چه زمانی پکیج فرسوده را عوض کنیم؟

چه زمانی پکیج فرسوده را عوض کنیم؟

معمولا پکیج‌ها مصرف انرژی پایینی دارند، اما اگر دچار فرسودگی شوند میزان مصرف انرژی آن‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل اگر پکیج شا فرسوده شده، بهتر است آن را تعویض کنید؛ زیرا انرژی زیادی مصرف کرده و هزینه‌های شما افزایش می‌یابد. از طرفی دستگاه بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

 

پکیج‌ها وسایل کاربردی و پر استفاده‌ای در محیط‌های مختلف هستند. این وسیله علاوه بر تأمین آب گرم موردنیاز برای مصارف روزانه مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، می‌تواند آب گرم موردنیاز برای شوفاژها را نیز تأمین کند. امروزه در اکثر محل‌ها از یک پکیج به جای موتورخانه و آبگرمکن و بخاری استفاده می‌شود.

 

پکیج‌ها در صورتی‌که کیفیت بالایی داشته باشد، عمر طولانی دارند و می‌توانید برای سال‌های طولانی از آنها استفاده کنید. اما در این میان ممکن است با گذشت زمان دچار فرسودگی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. اگر پکیج شما دچار فرسودگی شده و برای تعمیر آن به کمک نیاز دارید، می‌توانید برای تعمیرات پکیج دیواری در اینجا کلیک کنید. چنانچه امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، باید برای تعویض دستگاه اقدام کنید. حال باید ببینیم دقیقا چه زمانی پکیج نیاز به تعویض دارد؟

 

اهمیت تعویض پکیج فرسوده

پکیج‌ها پس از اتمام عمر مفید خود نه تنها به خوبی کار نکرده، بلکه دائم دچار خرابی می‌شوند و ممکن است مشکلات مختلفی به همراه داشته باشند که نتیجه آن پرداخت هزینه دائمی است. به همین دلیل باید برای تعویض آن‌ها اقدام کنید. مهم‌ترین دلایلی برای تعویض پکیج فرسوده عبارتند از:

 

مصرف انرژی

معمولا پکیج‌ها مصرف انرژی پایینی دارند، اما اگر دچار فرسودگی شوند میزان مصرف انرژی آن‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل اگر پکیج شا فرسوده شده، بهتر است آن را تعویض کنید؛ زیرا انرژی زیادی مصرف کرده و هزینه‌های شما افزایش می‌یابد. از طرفی دستگاه بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

 

هزینه تعمیر و نگهداری

زمانی که پکیج قدیمی شود، هر روز با مشکل جدیدی روبرو شده و قطعه‌ای از آن به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا می‌کند. در این حالت هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. به این صورت قطعا خرید دستگاه جدید به صرفه‌تر خواهد بود.

 

کم شدن فشار آب

برخی از پکیج‌های قدیمی مخصوصا پکیج‌هایی که دچار فرسودگی شده‌اند، با میزان فشار کم آب روشن نمی‌شوند یا حتی اگر روشن شوند آب فشار خوبی ندارد. با توجه به حجم پایین آب مخصوصا در شهرهای بزرگ، اگر پکیج دچار فرسودگی شود، عملا غیر قابل استفاده خواهد بود.

چه زمانی پکیج فرسوده را عوض کنیم؟

 

پکیج را تعمیر کنیم یا دستگاه جدید پکیج بخریم؟

زمانی که پکیج دچار مشکل شده اغلب افراد با این چالش روبرو می‌شوند که پکیج را تعمیر یا تعویض کنند. اما چگونه بفهمیم زمان تعویض پکیج فرا رسیده است؟

 

پکیج وسیله‌ای پر استفاده است و در فصل‌های زمستان میزان استفاده از آن بیشتر می‌شود. عمر مفید این وسیله نیز با گذشت زمان کاهش یافته و قطعا به تعویض نیاز خواهد داشت. اما برای اینکه تشخیص دهید چه موقع پکیج را تعویض کنید باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

 

میزان خرابی قطعات

گاهی اوقات پکیج هیچ مشکل و خرابی ندارد و به خوبی کار می‌کند. در این زمان هیچ احتیاجی به تعویض آن ندارید. اگر قطعه یا قطعاتی از پکیج دچار مشکل شوند، می‌توانید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. در این زمان باید بررسی کنید که آیا هزینه تعمیر و تعویض این قطعات به صرفه‌تر است یا خرید پکیج جدید؟

 

اگر تعداد زیادی از قطعات دچار خرابی شده و مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض آن‌ها هستید، بهتر است دستگاه جدید بخرید.

 

میزان مصرف انرژی

پکیج‌هایی که دچار فرسودگی می‌شوند، انرژی زیادی مصرف کرده و بازدهی مناسبی ندارند. در این شرایط پکیج همچنان کار می‌کند اما هر بار گاز زیادی مصرف کرده و پول قبض گاز بیشتر می‌شود؛ علاوه بر آن آب گرم با دمای مناسب و به میزان کافی نیز تولید نمی‌شود. در این شرایط قطعا خرید یک پکیج جدید توصیه می‌شود. زیرا خرید پکیج جدید نه تنها هزینه‌های قبض‌های خدماتی شما را کاهش می‌دهد، بلکه آب گرم موردنیاز را نیز تأمین می‌کند.

 

پیدا نشدن قطعات اصلی

گاهی اوقات نیز پکیج شما می‌تواند کار کند اما با خرابی یک یا چند قطعه اصلی همراه شده و این قطعات در بازار پیدا نمی‌شوند. دلیل این امر ممکن است قدیمی بودن پکیج باشد. همچنین برخی از برندهای خارجی نیز خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارند و قطعات آن‌ها در بازار پیدا نمی‌شود. در این شرایط بهترین راه تعویض پکیج است. زیرا ممکن است قطعات خریداری شده بی‌کیفیت و تقلبی باشند و مشکلات جدی‌تر برای دستگاه به وجود آید.

چه زمانی پکیج فرسوده را عوض کنیم؟

 

تعویض پکیج خود را به تأخیر بیندازید

برخی از روش‌ها و راهکارها وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید تعویض پکیج خود را به تأخیر بیندازید. پکیج همانند هر وسیله دیگری به مراقبت نیاز دارد و اگر به صورت دوره‌ای و در زمان‌های مناسب سرویس نشود، زودتر خراب شده و عمر مفید آن کاهش می‌یابد.

 

بهتر است به صورت دوره‌ای و به کمک تعمیرکار متخصص و باتجربه، پکیج خود را بررسی و سرویس کنید. رسوب گیری لوله‌های پکیج علی الخصوص در مناطقی که دارای سختی آب بیشتری هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تعمیر و تعویض به موقع برخی از قطعه‌های می‌تواند از خرابی‌های بیشتر جلوگیری کند. به همین دلیل اگر به خوبی از پکیج خود مراقبت کنید می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید در نهایت و پس از گذشت چندین سال، پکیج کاملا فرسوده شده و عملا قابل استفاده نیست و استفاده از این روش‌ها تنها می‌تواند فروسدگی و زمان تعویض آن را به تأخیر بیندازد.

 

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که برای افرادی که از پکیج استفاده می‌کنند پیش می‌آید، تعویض پکیج‌های قدیمی و فرسوده است. در بیشتر موارد افراد نمی‌دانند که باید پکیج خود را تعویض کنند پس به تعمیر و تعویض قطعات کفایت می‌کند. در این شرایط باید پکیج و تمام قطعات آن را به طور کامل بررسی کنید.

 

عمر مفید پکیج‌ها بین 7 تا 10 سال است. اگر پکیج شما ایرادات اساسی دارد و مجبور به پرداخت هزینه‌هایی زیادی برای تعمیر آن هستید یا پس از چندین بار تعمیر هنوز به خوبی کار نمی‌کند، قطعا زمان تعویض آن فرا رسیده است.

جدیدترین مطالب