طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه

خورش بامیه یکی از خورش های مجلسی و سنتی نیز می باشد. اصالت این خورش به جنوب ایران میرسد. اما باید گفت به دلیل عطر و طعمی که خورش بامیه دارد به راحتی نمی توان از کنار این خورش گذشت. بامیه سبزی ایست پر خاصیت و سرشار از ویتامین ها، مواد مدنی که برای پاک سازی روده بسیار مفید می باشد. معمولا خورش بامیه را با رب گوجه فرنگی به مانند قیمه لپه تهیه می کنند. اما سایت آشپزی حرفه ای پارسی دی خورش بامیه را همراه با سبزی های معطر به شما آموزش می دهد. در تهیه خورش بامیه نیز از گوشت تکه ای گوسفندی استفاده می شود. اما با مرغ هم می توانید خورش بامیه را تهیه نمائید. خورش بامیه همینطور به همراه گوشت چرخ کرده نیز می تواند گزینه ی مناسبی باشد. طرز تهیه خورش بامیه به سبک پارسی دی می تواند پیشنهاد خوبی برای بانوانی باشد که به دنبال غذاهای جدید نیز می باشند.

 

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه مجلسی

گوشت خورشتی گوسفندی 500 گرم
بامیه ریز 300 گرم
پیاز درشت 1 عدد
سبزی (نعنا، جعفری، گشنیز، ریحون) 1 کیلو پاک نکرده
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
آب به میزان لازم

 

طرز تهیه خورشت بامیه مجلسی

 

مرحله اول: بامیه

در هنگام خرید بامیه دقت فرمائید بامیه های ریز را انتخاب کنید و سالم باشند. ابتدا بامیه ها را خوب بشویید و سپس دم آن را کمی کوتاه کنید. کمی بر روی بامیه نمک بپاشید و کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: آماده سازی خورش بامیه مجلسی

پیاز را بعد از شستن و پوست گرفتن، نگینی ریز خرد کرده و در قابلمه به همراه روغن تفت دهید تا کمی طلایی شود. و ادویه های لازم را اضافه کرده تا بوی عطرشان بلند شود.

 

مرحله سوم: گوشت وسبزی

گوشت را به اندازه قرمه ای خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه سبزی های آماده شده و پاک کرده را به داخل قابلمه اضافه کنید و همچنان تفت دهید تا رنگ سبزی کمی تغییر کند و بوی عطر سبزی بلند شود در این مرحله به مقدار نصف پارچ آب داخل قابلمه خورش بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا آب به جوش آید و سپس زیر شعله را کم کنید تا خورش قوام بیاید و جا بیفتد.

 

مرحله چهارم: بامیه

بامیه ها را که آماده سازی کرده اید در 20 دقیقه پایانی به همراه آبلیمو به خورش بریزید تا بامیه ها لیز نشود. بعد از 2 ساعت کاملا خورش بامیه جا افتاده و آماده است که در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه پلو زعفرانی نوش جان فرمائید.

 

نکاتی برای خوشمزه تر شدن خورش بامیه مجلسی

1. بامیه ها را هنگامی به خورشت اضافه کنید که 1 ساعت و نیم از پخت گوشت می گذرد.

 

2. بعد از پخت و گذشت 2 ساعت بیشتر نگذارید که خورش بر روی گاز بماند. زیرا بامیه لزج می شود.

 

3. خوب است بامیه ها را با حرارت بالا در روغن چند دقیقه ای تفت دهید این کار باعث جلوگیری از لیز شدن بامیه می شود.

 

4. خورش بامیه را سعی کنید فریز نکنید و فقط بامیه را آن هم به صورت خام فریز کنید تا لیز نشود.

 

5. از دیگر راه حل هایی که میتوان از لیز شدن بامیه جلوگیری کرد خواباندن بامبه در سرکه است.

 

6. حرارت زیر بامیه نباید زیاد باشد تا بامیه وا نرود.

جدیدترین مطالب