پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

از زمانی که پابجی موبایل وارد نبرد بازی‌های بتل رویال آنلاین موبایل شد، تعریف‌های جدیدی از بازی‌های آنلاین چند برای گیمرها به وجود آمد. این بازی با گرافیک واقع گرایانه و گیم پلی جذاب خود توانست در بازه زمانی کوتاهی به محبوبیتی باور نکردنی برسد. از طرف دیگر کالاف دیوتی  موبایل (Call Of Duty: Mobile) با عنوان پرسابقه خود تلاش می‌کند که سکان کشتی بازی‌های بتل رویال موبایل را در دست بگیرد. به همین دلیل رقابت قابل توجهی بین این دو عنوان به وجود آمد.

 

پابجی موبایل

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان بازی پابجی یک بازی ویدیویی در سبک بتل رویال است که توسط استودیوی Bluehole و با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته و در اختیار کاربران قرار داده شده است. درباره ساخت این بازی باید گفت که PlayerUnknown نام مستعار یک Modder (سازنده ماد) به نام برندن گرین است که مادهای مختلف بتل رویال را برای DayZ ساخته بود. نتیجه همکاری او با استودیوی کره‌ای Bluehole باعث ایجاد بازی پابجی موبایل شد. سازندگان بازی پابجی برای کاربران حرفه‌ای خود امتیازهای خاصی را در نظر گرفته‌اند که باعث پیشرفت بسیار سریع کاربران در این بازی می‌شود.

 

کالاف دیوتی موبایل

بدون شک کالاف دیوتی موبایل بهترین بازی سبک شوتر است که توانسته در چند سال اخیر در بالاترین رده های بازی بایستد. تصور بازی با این کیفیت و سرعت در موبایل شاید برای همه گیمرها دور از تصور بود. اما به لطف پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری و وجود بازی های فوق العاده ای همچون کالاف دیوتی این آرزو به حقیقت پیوسته است. بازی کال آف دیوتی موبایل یکی از پرطرفدارترین بازی‌های بتل رویال در تلفن‌های همراه است که شرکت سازنده آن، همواره در حال توسعه آن است.

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی موبایل

 

بررسی و مقایسه پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل

برای مقایسه پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل و رسیدن به یک نتیجه عادلانه، قصد داریم این دو بازی را از زوایای مختلف بررسی کنیم. هر یک از این ابعاد که بررسی می‌شوند، در بین گیمرها به شدت مهم هستند.

 

سبک کال آف دیوتی موبایل شباهت‌های بسیاری به پایجی دارد و از این رو بسیاری این بازی را یک نسخه کپی اما نه برابر اصل آن می‌دانند. در حال حاضر بازی کالاف دیوتی به دلیل ارائه دادن امکانات بیشتر و مودهای مختلف، توانسته است طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که در حال حاضر پایجی یک نسخه جدیدی با نام New State را روانه بازار کرده که می‌‌تواند به عنوان رقیب برای کال آف دیوتی موبایل به شمار برود. ما شما می‌توانید هردوی این بازی‌ها را در کنار همدیگر تجربه کنید تا به جواب سوال اینکه کدام از این بازی‌ها بهتر است، پی ببرید.

 

1.حالتهای بازی Gameplay Modes

یکی از اصلی‌ترین ابعاد مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل گیم پلی‌ مودها یا حالت‌های بازی این دو عنوان هستند. پابجی بیش از هر چیزی یک بازی بتل رویال عمومی است که عنوان‌های آرکید را پشت سر می‌گذارد. همچنین گیمرهای این بازی حالت‌های زیر را در اختیار دارند:

 

• کلاسیک و مود بتل رویال

•  مود آرکید شامل: رقابت‌های سریع، تک تیرانداز و جنگ

• EvoGroun: Payload

• Arena و حالت بازی تیم مرگ (Team Deathmatch)

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

بررسی حالت های بازی پابجی و کالاف دیوتی موبایل

 

توسعه دهندگان پابجی سعی کردند تا انواع نبردهای چند نفره را برای گیمرها فراهم کنند. اما بازی کالاف دیوتی موبایل مودهایی دارد که سریع‌تر و اکشن‌تر هستند. همچنین چینش عناصر روی صفحه و کنترلرها در هر دو بازی مشابه است. به همین دلیل شاید گیمر مودهای بازی کالاف دیوتی را جذاب‌تر بداند. ناگفته نماند که در مودهای پابجی تعداد نفرات کمتر است و در تیم‌های پنج نفره خلاصه می‌شود. با این حال گیمرها در بازی کالاف دیوتی موبایل به مودهای زیر دسترسی دارند:

 

• بازی رده بندی

• مود کلاسیک

• کلش اسکواد (Clash Squad)

• مود بتل رویال

• مود چند نفره

 

شرکت اکتیویژن که توسعه دهنده بازی کالاف دیوتی موبایل است، در هر فصل مودهای جدیدی را ارائه می‌کند که در زیر شاخه‌های موارد بالا قرار می‌گیرند. همچنین هر یک از این مودها اسم منحصر به فرد جذابی دارند که برای گیمرها بسیار جالب هستند.

 

2.گرافیک

گرافیک و جذابیت بصری، دومین بٌعد بررسی و مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل است که قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. به طور قطعی می‌توان گفت که گرافیک پابجی موبایل کاملا واقع گرایانه طراحی شده و در دستگاه‌های زیادی اجرا می‌شود. گیمرها در تنظیمات بازی می‌توانند تغییرات مختلفی روی گرافیک بازی اعمال کنند. برای مثال گرافیک تکسچرها یا میزان شکستگی گوشه‌ها را بالاتر یا پایین‌تر ببرند. همچنین برخی از مودهای گرافیکی پابجی موبایل فقط در برخی از دستگاه‌های قدرتمند در دسترس است.

 

کالاف دیوتی موبایل روی موتور بازی سازی Unity Engine اجرا می‌شود و به همین دلیل جذابیت بصری زیادی دارد. همچنین بازی به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شده و گیمرها روی دستگاه‌های مختلفی می‌توانند کالاف دیوتی موبایل را اجرا کنند. مانند پابجی موبایل، کالاف دیوتی نیز به شما این امکان را می‌دهد که گرافیک بازی را به دلخواه تنظیم کنید.

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

مقایسه گرافیک بازی پابجی و کالاف دیوتی موبایل

 

در نهایت برای مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل در بٌعد گرافیک می‌توان گفت که پابجی جزئیات بیشتری را دارد. اما بازی کالاف دیوتی موبایل از نظر گرافیک متراکم است و شفافیت یکسانی ندارد. همچنین فضای بازی در پابجی موبایل به مراتب گسترده‌تر به نظر می‌رسد.

 

3.نقشهها

پابجی موبایل در مود کلاسیک مپ‌های ایرانگل، ویکندی، سنهوک، لیویک و میرامار را دارد. همچنین مپ‌های این بازی بسیار بزرگ‌تر هستند، اما برخی از گیمرها چندان نسبت به این موضوع علاقه‌ای ندارند. برای مثال عبور از مپ بزرگ نیاز به دقت بیشتری دارد و نبردها را کمتر می‌کند. به همین دلیل بازی برای برخی از گیمرها خسته کننده خواهد شد.

 

کالاف دیوتی موبایل بر خلاف پابجی مپ‌های بسیار کوچک‌تری را در اختیار گیمرها می‌گذارد. همچنین نقشه‌های بازی به سه نوع کلاسیک، بلیتز و آلکاتراز محدود می‌شود. گیمر نیز حداکثر حدود  15 تا 20 دقیقه در این مپ‌ها به مبارزه با سایر گیمرها بپردازد.

 

4.حداقل سیستم مورد نیاز و پایداری

مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل در بخش سیستم مورد نیاز و مقدار پایداری، برای کاربران زیادی مهم است. به همین دلیل در این بخش از مطلب قصد داریم این دو بازی را از نظر میزان سخت افزار مورد نیاز بررسی کنیم. به طور کلی بازی‌ها از نظر حداقل سیستم مورد نیاز شبیه به هم هستند. همچنین در جدول زیر می‌توانید پارامترهای دقیق‌تر راجع به سخت افزار مناسب بازی‌ها را ببینید:

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

5.تاکتیکهای بازی

مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل کار چندان سختی نیست. در بازی پابجی موبایل هنگامی که در مپ‌های بزرگ حرکت می‌کنید، باید با دقتی قابل قبولی مراقب اطراف باشید؛ زیرا ممکن است که از فاصله دور هدف یک تک تیرانداز قرار بگیرید.

پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل، برنده این نبرد کیست؟

بررسی تاکتیک های پابجی و کالاف دیوتی

 

اما اوضاع در مورد تکنیک‌های بازی کالاف دیوتی موبایل کاملا متفاوت است. در این بازی نبردها به شدت اکشن هستند، به طوری که حتی یک لحظه نیز صدای شلیک گلوله قطع نخواهد شد. به همین دلیل گیمرهای دارای ری‌اکشن سریع در این بازی موفق‌تر عمل می‌کنند.

 

حرف آخر مقایسه پابجی و کالاف دیوتی موبایل

با انتشار بازی پابجی موبایل در سال 2017 سبک جدید از بازی‌های کامپیوتری وارد بازار شد که بتل رویال نام داشت. با الهام گیری از این سبک، بعدها بازی‌هایی مانند فورتنایت و Call of Duty: Mobile هم ساخته شدند. در بازی پابجی موبایل شما در یک نقشه به همراه 99 کاربر دیگر حضور دارید و باید سعی کنید تا به صورت تک نفره یا در تیم‌های دو نفره یا چهار نفره به مبارزه با دیگر تیم‌ها بپردازید.

 

به نظر هر گیمری که به سبک شوتر علاقه دارد، کالاف دیوتی یک موهبت الهی محسوب می شود. اما شاهکار این بازی، لذت همراه شدن با کالاف روی موبایل است. کالاف دیوتی موبایل در نوع خود یک اعجوبه است و توانسته تمام انتظارات گیمرهای کالاف را برآورده کند. گرفیک، داستان، روان بودن و هیجان بازی آنلاین در کالاف موبایل واقعا ستودنی و قابل تحسین است.

 

مقایسه پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم. مسلما اعلام هر کدام به عنوان بهترین یا جذابترین نه تنها کار سختی است بلکه کار نادرستی هم به نظر می‌رسد. اگر شما نیز به عنوان گیمر موبایلی تا کنون به هر دلیلی سراغ این دو بازی مهیج و جذاب نرفته اید، حتما جایی در برنامه خود برای این بازی ها نگه دارید.

 

برگرفته از سایت آی گیم (https://igame.ir)

جدیدترین مطالب