شرایط استخدام نگهبان بانک‌ (دولتی و خصوصی)

شرایط استخدام نگهبان بانک‌ (دولتی و خصوصی)

شرایط استخدام نگهبان بانک‌ (دولتی و خصوصی)

استخدام شدن در بانک می‌تواند آرزوی هر جوینده کاری باشد. اگرچه مشاغلی که در بانک وجود دارد از نگهبان تا رده‌های مدیریتی متفاوت است اما هرکدام از این مشاغل متقاضیان بسیاری دارد. “استخدام خانمها در بانک” یا استخدام نگهبان در بانک از جمله عنوانین شغلی پر متقاضی در بانک هستند،

 

همانطور که اشاره کردیم استخدام نگهبان در بانک متقاضیان زیادی دارد چرا که عموما برای احراز این شغل داشتن مدرک دیپلم کفایت می‌کند و چه کاری می‌تواند برای یک دیپلمه بی‌کار بهتر از مشغول شدن در یک شغل رسمی در بانک باشد. در این مقاله به شرایط استخدام نگهبان در بانک اشاره خواهیم داشت.

شرایط استخدام نگهبان بانک‌ (دولتی و خصوصی)

شرایط استخدام نگهبان در بانکها

در حالت کلی برای “استخدام در بانک” نیاز است که متقاضی آزمون استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارد، هیچ فرقی نمی‌کند شما متقاضی کدامیک از عناوین شغلی در بانک هستید، در هر صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در آزمون الزامی است، ضمن این که بعد از پشت سر گذاشتن آزمون با موفقیت باید در مصاحبه شغلی و دیگر مراحل نیز مورد تأیید واقع شوید.

 

برای شغل نگهبانی بانک عموما متقاضیان مرد هستند. ضمن این که استخدام در این عنوان شغلی با مدرک دیپلم امکان‌پذیر است اما تنها دارندگان مدرک دیپلم رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی امکان شرکت در آزمون برای احراز این شغل را دارند.

 

شرایط عمومی استخدام نگهبان بانک

برای این که در شغل نگهبانی در بانک مشغول به کار شوید باید شرایط عمومی ذیل را داشته باشید:

 

– تابعیت جمهوری اسلامی ایران و تعهد به نظام و قانون اساسی
– تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
– تندرستی و توانایی کامل جسمی و روانی طبق تشخیص مراجع پزشکی مورد نظر بانک
-عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان
– نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر
– دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم (غیرپزشکی).

شرایط استخدام نگهبان بانک‌ (دولتی و خصوصی)

شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که از آن میان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– حداقل مدرک دیپلم
– حداکثر سن ۲۵ سال
– حداقل قد ۱۷۵
– دید ۱۰/۱۰ هر دو چشم
– آمادگی جسمانی بالا

 

لازم به ذکر است که گاهی بانک‌ها و موسسات مالی خصوصی نیز اقدام به استخدام نگهبان بانک از موسسات حفاظتی می‌کنند. در این صورت قرارداد نگهبانان بانک با موسسات حافظتی بسته می‌شود و به صورت مأموریتی در بانک خدمت می‌کنند. این موسسات عموما زیر نظر پلیس پیشگیری نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

 

البته باید این نکته مهم را نیز یادآور شویم که استخدام در سمت نگهبانی بانک خطرات و مسئولیت‌های زیادی را به همراه دارد که باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید. در هر صورت شما به عنوان نگهبان بانک وظیفه محافظت از بانک و مشتریان را برعهده دارید و این مسئولیت کمی نیست.

 

استخدام خانمها در بانک به چه صورت است

خانم‌ها نیز برای این که در بانک استخدام شوند باید آزمون استخدامی را پشت سر بگذارند. معمولا از خانم‌ها با مدرک دیپلم و بالاتر برای شرکت در آزمون دعوت به عمل می‌آید. دارندگان دیپلم برای تصدی مشاغلی چون صندوقداری در نظر گرفته می‌شوند که تنها دارندگان دیپلم ریاضی فیزیک مجاز به شرکت در آزمون هستند.

 

مشاغل دیگری نیز وجود دارند مثل حسابداری، مشاور مالی، امور اداری و… که برای این مشاغل داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط الزامی است.

 

شرایط عمومی استخدام در بانک‌ها معمولا میان مردان و زنان مشترک است اما از جمله شرایط اختصاصی می‌توان به تعیین مدرک تحصیلی یا معدل اشاره کرد که در زمان انتشار آگهی استخدامی و متناسب با نیاز بانک‌ها مشخص می‌شود. داشتن مهارت‌هایی مثل تسلط به ICDL یا زبان‌های خارجه می‌تواند امتیازات ویژه‌ای برای اشتغال در بانک محسوب شود.

 

بهترین رشتهها برای استخدام در بانک

اگرچه در اکثر مواقع رشته‌های مورد نظر برای احراز مشاغل موجود در بانک در زمان انتشار اخبار استخدام بانک‌ها و با توجه به نیاز مجموعه مشخص می‌شود اما می‌توان گفت که برخی از رشته‌های مرتبط با این مشاغل از امکان استخدام بیشتری نسبت به سایرین بهره‌مند هستند. این رشته‌ها عبارتند از:

 

– رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی
– حسابداری یا حسابرسی
– مهندسی مالی
– علوم اقتصادی
– آمار
– ریاضی
– حقوق
– مهندسی کامپیوتر
– مهندسی آی تی

 

معمولا استخدام نیروی انسانی در بانک‌ها از میان فارغ التحصیلان یکی از رشته‌های ذکر شده انجام می‌گیرد. بسته به نیاز بانک ممکن است فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دعوت به همکاری شوند.

 

شرایط اختصاصی از جمله شرط معدل یا شرایط سنی فارغ التحصیلان معمولا در زمان انتشار آگهی‌های استخدامی مشخص می‌شود.

 

آخرین آگهیهای استخدامی بانک در سایت استخدامی جابیابی

مهمترین نکته در مورد استخدام در بانک دسترسی داشتن به آگهی‌های استخدامی در زمان مناسب است. سایت استخدام جاب‌یابی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به محض انتشار اخبار استخدام نگهبان در بانک و یا سایر استخدام‌های بانکی به این آگهی‌ها دسترسی داشته باشند.

 

خدمات بسیار دیگری در سایت جابیابی به کاربران اعم از کارجو و کارفرما ارائه می‌شود که از آن میان می‌توان به ثبت روزمه کارجویان و همچنین “ثبت رایگان آگهی استخدام” با شرایط ویژه برای کارفرمایان اشاره کرد.

 

پلتفرم آنلاین جابیابی در تلاش است تا با فراهم کردن بستری مناسب در اشتغال کشور، امکان تعامل مستقیم کارجو و کارفرما را مهیا کرده و دسترسی کاربران به اخبار استخدام‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی معتبر، نهادهای نظامی و… را در اسرع وقت فراهم آورد.

جدیدترین مطالب