لیست قیمت انواع کانکس های سیار 1403

لیست قیمت انواع کانکس های سیار 1403

لیست قیمت کانکس‌ های سیار بسته به عواملی مانند اندازه، ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها متفاوت است. کانکس‌های سیار برای کاربردهای مختلف از جمله انبار کردن ابزار و وسایل و مسکن و سازه‌های موقت استفاده می‌شوند. این کانکس‌ها برای کاربردهای مختلف دارای اندازه و پیکربندی‌های مختلف هستند.

 

هنگام بررسی قیمت کانکس‌ سیار توجه به الزامات خاص و کاربرد آن‌ها ضروری است. اندازه کانکس‌های سیار از 3 تا 12 متر متغیر است. هم‌چنین نو یا دست دوم بودن کانکس سیار بر قیمت آن تاثیرگذار می‌باشد. علاوه بر این موارد، عایق‌ها، پنجره‌ها، درها، سیم‌کشی برق، سیستم‌های تهویه هوا بر هزینه کلی کانکس سیار تاثیر می‌گذارند.

 

ارزیابی دقیق این ویژگی‌ها و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها در هنگام خرید کانکس بسیار مهم می‌باشد. بنابراین در این جا ابتدا به تعریف کانکس‌های سیار می‌پردازیم. پس از آن انواع این کانکس‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را شرح می‌دهیم. هم‌چنین عوامل موثر بر لیست قیمت کانکس‌ بررسی خواهند شد.

 

در آخر هزینه انواع کانکس سیار را با هم مقایسه ‌کنیم تا شما با خیال راحت به سراغ خرید این کانکس‌ها بروید. مزایای کانکس‌های سیار و مواد مورد استفاده در ساخت از آن‌ها از دیگر مواردی است که اینجا بررسی می‌شوند.

 

لیست قیمت انواع کانکس‌های سیار

05136228800

لیست قیمت انواع کانکس‌های سیار

کانکس سیار چیست؟

کانکس سیار نوعی کانکس است که دارای قابلیت جابجایی با ماشین یا جرثقیل را دارد. این کانکس‌ها را می‌توان از راه‌های دریایی، زمینی و هوایی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. کانکس‌های سیار کاربرد وسیعی دارند و دلیل این امر، دوام بالا و مقرون به صرفه بودن آن‌هاست.

 

این کانکس‌ها دارای ساختار بسیار مستحکمی هستند که قابلیت تحمل شرایط آب و هوایی سخت را دارد. از جمله کاربردهای کانکس‌های سیار می‌توان به استفاده در سایت‌های ساخت وساز، تلاش‌های امدادی برای بلایای طبیعی و مسکن موقت اشاره کرد. سازگاری و سهولت جابجایی، آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب در بین افراد و مشاغل تبدیل کرده است.

چه نوع چرخی در این نوع کانکس ها به کار رفته است؟

انواع کانکس‌های سیار و ویژگی‌های آن‌ها

انواع مختلفی از کانکس‌های سیار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود هستند. در اینجا به چند نمونه متداول از آن‌ها اشاره می کنیم:

انواع کانکس‌های سیار و ویژگی‌های آن‌ها

قیمت کانکس سیار چقدر است؟ جدول لیست قیمت کانکس های سیار
✔ کانکس سیار استاندارد
✔ کانکس سیار High Cube
✔ کانکس سیار Open Side
✔ کانکس سیار دو درب
✔ کانکس سیار ذخیره‌سازی/ اداری

امکانات کانکس سیار چیست؟

کانکس سیار استاندارد

کانکس سیار استاندارد ابتدایی‌ترین نوع کانکس به شمار می‌رود. این نوع کانکس در اندازه‌های 3 تا 12 متر در دسترس است. بدنه این کانکس از فولاد ساخته شده و دارای درهای باری استاندارد در یک طرف است. این کانکس همه کاره است و به راحتی می‌توان آن را برای کاربردهای مختلف سفارشی‌سازی کرد.

 

کانکس سیار High Cube

کانکس‌های High Cube بلندتر از کانکس‌های استاندارد هستند. فضای عمودی این نوع کانکس‌ها را می‌توان برای انبار یا به عنوان محل زندگی استفاده کرد. بنابراین برای کاربردهایی که نیاز به ارتفاع زیاد دارند مناسب می‌باشند.

 

کانکس سیار یخچال‌دار

این کانکس‌ها هم‌چنین به عنوان کانتینرهای ریفر شناخته می‌شوند. کانکس‌های یخچال‌دار مجهز به واحدهای سردسازی هستند که برای نگه‌داری و حمل و نقل کالا استفاده می‌شود. این کانکس‌ها را برای نگه‌داری اقلام فاسد شدنی، داروها یا سایر محصولات حساس به دما استفاده می‌کنند.

 

کانکس سیار Open Side

کانکس‌های Open Side دارای درهای جانبی تمام قد هستند. این درها دسترسی آسان به کل فضای داخلی کانکس را فراهم می‌کنند. بنابراین برای بارگیری و تخلیه اقلام یا تجهیزات حجیم مناسب می‌باشند.

 

کانکس سیار دو درب

کانکس‌های دو دری دارای درهایی در دو انتها هستند که امکان دسترسی راحت از هر دو طرف کانکس را فراهم می‌کنند. این طراحی، عملیات بارگیری و تخلیه کارآمد را تسهیل می‌کنند. هم‌چنین با داشتن دو در، نحوه قرارگیری کانکس در محل‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.

 

کانکس سیار ذخیره‌سازی/ اداری

این نوع کانکس‌ها به دو قسمت مختلف تقسیم می‌شوند. قسمتی که دارای پنجره، در، عایق و سیم‌کشی است به عنوان فضای اداری استفاده می‌شود. در حالی که قسمت دیگر به عنوان فضای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کانکس برای سایت‌های ساختمانی، دفاتر راه دور یا راه حل‌های موقت گزینه ایده‌الی است.

 

کانکس سفارشی

علاوه بر استانداردهای ذکر شده در بالا کانکس‌های سیار را می‌توان برای نیازهای خاص سفارشی کرد. انواع مختلف ویژگی‌ها مانند عایق، کفپوش، روشنایی، تهویه، لوله‌کشی، پارتیشن، قفسه‌بندی و موارد دیگر قابل سفارشی‌سازی هستند.

چه نوع چرخ یا همان تایری می‌توان برای این سازه استفاده کرد؟

عوامل موثر بر قیمت کانکس سیار

عوامل مختلفی بر قیمت کانکس‌ سیار تاثیر می‌گذارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

 

• اندازه: اندازه عامل مهمی در تعیین قیمت کانکس سیار است. کانکس‌های بزرگ به دلیل افزایش هزینه مواد و ساخت، قیمت بیشتری دارند.

 

• وضعیت: گاهی اوقات ممکن است کانکس دست دوم باشد. در این حالت هر گونه آسیب، زنگ زدگی یا مسائل ساختاری بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

 

• جنس: کانکس‌ها معمولا از فولاد ساخته می‌شوند اما درجه و ضخامت فولاد بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. کانکس‌های فولادی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر خوردگی، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به کانکس‌های فولادی استاندارد داشته باشند.

 

• سفارشی‌سازی: اضاف کردن یک سری گزینه‌های سفارشی مانند سیم‌کشی، کف پوش، پنجره و قیمت منجر به افزایش قیمت کانکس نسبت به حالت معمول می‌شود.

 

• هزینه‌های تحویل و حمل و نقل: این گزینه بر لیست قیمت کانکس تاثیرگذار است. عواملی مانند فاصله، دسترسی و الزامات ویژه حمل و نقل بر هزینه‌های تحویل تاثیر می‌گذارند.

 

• تقاضای بازار: نوسانات تقاضای بازار برای کانکس‌ها می‌تواند قیمت آن‌ها را تغییر دهد. در دوره‌های تقاضای بالا، قیمت‌ها ممکن است به دلیل عرضه محدود و افزایش رقابت، بیشتر باشند.

 

• هزینه‌های اضافی: هزینه‌های اضافی مانند مالیات، هزینه‌های بازرسی یا سفارشی‌سازی بر قیمت کلی کانکس می‌افزایند.

 

• شهرت تامین کننده: شهرت تامین کننده و برند بودن آن‌ها به شدت بر قیمت کانکس‌های تولیدی موثر است. مسلما تامین کنندگان معتبر قیمت‌های بالاتری دارند.

مقایسه انواع کانکس سیار از نظر قیمت

مقایسه انواع کانکس سیار از نظر قیمت

در این قسمت به مقایسه انواع کانکس سیار از نظر هزینه می‌پردازیم.

 

کانکس‌های سیار استاندارد، معمولا مقرون به صرفه‌ترین گزینه در بین کانکس‌ها به شمار می‌روند. کانکس‌های High Cube نسبت به کانکس‌های استاندارد گران‌تر بوده اما هزینه متوسطی دارند. اما در عوض ارتفاع بالاتری را ارائه می‌دهند.

 

کانکس‌های یخچال‌دار از جمله کانکس‌های گران محسوب می‌شوند دلیل این امر گران بودن سیستم‌های خنک کننده آنهاست. در آخر، کانکس‌های سفارشی رنج قیمت بسیار وسیعی را به خود اختصاص می‌دهند. این کانکس‌ها بسته به نوع سفارشی‌سازی مثل اضافه کردن درها، پنجره‌ها، یا سیم‌کشی می‌توانند ارزش‌های افزوده متفاوتی داشته باشند.

 

در هنگام خرید کانکس سیار باید ارزیابی کنید که کدام گزینه با بودجه و نیازهای شما هماهنگ است. در این صورت می‌توانید کانکس مقرون به صرفه‌ای را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

مزایای استفاده از کانکس‌های سیار

مزایای استفاده از کانکس‌های سیار

• قابل حمل بودن: راحتی حمل و نقل این کانکس‌ها آن‌ها برای کاربردهای موقت یا کوتاه مدت مناسب می‌سازد.

 

• تطبیق‌پذیری: کانکس‌های سیار را می‌توان برای اهداف مختلفی مانند ذخیره‌سازی، فضای اداری، مسکن و … استفاده کرد. هم‌چنین قابل سفارشی‌سازی هستند.

 

• امنیت: این کانکس‌ها از فولاد بادوام ساخته می‌شوند که به عنوان محافظی در برابر شرایط آب و هوایی سخت یا تهدیدات عمل می‌کند. هم‌چنین می‌توان آن‌ها را به قفل، زنگ هشدار و سایر ویژگی‌های امنیتی مجهز کرد.

 

• مقرون به صرفه: کانکس‌ها در کاربردهای موقت، گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به ساخت و ساز به شمار می‌روند. هم‌چنین به حداقل تعمیر و نگه‌داری نیاز دارند. بنابراین با خرید آن‌ها می‌توان از هزینه‌های خریداری یا اجاره مکان هم بی نیاز شد.

 

• راه‌اندازی سریع: کانکس‌های سیار را می‌توان به راحتی استفاده کرد. بنابراین در مواقع اضطراری یا نیازهای موقت یک گزینه عالی محسوب می‌شوند.

 

• سازگاری با محیط زیست: کانکس‌ها از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند و می‌توانند مجدد مورد استفاده قرار گیرند. این مسئله به کاهش ضایعات آن‌ها و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی کمک می‌کند.

سفارشی‌سازی کانکس‌های سیار

سفارشی‌سازی کانکس‌های سیار

کانکس‌های سیار را می‌توان با عناصر مختلف طراحی داخلی مانند کفپوش، پوشش دیوار، وسایل روشنایی و مبلمان سفارشی کرد. این مسئله امکان ایجاد یک فضای شخصی و راحت را فراهم می‌کند. هم‌چنین برای اطمینان از راحتی در شرایط آب و هوایی مختلف، کانکس‌های سیار را می‌توان به سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع مجهز کرد. ویژگی امنیتی مانند قفل، دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های هشدار قابل تعبیه در کانکس هستند. از همه مهم‌تر کانکس‌های سیار را می‌توان با عناصر نام تجاری ماند آرم برای تبلیغ کسب و کار سفارشی کرد.

 

مواد مورد استفاده در ساخت کانکس‌های سیار

کانکس‌های سایر از فولاد با کیفیت مانند فولاد کورتن ساخته می‌شوند بنابراین دارای دوام، استحکام و مقاومت بالایی هستند. در برخی از کانکس‌های Cube از چوب برای ساخت کفپوش‌ها یا تزئینات داخلی استفاده می‌شود. برای افزایش بهره‌وری انرژی در کانکس‌های سیار از مواد عایق در دیوارها، سقف و کف استفاده می‌شود. مواد عایق معمولا شامل پانل‌های فوم یا فایبر گلاس و عایق جین می‌شوند. این مواد به تنظیم دمای داخلی و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. کفپوش کانکس‌های سیار را می‌توان از مواد مختلفی مانند تخته سه لا، بامبو، وینیل یا لمینت تهیه کرد. این مواد به دلیل دوام بالا، سهولت نگه‌داری و جذابیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای محافظت از ساختار فولادی کانکس‌های سیار در برابر زنگ زدگی و خوردگی از رنگ‌ها و پوشش‌های مرغوب استفاده می‌کنند. این پوشش‌ها نه تنها به عنوان محافظ فولاد عمل می‌کنند، بلکه امکان سفارشی‌سازی دارند. این سفارشی‌سازی قابل اجرا در رنگ‌های مختلف است. کسانی که به دنبال کاهش اثرات زیست محیطی هستند، می‌توانند از رنگ‌های سازگار با محیط زیست و با VOC کم استفاده کنند.

مراحل ساخت کانکس‌ سیار سفارشی

مراحل ساخت کانکس‌ سیار سفارشی

برای ساخت یک کانکس سیار سفارشی باید مراحل زیر را طی کنید:

 

• تهیه نمودن یک کانتینر سیار ساخته شده از جنس فولاد

 

• طراحی و برنامه‌ریزی: طراحی کانکس شامل چیدمان، ویژگی‌ها و تغییرات مورد نیاز از جمله لوله‌کشی، سیم کشی و ….

 

• ساخت و اصلاح: مرحله ساخت و اصلاح شامل برش دهانه درها و پنجره‌ها و قاب‌بندی دیوارهای داخلی می‌شود.

 

• نصب وسایل برقی: بسته به استفاده مورد نظر از کانکس سیار، ممکن است نیاز به وسایل برقی مانند سیستم‌های گرمایش، تهویه و سیستم‌های الکتریکی باشد. این مرحله شامل اتصال این ابزارها به زیرساخت موجود در کانتینر است.

 

• اضافه کردن این آپشن‌ها تاثیر بسیار زیادی بر قیمت کانکس سیار دارد.

 

• کارهای تکمیلی: پس از تکمیل اصلاحات ساختاری و نصب ابزار، می‌توان کارهای تکمیلی مانند رنگ‌آمیزی، کفپوش، کابینت و عناصر طراحی داخلی را انجام داد.

 

• تضمین کیفیت و آزمایش: قبل از استقرار یا تحویل، کانکس سیار باید تحت بررسی و آزمایش تضمین کیفیت قرار گیرد.

 

• استقرار یا تحویل: پس از تکمیل ساخت و ساز و بررسی‌های تضمین کیفیت، کانکس آماده استقرار در محل است. در این مرحله می‌توان به راحتی کانکس را با ماشین، کشتی یا سایر وسایل حمل و نقل به مکان مورد نظر منتقل کرد.

 

به طور کلی، مراحل ساخت کانکس‌های سیار شامل تبدیل یک کانتینر استاندارد به یک فضای سفارشی و کاربردی است. این فضای سفارشی می‌تواند برای کاربردهای مختلف مانند مسکن، دفاتر، انبار یا خدمات سیار مورد استفاده قرار گیرد. هر مرحله نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، نیروی کار ماهر و توجه به جزئیات برای ایجاد یک کانکس سیار و با کیفیت بالا دارد.

 

نتیجه‌گیری

هنگام تعیین لیست قیمت کانکس باید ویژگی‌های کانکس‌ها و تفاوت نسبی هزینه‌های آن‌ها را در نظر بگیرید. کانکس‌های سیار استاندارد، مقرون به صرفه‌ترین کانکس‌ها هستند. اما کانکس‌های با فضا و امکانات بیش‌تر دارای هزینه بیش‌تری می‌باشند. در هر صورت این کانکس‌ها برای استفاده موقت و در مواقع اضطراری کمک بزرگی محسوب می شوند و امنیت و امکان زندگی را فراهم می‌کنند.

سوالات متداول

سوالات متداول

 

کانکس‌های سیار High Cube در مقایسه با کانکس‌های سیار استاندارد چقدر فضای اضافی دارند؟

این کانکس‌ها حدود 30 سانتی‌متر ارتفاع اضافی دارند.

 

چه چیزی کانکس‌های سیار یخچالی را از کانکس‌های استاندارد متفاوت می‌کند؟

کانکس‌های سیار یخچالی دارای سیستم خنک کننده داخلی برای حفظ یک دمای خاص و نگه‌داری کالاهای فاسد شدنی هستند.

 

آیا کانکس‌های سیار سفارشی گران‌تر از کانکس‌های استاندارد هستند؟

بسته به نوع سفارشی‌سازی یا ویژگی‌های اضافه شده ممکن است گران‌تر باشند.

جدیدترین مطالب