توسعه تکنولوژی در بازار مسکن

توسعه تکنولوژی در بازار مسکن

توسعه تکنولوژی در بازار مسکن

دیتاها هر روز نقش پررنگ تری درامور زندگی مردم نقش ایفا می‌کنند و به طور مستقیم بسیاری از فعالیت‌ها را همچون خرید، رفت و آمد با خودروی شخصی و عمومی،‌ دریافت اطلاعات و … تحت تاثیر قرارداده و آسان کرده است. بازارمسکن نیز از این امر مستثنی نیست و مدتی است پروسه جستجوی ملک از طریق سایت‌ها صورت می‌گیرد و دیگر کسی برای خرید آپارتمان در پونک تمام این محله را پیاده طی نمی‌کند.

 

تا چندی پیش دیتاها در بازارمسکن تنها در بخش جستجوی ملکی مورد استفاده قرار می‌گرفت و به تازگی با اعمال فیلترهای جستجو کمی این بخش توسعه یافت. اما شناسایی دقیق نیاز بازار و نوع تقاضا و اطلاعاتی که بتواند برای تحلیل بازار مورد استفاده قرارگیرد، در این بازه زمانی که وضعیت مسکن رکودی است و ثبات قیمتی وجود ندارد اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

 

از این رو نیاز به ابزارهایی که بتواند این بخش را توسعه دهد، بیش از پیش محسوس بوده و حضور استارت‌آپ‌ها را مهم کرد. در این راستا کیلید مجموعه‌ای دانش‌بنیان توانست قدمی فراتر برداشته و فن‌آوری را در بازار مسکن ایران توسعه دهد. بدین طریق که، کیلید هوش‌مصنوعی را در فعالیت‌های خود به کار گرفته و به همین واسطه توانسته از دیتاهای موجود در بازار مسکن ارزش افزوده‌های بی‌شماری ایجاد کند که با هم مرور می‌کنیم.

 

کیلید در بخش نخست فعالیت‌های خود، مشاورین املاک را کمک می‌کند تا در واگذاری فایل‌های آماده عرضه افزایش سرعت و کیفیت داشته باشند و درسمت مقابل، متقاضیان خرید یا اجاره ملک را برای پیداکردن فایل‌های مناسب یاری می‌رساند.

 

ابزارهایی که کیلید برای این مهم در نظر گرفته در چند بخش است. جستجو از طریق اعمال فیلتر در قیمت و متراژ، یکی از این راه‌ها به شمار می‌رود. اما در بخش دیگر می‌توان از روی نقشه کیلید، محدوده‌ دلخواه را انتخاب و تمام فایل‌های بارگذاری شده در این مناطق را مشاهده‌ کرد. همچنین کیلید، این امکان را فراهم کرده تا از روی نقشه حرارتی مناطقی که روند معاملات در آنها داغ‌تر بوده را مشاهده و برای ورود به این مناطق تصمیم‌گیری کنید.

 

گفتنی است کیلید به واسطه اینکه از هوش‌مصنوعی در فعالیت‌های خود بهره می‌برد، وجوه‌تمایزی در ابزارهای خود ایجادکرده تا عمل جستجو برای کاربران راحت‌تر شود. یکی از این راه‌ها جستجو از روی دوربین گوشی همراه یا همان (AR) است. بدین طریق با گرفتن دوربین گوشی همراه به سمت خانه‌ای که تمایل به اجاره یا خرید آن را دارید، در صورت آماده عرضه بودن آن واحد‌مسکونی و بارگذاری در کیلید، جزئیات آن را به‌ شما نشان می‌دهد. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در پاسداران با قدم زدن در این محله و گرفتن دوربین گوشی همراه به سمت خانه‌ای که تمایل به سکونت در آن را دارد، از مشخصات آن باخبر شده و با مالک آن وارد مذاکره می‌شود. شایان ذکر است ارائه این اطلاعات منوط به اخذ مجوز مالک و بارگذاری آن در سامانه کیلید است که پس از بارگذاری به عموم نمایش داده می‌شود.

 

کیلید علاوه بر این ابزارها، گامی مهم در اقتصادمسکن برداشته و با ایجاد بخشی با عنوان اطلاعات بازارمسکن تمام نوسانات موجود در بازار مسکن را به تفکیک مناطق در بازه‌های زمانی مختلف که بنا به نیاز کاربر ارائه می‌شود، منتشر می‌کند. این بخش روند معاملات از نظر تعداد و ارزش معاملات را در قالب نمودار در اختیار کاربران قرارمی‌دهد تا علاوه بر ارزش فعلی ملک، روندرشد و کاهش قیمت در آن مناطق را نیز مشاهده کنند.

 

لازم به ذکر است کیلید در مجله خبری خود با عنوان(KiliDmag) محتوای تخصصی در خصوص بخش‌های مختلفی همچون معماری و شهرسازی، اقتصادمسکن، مباحث حقوقی املاک، محله گردی و سبک زندگی را برای افزایش آگاهی کاربران منتشر می‌کند. در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد.

 

در مجموع این ابزارها کمک می‌کند تا در یان بازه زمانی که هزینه تامین نیاز مسکن افزایش بسیاری داشته، بتوان آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کرد. به زبان ساده، متقاضیان خرید آپارتمان در صادقیه که یکی از محله‌های گران محسوب می‌شود، می‌توانند پس از دیدن و تحلیل نوسانات قیمتی در این منطقه اقدام به خرید یا اجاره کنند.

جدیدترین مطالب