آشنایی با فرودگاه بین المللی دبی و امکانات آن

آشنایی با فرودگاه بین المللی دبی و امکانات آن

آیا می‌دانستید فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان است؟ کشور دبی در دو دهه اخیر به یکی از اصلی‌ترین مقاصد توریستی در دنیا تبدیل شده و سالانه پذیرای گردشگران از قاره‌های مختلف است؛ ازاین‌رو رفت‌وآمدهای بی‌شماری در فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می‌شود.

 

در این مقاله به معرفی فرودگاه دبی و امکانات آن می‌پردازیم. اگر مایل به کسب اطلاعات درباره این فرودگاه بین‌المللی و پررفت‌وآمد هستید، با صرف کمتر از ۵ دقیقه برای مطالعه مطلب پیش‌رو، اطلاعات مفید و کاربردی به دست خواهید آورد.

 

آشنایی با ترمینال‌های فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی با مساحت ۲۹۰۰ هکتار در فاصله ۴ کیلومتری شهر قرار گرفته است و ۳ ترمینال دارد. برای رفت‌وآمد بین هریک از این ترمینال‌ها با استفاده از سرویس‌های فرودگاه، به حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز است. حتی بین ترمینال ۱ و ۳، خط مترو احداث شده است. در ادامه با ترمینال‌های فرودگاه دبی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ترمینال شماره ۱:ترمینال اصلی فرودگاه دبی، با ظرفیت بیش از ۱۵میلیون مسافر و ۱۰۰ ایرلاین معتبر است. اغلب پروازهای بین‌المللی و مهم از طریق این ترمینال انجام می‌شوند.

 

ترمینال شماره ۲:این ترمینال گنجایش حدود ۱۰میلیون مسافر را دارد و ۵۰ ایرلاین در آن فعالیت می‌کنند. اغلب پروازها به مناطق خلیج فارس و جنوب آسیا در این ترمینال انجام می‌شوند.

 

ترمینال شماره ۳:بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی جهان با ظرفیت بیش از ۶۵میلیون مسافر است و به هواپیمایی امارات و کانتاس اختصاص دارد. ترمینال شماره ۳، امکانات رفاهی بسیاری از جمله کافی‌شاپ، رستوران، بازی‌های ویدیویی و فودکورت دارد.

 

مسافران ایرانی به کدام ترمینال فرودگاه دبی می‌روند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و کشورهای حوزه خلیج فارس در ترمینال 2 به زمین می‌نشینند.

 

طبق آمار به دست آمده، هر هفته حدود ۸هزار پرواز داخلی و خارجی توسط ۱۴۰ شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می‌شود. بسیاری از ایرلاین‌های معتبر مانند لوفت هانزا در این فرودگاه جایگاه اختصاصی دارند.

آشنایی با فرودگاه بین المللی دبی و امکانات آن

تصویری از ترمینال 3 فرودگاه دبی

 

امکانات فرودگاه دبی؛ از نمازخانه تا مراکز تفریحی و خدمات پزشکی

فرودگاه بین‌المللی دبی بسیار وسیع است و شاهراه ورودی و خروجی میلیون‌ها گردشگر محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو امکانات و خدمات رفاهی متعددی در آن فراهم شده است. مسافران در هر یک از ترمینال‌های فرودگاه شاهد تعدادی رستوران، کافی‌شاپ، مرکز خرید، مراکز خدمات مالی، دفاتر اشیا گمشده، مراکز خدمات پزشکی، نمازخانه و مراکز تفریحی هستند؛ همچنین در این فرودگاه می‌توانید از طریق wifi به اینترنت رایگان نیز دسترسی داشته باشید. کلیه این امکانات با بهترین کیفیت در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. برای مثال اگر در فرودگاه احساس گرسنگی کنید، به انواع غذاهای عربی، بین‌المللی و فست فودی دسترسی خواهید داشت. فرودگاه بین‌المللی دبی در اصل شبیه به یک شهر کوچک با کلیه امکانات و خدمات رفاهی است.

 

اینترنت رایگان در فرودگاه دبی

برای وصل شدن به اینترنت رایگان، نامحدود و پرسرعت در فرودگاه دبی کافی است این سه مرحله را طی کنید:

 

1. از لیست شبکه های وای فای گوشی خود، «DXB Free WiFi» یا «DWC Free WiFi» را انتخاب کنید.

2. مرورگر وب خود را باز کنید.

3. روی این گزینه کلیک کنید: Get online now

 

تبدیل ارز در صرافی های فرودگاه دبی

فرودگاه دبی فرودگاه بزرگی است که بسیاری از شهرهای جهان را به هم متصل می‌کند. بنابراین، طبیعی است که برای تبدیل ارز در این فرودگاه صرافی‌هایی وجود داشته باشد. در هر سه ترمینال فرودگاه بین المللی دبی برای تبدیل ارز می‌توانید اقدام کنید. همچنین می‌توانید ارز موردنیاز خود را قبل از رسیدن به دبی رزرو کنید و پس از حضور در فرودگاه دبی آن را تحویل بگیرید.

 

اتاق کودک در فرودگاه دبی

با کودک خود به دبی سفر می‌کنید؟ در این صورت می‌توانید از اتاق‌های اختصاصی مراقبت از نوزاد و کودک استفاده کنید. این اتاق‌ها به شما کمک می‌کند تا فضایی در اختیار داشته باشید و در خلوت و به دور از هیاهوی فرودگاه از کودکان خود مراقبت کنید. برای استفاده از این فضا، کافی است به ایستگاه‌های اطلاعاتی فرودگاه دبی مراجعه کنید یا از کارکنان فرودگاه بخواهید تا نزدیک‌ترین اتاق کودک را به شما نشان دهند.

 

فری شاپ فرودگاه دبی

فروشگاه فری شاپ دبی یک فروشگاه بزرگ شبانه روزی است که در هر 3 ترمینال فرودگاه بین المللی دبی قرار دارد. اجناسی که در فری شاپ عرضه می‌شوند معاف از مالیات هستند؛ در ضمن، فروشگاه فری شاپ دبی تنها فروشگاه این شهر است که مشروبات الکلی را به طور قانونی به فروش می‌رساند. در تور دبی نوروز حتما سری هم به این فروشگاه بزنید.

 

هتل‌های فرودگاه دبی

چه توقف شبانه در  فرودگاه دبی داشته باشید، چه بخواهید فقط چند ساعتی را تا رسیدن زمان پرواز خود استراحت کنید، می‌توانید در فرودگاه بین‌المللی دبی بدون مزاحمت چشمان خود را روی هم بگذارید. برای این منظور هم می‌توانید از کابین های راحت برای استراحت و خوابیدن استفاده کنید و هم از سوئیت های پنج ستاره هتل‌های فرودگاه دبی.

 

هتل بین‌المللی دبی در فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده است و اقامت راحتی را برای شما ارائه می‌دهد. این هتل در ترمینال 3 فرودگاه دبی قرار دارد؛ اما به راحتی با استفاده از خدمات حمل و نقل هتل بین المللی دبی از سایر ترمینال ها نیز می توان به این هتل رسید. برای رزرو هتل دبی می‌توانید از سایت تریپ استفاده کنید.

 

همچنین اتاق‌های استراحت نیز با طراحی منحصر به فرد خود در هر سه ترمینال فرودگاه دبی وجود دارند که در پروازهای طولانی برای استراحت و خواب می‌توان از آنها استفاده کرد.

آشنایی با فرودگاه بین المللی دبی و امکانات آن

تصویری از اتاق های استراحت در فرودگاه دبی

 

فعالیت معتبرترین خطوط هوایی در فرودگاه دبی

فرودگاه دبی یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه های جهان است و اغلب خطوط هوایی معتبر در این فرودگاه فعال هستند؛ همچنین پروازهای زیادی از ایران به مقصد دبی انجام می‌شود. در ادامه تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر در ایران و سایر کشورهای دنیا را نام می‌بریم که به طور مرتب به فرودگاه دبی رفت و آمد دارند:

 

• هواپیمایی کاسپین

• هواپیمایی امارات

• فلای دبی

• هواپیمایی آسمان

• ایران ایر

• هواپیمایی ماهان

• هواپیمایی قشم ایر

• هواپیمایی کیش ایر

• هواپیمایی تابان ایر

• لوفت هانزا

• بریتیش ایرویز

• ایرفرانس

• ترکیش ایرلاینز

• تای ایرویز

• کی ال ام

• سنگاپور ایرلاینز

 

اطلاعات پروازهای ورودی به فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی در طول هفته پروازهای داخلی و خارجی بسیاری را مدیریت می‌کند. پرواز هواپیمایی‌های ایرانی در ترمینال 2 و پرواز شرکت‌های فلای دبی و امارات در ترمینال 3 فرودگاه دبی می‌نشینند. برای اطلاع از زمان دقیق پروازهای ورودی و خروجی دبی می‌توانید به سایت رسمی فرودگاه دبی مراجعه کنید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی دبی و امکانات آن

تصویری از داخل فرودگاه دبی

 

نحوه حمل و نقل از فرودگاه بین المللی دبی به چه صورت است؟

فرودگاه بین‌المللی دبی سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر از سراسر دنیا است؛ از این‌ رو امکانات حمل‌ونقل در این فرودگاه تکمیل هستند و گردشگران هیچ مشکلی برای خروج از فرودگاه و رسیدن به هتل موردنظر یا اماکن دیدنی نخواهند داشت.

 

حمل‌ونقل در فرودگاه دبی با سه وسیله نقلیه اتوبوس، تاکسی و مترو انجام می‌شود. ساده‌ترین راه استفاده از تاکسی است. تاکسی‌ها در محوطه هر سه ترمینال موجود هستند و در کوتاه‌ترین زمان مسافران را به مقصد موردنظر می‌رسانند.

 

گزینه‌های بعدی مترو و اتوبوس هستند. خط قرمز مترو دبی در ترمینال‌های ۱ و ۳ ایستگاه دارند. خطوط مترو در این شهر از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کنند. خطوط اتوبوس نیز در هر سه ترمینال فرودگاه فعال است؛ فقط برای استفاده از آن‌ها باید از Nol Card یا کارت الکتریکی نول استفاده کنید.

 

سفر به دبی با تورهای اقتصادی شرکت خدمات مسافرتی تریپ

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاربردی راجع به فرودگاه دبی و امکانات آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید، در درجه اول بهتر است با فرودگاه دبی که اولین مقصد شما در این شهر به شمار می‌رود، آشنا شوید.

 

دبی اماکن گردشگری فراوانی دارد و یکی از محبوب‌ترین شهرها برای ایرانیان محسوب می‌شود. برای اطلاع از ارزانترین تور دبی و سفر از این شهر لوکس و دوست‌داشتنی، همین حالا از طریق سایت تریپ اقدام کنید. در تریپ بهترین تورها با خدمات ایده‌آل و قیمت‌های عالی و منصفانه در انتظار شما هستند. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر رزرو تور، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط دبی و پرواز تهران دبی و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

 

منبع:تریپ|www.trip.ir

جدیدترین مطالب