سفر تهران به زنجان با قطار چگونه است؟

سفر تهران به زنجان با قطار چگونه است؟

سفر تهران به زنجان با قطار چگونه است؟

قطار یکی از وسایل نقلیه‌ای است که همیشه انتخاب بسیاری از مسافران و گردشگران برای سفر بوده است. اگر قصد سفر به زنجان را دارید نیز می‌توانید از قطار استفاده کنید. استفاده از قطار نسبت به دیگر وسایل نقیله مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب و امنیت بالای آن اشاره کرد. قطارهای مسافربری نسبت به دیگر وسایل نقلیه امنیت بسیار بالاتری دارد. اگر قصد رزرو بلیط قطار تهران زنجان را دارید می‌توانید از طریق‌سایت اقدام کنید تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

مسیر تهران تا زنجان با قطار چقدر زمان می برد؟

طی شدن مسیر تهران زنجان حدود ۴ ساعت با قطار زمان می‌برد که زمان زیادی نیست و اگر یک برنامه‌ریزی ساده برای مسیر سفر خود داشته باشید قطعا مسیر لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد. این مسیر دارای طبیعت زیبایی است و کمتر بیابان‌های خشک و آب و علف را از پنجره‌ی قطار خواهید دید. پس اگر دیدن مناظر طبیعی شما را سر ذوق می‌آورند این مسیر می‌تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد، همچنین اگر می‌خواهید حتما از پنجره‌ی قطار، مناظر طبیعی مسیر را مشاهده کنید در هنگام رزرو بلیط قطار تهران زنجان از علی بابا، می‌توانید برای خود و خانواده‌تان کوپه اختصاصی رزرو کنید؛ در غیر این‌صورت ممکن است نتوانید کنار پنجره بنشینید.

 

کوپه‌های قطار این مسیر مجهز به پریز برق هستند و به‌راحتی می‌توانید گجت‌ها و وسایل الکترونیکی شما را شارژ کنند. کوپه‌های قطار مسیر تهران زنجان از دو نوع ۴ نفره و ۶ نفره است که در هر دو نوع کوپه ۲ عدد پریز برق وجود دارد و ممکن است در شرایط خاص تعدادش برای اعضای کوپه کم باشد؛ پس بهتر است در سفر با قطار یک سه‌راهی جیبی به‌همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

قطار، وسیله‌ای ایده‌آل برای سفر به رشت

بعد از سوار شدن به قطار سعی کنید ایستگاه نهایی‌تان را به مهماندار بگویید زیرا درطول مسیر تهران زنجان ایستگاه‌های بین راهی نیز وجود دارند؛ البته در هنگام رزرو بلیط قطار تهران زنجان نیز می‌توانید ایستگاه‌های بین راهی مسیر را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

 

سرگرمی در سفر تهران تا زنجان با قطار

همان‌طور که گفته شد مسیر تهران زنجان، ۴ ساعت طول می‌کشد و با یک برنامه‌ریزی ساده می‌توانید از مسیر ۴ ساعته‌ی این قطار لذت ببرید. یکی از کارهایی که می‌توانید درطول این مسیر انجام دهید مطالعه است. به‌همراه داشتن یک کتاب و مطالعه‌ی آن در طول سفر می‌تواند مسیر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. البته می‌توانید کتاب‌ها را به‌صورت الکترونیکی نیز مطالعه کنید چراکه این روزها نسخه‌ی الکترونیکی کتاب‌ها نیز بسیار رایج شده‌اند. به‌همراه داشتن تلفن همراه هوشمند و یا یک لپ تاپ نیز می‌تواند سرگرمی‌های زیادی را برای مسیر شما به‌همراه داشته باشد. کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌های صوتی، موسیقی، فیلم‌های سینمایی، بازی‌های دیجیتالی و… از جمله سرگرمی‌هایی هستند که می‌توانند مسیر سفر شما را لذت‌بخش‌تر کنند. همچنین اگر قرار است در زنجان به گردش و بازدید از این شهر بپردازید می‌توانید درطول مسیر یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و با آثار باستانی و جاذبه‌های این شهر آشنایی پیدا کنید. بعد از رزرو بلیط قطار تهران زنجان علی بابا، می‌توانید جاذبه‌های گردش‌گری این شهر زنجان را در وب‌سایت به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

سفر تهران به زنجان با قطار چگونه است؟

به‌یاد داشته باشید که اگر در روزهای سرد سال به این شهر سفر می‌کنید بهتر است برای طول مسیر خود لباس گرم و یا یک پتوی مسافرتی کوچک به‌همراه داشته باشید. البته سیستم‌های گرمایشی قطارهای امروزی پیشرفته است و به‌خوبی داخل سالن‌های قطار و کوپه را گرم می‌کند اما بهتر است برای اطمینان لباس گرم اضافی هم به‌همراه داشته باشید.

 

با کدام قطار از تهران به قزوین برویم؟

در تمامی‌های قطارهای مسیر تهران زنجان، یک رستوران و کافه قرار دارد؛ این کافه و رستوران معمولا در سالن‌های انتهایی قطار قرار دارند که البته مکان دقیق‌تر آن را می‌توانید از مهمان‌دار سالن نیز بپرسید. چنانچه در طول مسیر احساس خستگی و یا گرسنگی کردید می‌توانید از کوپه‌ی خود خارج شوید و به رستوران یا کافه‌ی قطار بروید. قیمت غذاها و یا منوی کافه‌ی قطار متعادل است و می‌تواند یک عصرانه‌ بسیار دلچسب و به‌یاد ماندنی باشد. اگر قصد مشاهده‌ی ساعت حرکت بلیط قطار تهران زنجان را دارید می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت آن را ببینید.

 

محدودیت بار در قطار تهران زنجان

خوشبختانه در قطار هیچ محدودیتی برای حمل بار ندارید و می‌توانید بدون هزینه‌های اضافه بار رایج در هواپیما و اتوبوس، به میزان دلخواه، بار و چمدان حمل کنید. در قطارهای مسیر تهران زنجان که دارای کوپه‌های مجزا هستند می‌توانید چمدان‌ها و وسایل خود را در قسمت مشخص شده قرار دهید و همچنین درصورتی‌که کوپه‌ی شما دربست نیست و قصد ترک کوپه را دارید می‌توانید از قفل‌های چمدان مشخص شده استفاده کنید که طرز استفاده‌ ان‌ها نیز بسیار ساده است. همچنین میهمانداران سالن نیز می‌توانند در این خصوص به شما کمک کنند. اما اگر قطار شما از نوع اتوبوسی است در این‌صورت چمدان‌ها و بارها در قسمت مشخصی قرار می‌گیرند که متاسفانه همه‌ی افراد به آن دسترسی دارند و باید مراقبت بیشتری از وسایل خود داشته باشید. با رزرو بلیط قطار علی بابا می‌توانید در کمترین زمان بلیط خود را خریداری کنید و از خرید اینترنتی خود لذت ببرید.

جدیدترین مطالب