نحوۀ تعامل با مردم در کسوت یک وکیل

نحوۀ تعامل با مردم در کسوت یک وکیل

نحوۀ تعامل با مردم در کسوت یک وکیل

 

به نا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

کار وکیل دفاع کردن از حقوق موکل خویش است. وکیل در جهت پیشبرد منافع موکل خود اقدام می‌کند. لازمۀ این دفاع این است که شخص وکیل بتواند با مهارت‌های کلامی و فن بیان مناسب، تاثیر سخن خود را افزایش داده و دیگران را متقاعد کند که اظهارت وی را دنبال کنند و در صورت نیاز حتی وی را تایید و تصدیق نمایند.

 

وکلا در محضر قاضی و دادگاه، سخن‌رانی نمی‌کنند. دفاعیات وکیل مدافع اغلب مهمترین بخش یک دادگاه به شمار می‌آید. زمانی که وکیل مدافع با استناد به ادلۀ خود در جایگاه می‌ایستد، باید نسبت به اظهارات خود اشراف داشته باشد به حدی که حتی اگر مطالب از پیش تعیین کرده را فراموش کرد، بتواند رشتۀ سخن را به دست بگیرد و به خوبی از عهدۀ کار بربیاید.

 

موفقیت یک وکیل، در چند مرحله رقم می‌خورد. نخست اینکه قبل از بر عهده گرفتن پروندۀ موکل، از صداقت کلام وی اطمینان حاصل کند، دوم اینکه نهایت تلاش خود را مصروف جمع‌آوری مدارک و شواهد کند و سوم با قدرت در جلسۀ دفاع حاضر شود و با اعتماد به نفس بالا سخنانش را ایراد کند.
اعتماد به نفس یک وکیل تنها به لحن کوبندۀ او بر نمی‌گردد. بلکه زبان بدن، کنترل استرس و حفظ آرامش نیز اهمیت دارد.

نحوۀ تعامل با مردم در کسوت یک وکیل

اگر کسی می‌خواهد در رشتۀ حقوق و در حرفۀ وکالت موفق باشد باید نسبت به تک‌تک موکلان خود با ادب و احترام برخورد کند. تمام کسانی که به دفتر وکلا مراجعه می‌کنند، اغلب درمانده و مستاصل هستند. کسانی که به خاطر مشکلات حقوقی دچار ضرر و زیاد شده‌اند و مال و جان و آبرویشان به خطر افتاده است، ممکن است کنترل چندانی روی کلمات شان نداشته باشند.

 

اما کسی که شغل خطیر وکالت را پذیرفته است باید نسبت به تک تک این افراد احساس مسولیت داشته باشد و به نحو مطلوبی با آنها مواجه شود. وقت شناسی، صبرو حوصله، فروتنی، انصاف، امانت و صداقت از ویژگی‌های اخلاقی مهم برای یک وکیل است.

 

وکلای محترم بهتر است زمانی که توان رسیدگی به یک پرونده را در خود نمی‌بینند بدون سر دواندن و اتلاف وقت افراد، آنها را به سایر همکاران خود ارجاع دهند تا نتیجۀ بهتری بگیرند.

 

نحوۀ صحبت کردن وکلا اهمیت بسیاری دارد. این افراد باید آهسته و با آرامش شمرده شمرده حرف بزنند. تا حد امکان از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنند. تمام چم و خم وکالت را به زبان عامه فهم برای موکلان توضیح دهند.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

جدیدترین مطالب