تفاوت‌های ربات معامله گر ارز دیجیتال با انسان چست؟

تفاوت‌های ربات معامله گر ارز دیجیتال با انسان چست؟

ربات ارز دیجیتال یک سیستم طراحی شده بوسیله‌ تریدرهای موفق است که در آن استراتژی‌های سودده قرار داده شده و با استفاده از ربات می‌توان به معامله در بازار ارز دیجیتال پرداخت. شاید در حال حاضر شما عزیزان نیز به دنبال یک ربات معامله گر باشید تا بتوانید از بازار سود مستمر دریافت کنید؛ اما باید مراقب باشید که بکارگیری چنین ابزارهایی با ریسک همراه است و طبیعتاً قبل از انتخاب یک ربات بازار ارز باید همه‌ جوانب آن را بررسی نمایید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ تفاوت‌های معامله‌گری ارز دیجیتال بوسیله‌ی انسان و ربات صحبت کنیم تا اگر تصمیم به استفاده از ربات ارز دیجیتال دارید، با اطلاعات بیشتری نسبت به این کار اقدام نمایید.

 

آیا استفاده از ربات معامله‌گر منطقی است

در واقع نمی‌توان به این سوال پاسخ درستی داد. همانطور که می‌دانید، بازار ارز دیجیتال و همینطور فارکس فوق العاده حساس است و حتی یک اشتباه نیز می‌تواند همه‌ سرمایه را به باد دهد. اما نحوه‌ مدیریت کردن حساب نیز دارای اهمیت است. اکثر افرادی که در این بازارها دوام آورده‌اند فقط توانسته‌اند مدیریت مناسبی داشته باشند؛ چرا که سود و زیان در این بازار وجود دارد و همهی تریدرها آن را تجربه کرده‌اند. اما استفاده از ربات ارز دیجیتال نیاز به دقت بیشتری دارد؛ البته اگر چه گروهی از تریدرها بر این عقیده هستند که می‌توان به سادگی با بکارگیری این نوع ربات‌ها سود کرد اما مطمئناً به این سادگی‌ها هم نیست. حال اجازه دهید به تفاوت‌های معامله‌گری انسان و ربات بپردازیم تا بیشتر در این خصوص اطلاعات داشته باشید.

 

تفاوت‌های ربات معامله گر ارز دیجیتال با انسان

حتماً با ما هم‌عقیده هستید که نحوه‌ی معامله‌گری یک انسان با یک ربات تفاوت بسیاری دارد که البته هر کدام نقاط قوت و ضعف دارند که می‌تواند بر روی سوددهی تأثیرگذار باشد. حال مواردی که تفاوت انسان را با ربات معامله گر مشخص می‌کند را لیست می‌کنیم:

 

· سرعت پردازش داده‌ها

انسان‌ها نمی‌توانند مانند ربات‌ها سرعت پردازش زیادی داشته باشند و با توجه اینکه بازار ارز دیجیتال دارای حجم زیادی از اطلاعات است، در این خصوص ربات‌ها بهتر می‌توانند آن را درک و پردازش کنند. در واقع این تفاوت باعث شده است تا بعضی از تریدرها برای معامله‌گری به ربات‌ها اطمینان بیشتری داشته باشند.

 

· کنترل احساس

همانطور که می‌دانید بازار فارکس و ارز دیجیتال، احساسات تریدرها را قلقلک می‌دهد. ممکن است انسان‌ها در این زمینه نیز از ربات‌ها قابلیت کمتری داشته باشند چرا که تریدرها به هنگام به سود رسیدن، استرس گرفته و ممکن است معامله‌ای که قرار است سود بیشتری بدهد را ببندند. ضمناً احساس ترس یکی دیگر از مواردی است که در بازار به کرات اتفاق می‌افتد که ربات‌ها در این خصوص عملکرد بهتری دارند.

 

· ظرفیت پردازش

حتماً می‌دانید که ربات ارز دیجیتال برخلاف انسان‌ها به راحتی می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را پردازش کنند اما این موضوع بوسیلهی انسان‌ها غیرممکن است. به همین دلیل بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که احتمال سودآوری بیشتر پس از پردازش بهتر داده‌ها توسط ربات‌ها بیشتر از انسان‌هاست.

 

· زمان معامله

همانطور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال و همینطور فارکس به صورت شبانه‌روزی فعال است و انسان‌ها قادر به نشستن پای چارت به صورت شبانه‌روزی نیستند اما در عوض ربات‌ها توانایی این کار را دارند و به همین دلیل بیشتر مدنظر کاربران قرار گرفته‌اند.

 

آیا ربات‌های معامله‌گر قابل اعتماد هستند

به طور صددرصدی نمی‌توان به این موضوع پاسخ داد و همه چیز به شخصیت تریدر بستگی دارد. در واقع اندازه‌ ریسک کردن در بازار برای هر شخص متفاوت است. با این حال می‌توان گفت که اگر به شکل درستی چنین ربات‌هایی بکارگیری شوند، احتمال به سود رسیدن وجود دارد. در کنار این مورد باید توجه داشته باشید که حتی اگر انسان‌ها نیز در بازار ارز به معامله‌گری اقدام کنند، به همان اندازه ریسک وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد که در هر دو صورت امکان از دست رفتن سرمایه احساس می‌شود. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از ربات‌ معامله گر با مدیریت سرمایه و بخصوص انتخاب یک ربات مناسب، ایده‌آل خواهد بود.

 

روش انتخاب بهترین ربات ارز دیجیتال

حال با توجه به موارد عنوان شده ممکن است سعی داشته باشید که یک ربات بازار ارز دیجیتال داشته باشید که ما در این خصوص توصیه می‌کنیم حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

– بررسی امنیت. یک ربات در درجه‌ اول باید از نظر امنیت در سطح قابل قبولی باشد. در واقع شما تریدرها قصدتان از استفاده از این نوع ربات‌ها کسب سود بیشتر است نه از دست دادن سرمایه که برای این منظور حتماً باید امنیت ربات‌های انتخابی را مورد بررسی قرار دهید.

 

– بررسی استراتژی. پر واضح است که بدون استراتژی نمی‌توان در بازار ارز دیجیتال به سود رسید و ربات‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لذا توصیه می‌کنیم از تهیه کننده‌ ربات در خصوص نوع استراژی که ربات قرار است بر بازار پیاده کند، سوال بپرسید.

 

– بررسی میزان سود. همانطور که گفتیم ربات‌ها برای افزایش سود تهیه می‌شوند لذا قبل از انتخاب یک ربات ارز دیجیتال حتماً به سوددهی آن اطمینان پیدا کنید. در حال حاضر ربات‌های زیادی عرضه شده است. مسلماً انتخاب بدون تحقیق و مشورت به زیان تریدرها تمام خواهد شد.

 

– بررسی رابط کاربری. یک ربات معامله گر حتماً باید از رابط کاربری مناسب برخوردار باشد تا در این صورت بتوان گفت که احتمال به سود رسیدن آن ایده‌آل است. لذا از تهیه ربات‌های بدون بررسی جداً خودداری نمایید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را با ربات ارز دیجیتال آشنا کنیم تا چنانچه در حال حاضر قصد دارید به خرید یکی از این ربات‌ها اقدام کنید، اطلاعات بیشتری داشته باشید. گفتنی است که در حال حاضر ربات سایت والکس از جمله ربات‌های مناسب برای بازار ارز دیجیتال و فارکس است که همه‌ تریدرها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. استفاده از این ربات دارای مزیت‌هایی مانند سرعت پردازش عالی و جذابیت‌های دیگر است که فقط در لحظه‌ کار با آن متوجه خواهید شد. حال برای اینکه بتوانید از چنین خدماتی استفاده کنید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده، به سایت والکس مراجعه نمایید.

جدیدترین مطالب