آیا نهنگ‌های بیت کوین بر سر دوراهی قرار دارند؟

آیا نهنگ‌های بیت کوین بر سر دوراهی قرار دارند؟

نهنگ‌ها بازیگران مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال هستند و فعالیت آنها در بازار تاثیرگذار است. به طوری که بسیاری از فعالان در معاملات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فعالیت نهنگ‌ها را فاکتور مهمی در تحلیل‌ خود انجام می‌دهند و اگر می‌خواهند به خرید بیت کوین بپردازند، فعالیت نهنگ‌ها روی تصمیمات آنها ایفای نقش می‌کند. حتی به همین منظور، رسانه‌هایی مانند هشدار نهنگ (Whale Alert) پدید آمده‌اند که به صورت تخصصی به رصد فعالیت نهنگ‌‌ها مشغول هستند و آن را به اطلاع معامله‌گران می‌رسانند. بنابراین در روزهایی که حرکات قیمت بیت کوین شک و تردید را در دل معامله‌گران به وجود آورده‌ است، سوال بسیاری از افراد این است: نهنگ‌ها چه می‌گویند؟ آیا آنها نیز دچار شک و تردیدند یا طبق معمول با چراغی خاموش به فعالیت‌هایی مشغولند که در نهایت همه را به این باور خواهند رساند: «پولدارها همیشه پولدارتر می‌شوند»؟ بیایید ببینیم.

 

گزارش صرافی والکس از وضعیت فکری نهنگ‌ها

به گزارش صرافی والکس و به نقل از رسانه بین‌المللی بین کریپتو (BeIn Crypto) گروه‌های مختلف نهنگ‌ها وضعیت متفاوتی دارند. آن دسته که مقدار بیت‌کوین تحت مالکیت‌شان ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ BTC است، به خرید BTC پرداخته‌اند و مجموعاً دارایی‌های خود را در حدود ۱ درصد افزایش داده‌اند.

 

اما مجموع دارایی نهنگ‌های بزرگ‌تر که بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ توکن بیت کوین در اختیار دارند، در حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

 

به عقیده صرافی والکس، نهنگ‌ها نیز همچنان در خصوص روند بیت کوین و اینکه خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، هولد بیت کوین و هر چیزی که به خرید و فروش بیت کوین مربوط باشد دچار تردید هستند و بر سر دوراهی قرار دارند.

 

آنچه که وضعیت کنونی ایجاب می‌کند، این است که بدانیم پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند. به همین منظور، از میان تمام پیش‌بینی‌های موجود تصمیم بر این شد که پیش‌بینی مجله معتبر تایم (Time) ترجمه شده و در اختیار شما قرار بگیرد.

 

سلب مسئولیت: لطفا توجه فرمایید که ادامه مطلب صرفاً ترجمه بخش‌هایی از پیش‌بینی از مجله تایم بوده و به معنای سیگنال/مشاوره خرید فروش بیت کوین نیست.

 

پیش بینی قیمت بیت کوین

نیمه اول سال برای بیت کوین به سختی گذشت، اما کارشناسان همچنان می‌گویند که قیمت بیت کوین در نهایت به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و مسئله بیشتر از اینکه «اما و اگر» باشد، «چه موقع» است.

 

با وجود نوسانات و کاهش اخیر در قیمت BTC، بسیاری از کارشناسان هنوز بر این عقیده‌اند که بیت کوین در راه عبور از مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار است، هرچند نظرات متفاوتی وجود دارد مبنی بر اینکه این اتفاق دقیقاً چه زمانی رخ خواهد داد. مطالعه اخیر دویچه بانک آلمان نشان داده‌ است که حدود یک چهارم سرمایه‌گذاران معتقدند قیمت بیت کوین در پنج سال آینده به بیش از ۱۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

 

نوسان اخیر، رخداد جدیدی نبوده و دلیل بزرگی است که کارشناسان می‌گویند سرمایه‌گذاران جدید کریپتو باید در تخصیص بخشی از سبد خود به ارزهای دیجیتال بسیار محتاط باشند. بیت کوین در طول چند سال، به اندازه هر ارز دیجیتال دیگری در بازار، افزایش ارزش خود را نشان داده است.

 

برای سرمایه‌گذاران بیت کوین منطقی است که درباره حداکثر توانایی BTC در رشد قیمت کنجکاو باشند.

 

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین بسیار دشوار است و حتی در برابر عوامل بازار، نسبت به دارایی ثابت‌تر، حساس‌تر است. اما به هر حال تصمیم بر این شد که از برخی کارشناسان، بهترین حدس‌های‌شان برای سال ۲۰۲۲ پرسیده شود.

آیا نهنگ‌های بیت کوین بر سر دوراهی قرار دارند؟

 

۲۰۲۲: بین ۱۰,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ دلار

وندی او (Wendy O)، تحلیلگر بازار کریپتو و نویسنده در کوین دسک (Coindesk)، انتظار دارد که بیت کوین به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار سقوط کند؛ زیرا سابقه اصلاح ۸۵ درصدی در ریزش‌های گذشته را دارد. او می‌گوید که قیمت BTC در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سقف خود در تاریخ رسید و تقریباً ۶۸,۰۰۰ دلار بود. بنابراین اصلاح ۸۵ درصدی آن را به حدود ۱۰,۰۰۰ دلار می رساند؛ اما نه به یک‌باره.

 

بر اساس تحلیل تکنیکال وندی او، بیت کوین دارای چندین سطح مقاومت است. بنابراین احتمالاً قبل از اینکه به طور کامل در سال جاری پایین بیاید، شاهد یک برگشت به سمت بالا خواهیم بود.

 

۲۰۲۳: بین ۳۸,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار

کیت والتمن، حسابدار عمومی معتبر مستقر در نیویورک و متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال، در نوامبر ۲۰۲۱ گفت: «زیرک‌ترین فرهیختگان این فضا بیت کوین ۱۰۰,۰۰۰ دلاری را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ یا زودتر پیش‌بینی می‌کنند.»

 

اما اکنون، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ بسیار دور از مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار باشد. جورین تایمر، مدیر کلان جهانی در فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments) می‌گوید، برای بیت‌کوین حضور در محدوده ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار در سال آینده واقع بینانه‌تر است. به نقل از تایمر: «حسی به من می‌گوید که بیت‌کوین چقدر ارزش دارد و در آینده چه ارزشی خواهد داشت. اگر مدل تقاضا بگوید که ارزش ذاتی بیت کوین امروز ۵۰,۰۰۰ دلار و دو سال بعد ۱۰۰,۰۰۰ دلار است (تز من)، پس بیت کوین ۳۰,۰۰۰ دلاری بسیار بهتر از ۷۰,۰۰۰ دلار به نظر می‌رسد».

 

بر اساس نظرسنجی شرکت اطلاعاتی مورنینگ کانسلت (Morning Consult) از حدود ۴۴۰۰ آمریکایی، سرمایه‌گذاران کریپتو انتظار دارند قیمت بیت کوین تا آغاز سال ۲۰۲۳ به حدود ۳۸,۰۰۰ دلار بازگردد. کریس برندلر، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در دی‌ای دیویدسون (D.A. Davidson) نیز دیدگاه مشابهی دارد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت مورد نیاز برای خرید بیت کوین، تا پایان امسال حداقل ۳۸۰۰۰ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۳، ۵۰۰۰۰ باشد.

 

۲۰۲۵: تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار

کیانا دانیال، بنیانگذار اینوست دیوا (Invest Diva) و نویسنده کتاب دامیز «سرمایه گذاری در ارز دیجیتال» می‌گوید: «آنچه من از بیت کوین انتظار دارم، نوسانات [در] کوتاه مدت و رشد [در] بلندمدت است.»

 

مایک مک‌گلون، استراتژیست کالای بلومبرگ، انتظار دارد زمانی که روند نزولی فروکش کند و قیمت کریپتو دوباره بهبود یابد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. هیئتی متشکل از بیش از ۵۰ کارشناس رمزارز در فایندر (Finder) نیز انتظار دارند بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

 

۲۰۳۰: بین ۱۵۰,۰۰۰ تا ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار

رابرت بریدلاو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره و بازاریابی دارایی‌های دیجیتال پارالکس دیجیتال (Parallax Digital)، پیش‌بینی می‌کند که ارزش بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ به ۱۲/۵ میلیون‌ دلار برسد. البته در گذشته پیش‌بینی‌های او دقیقاً درست نبوده‌اند.

 

موسسات مالی بزرگ نیز پیش‌بینی‌های خود را انجام داده‌اند. جی‌پی مورگان بالاترین قیمت را در بلندمدت ۱۵۰,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده و بلومبرگ می‌گوید که در صورت افزایش نرخ ارز با نرخ‌های قابل مقایسه با گذشته، به ۴۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

جدیدترین مطالب