سئو خارجی چیست؟ چه تکنیک هایی در این روش بهینه سازی می بایست انجام شود؟

سئو خارجی چیست؟ چه تکنیک هایی در این روش بهینه سازی می بایست انجام شود؟

سئو یا بهنیه سازی موتورهای جستجو، سیستمی است که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه های بالاتر و بهتری کسب کنند. فرآیند بهنیه سازی به دو صورت سئو داخلی و سئو خارجی در بخش های مختلف سایت با هدف یکسان کسب رتبه برتر انجام می شود.

 

سئو خارجی چیست؟ سئوی خارجی، که با نام سئوی خارج از صفحه نیز شناخته می شود، فرآیندی است که با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های بیرون از محدوده وب سایت شامل لینک سازی، استفاده از پلتفرم های دیجیتال، شبکه های اجتماعی و غیره، وب سایت شما را قادر می سازد تا رتبه های بالاتر موتورهای جستجو را کسب کند. در ادامه این مقاله با تکنیک ها و مزایای سئو خارجی بیشتر اشنا خواهیم شد.

 

مهم ترین تکنیک های سئو خارجی

در این بخش به معرفی مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های سئو خارجی می پردازیم.

 

بک لینک در سئو خارجی

بک لینک یکی از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی است که به فرآیند دریافت لینک از سایت های دیگر گفته می شود. بک لینک ها و لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید باید با وب سایت شما سازگار باشند تا درک سایت شما توسط موتور های جستجو را افزایش دهند. بک لینک را می توانید از انواع محتوا مانند تصویر یا متن از سایت های دیگر دریافت کنید. با این حال باید از کیفیت بک لینک مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

 

شبکه های اجتماعی

علی رغم تصور بسیاری از افراد سئو خارجی محدود به گرفتن بک لینک نیست و لینک سازی تنها یکی از موارد لازم برای سئو خارجی است. یکی دیگر از عملیات سئو خارجی، تعریف سایت توسط شبکه ها و رسانه های اجتماعی مختلف است. تعریف لینک بین شبکه های اجتماعی، به بهبود وب سایت شما کمک می کند. در فرآیند ارتقا وب سایت با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید مخاطب بیشتری جذب نمائید.

 

استفاده از پست مهمان

یکی دیگر از تکنیک های بسایر رایج در سئوی خارجی و روش های مفید برای لینک سازی، ارسال پست مهمان است. با استفاده درست از این روش می توانید مخاطب بیشتری جذب نمایید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

 

برند سازی

برند سازی علاوه بر اینکه نوعی استراتژی بازاریابی است، یکی از تکنیک های مهم سئو خارجی نیز می باشد. در سئوی خارجی برند سازی را با استفاده فاکتور مهم جستجوی برند در موتورهای جستجو می توانید انجام دهید. جستجوی برند شامل جستجوی اسم برند، محصولات یا حتی دامنه توسط کاربران است.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

در حال حاضر با توجه به رشد روزافزون استفاده از رسانه های اجتماعی، استفاده موثر و همکاری با افراد شناخته شده در شبکه های اجتماعی مختلف، یکی از بهترین تکنیک های آگاهی و معرفی برند و سئوی خارجی است.

 

مزایای سئو خارجی برای وب سایت ها

استفاده از سئو خارجی یا Off-page SEO به عنوان یکی از مهم ترین انواع سئو، مزایای بیشماری دارد. برخی از مهم ترین مزایای سئو خارجی شامل موارد زیر است:

 

کسب جایگاه بهتر

هدف اصلی سئو و انواع آن، کسب جایگاه و رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. در صورتی که می خواهید وب سایتتان در بهترین نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، به کارگیری تکنیک های سئو خارجی را جدی بگیرید.

 

افزایش ترافیک وب سایت

با دریافت جایگاه بهتر در وب سایت، کاربران بیشتری وارد سایت ما خواهند و ترافیک وب سایت نیز افزایش می یابد. علاوه بر این تکنیک های سئو خارجی مانند استفاده از شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و غیره به افزایش بازدید کاربران از سایت ما کمک می کند.

 

افزایش اعتبار وب سایت

مهم ترین اهداف وب سایت ها، به خصوص فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی، اعتبار آن هاست. یکی دیگر از مزایای مهم سئوی خارجی، افزایش اعتبار و ارزش وب سایت ها نزد موتورهای جستجو است. هنگامی که بازدید و ترافیک وب سایت افزایش یابد، گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی راحتتر به ما اعتماد خواهد کرد و صفحات وب سایت را در بهترین نتایج جستجو قرار خواهند داد.

 

کلام آخر

در این مقاله از سئوکار با سئو خارجی، تکنیک های برتر و مزایای مهم آن آشنا شدیم. سئو خارجی یا Off-page SEO عبارت است از مجموعه ای از تکنیک های خارج از سایت، که امکان نمایش بیشتر سایت شما را در موتورهای جستجو فراهم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره سئو سایت شرکت سئوکار بهره مند شوید.

جدیدترین مطالب