معرفی دیدنی‌های تاریخی استانبول

معرفی دیدنی‌های تاریخی استانبول

معرفی دیدنی‌های تاریخی استانبول

استانبول یا همان قسطنطنیه قدیم یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه از نظر تاریخی و اجتماعی است. آب و هوای مطلوب این شهر در کنار مراکز خرید چشمگیر باعث شده تا توریست‌های زیادی در تمام سال به آنجا بروند. اما اصلی‌ترین ویژگی‌ای که استانبول را به شهری فوق‌العاده دیدنی تبدیل کرده مکان‌های تاریخی آن است. اگر قصد خرید تور استانبول ارزان از علی بابا را دارید بهتر است پیش از سفر مقداری درباره این مکان‌های تاریخی و فرهنگی اطلاعات داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی برخی از معروف‌ترین‌ دیدنی‌های تاریخی استانبول بپردازیم و توضیحاتی را درباره آن‌ها ارائه دهیم.

 

آب‌انبار باسیلیکا

یکی از جاذبه‌های غیرمنتظره و رمانتیک استانبول آب‌انبار باسیلیکا است. این مکان اعجاب‌انگیز سیستمی پیچیده‌ را نشان می‌دهد که در گذشته‌ها آب را از تراکیه به استانبول می‌آورده است. تراکیه منطقه‌ای در شمال یونان باستان بود و امروزه قسمتی از ترکیه و بلغارستان است. این آب‌انبار در قرن ششم میلادی ساخته شد و برای سال‌های زیادی کسی اهمیتی به وجودش نمی‌داد. اما این مکان امروزه به موسیقی و نورهایی مزین شده که هماهنگ با آن به اجرای نمایش‌هایی می‌پردازند. همچنین بازدید از مجسمه سر بردیده شده مدوسا را که در آنجا قرار دارد از دست ندهید. این مجسمه بیانگر هنر بیزانس پیش از نابودی است.

 

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه از آن مکان‌های فوق‌العاده‌ای است که با خرید هر تور استانبولی به طور حتم از آنجا هم بازدید خواهید کرد. این مسجد که در ابتدا به عنوان یک کلیسایی بزرگ ساخته شده بود بعدها در دوران فتح بیزانس توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شد. در طی قرن‌ها و با هربار بازسازی‌ای که بر روی این مکان انجام شده جزئیاتی ظریف‌تر و زیباتری را به آن اضافه کرده‌اند. این مسجد امروزه به عنوان موزه در بازدید عموم قرار دارد. با این حال حس و حال معنوی‌ای که در هنگام ورود بهتان دست می‌دهند تجربه‌ای بسیار کمیابی است.

معرفی دیدنی‌های تاریخی استانبول

کاخ ‌موزه توپکانی

اگر فرض کنیم که فقط بازدید از یک مکان در تمام استانبول ضروری باشد به طور حتم آن کاخ توپکانی خواهد بود. این مجموعه‌ی عظیم زمانی محل زندگی چندین نسل از شاهان و همسرانشان بوده است و حرمسراهای معروف‌شان در اینجا قرار داشته است. کاخ توپکانی متشکل از چندین حیاط سرسبز است. موقعیت مکانی آن نیز بسیار خاص است. این قصر زیبا در زمین‌های بین خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره واقع شده است. بهتر است روزهای خلوت را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید. به این دلیل که فرصت بیش‌تری برای دیدن اتاق‌های کاشی‌کاری شده و مخفی این قصر داشته باشید.

 

معرفی جاهای دیدنی پوکت+عکس

 

حمام خرم سلطان ایاصوفیه

در استانبول چندین حمام با شکوه که از دوران عثمانی به جا مانده‌اند وجود دارد. اما بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین آن‌ها حمام خرم سلطان ایا صوفیه است. بنای این حمام که مربوط به قرن شانزدهم است در میدان سلطان احمد قرار دارد. این حمام برای همسر سلیمان بزرگ یعنی خرم سلطان طراحی و ساخته شده بود. صدای آب‌های جاری از سنگ‌های مرمر حمام به معنای واقعی روح شما را می‌شویند و حسی ماندگار را برایتان می‌سازند. در هنگام خرید تور استانبول توجه داشته باشید که به طور حتم بازدید از این مکان سراسر زیبایی در برنامه گردش‌های تور وجود داشته باشد.

 

برج گالاتا

این برج که سازه‌ای به سبک قرون وسطایی است را می‌توانید در قسمت شمالی شاخ طلایی پیدا کنید. استانبول به شهر بارانی معروف است. در هنگام خرید تور استانبول به این مورد توجه داشته باشید. اما با بازدید از این مکان جالب و دیدن منظره‌ی شهر از بالکن‌های برج گالاتا تمامی بخش قدیمی را زیر پای خود احساس می‌کنید. این سازه به دلیل معماری خاص اروپایی که دارد بسیار دیدنی است. بازدید از این مکان را در اولویت‌های خود قرار دهید.

معرفی دیدنی‌های تاریخی استانبول

مسجد آبی

این مسجد در اوایل قرن هفدهم ساخته شده و از معدود مسجدهای سراسر جهان است که شش مناره دارد. این مکان در دوران سلطان احمد اول ساخته شد. معماری خاص اسلامی که در این مکان به کار رفته آن را به یکی از شاهکارهای معماری دنیا تبدیل کرده است. کاشی‌کاری‌های داخلی آن به رنگ آبی هستند. به همین دلیل این مکان به مسجد آبی معروف شده است. لازم به ذکر است که مسجد آبی در نزدیکی کاخ توپکانی واقع شده است و می‌توانید در یک روز از هردوی این مکان‌های زیبا بازدید کنید.

 

سخن پایانی

استانبول علاوه بر نزدیکی به دریا و زیبایی‌های طبیعی که دارد از پیشینه تاریخی طولانی و پرقدمتی هم بهره‌مند است. به همین دلیل دیدنی‌های تاریخی این شهر بسیار زیاد هستند. با خرید تور استانبول از علی بابا می‌توانید بسیاری از این مکان‌های زیبا بازدید داشته باشید. حس سفر به گذشته‌های دور باعث می‌شود تا از شکوه ساختمان‌ها لذت بیش‌تری ببرید.

جدیدترین مطالب