اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

بازیگران سریال ملکوت

سریال ملکوت محمدرضا آهنج نخستین بار به سفارش شبکه دو سیما در ایام ماه مبارک رمضان سال 1389 از قاب تلویزیون دیده شد و در این مجموعه تلویزیونی بازیگران سرشناس و معروف سینما و تلویزیون ایران ایفای نقش کرده اند. این سریال روایتگر داستان زندگی و خانواده فردی ثروتمند بنام حاج فتاح سلطانی است که نوه هایش قرار است با هم ازدواج کنند و تنها داماد او که مدیر کارخانه اش است به دنبال سند سازی و تصاحب اموال حاجی می رود.

 

در این سریال رضا صادقی هنرمند و خواننده خوب ایرانی کار خوانندگی تیتراژ این اثر را عهده دار شده و حضور پروانه معصومی و منوچهر نوذری در این کار یکی از خوش شانسی های کارگردان بوده است. بسیاری از بینندگان در هنگام تماشای این کار تلویزیونی فیدبک خوبی از خود نیز نشان داده اند و کمتر کسی است که تاکنون این سریال را ندیده باشد. عکس و اسامی بازیگران سریال ملکوت شبکه آی فیلم را در این بخش برایتان تهیه و تنظیم کرده ایم و از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

اسامی بازیگران سریال ملکوت

بازیگران سریال ملکوت در ژانر مذهبی و ماورایی ایفای نقش کرده اند و نام چند تن از بهترین هنرمندان سریال های تلویزیونی ایرانی در این مجموعه به چشم می خورد. اگر علاقه مند به تماشای سریال های مذهبی ماه رمضان هستید طبق اعلام کنداکتور شبکه آی فیلم، قرار است این سریال از این شبکه مجددا پخش شود.

 

اسامی بازیگران سریال ملکوت عبارتند از: محمدرضا شریفی‌نیا، کوروش تهامی، پروانه معصومی، ایرج نوذری، رضا رویگری، فریبا متخصص، مهشید افشارزاده، نیما شاهرخ‌شاهی، علی دهکردی، فخرالدین صدیق‌شریف، آهو خردمند، کمند امیرسلیمانی، رز رضوی و ترلان پروانه که در این کار تلویزیونی به نقش آفرینی پرداخته اند.

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

نقش های بازیگران سریال ملکوت

نام نقش های سریال ملکوت برای بسیاری از شما کاربران عزیز مهم است و بازیگر نقش اصلی سریال که محمدرضا شریفی نیا است در نقش حاج فتاح سلطانی به ایفای نقش پرداخته است. همچنین رضا رویگری بازیگر نقش سرمست است که داماد حاج فتاح بوده و برای بدست آوردن ثروت هنگفت پدر زنش دست به هر کاری می زند. بازی منحصر به فرد این دو هنرمند باعث بهتر دیده شدن این سریال شده است و نظر مخاطبان زیادی را تاکنون به خود جلب کرده است.

 

محمدرضا شریفی نیا بازیگر نقش حاج فتاح
کوروش تهامی در نقش فرشته الهی
رضا رویگری بازیگر نقش سرمست
نیما شاهرخ شاهی در نقش سامان
پروانه معصومی بازیگر نقش آفاق
رز رضوی در نقش مهتاب
احمد نجفی بازیگر نقش کامیاب
فریبا متخصص در نقش سیما
مهشید افشارزاده بازیگر نقش مهتاج
ایرج نوذری در نقش خسرو
علی دهکردی بازیگر نقش سهراب
فخرالدین صدیق شریف در نقش حاج رسول
آهو خردمند بازیگر نقش مادر سهراب
کمند امیر سلیمانی در نقش رعنا
صدرالدین حجازی بازیگر نقش راننده
منوچهر آذری در نقش حشمت
غلامرضا علی اکبری بازیگر نقش دایی صادق
نیلوفر شهیدی در نقش شریفه
آزیتا ترکاشوند بازیگر نقش راضیه
علی اوسیوند در نقش گودرز
جلیل فرجاد بازیگر نقش حاج آقا توسلی
عباس عرفانی در نقش رحمت
شیوا خنیاگر بازیگر تقش پری
امید زندگانی در نقش افشین
امین ایمانی بازیگر نقش بهرام
عباس الهی در نقش آرش
ترلان پروانه بازیگر نقش ستاره
لادن سلیمانی در نقش نرگس
ابوالفضل شاه کرم بازیگر نقش پدر آفاق
کتانه افشار در نقش عزیزه

 

محمدرضا شریفی نیا بازیگر نقش حاج فتاح سلطانی

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

محمدرضا شریفی نیا متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در اصفهان چشم به جهان گشود و در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده است. وی اهل روستای خاتون آباد از توابع اصفهان است. او همسر سابق آزیتا حاجیان بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است که همه آنها مشغول به بازیگری هستند. مدتی شایعه شده بود که این بازیگر پس از طلاق از همسرش با رز رضوی ازدواج کرده اما مدتی بعد مشخص گردید که بخاطر سفر به مکه این دو بازیگر همراه با یکدیگر به حج مشرف شده اند و خبری از رابطه و ازدواج نبوده است.

 

رضا رویگری در نقش سرمست

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

رضا رویگری بازیگر توانمند سینمای ایران به درخواست محمدرضا آهنج نقش منوچهر سرمست داماد حاج فتاح سلطانی در سریال ملکوت را ایفاگر شده است. وی متولد شهرستان شمیرانات تهران است و در 26 دی ماه سال 1325 چشم به جهان گشود. وی تجربه چندین دهه کار حرفه ای در تلویزیون و تئاتر را دارد و در اکثر کارهایش موفق بوده است. فرشته میر هاشمی همسر سابق رضا رویگری بوده که چند سالیست از هم جدا شده اند و ثمره پیوندشان یک پسر به اسم کیارش می باشد. پس از طلاق این بازیگر با خانمی بسیار جوانتر از خودش بنام تارا کریمی ازدواج کرده است.

 

پروانه معصومی بازیگر نقش آفاق

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند 1323 تهران بازیگر زن ایرانی است که از دوران قبل انقلاب کارش را در این عرصه کلید زد و تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. پروانه معصومی بازیگر نقش آفاق همسر حاج فتاح سلطانی در سریال ملکوت است. این بازیگر همسر مسعود معصومی بوده که سالها قبل از هم جدا شده اند. این بازیگر در فیلم های جهیزیه برای رباب و گلهای داوودی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است.

 

کوروش تهامی بازیگر نقش فرشته الهی

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

کوروش تهامی متولد 4 اردیبهشت 1350 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که در رشته تئاتر دانشگاه آزاد تهران تحصیل کرده و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه داده است. ایشان پس از رسیدن به سن 25 سالگی رسما وارد عرصه سینما شد و علاوه بر بازیگری دستی هم در موسیقی دارد. ایشان سازهای تنبک و دف را به صورت تخصصی فرا گرفته است و خواننده تیتراژ سریال روزی روزگاری بوده است. شبنم طلوعی همسر کوروش تهامی بوده که سالها پیش از یکدیگر طلاق گرفتند و پس از آن با پونه یزدانی ازدواج کرد.

 

فریبا متخصص در نقش سیما

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

فریبا متخصص متولد 1 مرداد 1340 زاده شهرستان بروجرد در حدود 40 سال است که در عرصه بازیگری در حال فعالیت می باشد و در این سریال تلویزیونی، در نقش سیما همسر منوچهر و دختر حاج فتاح و مادر سامان ایفای نقش کرده است. ایشان علاوه بر بازیگری در کار دوبلوری هم تخصص دارد و سالهاست با محسن پوربهرامی ازدواج کرده که ثمره ازدواج شان یک پسر به اسم پوریا است. او به دلیل شغل پدرش سالهای کودکی و نوجوانی اش را در آبادان زندگی کرده و سپس برای کار بازیگری به تهران مهاجرت کرد. ایشان فارغ‌ التحصیل رشته جامعه شناسی در مقطع لیسانس می باشد و بازنشسته رسمی صدا و سیما است.

 

ایرج نوذری بازیگر نقش خسرو پسر حاج فتاح

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

ایرج نوذی متولد 7 اسفند 1342 در تهران چشم به جهان گشود و چند سالی است به دلیل بیماری کمتر بازی می کند. وی یکی از مجریان توانمند صدا و سیما است و پدرش استاد منوچهر نوذری چند سال قبل فوت کرد. این بازیگر دو دختر بنام دلربا و دلناز دارد و از سال 1370 تاکنون در رشته بازیگری در حال فعالیت است. ایشان در رشته زبان شناسی تا مقطع فوق لیسانس پیش رفته است و در حال حاضر به زبان های مختلف بین المللی تسلط دارد. ایرج نوذری بازیگر نقش خسرو پسر حاج فتاح سلطانی را ایفا کرده و علاوه بر بازیگری در رشته های ورزشی رزمی هم تبحر دارد.

 

ترلان پروانه در نقش ستاره

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

ترلان پروانه بازیگر زن ایرانی زاده 18 تیرماه سال 1377 در شهر شیراز متولد شده است و یکی از بهترین کارهایش فیلم آهوی پیشونی سفید بود که در سال 1391 برنده پروانه زرین بهترین بازیگر دختر برای بازی در این فیلم شد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک می باشد و یک برادر بزرگتر از خود بنام عرفان دارد. ترلان پروانه بازیگر نقش ستاره نوه حاج فتاح سلطانی و دختر منوچهر سرمست است. این بازیگر جوان در چند فیلم سینمایی همبازی ارسلان قاسمی بوده است. مادر ترلان پروانه خانم پریسا فروغی خانه دار است و پدرش مهندس می باشد. ایشان تاکنون ازدواج نکرده و همسر و فرزندی ندارد.

 

نیما شاهرخ شاهی بازیگر نقش سامان

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

نیما شاهرخ شاهی متولد 17 مرداد 1360 در شهر تهران متولد شده و در رشته مهندسی عمران تا مقطع لیسانس پیش رفته است. شغل اصلی این بازیگر ساخت و ساز است و به گفته خودش بازیگری را برای تفریح و از روی علاقه انجام می دهد. او مدیر کافی شاپ الی در محله ولنجک تهران است و تاکنون ازدواج نکرده است. نیما شاهرخ شاهی بازیگر نقش سامان نوه حاج فتاح و پسر منوچهر است که در این سریال عاشق دختر عموی خود مهتاب با هنرمندی رز رضوی می شود.

 

رز رضوی بازیگر نقش مهتاب نوه حاج فتاح

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

رز رضوی بازیگر زن ایرانی متولد 14 فروردین ماه 1361 زاده تهران در رشته کارشناسی ارشد زبان اسپانیایی تحصیل کرده است و دوره‌های بازیگری اش را زیر نظر استاد حمید سمندریان گذرانده‌ است. رز رضوی بازیگر نقش مهتاب در سریال ملکوت تاکنون ازدواج نکرده و شایعه ازدواجش با محمدرضا شریفی نیا رد شده است. او با بازی در همین سریال در سال 89 موفق شد به خوبی دیده شود و علاوه بر بازیگری در زمینه مترجمی زبان اسپانیایی هم فعالیت دارد و تاکنون چندین کتاب ترجمه کرده است.

 

مهشید افشارزاده در نقش مهتاج

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

مهشید افشارزاده بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 1 فروردین 1344 و زاده آبادان است و کار خود را از تئاتر شروع کرد و سپس وارد تلویزیون شد. او در رشته هنری و طراحی از دانشگاه خزر کشور جمهوری آذربایجان فارغ التحصیل شده است. حسن کاربخش همسر اول خانم بازیگر چند سالی است که از او جدا شده و این بازیگر سپس با عبدالرضا تبریزی ازدواج کرد و تنها یک فرزند دختر به اسم مریم دارد.

 

خلاصه داستان سریال ملکوت

سریال ملکوت داستان مذهبی و ماورایی دارد که درباره حاج فتاح سلطانی مرد متمولی است که در اثر یک سانحه، دچار مرگ مغزی شده و قدم به عالم دیگری می‌گذارد. او در حالیکه در بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند، با ملکی همراه می‌شود که از دوران کودکی‌اش با او بوده است. در این سفر، حاج فتاح به خاطر کارهای خیر و دعاهای اطرافیانش، فرصت می‌یابد تا در زمانی که هنوز رشته حیاتش قطع نگردیده است، اشتباهات گذشته‌اش را جبران نماید.

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

سریال ملکوت کی پخش میشود

زمان پخش سریال ملکوت از شبکه آی فیلم در ایام ماه رمضان سال 1402 هر شب راس ساعت 19:00 می باشد و زمان پخش تکرار های آن در دو نوبت و در ساعات 03:00 بامداد، 11:00 ظهر می باشد.

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

سریال ملکوت چند قسمت است

تعداد قسمت های سریال ملکوت 30 قسمت 36 دقیقه‌ ای است که با قلم نادر وحید به نگارش درآمده است و با اینکه انتقادهای زیادی متوجه این کار تلویزیونی بود اما به هیچ وجه از جذابیت آن برای مخاطبان کم نشد.

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

عوامل سریال

در مجموع بیش از 21 نفر در تولید این کار نقش داشته‌ اند و عوامل سریال ملکوت عبارتند از:

 

کارگردان: محمدرضا آهنج

تهیه کننده: محسن شایانفر

دستیار اول کارگردان: منصور وثوقی

نویسنده: نادر وحید

خواننده: رضا صادقی

آهنگساز: بهنام ابطحی

مدیر برنامه ریزی: مجید موثق

منشی صحنه: زهرا غلامی

مدیر تدارکات: حمیدرضا سلطانیان

عکاس: احمدرضا شجاعی و رسول صفی زاده

طراحی گریم: محمدرضا توسلی

طراحی صحنه و لباس: حسین عالی نژاد

صدابردار: محمد شیوندی

مدیر تولید: مهدی بدرلو

تدوین: روح الله انصاری

مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

عکس بازیگران سریال ملکوت

اسامی بازیگران سریال ملکوت + نام نقش های سریال با عکس

در این مطلب شما کاربران خوب و همیشه همراه را با اسامی بازیگران سریال ملکوت آشنا کردیم و امیدواریم از تماشای این سریال در شبکه های تلویزیونی لذت ببرید.

جدیدترین مطالب