در سنندج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

در سنندج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

سنندج یکی از شهرهای غربی کشور و مرکز استان کردستان بوده که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و طبیعی دارای جاذبه‌های فراوانی است. اگر قصد خرید بلیط قطار و سفر به این شهر را دارید، رزرو آنلاین بهترین هتل سنندج را فراموش نکنید تا برای اقامت خود با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه ضمن معرفی هتل‌ ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر، بهترین محله‌های آن را نیز خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

در سنندج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

بهترین محله‌های سنندج کجاست؟

سنندج شهری با محله‌های متنوع و جذاب است که هر یک با ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود شناخته می‌شوند. اگر قصد خرید و استعلام قیمت بلیط قطار سنندج و رزرو هتل در این شهر را دارید، بد نیست که بهترین محله‌های آن برای زندگی را نیز بشناسید. در ادامه به معرفی بهترین مناطق این شهر می‌پردازیم:

 

محله اکباتان

اکباتان یکی از مناطق معروف سنندج است که در نزدیکی محله‌های کانی کوزله، فیض‌آباد، گلشن و چهارباغ قرار دارد. آب‌وهوای معتدل این منطقه آن را به محلی بسیار مناسب برای سکونت تبدیل کرده است.

 

محله چهارباغ

چهارباغ نام یکی ‌دیگر از بهترین و قدیمی‌‌ترین محله‌های سنندج بوده که در قسمت شمال‌شرق این شهر واقع شده است. بازار معروف چهارباغ، پاساژ شهباز، مسجد داروغه، حریری و ملاشفیعی که ازجمله مراکز گردشگری سنندج هستند، در این منطقه قرار دارند.

 

تازه‌آباد

در قسمت شمال‌غربی سنندج، یکی‌ دیگر از بهترین مناطق آن به نام تازه‌آباد وجود دارد که از سمت جنوب به خیابان مردوخ شمالی و از غرب به بلوار کشاورز و بهشتی می‌رسد. قیمت خرید ملک در این خیابان به نسبت محله‌های قبلی کمی ارزان‌تر است.

 

محله قلعه چهارلان

قلعه چهارلان یکی‌ دیگر از محله‌های خوب سنندج بوده که در قسمت شمال‌غربی این شهر واقع شده است. سرتپوله، جعفرآباد، قطارچیان و شیخ محمد‌صادق که از دیگر محلات خوب شهر هستند، در نزدیکی این منطقه قرار دارند. موقعیت خوب قرارگیری قلعه چهارلان و دسترسی آسان آن به مراکز شهری باعث شده است که قیمت خرید ملک در آن متوسط روبه‌بالا باشد.

 

محله تختی

از دیگر مناطق خوب شهری سنندج برای زندگی می‌توان به محله تختی اشاره کرد که در نزدیکی مراکز مهمی چون آموزش‌وپرورش، زندان مرکزی، قبرستان تایله و… واقع شده است.

 

کلکه‌جار

کلکه‌جار یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر سنندج است که در بلوار چمران، خیابان نوروز قرار دارد. بیمارستان بعثت، درمانگاه شهید قاضی و پارک جنگلی آبیدر که ازجمله مهم‌ترین اماکن این شهر هستند، در این منطقه واقع شده‌اند.

 

محله قطارچیان

محل قطارچیان که در محدوده شمال‌غربی شهر سنندج قرار گرفته، یکی‌دیگر از بهترین محله‌های این شهر برای زندگی است. قطارچیان از سمت شمال به خیابان امام خمینی، میدان گل‌ها و بلوار کردستان و از سمت جنوب به خیابان فلسطین و پاسداران منتهی می‌شود. موزه سنندج، سینما بهمن، پاساژ آشنا، رستوران دهکده و پارک سپیدار که از مهم‌ترین مراکز شهری هستند، در این منطقه قرار دارند.

در سنندج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

آدرس جاذبه‌های گردشگری شهر سنندج

سنندج شهری بسیار زیبا و تماشایی با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان است که انتخابی بسیار عالی جهت خرید بلیط قطار و سفر در تعطیلات عید نوروز محسوب می‌شود. در ادامه آدرس تعدادی از دیدنی‌‌ترین مراکز گردشگری این شهر را خدمت شما معرفی می‌کنیم:

 

• پارک تفریحی آبیدر: انتهای خیابان آبیدر، دامنه کوه آبیدر

• حمام خان سنندج: ضلع شمالی بازار سنندج، جنب مسجد داروغه

• باغ سپیدار: خیابان کشاورز، مجاور عمارت وکیل

• حمام شیشه: ضلع شمالی بلوار کردستان، نزدیک پل و مسجد ملاویسی

• حمام صلاحی: خیابان فردوسی، داخل پاساژ کفش‌فروش‌ها

• کلیسا سنندج: محله آغه زمان، خیابان نمکی، کوچه کلیسا

• موزه تاریخ طبیعی: بلوار پاسداران، پشت پارک دیدگاه، اداره کل حفاظت محیط‌‌زیست کردستان

• عمارت سالار سعید: خیابان امام، کوچه حبیبی

• عمارت آصف وزیری: خیابان امام خمینی (شاپور)، نرسیده به مسجد دارالاحسان

• عمارت خسروآباد: بلوار خسروآباد

• عمارت مشیر دیوان: خیابان شهدا (فرح)، محله قدیمی سرتپوله

• عمارت وکیل‌الملک: خیابان کشاورز

• خانه احمدزاده: خیابان نمکی، محله آغا

• خانه معمارباشی: جنوب خیابان شهدا، کنار پارک شهدا

• عمارت امجدالاشراف: خیابان صلاح‌الدین ایوبی

• عمارت حبیبی: خیابان امام خمینی، کوچه حبیبی

• عمارت سرهنگ آزموده اردلان: محله قطارچیان، کوچه خسروی

• بازار سنندج: خیابان انقلاب

• بازار سرتپوله: محله سرتپوله

در سنندج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

معروف‌ترین هتل های سنندج در کدام محله‌ها قرار دارند؟

آشنایی با امکانات و خدمات هتل‌ های سنندج و دانستن آدرس آن‌ها مهم‌ترین اقدام بعد از خرید و استعلام قیمت بلیط قطار سفر به این شهر است؛ چراکه با این اطلاعات و رزرو بهترین هتل سنندج اقامتی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد. در ادامه ضمن معرفی اقامتگاه‌های سنندج آدرس آن‌ها را نیز عنوان می‌کنیم:

 

هتل شادی

هتل چهار ستاره شادی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل های سنندج بوده که در بلوار پاسداران، شهرک علوم پزشکی واقع شده است.

 

مجتمع اقامتی هشت چنار

در ابتدای جاده همدان، بعد از پمپ‌بنزین افق، نرسیده به سنندج مجتمع اقامتی بسیار لوکسی به نام هشت چنار وجود دارد که خاطره اقامت در آن هیچگاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

 

هتل جهانگردی

هتل سه ستاره جهانگردی نام یکی از شیک‌ترین اقامتگاه‌های این شهر است که در بلوار پاسداران، سه‌راه شالمان، جنب امور آب قرار دارد.

 

هتل تک‌ستاره هدایت

برای اقامتی ارزان در سنندج به خیابان انقلاب، ابتدای خیابان فردوسی مراجعه فرمایید. دسترسی خوب هتل به مراکز مهم تفریحی و رفاهی شهر مهم‌ترین مزیت اقامت در آن است.

 

هتل آبیدر

هتل سه ستاره آبیدر نام یکی ‌دیگر از بهترین و اقتصادی‌ترین اقامتگاه‌های شهر بوده که در خیابان فردوسی، جنب سینما بهمن واقع شده است.

 

مجتمع اقامتی مظفری

اگر به ابتدای خیابان جام‌جم مراجعه فرمایید، مهمان‌پذیری را مشاهده خواهید کرد که انتخاب بسیار مناسب و اقتصادی برای روزهای اقامت در سنندج محسوب می‌شود.

 

راهنمای خرید بلیط قطار و رزرو هتل سنندج

برای رزرو آنلاین راحت و آسان بلیط قطار و هتل در شهر سنندج تنها کافی است به سایت اینترنتی «فلای تودی» مراجعه فرمایید. این فروشگاه اینترنتی علاوه‌بر ارائه و فروش بلیط‌های قطار و هواپیما با مناسب‌ترین قیمت‌ها، امکانی را در سایت خود فراهم آورده است که با استفاده از آن می‌توانید بهترین اقامتگاه این شهر را برای خود رزرو فرمایید. کارشناسان سایت همچنین آماده پاسخگویی به مسائل و پرسش‌های شما هستند؛ بنابراین با خیالی آسوده بلیط و هتل سنندج مدنظر خود را رزرو کنید.

جدیدترین مطالب