پنجره دوجداره چیست و چه برتری‌هایی نسبت به دیگر پنجره‌ها دارد؟

پنجره دوجداره چیست و چه برتری‌هایی نسبت به دیگر پنجره‌ها دارد؟

با افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های تأمین مواد اولیه ساخت‌وساز، استفاده از پنجره‌های دوجداره اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. این پنجره‌ها با کاربردها و مزیت‌های فراوان خود انواع پنجره‌های آهنی و آلومینیومی را از رده خارج کرده و جای پایی محکم در صنعت ساختمان‌سازی برای خود به وجود آورده‌اند. آگاهی بیشتر درباره پنجره‌های دوجداره و ویژگی‌های آن به خریداران کمک شایانی می‌کند. در ادامه پنجره‌های دوجداره را معرفی کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.

 

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره را یک فروشنده شیشه در سال 1865 ابداع کرد و نشان داد که استفاده از دو شیشه در یک پنجره انتقال حرارت و صدا را به شکل مؤثری کاهش می‌دهد. پنجره‌های دوجداره از دو لایه شیشه و یک فریم یوپی‌وی‌سی تشکیل شده‌اند. البته در ابتدا در ساخت پنجره‌های دوجداره از آلومینیوم استفاده می‌شده است. بین شیشه‌های این پنجره معمولاً گازهای خاصی تزریق می‌شود تا عبور حرارت دشوارتر گردد.

 

مزیتهای استفاده از پنجره دوجداره

عایق حرارت: یکی از راه‌های هدررفت انرژی در و پنجره‌ها بوده و هستند. در و پنجره‌های دوجداره کمک شایانی به حفظ دمای اتاق و جلوگیری از خروج سرما و گرما در تابستان و زمستان می‌کنند.

 

عایق صدا: محیط شلوغ و پرسروصدای شهر آرامش خانه را به هم زده و فرصت داشتن یک خواب راحت را از ما می‌گیرد اما با داشتن پنجره دوجداره عبور صدا از پنجره‌ها بسیار ناچیز شده و حواس‌پرتی‌های سر و صدای بیرون را به حداقل می‌رساند.

 

هزینه پایین تعمیر و نگهداری: با وجود اینکه قیمت پنجره دو جداره از پنجره‌های چوبی و آلومینیومی بیشتر است اما خرابی کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تر، قیمت بالاتر این پنجره‌ها را توجیه می‌کند و خرید پنجره دوجداره در طولانی‌مدت به‌صرفه‌تر است.

 

تنوع زیاد: وجود انواع مختلف پنجره‌های دوجداره مثل کشویی، فرانسوی آکاردئونی و کلنگی به شما اجازه می‌دهند با توجه‌ به نیاز خود و محل نصب پنجره بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

 

مقاومت در شرایط آبوهوایی مختلف: پنجره‌های دوجداره با نام پنجره یو پی وی سی  نیز شناخته می‌شوند و دلیل آن استفاده از ماده یو پی وی سی در ساخت فریم این پنجره‌هاست. وجود این ماده مقاومت پنجره‌های دوجداره را در برابر گرما، سرما و رطوبت بالا می‌برد و عمر آنها را در مقایسه با پنجره‌های چوبی و آلومینیومی بالا می‌برد.

 

سبک بودن: وزن ماده پی‌وی‌سی بسیار کم بوده و همین مسئله وزن کلی پنجره را پایین می‌آورد. به دلیل وزن نسبتاً کم پنجره‌های دوجداره حمل‌ونقل آنها ساده‌تر بوده و حتی نصب این پنجره‌ها نیز راحت‌تر است.

پنجره دوجداره چیست و چه برتری‌هایی نسبت به دیگر پنجره‌ها دارد؟

یو پی وی سی چیست؟

در مزایای پنجره‌های دوجداره چند بار به ماده یو پی وی سی اشاره کردیم. اما این ماده چیست؟ این ماده برای اولین‌بار در قرن بیستم میلادی در آلمان کشف شد. UPVC مخفف پلی وینیل کلرید بوده و در صنعت پتروشیمی بدست می‌آید. عایق سرما و گرما، مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی و استحکام بالای این ماده آن را تبدیل به یکی از پراستفاده‌ترین مواد در صنعت ساخت کرد. همچنین به دلیل اینکه این ماده رسانای الکتریسیته نیست می‌توان از انواع یراق‌آلات برقی بر روی آن استفاده کرد، ویژگی که باعث برتری این محصول نسبت به مواد رسانا مثل آلومینیوم و آهن می‌شود.

پنجره دوجداره چیست و چه برتری‌هایی نسبت به دیگر پنجره‌ها دارد؟

آیا جایگزینکردن پنجرههای قدیمی با پنجره دوجداره منطقی است؟

پنجره‌های دوجداره مصرف انرژی را تا 40 درصد کاهش می‌دهند و با استحکام و ماندگاری بالای خود خیال شما را تا سال‌ها راحت می‌کنند. از طرفی دیگر پنجره‌های دوجداره در هر چارچوبی با هر اندازه‌ای قرار می‌گیرند و نصب آنها نیاز به شرایط خاصی ندارد. همچنین مدل‌ها و رنگ‌های مختلف آن با هر محیطی جور در می‌آید و با هر سلیقه‌ای سازگار است. با درنظرگرفتن همه این دلایل اگر پنجره چوبی، آلومینیومی و یا آهنی دارید تعویض آن با انواع پنجره دوجداره قطعاً منطقی بوده و ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را دارد.

 

هافمن با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و متخصصانی حرفه‌ای بیش از چهارده سال است که به تولید انواع در و پنجره دوجداره یو پی وی سی پرداخته و با کیفیت بالای محصولات خود همواره مشتریان را راضی نگه داشته است. هافمن با به‌کاربردن دستگاه‌ها و تجهیزاتی مردن در خط تولید خود مصمم است که کالای باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین آزمایشگاه‌های مجهز هافمن، به طور مداوم کیفیت محصولات را بررسی کرده و از مطلوب بودن مواد اولیه و شرایط تولید اطمینان حاصل می‌کند. همین کیفیت بالا باعث شده تا هافمن پروفیل‌های خود را 25 سال در برابر تغییر شکل و رنگ ضمانت کند. اگر قصد خرید پنجره دوجداره را دارید حتماً به وب‌سایت هافمن مراجعه کرده و باتوجه‌به نیاز خود محصول مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

جدیدترین مطالب