سبک زندگی سبز و دوست‌دار محیط زیست را بشناسید

سبک زندگی سبز و دوست‌دار محیط زیست را بشناسید

صبحی دل‌انگیز را تصور کنید که که به محض بیدار شدن از خواب پنجره را باز می‌کنید و بادی ملایم به پوست صورتتان می‌خورد و پرتوی خورشید نوازشتان می‌کند. احتمالا همین کافی است برای آن‌که صبح را با انرژی شروع کرده، صبحانه‌ای جانانه برای خود و عزیزانتان آماده کنید و در ادامه‌ی روز لحظات خوبی برای خود رقم بزنید.

 

تمامی این اتفاقات تنها با داشتن محیط زیستی رو به جلو امکان پذیر است. قدم اول این است که از خودمان شروع کنیم و با اقداماتی کوچک از گرم‌تر شدن کره‌ی زمین جلوگیری کنیم.

 

راه‌های زیادی برای مقابله با گرمایش جهانی وجود دارد که بسیار اجرایی هستند. ممکن است فکر کنید که این کار هزینه‌ی بسیاری دارد و از خواندن این مطلب منصرف شوید اما بهتر است به خودتان این فرصت را داده و راهکارهایی را که در ادامه برای شما نوشته‌ایم بخوانید.

 

خانه جایی است که ما بیشتر از سایر مکان‌ها در آن وقت صرف کرده و آزادی عمل داریم. خانه‌ مکانی است که با تمام تنش‌هایمان به آن برمی‌گردیم تا بتوانیم زمانی را صرف خود، خانواده و آرامشمان کنیم. ممکن است خودمان را به یک معاشرت جانانه با عزیزانمان در حالی که روی مبل نرممان جا خوش کرده‌ایم دعوت کنیم. پس چرا اولین قدم برای تغییر را از اینجا شروع نکنیم؟!

 

اگر همه تصمیم بر آن می‌گرفتند که نکات محیط ‌زیستی را در خانه‌ی خود رعایت کنند، تاثیر بزرگی بر زندگی تمام زمینیان برمی‌داشتیم. در همین راستا به راه‌های زیاد و قابل‌دسرستی‌ای که برای این کار وجود دارد می‌پردازیم.

 

به یقین همین حالا هم در حال رعایت نکاتی برای آسیب کمتر به محیط زیست هستیم که جز روزمره‌مان شده و از آن‌‌ها غافل هستیم. مثلا بستن شیر آب در حال مسواک زدن، خاموش کردن چراغ موقع خروج از خانه وقتی که به خرید می‌رویم، جدا سازی زباله‌ی تر و خشک و ده‌ها مورد دیگر.

 

با همین کارهای به نسبت ساده می‌توانیم قدمی در راه گرم‌تر نکردن کره‌ی زمین برداریم و از مشکلات بسیاری که همه‌ی ما در زندگی با آن‌ها رو‌به‌رو خواهیم شد، جلوگیری کنیم.

 

1. استفاده از نور طبیعی

استفاده از نور طبیعی بر سلامت روح و روان ما تاثیر بسیار زیادی دارد. با وجود نور طبیعی در خانه آزادسازی ویتامین دی در بدن راحت‌تر می‌شود، خلق و جوی ما آرام‌تر شده و در شب خواب بهتری را تجربه می‌کنیم. . استفاده از پنجره‌های مناسب در طراحی باعث ورود حجم زیادی از نور طبیعی به داخل خانه می‌شود که مسبب روشن بودن خانه می‌شوند. ‌می‌توانید پروفیل یو پی وی سی  مورد نظرتان را از هافمن تهیه کرده و پنجره‌ی خود را ارتقا دهید. علاوه بر تمام این دلایل، مصرف برق و سیستم گرمایشی به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده که هم از جهت کاهش هزینه‌ها برای ما مقرون به صرفه است و هم استفاده از منابع طبیعی را کاهش می‌دهد که در نهایت باعث محیط زیستی شدن خانه‌ی ما است.

 

قدم‌های کوچکی که ما برمی‌داریم می‌توانند زندگی خودمان و نسل‌های آینده‌مان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و سطح زندگی‌مان را بالاتر ببرد. پس بهتر است از همین امروز شروع کنیم.

سبک زندگی سبز و دوست‌دار محیط زیست را بشناسید

2. خرید آگاهانه

حتما برای شما هم به کرات پیش آمده که کتاب جدیدی را خریده و به کتابخانه‌تان اضافه می‌کنید در حالی که همچنان چند کتاب نخوانده ماه‌ها است که در کتابخانه‌تان جا خوش کرده‌ و در فصل اول رها شده‌اند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است قبل خرید فکر کرده و تصمیم بگیرید تا آن که در مرکز خریدی قدم زده و به صورت ناگهانی و هیجانی تصمیم به خرید چیزی بگیرید که در اصل به آن نیازی ندارید. قبل از خرید به این سوالات پاسخ دهید تا به تصمیمتان اطمینان پیدا کنید:

 

• آیا به آن نیاز دارم؟

• آیا از آن استفاده خواهم کرد؟

• چرا می‌خواهم آن را بخرم؟

• خرید آن چه مشکلی را حل خواهد کرد؟

 

وقتی آگاهانه خرید کنید، طول زندگی آن‌ها بیشتر شده و زباله تولید نخواهد کرد. این قدم تاثیر زیادی بر سبز بودن خانه‌ی شما خواهد داشت. علاوه بر آن از هزینه‌های بیهوده‌ی شما هم کم خواهد شد.

 

3. استفاده از لامپهای کم مصرف

لامپ‌های کم مصرف با این که در ابتدا هزینه‌ی به نسبت زیادی را به شما تحمیل می‌کنند اما در گذر زمان به شدت به صرفه بوده و هزینه‌ی خرج شده در عرض چند ماه با کاهش هزینه‌ی مصرف برق به شما برمی‌گردد.

 

4. انتخاب در و پنجرهی درست

پروفیل در و پنجره عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی است. البته باید اطمینان حاصل کنید که از برند مناسبی استفاده می‌کنید. مثلا پروفیل در و پنجره‌ی هافمن در طی مراحل گوناگونی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درزی بین قاب پنجره و شیشه وجود نداشته باشد. این امر باعث شده تا تبادل دمایی به حداقل میزان خود برسد و اتلاف انرژی به حد زیادی کاهش یابد. از دیگر مزایای استفاده از هافمن جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه است که در مطلبی دیگر کاملا به راه های مقابله با گرد و خاک پرداخته‌ایم.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم با 1644 تماس بگیرید تا با طرح تعویض هافمن همراه شوید. کاردانان هافمن به صورت رایگان برای تخمین هزینه‌ی تقریبی تعویض به محل می‌آیند و بعد با آگاهی کامل، تصمیم‌گیری کنید. قیمت خرید پنجره دو جداره هافمن نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه‌ است و 25 سال گارانتی دارد. همین باعث شده هافمن از بهترین‌های این صنعت باشد و افراد زیادی آن را از بین تمام برندهای موجود در کشور انتخاب کنند. با هافمن آرامش و کیفیت را همراه با هم خواهید داشت چرا که هافمن، پیشنهاد اهل فن است! قیمت پنجره دو جداره، به صرفه‌ترین روش برای ورود المانی تاثیرگذار به خانه است.

جدیدترین مطالب