سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

سپر هایی که امروزه در کمپانی های ماشین ساخته می شود معمولا از جنس فلز، پلاستیک و فیبر کربن هستند؛ استفاده از این ترکیبات باعث می شود تا سپر ها دارای وزن بسیار کم، مقاومت بالا در برابر آب و هوای مختلف و انعطاف پذیری مناسب در مقابل ضربات داشته باشند.

 

سپر های امروزی به طور کلی دارای سه بخش اصلی به نام های پیشانی، تیر و ضربه گیر هستند که در ادامه به آن ها بیشتر آشنا می شوید.

 

جدا از این موارد که اشاره کردیم امکان دارد یک کمپانی از قطعات اضافه دیگری هم در ساخت سپر هایش استفاده کند؛ به طور مثال در بعضی از ماشین ها آپشنی به نام سنسور های ضربه گیر قرار داده شده است که به کمک آن می توان از فاصله بین سپر و موانع اطلاع پیدا کرد و در صورت نزدیکی پیش از حد به راننده هشدار می دهند.

 

علاوه بر آن برخی دیگر از تولید کنندگان از کیسه هوای خارجی نیز استفاده می کنند، عملکرد این کیسه ها به این شکل است که در مواقع برخورد و نزدیک شدن به اجسام باز می شوند و نوعی ایمنی در مواقع حساس به حساب می آیند.

 

در سپر هایی که امروزه ساخته می شود قطعه های مختلفی به کار برده می شود که هم از نظر زیبایی کاربرد دارند و هم از لحاظ ایمنی بسیار مفید هستند، در ماشین هایی که در قدیم ساخته می شد معمولا سپر ها ظاهر جذابی نداشتند و تنها به بعد ایمنی آن ها توجه می شد اما سپر های امروزی به بدنه های جذابی درست می شوند که نمای بسیار قشنگی به ماشین ها می دهند.

 

مثلا شما می توانید ماشین پیکان را به یاد بیاورید، در این ماشین از سپر های فلزی استفاده می شد که ظاهر خیلی قشنگی نداشت.

 

پیشانی سپر

هر آن چه که یک مصرف کننده می تواند از سپر را تماشا کند پیشانی سپر می گویند؛ این قسمت تنها به این دلیل استفاده می شود که این قطعه ظاهر زیبایی داشته باشد و در برابر ضربات هیچ گونه ایمنی ندارد، بنابراین منظور از سپر خودرو همان پوشش ظاهری سپر ها می باشد.

 

با استفاده از این قطعه می توان ساختار داخلی سپر را پنهان کرد و ظاهری مناسبی بر روی آن ایجاد نمود که سبب می شود قسمت کابین و بدنه یک دست به نظر برسد.

 

برای ساخت پیشانی سپر معمولا یا از پلاستیک های خاص استفاده می کنند و یا از فلزات کمک می گیرند، اگر برای ساخت آن از پلاستیک ها استفاده شود رنگ آن سیاه خواهد بود.

 

بیشتر پراید هایی که ساخته می شود پیشانی سپر آن ها از همین جنس است، مزیتی که این جنس نسبت به دیگری دارد در این است که در صورت وارد خط و خش ظاهر آن خیلی خراب نمی شود و تنها در صورتی که ضربه های سنگین به آن وارد شود در ظاهرش این موضوع مشخص می شود.

 

اما جنس پلاستیک کمی قدیمی شده است و کمپانی ها ترجیح می دهند در ماشین های مدل جدید خود دیگر از آن استفاده نکنند وبه سراغ ورق های فلزی رفته اند، شاید این ورق ها در صورت خط و خش ظاهرشان زود خراب شود اما باید این مسئله را در نظر گرفت که معمولا از آن ها در ماشین های لوکس استفاده می شود و در این ماشین ها به دلیل سنسور ها حساس معمولا کم پیش می آید که سپر ها دچار ضربه بشوند.

 

سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

سپر خودرو یکی از قطعاتی است که معمولاً در جلو یا عقب نصب می شود. اما برخی از آنها در کنار نصب شده اند زیرا به محافظت از بدنه خودرو کمک می کنند تا ضربه زدن به آن ایمن تر باشد.

 

در گذشته ، سپرهای خودرو فقط برای خنثی کردن ضربه ساخته می شدند. با این حال ، در حال حاضر آنها به محافظ خودرو تبدیل شده اند و نقش بسیار مهمی دارند. با سپر ، راننده در رانندگی خودرو ایمن تر خواهد بود.

 

سپر خودرو چیست ؟

سپر قسمتی از خودرو با لولا یا داخلی است و معمولاً در جلو یا عقب قرار می گیرد. سپرها اغلب در نقاط مختلف شدید خودرو ، در جلو یا عقب قرار می گیرند.

 

شکل و محل قرارگیری سپر بسیار به ایده های طراحی یک خودروساز بستگی دارد. از نظر بصری ، سپر با کل خودرو یکپارچگی ایجاد می کند. سپرها می توانند ظاهر خودرو را شیک تر و ظریف تر نشان دهند.

 

سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

بسیاری از رانندگان هنوز تصور می کنند که سپر فقط یک عنصر تزئینی در خودرو است. اما ، متأسفانه ، نقش آن به اندازه ای خوب نیست که باعث شود بسیاری از رانندگان سپر را بردارند و به نسخه استاندارد خودرو تبدیل شوند.

 

برخلاف تصور عموم ، ضربه گیرها با ویژگی های تزئینی نقش ثانویه ای دارند که عمداً برای ایمنی عابران پیاده طراحی شده است. ساختار لولایی در سپر می تواند از آسیب های مختلف قطعات خودرو جلوگیری کند.

 

فروشگاه قطعات بدنه خودرو رایکایدک در تهران

جهت مشاهده و خرید سپر سورن و سورن پلاس کلیک کنید

جهت مشاهده و خرید سپر 207 کلیک کنید

جهت خرید سپر 405 کلیک کنید

 

سپر مدرن به عنوان یک عنصر بادوام طراحی شده است زیرا برای جذب ضربه های متعدد طراحی شده است. اگرچه غالباً انفجاری است و می توان آن را به قطعات کوچک تقسیم کرد ، اما سپر برای خاموش کردن انرژی جنبشی در صورت برخورد طراحی شده است.

 

عملکرد سپر خودرو

سپرهای خودرو علاوه بر اینکه به عنوان امنیت خارجی عمل می کنند ، چندین عملکرد اضافی نیز دارند ، بنابراین به برخی از مدل ها قسمت جلویی گفته می شود. چندین عملکرد سپر وجود دارد که برای خودرو بسیار مفید است.

برای خرید سپر پژو

 

1. جلو گیری از آسیب جدی

سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

سپر خودرو از عابران پیاده در برابر صدمات شدید در برخورد تصادفی محافظت می کند. در نتیجه ، بسیاری از سازندگان سپرهای خودرو را با مواد سفت و سخت مجهز به لنت های لاستیکی نصب می کنند تا سطح سفتی سپر بهینه تر شود.

 

2. استانداردهای ایمنی پس از برخورد جزئی

خودروهای قدیمی بیشتر از سپرهای ساخته شده از فلز استفاده می کردند و به همین دلیل تغییر شکل سپر به دلیل برخورد با آن آسان می شد. با این حال ، مواد فلزی سپرهای خودرو را برای عابران پیاده در صورت برخورد خطرناک تر می کند.

 

3. بهبود آیرودینامیک خودرو

سپر خودرو : چرا سپر مهم هستند؟

سپر مدرن با ظاهری خنک ساخته شده است و باعث می شود خودرو آیرودینامیک تر به نظر برسد. بسیاری از سپرهای خودرو وجود داشته است که لبه های آنها به عقب تا شده است تا بتوانند نیروی پایین را حفظ کنند.

 

4. برای نصب سنسور Parktronicسنسورهای Parktronic را می توان بر روی سپر نصب کرد. نقش سنسورهای Parktronic در خودرو بسیار مهم است زیرا می توانند هنگام پارک کردن به رانندگان کمک کنند. حداقل چهار سنسور معمولاً بر روی سپر عقب نصب می شود تا بتوان فاصله خودروهای دیگر را به طور مناسب حفظ کرد.

 

5. برای نصب چراغ های مه شکن

سپر خودرو نیز به عنوان محلی برای نصب چراغ های مه شکن عمل می کند. وجود چراغ مه شکن در شرایط مه آلود یا بارانی جاده مفید است. با استفاده از چراغ های مه شکن ، می توانید با خیال راحت رانندگی کنید حتی اگر شرایط آب و هوایی مناسب نباشد.

 

خانواده وولینگ ، این یک بحث کامل در مورد معنی و عملکرد سپر خودرو است. امیدوارم بتواند به اهمیت ضربه گیرهای خودرو هنگام رانندگی بیندیشد.

 

جهت مشاهده قیمت خدمات سئو سایت و طراحی سایت کلیک کنید

جدیدترین مطالب