بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام بازیگر 52 ساله هالیوود و ستاره پرطرفدار آمریکایی است وی تاکنون در فیلمهای بسیاری بازی کرده است و بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود را در سایت سماتک می خوانید.

 

بیوگرافی جیسون استاتهام

جیسون استاتهام یکی از قدرتمندترین ستاره های دنیای هالیوود است که اکنون در سن 52 سالگی به سر میبرد بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر را در سایت تفریحی سماتک بخوانید جیسون استاتهام متولد سال 1967 میلادی و زاده بریتانیا است جک اسکار استاتهام فرزند جیسون استاتهام است وی از سن 11 سالگی به رشته شیرجه علاقمند شد و توانست یه تیم ملی شنای بریتانیا راه پیدا کند و 12 سال بدرخشد، او در کل 13 مسابقه در 3 دوره المپیک و 10 مسابقه جهانی حضور داشت در 23 سالگی از شنا کنار کشید و مدتی در کنار پدرش در بازار کار کرد، سپس بخاطر تیپ و چهره شناخته شده اش بعنوان مدل یک برند لباس فرانسوی ظاهر شد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

رزی هانتینگتون وایتلی و جیسون استاتهام

 

جیسون استاتهام هیچگاه در مصاحبه‌هایش علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی زندگی شخصی‌اش ندارد. او از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۴ با مدل و بازیگر انگلیسی، کلی بروک رابطه داشت. جیسون استاتهام در سال ۲۰۱۰ با همراهی رزی هانتینگتون وایتلی در جشنواره موسیقی کواچلا، رابطه‌اش را با این مدل و بازیگر سرشناس عمومی کرد. آنها در دهم ژانویه‌ی ۲۰۱۶، خبر نامزدی خود را رسانه‌ای کرده و در ژوئن ۲۰۱۷ صاحب فرزند پسری به نام جک اسکار شدند. جیسون استاتهام برای خرید خانه‌ای ۳۰۰ متری در شهر ساحلی ملیبو در حومه‌ی غربی لس‌آنجلس، رقم ۱۰ میلیون و ۶۲۵ هزار دلار هزینه کرده است. او همچنین صاحب خانه‌ای ۲۰۰ متری در هالیوود هیلز است که آن را در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار خریده است.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام در شهر شایربروک کشور انگلستان بدنیا آمد مادرش آیلین یاتس رقصنده و پدرش بری استاتهام دست فروش بازار سیاه، کارگرد معدن، نقاش و خواننده دوره گر بود پدرش شغل های مختلفی مانند نقاشی ساختمان، معدنچی و خوانندگی را نیز تجربه کرده است. وی تنها یک برادر بنام لی دارد. وی تا مقطع راهنمایی بیشتر درس نخوانده است، بجز بازیگری، صدا پیشه، تهیه کننده و ورزشکار حرفه ای آب است و در بخش مدلینگ و تبلیغات نیز کار کرده است.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

ورود جیسون استاتهام به دنیای ورزش

جیسون استاتهام از کودکی با وینی جونز (جونز یک بازیکن فوتبال بود و بعدها به بازیگری روی آورد) بزرگ شده بود. وی از کودکی با وینی جونز بازیگر و بازیکن مشهور انگلیس، که همسایه بودند بزرگ شد و با هم به مدت 5 سال در تیم محلی گرامر اسکول فوتبال بازی می کردند. جونز به او پیشنهاد بازی در تیم فوتبال محلی “گرامر اسکول” را داد، که او به مدت ۵ سال در آن تیم بازی کرد. در سن ۱۱ سالگی علاقه‌مند به رشته شیرجه شد و توانست به تیم ملی شیرجه بریتانیا راه یابد و به مدت ۱۲ سال در آن فعال باشد. در کل ۱۳ مسابقه جهانی، شامل ۳ دوره از مسابقات المپیک و ۱۰ مسابقه جهانی دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام بهترین عملکرد وی، مقام دوازدهم مسابقات جهانی سال ۱۹۹۲ در رشته شیرجه بوده‌است. وی بعدها به شهر گریت یارموث در نورفک نقل مکان کرد و در کنار پدرش به فروشندگی بازار سیاه مشغول شد، اما آنرا رها کرد. بعد از مدتی، به عنوان مدل برند French Connection انتخاب شد. جیسون استاتهام در کنار شغل مدلینگش، بار دیگر به فروشندگی بازار سیاه‌روی آورد و در خیابان‌ها، جواهرات بدلی و عطرهای تقلبی می‌فروخت.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

ازدواج و همسر جیسون استاتهام

نخستین همسر جیسون استاتهام کلی بروک مدل، هنرپیشه و مجری برنامه‌های تلویزیونی است. او در سن 18 سالگی به عنوان مجری برنامه «صبحانه بزرگ» برای شبکه چهار انگلیس کار کرد. بروک در سال 2005 در نظر خواهی مجله FHM به عنوان سکسی‌ترین زن جهان انتخاب شد در سال ۲۰۱۰، در یک نظرخواهی که از ۲۰۰۰ نفر توسط «Fitness First» انجام شد بروک با 32 درصد آراء به عنوان دارنده بهترین بدن در میان افراد مشهور انتخاب شد. جیسون از سال 1997 به مدت 7 سال با یک مدل بریتانیایی بنام کلی بروک در ارتباط بود که در سال 2004 از هم جدا شند همسر اول جیسون استاتهام دارای سینه 33 اینچی و بدن سایز 8 می‌باشد. در سال 2010 با رزی آلیس هانتینگتون وایتلی بازیگر و مدل وارد رابطه عاشقانه و رابطه جنسی شد و در نهایت سال 2016 اعلام نامزدی کردند، رزی آلیس هانتینگتون وایتلی مدل و بازیگر انگلیسی است. رزی در بیمارستان فریدم فیلدز در پلی مات دوون به دنیا آمد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام مادرش فیونا یک معلم تناسب اندام و پدرش چارلز اندر هانتینگتون یک نقشه‌بردار حرفه‌ای است. اجداد وی اهل لهستان بوده‌اند که در سال ۱۸۷۰ به انگلستان مهاجرت کردند. رزی در مزرعه‌ای در تاویستوک بزرگ شد. در دبیرستان، او به خاطر نام فامیلیش و همچنین سینه‌های کوچک و لب پرش مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار می‌گرفت. از فیلم‌های معروف رزی آلیس هانتینگتون وایتلی همسر جیسون استاتهام می‌توان به فیلم تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه و مکس دیوانه: جاده خشم اشاره کرد. اولین فرزند آنها بنام جک اسکار استاتهام در سال 2017 بدنیا آمد. اولین کار مدلینگ رزی آلیس هانتینگتون وایتلی در سن 16 سالگی و برای تبلیغات مارک levi’s بوده‌است. در سال 2004 نیز عکس‌های وی توسط بروسو برای ابرکرومبی اند فچ گرفته شد. از سال 2006 رزی آلیس هانتینگتون وایتلی برای شرکت لباس زیر زنانهٔ ویکتوریا سیکرت شروع به مدلینگ کرد و کار خود را در شوی برندها در سال 2006 در لس آنجلس شروع کرد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

ورود به بازیگری جیسون استاتهام

جیسون استاتام با نام جالبش که برخی آن را «استاتهام» و برخی «استیتم» نیز تلفظ می کنند یکی از معروف ترین و بهترین بازیگران فیلم های اکشن و رزمی عصر حاضر به شمار می آید و برخی بر این باورند که او آخرین قهرمان فیلم های اکشن به شمار می آید. روی صفحه ی تلویزیون او را در نقش «hitman»، «ترنسپورتر»، یک خلافکار، کهنه سرباز و بسیاری نقش های بی مزه و ناخوشایند دیگر دیده ایم اما همه او را با نقش قهرمانی جان سخت و خوش قلب می شناسند.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام و همسرش

 

جیسون استاتهام در زمان که مدل بود با گای ریچی کارگردان و تهیه کننده آشنا شد این کارگردان برای فیلم جدید خود نیاز به یک بازیگری که در بازار کار کرده بود داشت که پیشنهاد بازی را به جیسون استاتهام داد به این ترتیب او در سال 1998 در فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت بازی کرد سپس در سال 2001 دوباره با همین کارگردان و در فیلم قاپ زنی در کنار برد پیت بازی کرد و دیده شد، او در فیلم سریع و خشمگین 7 هم حضور داشت. جیسون استاتهام به همراه خانواده در شهر بورلی هیلز ایالت کالیفرنیا زندگی می کند، او به رشته ویکبورد (اسکی روی آب)، گشت و گذار در باد و سنگ نوردی علاقه دارد. با این وجود باید بدانید که زندگی جیسون استاتام قبل از اولین فیلمش آن قدرجالب بوده که مطمئناً هیچ یک از شخصیت های فیلم هایی که بازی کرده به پای شخصیت آن دوران او نخواهد رسید.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام، هنگامی که در بخش‌های مدلینگ و تبلیغات برند فرانسوی مشغول به کار بود، با گای ریچی آشنا شد. گای ریچی در آن زمان، به دنبال یک خرده فروش واقعی بازار سیاه برای بازی در نقش “Bacon” در فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت بود، که با توجه به سوابق جیسون استاتهام در بازار سیاه،او را برای این نقش انتخاب کرد.این فیلم با استقبال منتقدان و مخاطبان رو به رو شد در نتیجه، جیسون استاتهام در میان مردم بیشتر دیده شد.دومین همکاری جیسون استاتهام و ریچی در فیلم قاپ زنی بود که جیسون در کنار برد پیت به ایفای نقش پرداخت که این فیلم ۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جزئیات زندگی شخصی جیسون استاتهام

ثروت جیسون استاتهام حدود 50 میلیون دلار برآورد شده است.
خانواده اش در زمینه هنر استعداد داشتند، پدرش خواننده، برادر بزرگش گیتاریست و مادرش رقصنده بود.
به اسکی روی آب و سنگ نوردی علاقه دارد.
علاقه زیادی به هم بازی شدن با دوست قدیمی اش وینی جونز دارد و تاکنون در سه فیلم “قفل، انبار و دو بشکه باروت”، “قاپ زنی” و “مین ماشین” در کنار هم، بازی کرده اند.
در هنرهای رزمی مانند وینگ چون و کاراته تجربه دارد و در زمینه کیک بوکسینگ / جوجیتسو حرفه ای است.
در فیلم ترنسپورتر (2002) تقریبا از همه استعدادهایش همچون شنا، تعقیب و گریز خودرو و هنرهای رزمی استفاده کرده است.
برای فیلم هیتمن (2007) پیشنهاد شد اما نقش آن در نهایت به تیموتی اولیفانت رسید.
حامی باشگاه فوتبال ناتینگهام فارست است.
برای بازی در فیلم ربوده شده (2012) پیشنهاد شد اما آن نقش به نیکلاس کیج رسید.
پدرش به نوعی کلاهبردار بود!
به شطرنج علاقه دارد و با کارگردان ریچی اغلب شطرنج بازی می کرده است.
از دورانی که عضو تیم ملی شیرجه بوده به عنوان یک تجربه عالی در زندگی اش یاد می کند.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

فیلمهای جیسون استاتهام

جیسون استاتهام اولین بار و در سال 1998 با بازی در فیلم “قفل، انبار و دو بشکه باروت” به کارگردانی گای ریچی وارد دنیای بازیگری شد. این فیلم با بازخورد خوبی مواجه شد و جیسون استاتهام در اولین بازی اش به چهره نسبتا شناخته شده ای تبدیل شد. از فیلم های معروف جیسون استاتهام می توان به ترانسپورتر 1 و 2 و 3، کسب‌ و کار ایتالیایی (2003) با بازی شارلیز ترون و مارک والبرگ، وثیقه (2004) با بازی تام کروز، موبایل (2004)، پلنگ صورتی (2006)، جنگ (2007)، دزدی بانک (2008)، مسابقه مرگ (2008)، مکانیک (2011) و نومئو و ژولیت (2011) با بازی جیمز مک آوی اشاره کرد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

اولین نقش اصلی استاتهام در هالیوود به فیلم ترانسپورتر (The Transporter) و بازی در نقش یک سرباز سابق ارتش، به نام فرانک مارتین بر می‌گردد که با تکیه بر هوش خود و تواناهای ویژه‌اش در رانندگی به عنوان مامور انتقال به فعالیت می‌پردازد. او در این شغل از سه قانون پیروی می‌کند: اول اینکه معامله را تغییر ندهد. دوم اینکه هیچ نامی در کار نباشد و سوم اینکه هیچ‌گاه در بسته‌ها را باز نکند. لوک بسون، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سرشناس فرانسوی که کار نگارش فیلمنامه‌ی این اثر را بر عهده داشت، پس از تماشای فیلم بی‌همتا (The One) بود که از جیسون خوشش آمده و نقش فرانک مارتین را به طور اختصاصی برای وی نوشت.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام نیز با اینکه از قبل با دفاع شخصی و کیک بوکسینگ آشنایی داشت، اما برای این نقش دوباره به آموزش یک سری از فنون رزمی پرداخت و آنها را با دانسته‌های خود ترکیب کرده و سبک منحصر به فردی را خلق کرد. او همچنین مدت زیادی را صرف یادگیری رانندگی کرد به طوری که در طول تصویربرداری، تمام صحنه‌های اکشن فیلم را خودش بدون بدلکار پیش برد و در صحنه‌های تعقیب و گریز نیز شخصا پشت فرمان نشست. ترانسپورتر (The Transporter) پس از نمایش، مورد توجه علاقه مندان به فیلم‌های اکشن قرار گرفت تا جایی که قسمت‌های دوم و سوم آن نیز در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ ساخته شد. در این زمان بسیاری از منتقدان سینما ضمن تحسین توانایی‌های فیزیکی استاتهام، از وی به عنوان نسخه‌ی میان وزن وین دیزل نام می‌بردند.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام با بازیگرانی همچون برد پیت در قاپ زنی (2000)، جت لی در یکه تاز (2001)، کریس ایوانز در لندن (2005)، آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه در بی مصرف ها (2010)، جنیفر لوپز در پارکر (2012) و رابرت دنیرو در نخبگان (2011) هم بازی بوده است. از فیلم های پرفروش او می توان به سریع و خشمگین 6، خشن 7، سرنوشت خشمگین، مکانیک: رستاخیز، جاسوس و مگ اشاره کرد. فیلم جاسوس (Spy) به کارگردانی پل فیگ، به نوعی هجویه‌ای بر سری فیلم‌های جاسوسی جیمز باند است که جیسون در آن، نقش ماموری با اعتماد به نفس و عصبی را بازی می‌کند که دست به هر کاری که می‌زند، خرابی به بار می‌آورد. پل فیگ که خودش از طرفداران جدی فیلم‌های اکشن جیسون استاتهام به حساب می‌آید، اعلام کرده که نقش ریک را به طور ویژه برای وی نوشته است که این نقش ترکیبی است از شخصیت معروف جان رمبو و بازرس کلوزو (شخصیت کارآگاه در سری فیلم های پلنگ صورتی). جاسوس (Spy) پس از نمایش با استقبال خوب منتقدان روبرو شد و در گیشه نیز به فروش بسیار خوبی دست یافت. در این میان نقش آفرینی کمدی جیسون استاتهام نیز با تحسین‌های فراوانی همراه شد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

در سال ۲۰۰۱ در فیلم یکه‌تاز با جت لی همبازی شد. در سال ۲۰۰۲ نقش “Frank Martin” در فیلم مامور انتقال را قبول کرد.دو دنباله از این فیلم به نامهای مامور انتقال ۲ و مامور انتقال ۳ بعدها ساخته شد. در همان سال به عنوان “Cameo Role” در فیلم وثیقه در کنار تام کروز حضور داشت. پس از آن، حضور در فیلم‌های شغل ایتالیایی و موبایل را پذیرفت. در سال ۲۰۰۵ ، بار دیگر با گای ریچی در فیلم هفت تیر همکاری کرد. در همان سال در فیلم درام لندن بازی کرد. در فیلم آشوب با وسلی اسنایپز همبازی شد. وی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ در دوگانه هیجان مطلق به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام  در سال ۲۰۱۱ در فیلم قاتل زبده با رابرت دنیرو همبازی شد. در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ در فیلم‌های یک‌بارمصرف‌ها و یک‌بارمصرف‌ها ۲ با بزرگان سینما همراه شد. در سال ۲۰۱۱ قرار بود در فیلم سریع و خشمگین ۵ بازی کند اما این اتفاق رخ نداد.در سال ۲۰۱۳ تایید شد که وی در فیلم سریع و خشمگین ۶ به عنوان “Cameo Role” (نقش بسیار کوتاه و معمولا بدون کلامی که توسط یک شخص مشهور در فیلم، تئاتر یا تلویزیون ایفا می‌شود) حضور دارد و در سریع و خشمگین ۷ نقش منفی اصلی مقابل قهرمان فیلم خواهد بود. وی برای سومین بار، در فیلم یک‌بارمصرف‌ها ۳ حضور خواهد داشت.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

عکس بدن جیسون استاتهام

 

جیسون استاتهام در همین سال در فیلم مین ماشین (Mean Machine) نقش مونک، دروازه‌بان تیم فوتبال زندانیان را بازی کرد که برای دستیابی به آزادی با تیم زندانبانان به رقابت می پردازد. در این فیلم به جز جیسون استاتهام و وینی جونز که نقش کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان را بازی می‌کند که بر سر مسائلی سر از زندان درآورده، تعدادی از فوتبالیست‌های قدیمی انگلستان نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند که از میان آنها می‌توان به چارلی هارتفیلد، بازیکن سابق شفیلد یونایتد و برایان گری، بازیکن سابق ویمبلدون و منچستر سیتی اشاره کرد. جیسون استاتهام در ادامه در فیلم شغل ایتالیایی (The Italian Job) که بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۹ بود، با ستارگانی همچون مارک والبرگ، شارلیز ترون و ادوارد نورتون همبازی شد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

او برای ایفای بهتر نقشش طی یک دوره‌ی ۲ روزه آموزش ریزه‌ کاری‌های رانندگی را زیر نظر دیمون هیل، قهرمان سابق مسابقات فرمول یک گذراند و در ادامه به تمرین حرکات مارپیچ پرداخت. با این حال به گواه تمام عوامل فیلم، رانندگی هیچکس در این مجموعه حتی به گرد پای شارلیز ترون هم نمی‌رسید. جیسون استاتهام در فیلم وثیقه (Collateral) به کارگردانی مایکل مان، حضور بسیار کوتاهی دارد. شخصیت وی در فیلم به نوعی به شخصیت فرانک مارتین در ترانسپورتر اشاره می‌کند که در اینجا در همان سکانس اول، کیفی را به شخصیت وینسنت با بازی تام کروز رسانده و بدون گفتن کلام اضافه ناپدید می‌شود. او در فیلم تلفن همراه (Cellular) به کارگردانی دیوید آر الیس و نویسندگی کریس مورگان، برای اولین بار در نقشی کاملا منفی ظاهر می‌شود. جالب اینجاست که نقش منفی بعدی جیسون استاتهام با بازی در نقش شخصیت دکارد شاو در مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) رقم می‌خورد که نویسندگی این مجموعه نیز بر عهده‌ی کریس مورگان است.

 

کرانک (Crank) به کارگردانی مارک نولدین و برایان تیلور، اکشنی بدون توقف با رگه‌هایی از کمدی سیاه بود که جیسون استاتهام در آن نقش آدمکشی به نام چو چلیوس را ایفا می‌کند که پس از تزریق نوعی سم به قلبش، ناچار است دائما در جنب و جوش باشد و در صورت پایین آمدن تحرکش، در اثر این سم به کما خواهد رفت. جیسون استاتهام در ابتدا مایل به بازی در کرانک (Crank) نبود چرا که احساس می‌کرد برای ایفای نقش چلیوس، به حد کافی بامزه نیست و بدین ترتیب قادر به سرگرم کردن تماشاگران نخواهد شد. در مقابل، نولدین و تیلور از جیسون استاتهام خواستند که بدون نگرانی فقط جلوی دوربین قرار بگیرد چرا که با توجه به اتفاقات فیلم و دیالوگ‌ها، او نیز ناخودآگاه بامزه به نظر خواهد رسید. قسمت دوم فیلم در سال ۲۰۰۹ تحت عنوان کرانک: ولتاژ بالا (Crank: High Voltage) به نمایش درآمد که البته هرگز به موفقیت قسمت اول نرسید. با توجه به ریتم دیوانه‌وار قسمت دوم، نولدین و تیلور در مدت ۳۰ روز تصویربرداری، بیش از ۳۰۰ ساعت فیلم گرفتند که پس از تدوین، آن را به ۹۶ دقیقه رساندند. در هر دو قسمت کرانک، تمام صحنه‌های مربوط به مبارزه و رانندگی با اتومبیل، بدون استفاده از بدلکار و توسط خود استاتهام انجام شد.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

جیسون استاتهام در گام بعدی، در فیلم پرهزینه‌ی به نام پادشاه داستان محاصره سیاهچال (In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale) به کارگردانی اوه بول، در نقش قهرمان اصلی فیلم حضور پیدا کرد. بول آلمانی که سابقه‌ای طولانی در تبدیل بازی‌های ویدئویی به فیلم‌های سینمایی دارد، این فیلم را بر اساس بازی Dungeon Siege کارگردانی کرد که البته نتیجه‌ی کار، شکستی مفتضاحنه از آب درآمد که دلیل اصلی آن نیز به جلوه‌های ویژه‌ی مصنوعی فیلم و فیلمنامه‌ی پراشکالش باز می‌گشت.

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

فیلم های سینمایی جیسون استاتهام

قفل، انبار و دو بشکه باروت (۱۹۹۸)

قاپ زنی (۲۰۰۰)

نوبت تمام شده (۲۰۰۰)

ارواح مریخ (۲۰۰۱)

بی همتا (۲۰۰۱)

مین ماشین (۲۰۰۱)

ترانسپورتر (۲۰۰۲)

شغل ایتالیایی (۲۰۰۳)

وثیقه (۲۰۰۴)

موبایل (۲۰۰۴)

ترانسپورتر ۲ (۲۰۰۵)

هفت تیر (۲۰۰۵)

لندن (۲۰۰۵)

آشوب (۲۰۰۵)

پلنگ صورتی (۲۰۰۶)

کرانک (۲۰۰۶)

جنگ (۲۰۰۷)

دزدی‌ بانک (۲۰۰۸)

به نام پادشاه (۲۰۰۸)

مسابقه مرگ (۲۰۰۸)

ترانسپورتر ۳ (۲۰۰۸)

کرانک ۲: ولتاژ بالا (۲۰۰۹)

۱۳ (۲۰۱۰)

یک‌بارمصرف‌ها (۲۰۱۰)

مکانیک (۲۰۱۱)

نومئو و ژولیت (۲۰۱۱)

بلیتز (۲۰۱۱)

قاتل زبده (۲۰۱۱)

امن (۲۰۱۲)

یک‌بارمصرف‌ها ۲ (۲۰۱۲)

پارکر (۲۰۱۳)

سریع و خشمگین ۶ (۲۰۱۳)

مرغ مگس‌خوار (۲۰۱۳)

خط مقدم خانه (۲۰۱۳)

یک‌بارمصرف‌ها ۳ (۲۰۱۴)

کارت وایلد (۲۰۱۵)

سریع و خشمگین ۷ (۲۰۱۵)

جاسوس (۲۰۱۵)

مکانیک: رستاخیز (۲۰۱۶)

سرنوشت خشمگین (۲۰۱۷)

بیوگرافی جیسون استاتهام بازیگر و رزمی کار 52 ساله هالیوود

سریال تلویزیونی جیسون استاتهام

زنده باد جنون (۲۰۱۶)

صداپیشگی بازیهای ویدئویی

جناح قرمز ۲ (۲۰۰۲)

ندای وظیفه 6 (جنگ مدرن 2) (۲۰۰۳)

تک تیرانداز ایکس به همراهی جیسون استاتهام (۲۰۱۵)

 

فیلم جدید جیسون استاتهام 2018

جدیدترین اثر استاتهام فیلمی هیجان انگیز تحت عنوان مگ (Meg) خواهد بود که با بودجه‌ی ۱۵۰ مییلیون دلار، پس از سری فیلم‌های سریع و خشن (Fast & Furious)، پرهزینه‌ترین فیلم کارنامه‌ی وی به حساب می‌آید. جیسون استاتهام در این فیلم نقش جوناس تیلور، افسر نیروی دریایی و یک متخصص غواصی را بازی می‌کند که پس از مواجهه با مگالودون (بزرگ دندان)، تلاش می‌کند دیگران را درباره‌ی آنچه که دیده است متقاعد کند ولی از آنجا که نسل این کوسه‌ها بیش از یک میلیون سال است که منقرض شده، کسی حرف‌های وی را باور نمی‌کند. او در ادامه برای اثبات ادعایش وارد کار باستان شناسی می‌شود و تحقیقات وسیعی را درباره‌ی مگالودون‌ها آغاز می‌کند ولی همچنان اطرافیان وی، او را دیوانه خطاب می‌کنند. در همین زمان گروهی از دانشمندان چینی در حین تحقیقات خود در اقیانوس، اسیر یک مگالودون ۷۰ فوتی (۲۱ متری) می‌شوند و جوناس تلاش می‌کند تا جان آنها را نجات دهد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب