هنگام خرید ساعت دیواری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید ساعت دیواری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای به روز کردن و جذاب‌تر کردن دکوراسیون هر خانه‌ای استفاده از ساعت دیواری است. ساعت‌های دیواری ممکن است، در ابتدا تنها به عنوان قطعات تزئینی خسته کننده به نظر برسند که فقط زمان را اعلام می‌کنند، اما اگر ساعت با دقت و ظرافت انتخاب شود، می‌توانند وقار و شخصیت بیشتری به دکوراسیون خانه ببخشد. زمانی‌که شما ساعت خود را بر طبق اصول و مطابق استاندارد انتخاب می‌کنید و به صورت هوشمندانه آن را به کار می‌برید، جلوه‌ای جذاب برای خانه‌ی خود به ارمغان خواهید آورد.

 

با این حال، تصمیم‌گیری در مورد یک خرید ساعت دیواری مدرن که علاوه‌ بر زیبایی، مناسب فضاهای خانه‌ی شما باشد، همیشه آسان نیست. اگر در نظر بگیریم که در بازار طیف گسترده‌ای از ساعت‌های تزئینی وجود دارد که از نظر سبک، رنگ، جنس و اندازه متفاوت هستند، متوجه وسعت دامنه‌ی انتخاب خواهیم شد.

 

بنابراین، در این مطلب نکاتی را به شما ارائه می‌دهیم که به شما در انتخاب و خرید یک ساعت مناسب و شکیل کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که ساعت به عنوان یک عنصر در دکوراسیون خانه، باعث می‌شود فضاها جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر برسند.

 

نکاتی طلایی برای انتخاب ساعت ‌های تزئینی و دیواری

قیمت ساعت دیواری

به طور حتم شما هم هنگام خرید یک وسیله‌ی تزئینی به مشکل برخورد کرده‌اید و از خود سوالات زیادی پرسیده‎اید؛ آیا این وسیله با فضای شما مطابقت دارد؟ آیا به بهتر شدن و زیباتر شدن دکوراسیون شما کمک خواهد کرد؟ و سوالات زیاد دیگر که به طور حتم ذهن‌تان را مشغول کرده است. از آن‌جایی‌که ساعت هم به عنوان یک وسیله‌ی تزئینی شناخته می‌شود، هنگام خرید ساعت دیواری همین سوالات پیش خواهد آمد و ساعت هم از این قاده مستثنی نیست.

 

وقتی صحبت از انتخاب ساعت تزئینی دقیق و شیک برای خانه می‌شود، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت، این فاکتورها الگویی برای شما خواهند بود تا بتوانید از میان تنوع گسترده در دنیای ساعت، تصمیم درستی بگیرید. در حقیقت با در نظر گرفتن این فاکتورها انتخاب ساعت آسان‌تر خواهد شد.

 

سایز یک ساعت دیواری چقدر باید باشد؟

در بازار ساعت‌های تزئینی با اندازه‌های مختلف وجود دارد، بنابراین انتخاب ساعتی که متناسب با فضای خاص و مورد نظر شما باشد، دشوار خواهد بود. اما با دقت به چند نکته ساده و ظریف انتخاب ساعت با اندازه‌ی مناسب بسیار راحت خواهد بود.

 

در درجه‌ی اول مشخص کنید که ساعت را برای چه مکانی نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. به خاطر داشته باشید که اگر مکان انتخابی ساعت، اتاق نشیمن، آشپزخانه یا نهارخوری است، ساعت باید شکیل و لوکس باشد اما نباید سایر عناصر دکوراسیون را تحت الشعاع قرار دهد. به عنوان مثال، اخیرا خرید شلف دیواری را در برنامه خود قرار داده‌اید اما شک دارید که مکان آن با ساعت تداخلی داشته باشد.

 

اگر به دنبال ساعت مناسب برای اتاق خواب هستید، بهترین گزینه خرید ساعت در ابعاد کوچک یا متوسط است. در یک منطقه با پلان باز، ساعت‌های بزرگ عالی به نظر می‌رسند و به راحتی از راه دور خوانده می‌شوند. به طور کلی ساعت‌های بزرگ برای اتاق‌های بزرگ‌تر و ساعت‌های کوچک‌تر برای اتاق‌های کوچکتر طراحی شده‌اند.

 

علاوه بر مکان ساعت، دیواری را که قرار است ساعت روی آن نصب شود را هم در نظر بگیرید؛ دیوار ساده است یا اشیاء دیگری روی آن قرار دارند. اگر عناصر دیگری مانند نقاشی یا آینه کاری روی دیوار مورد نظر وجود دارد، باید در انتخاب اندازه ساعت دقت بیشتری به خرج دهید و اندازه‌ی ساعت را متناسب با سایر اقلام تزئینی انتخاب کنید، به این ترتیب به هارمونی و حس زیبایی‌شناسی بیشتری دست خواهید یافت.

 

از ساعت‌هایی با ابعاد بزرگ روی دیوارهایی استفاده کنید که هیچ‌گونه اقلام تزئینی دیگری روی آن وجود ندارد. ساعت‌های کوچک را می‌توان در کنار اشیاء دیگر با هم ترکیب کرد و طراحی خاصی را به وجود آورد. این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید؛ دیوار را زیاد شلوغ نکنید تا پیدا کردن ساعت و خواندن آن راحت‌تر باشد.

 

جنس ساعت بهتر است از چه مواردی تشکیل شده باشد؟

خرید ساعت دیواری مدرن

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب ساعت تزئینی برای منزل شما مفید خواهد بود، مربوط به متریال و مواد سازنده‌ی آن است. ساعت‌ها از چوب، فلز، پلاستیک و شیشه ساخته شده‌اند و صرف نظر از سبک و متریال، می‌تواند آنالوگ، دستی یا دیجیتالی باشد، همه‌ی این ساعت‌ها جلوه و جذابیت خاص خود را دارند و باید در جای مناسب از آن استفاده کرد.

 

به عنوان مثال، در خانه‌هایی که به سبک قدیمی تزئین و دکور شده‌اند، یک ساعت چوبی تزئینی بسیار می‌درخشد و در خانه‌هایی که از سبک صنعتی و مدرن پیروی می‌کنند، ساعت‌های ساخته شده از فلز گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. در خانه‌هایی که سبک مشخص و واحدی وجود ندارد اما عناصر به شکل کاملا سنجیده و منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند که در آن رنگ‌ها و عناصر روشن غالب هستند، انتخاب ساعتی که تلفیقی از شیشه و فلز باشد، منظره‌ای بی‌نظیر را به وجود خواهد آورد.

 

سبک دکوراسیون فضای شما چه تاثیری بر خرید ساعت دیواری دارد؟

ساعت در چه اتاقی نصب شده است؟ سبک دکوراسیون استفاده شده در اتاق، سبک و نوع ساعت را تعیین می‌کند. آیا طراحی دکوراسیون شما بسیار شیک و مجلل است یا به دنبال طراحی کلاسیک هستید؟

 

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، امروزه ساعت‌های بسیار زیبایی در بازار وجود دارد و انتخاب از میان این همه گزینه ممکن است دشوار باشد. پیشنهاد می‌کنیم، قبل از هر تصمیمی به سبک اتاق خود نگاه کنید و ساعتی را انتخاب کنید که با سبک طراحی داخلی شما مطابقت داشته باشد.

 

برای انتخاب ساعت، مبلمان اتاق را هم در نظر بگیرید؛ اتاقی با مبلمان چوبی و رنگ‌های خاکی با ساعتی که قاب یا صفحه چوبی دارد، زیباتر و چشم‌گیرتر به نظر خواهد رسید. همین امر در مورد ساعت فلزی یا ساعتی با عقربه‌های فلزی صدق می‌کند و وجود این نوع ساعت، در اتاقی که میزهایی با پایه‌های فلزی دارد، جلوه‌ای خاص و باشکوه را ایجاد خواهد کرد.

 

اگر دکوراسیون داخلی مدرنی دارید، ساعت دیواری را انتخاب کنید که دارای فریم‌های فلزی با رنگ برجسته باشد، این نوع ساعت فضای شما را کامل خواهد کرد. هنگامی که محیط شما سنتی‌تر یا مینیمال است، ساعت دیواری که اعداد رومی را به عنوان نماد ساعت در خود جای داده است، به خوبی زیبایی طراحی کلی محیط شما را افزایش می‌دهد.

 

امروزه انواع مختلفی از ساعت‌های دیواری متناسب با سبک‌های طراحی مدرن و دیگر سبک‌های طراحی داخلی وجود دارد. این نکته را فراموش نکنید؛ سبک ساعت تزیینی شما بستگی زیادی به سلیقه شخصی شما دارد. انتخاب ساعت دیواری به همراه خرید گلدان دکوری می‌تواند طراوت و تازگی به دکوراسیون شما اضافه کند.

 

در مجموع با مشخص کردن سبک دکوراسیون خود، قادر خواهید بود ساعت مناسبی را انتخاب کنید. ساعت دیواری فانتزی، لوکس، مدرن، کلاسیک، گرد، چوبی، آونگی، آینه‌ای، رومیزی و بسیاری مدل‌های دیگر برای استفاده در دکوراسیون شما وجود دارند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

چگونه رنگ ساعت را انتخاب کنیم؟

در واقع رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراتیو نقش مهمی در انتخاب رنگ ساعت دیواری دارند. رنگ ساعت نباید با رنگ‌های به کار رفته در مبلمان و سایر اشیاء فضا یکی باشد. برای انتخاب رنگ ساعت، بهتر است رنگ غالب محیط و فضای خود را پیدا کنید و از آن را به عنوان رنگ ساعت استفاده کنید. به طور مثال انتخاب ساعت چوبی برای اتاقی با رنگ‌های خاکی و مبلمان چوبی متعادل است و می‌تواند زیبایی فضای شما را تکمیل کند. در انتخاب رنگ شاعت به شدت وسواس به خرج دهید زیرا انتخاب رنگ ساعت تاثیر زیادی بر فنگ‌شویی خانه شما دارد و می‌تواند انرژی‌های مثبت محیط را افزایش دهد.

 

خرید ساعت دیواری از جویاشاپ

ساعت دیواری منزل شما تاثیر زیادی در طراحی داخلی منزل دارد. شخصی که وارد خانه شما می‌شود؛ با نگاه کردن به ساعت قبل از اطلاع از زمان دقیق؛ می‌خواهد با سلیقه شما آشنا شود. ساعت دیواری یک عنصر فوق العاده عالی برای هر خانه‌ای است که گاهی اوقات وظیفه‌ی پر کردن فضای خالی دیوار را بر عهده دارد، به خصوص هنگامی که تصمیم دارید از آن برای تکمیل طراحی داخلی خود استفاده کنید. با وجود تلفن‌های همراه و ساعت‌های دیجیتال، ساعت‌های دیواری همچنان جایگاه و ارزش خود را حفظ کرده‌اند و خوشبختانه ساعت آخرین قطعه از پازل در طراحی دکوراسیون شماست.

 

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب می‌توانید به خوبی تصمیم بگیرید که برای خرید ساعت دیواری به کدام سمت بروید. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در انتخاب ساعت‌های تزئینی خود باید از مکانی که قرار است ساعت را در آن قرار دهید، مطمئن شوید و جنبه‌هایی دیگر مانند رنگ، مواد سازنده‌ی ساعت، سایر اشیاء تزئینی و دکوراسیون و سبک فضای خود را در نظر بگیرید. همچنین شما می‌توانید ارزان‌ترین و جدیدترین ساعت دیواری‌ها از فروشگاه جویا خریداری کنید.

جدیدترین مطالب