عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب + راه حل های جایگزین

عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب + راه حل های جایگزین

اگر چه استفاده از ضدآفتاب برای مراقبت پوست در برابر تابش اشعه های مضر خورشید از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما باید استفاده از کرم های ضدآفتاب را مطابق با استانداردهای آن انجام دهید. در واقع عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب باعث می شود تا بدتر پوست شما آسیب دیده و مشکلات بیشتری در خصوص آن را تجربه کنید.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب را بدانیم.

 

عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب

قطعا یکی از نخستین نکاتی که برای استفاده از ضدآفتاب باید در نظر بگیرید، انتخاب و خرید این محصول از برند مطمئن ایرانی یا خارجی با کارایی عالی و کیفیت ترکیبات بالا است. به جز این در صورتی که به درستی از ضدآفتاب استفاده نکنید، پوست شما عوارض مختلفی را تجربه خواهد کرد.

 

صدمات پوستی ناشی از خرید برندهای نامعتبر

همان اندازه که برای خرید ریمل یا دیگر محصولات آرایشی به برند سازنده اهمیت می دهید، باید برای خرید کرم ضدآفتاب نیز نسبت به برند آن، حساس باشید. خرید کرم های ضدآفتاب از برندهای نامعتبر و تقلبی، باعث خواهد شد تا نه تنها از پوست شما محافظت درستی در برابر اشعه های مضر نور خورشید به عمل نیاید؛ بلکه صدمات پوستی قابل توجهی را نیز تجربه کنید.

 

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند. برند محبوب ضدآفتاب در ایران اوسرین است که در سال های اخیر توانسته سطح بالایی از رضایت مشتریان را به دست بیاورد.

 

جوش زدن پوست صورت

در صورتی که برای انتخاب کرم ضدآفتاب دقت کافی به خرج نداده و در حالی که پوست چرب دارید، کرم ضدآفتاب دارای چربی را انتخاب کرده باشید، نتیجه کار آن قدرها خوب نخواهد بود. در حقیقت استفاده از کرم ضدآفتاب دارای چربی برای پوست های چرب، موجب جوش زدن های مکرر خواهد شد. به جز این زمانی که شما روی یک پوست چرب از کرم ضدآقتاب یا هر کرم دیگری که دارای چربی باشد استفاده می کنید، پوست دچار کهنگی و از دست رفتن شفافیت و درخشش خواهد شد. این در نهایت پوست را کهنه و خسته نشان داده و از کیفیت و سلامت آن کم می کند. ضدآفتاب محبوب از برند الارو برای پوست های چرب فوق العاده بوده و کمترین چربی روی پوست بر جای نمی گذارد.

 

خشکی پوست از عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب

برای آن دسته از افرادی که پوست هایی خشک و حساس دارند، باید حتما از کرم ضدآفتاب دارای مرطوب کننده استفاده شود. کرم های ضدآفتاب بدون مرطوب کننده روی پوست های خشک، اثرگذاری کاملا منفی داشته و کیفیت پوست را به درجات پایین سیر می دهند.

 

از این روی اگر پوستی خشک دارید، باید حتما برای خرید کرم ضدآفتاب به این موضوع توجه داشته و به سراغ محصولاتی بروید که دارای مرطوب کننده و آبرسان در فرمولاسیون خود باشند.

ضد آفتاب پریم

چین و چروک های ریز پوستی

یکی از عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب، چین و چروک های ریز پوستی هستند. خبر بدتر این که اگر به استفاده نادرست از کرم های ضدآفتاب نامناسب ادامه دهید، در دراز مدت سر و کله چین و چروک های عمقی تر نیز پیدا خواهد شد.

 

یکی از دلایل استفاده از ضدآفتاب چه بود؟ جلوگیری از پیری زودرس پوست ناشی از تابش مستقیم اشعه های مضر خورشید یعنی UVA و UVB! این در حالی است که اگر روش صحیح استفاده از ضدآفتاب ها را ندانید، خود به کار بردن این کرم ها روی پوست، به ایجاد چین و چروک های پوستی دامن خواهد زد. انواع ضدآفتاب پریم در مو تن رو از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کرده و جوانی و شادابی پوست را به همراه دارند.

 

چیزی که باعث می شود کرم های ضدآفتاب موجب بروز چین و چروک های پوستی شوند، استفاده از کرم های نامعتبر از برندهای گمنام است. به این شکل پس از هر بار استفاده و با سپری شدن ساعتی از زدن کرم، بخشی از کرم در شیارهای نازک پوستی تجمع پیدا کرده و با حرکت دادن صورت (به طور مثال خندیدن یا صحبت کردن)، این شیارها را عمیق تر می کند.

 

عمیق شدن شیارهای پوستی به ایجاد چین و چروک های ریز و درشت منجر شده و پس از چند مدت استفاده، پیری زودرس را به همراه می آورد. این یک فرایند پرتکرار را رقم خواهد زد. شما مجبور هستید برای رفع چین و چروک های پوستی خود از کرم های مناسب کمک بگیرید و باز استفاده نادرست از کرم ضدآفتاب اوضاع را به ضرر پوست شما برمی گرداند.

ضد آفتاب الارو

حساسیت و آلرژی های پوستی

وجود برخی از ترکیبات در فرمولاسیون کرم های ضدآفتاب، باعث شده تا پس از چند دوره مصرف این کرم ها، حساسیت های پوستی به سراغ افراد بیاید. به ویژه به کار بردن انسولیزول، اکتوکریلین، اکسی بنزون و آووبنزون در ترکیب کرم های ضدآفتاب، موجب تحریک هات پوستی شده و پس از مدتی استفاده، ممکن است حساسیت های پوستی احساس شود.

 

به ویژه ترکیبات اکسی بنزون دارای بیشترین سهم در تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک است. از این روی توصیه می شود که زمان خرید کرم ضدآفتاب جدید، حتما به ترکیبات نوشته شده روی بدنه آن توجه داشته و دقت کنید که اکسی بنزون در این ترکیبات موجود نباشد.

 

سخن پایانی

برای آن که کمترین عوارض استفاده نادرست از ضدآفتاب را تجربه نکنید، باید پیش از هر چیزی جنس و نوع پوست خود را به خوبی شناخته و کرم ضدآفتاب مناسب آن را خریداری کنید. این باعث می شود تا پوست شما از خشکی مفرط در امان مانده و زمینه جوش و آکنه نیز در آن به حداقل برسد.

 

شما چه عوارض دیگری از استفاده نادرست کرم ضدآفتاب را تجربه کرده اید که در اینجا به آن ها نپرداخته باشیم؟ این عوارض و دیگر نکات مهم در این زمینه را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب