویت ایرانی شما، حساب‌تان را مسدود نمی‌کند.

 

نکته طلایی در خرید جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال

همان طور که در مطالب بالا مشاهده کردید، امروزه کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی به طرق مختلف امکان پذیر است و برخی از افراد با استخراج ارزهای دیجیتالی به درآمدهای خوبی دست می‌یابند؛ اما مسئله‌ای که به هنگام خرید جدیدترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال حتما باید به آن توجه کنید مسئله نرخ هش، هزینه برق مصرفی و همچنین قیمت خود دستگاه ماین رمزارز است؛ چراکه گاها برخی از ماینرهای مبتدی بدون توجه به چنین عواملی اقدام به خرید دستگاه استخراج کرده و به جای کسب سود، متحمل پرداخت ضررهای کلانی می‌شوند. ناگفته نماند که امروزه با توجه به مشکلات و موانع موجود بر سر راه استخراج ارز دیجیتال بسیاری از ماینرها از خرید دستگاه‌های جدید روی گردانده و به سمت ترید رمزارزها رفته‌اند؛ اگر شما هم جز این دسته از ماینرها هستید و نمی‌دانید که ارزهای استخراج شده خود را در کجا مورد معامله قرار دهید یا خرید ارز دیجیتال را در چه مرجعی نهایی کنید، توصیه ما به شما این است که حتما به صرافی ایرانی اوکی اکسچنج سری بزنید و از خدمات منحصربه‌فرد این مجموعه کاملا ایرانی بهره‌مند شوید.

جدیدترین مطالب