تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ + روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است

تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ + روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است

روز دختر ۱۴۰۳ کی است؟ ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر را به همه دختران عزیز ایران زمین تبریک و تهنیت عرض می نماییم؛ و تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ به شمسی، قمری و میلادی در ادامه این مطلب ذکر شده است. اگر می خواهید روز دختر را به عزیزترین دختران در زندگی تان تبریک بگویید بهتر است بدانید روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است.

 

تاریخ دقیق روز دختر ۱۴۰۳

روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟ همانطور که گفتیم روز دختران در ایران روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها یکم ذی القعده می باشد اما به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت معصومه (س) روز دختر در تاریخ هجری شمسی ثابت نیست. در ادامه این بخش سماتک به سوالاتی از قبیل روز دختر ۱۴۰۳ کیه؟ روز دختر چند شنبه است و چندم است؟ روز دختر ۱۴۰۳ تعطیل است؟ ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر امسال (۱۴۰۳) در تقویم ایران چه روزی است؟ پاسخ داده ایم.

 

تاریخ روز دختر ۱۴۰۳ به شمسی – قمری – میلادی:

 

تاریخ روز دختر ۱۴۰۳ به شمسی

جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴۰۳/۰۲/۲۱

 

تاریخ روز دختر ۱۴۰۳ به قمری

جمعة، ۰۱ ذيقعدة ۱۴۴۵، ۱۴۴۵/۱۱/۰۱

 

تاریخ روز دختر ۱۴۰۳ به میلادی

Friday, May 10, 2024، 2024-05-10

 

روز دختر ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

روز دختر امسال برابر است با روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال یکهزار و چهارصد و سه هجری شمسی.

 

ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

یکم ذیقعده مصادف با تولد حضرت معصومه (س) است که به یُمن زادروز خواهر بزرگوار امام رضا (ع)، این روز مبارک را روز دختر نامیده اند. ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در تقویم ملی برابر با ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

 

روز دختر ۱۴۰۳ تعطیل است؟

خیر؛ در تقویم ملی ایران سالروز میلاد حضرت معصومه (روز دختر) تعطیل نیست. اما به دلیل اینکه امسال روز دختر ۱۴۰۳ جمعه است، تعطیل می‌ باشد.

 

تاریخ روز جهانی دختر در تقویم سال ۱۴۰۳

روز جهانی دختر در تقویم شمسی مصادف با روز جمعه ۲۰ مهر سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی است.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ + روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است

تاریخچه روز دختر در ایران

در حدود ۱۸ سال است که همه ساله روز یکم ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود. اگر به دنبال متن تبریک برای روز دختران هستید می توانید مقاله متن پیام تبریک روز دختر به عشقم را بخوانید تا بتوانید پیشاپیش روز دختر امسال را به دخترهای دسته گل ایران عزیزمان تبریک بگویید.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ + روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است

علت نامگذاری روز دختر

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر امام رضا علیه السلام در تقویم ایران به اسم روز دختر نامگذاری شده است، علت نامگذاری روز دختر به دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه س و تجرد ایشان است و این زندگی حضرت معصومه الگویی برای دختران مسلمان ایران باشد.

 

تاریخ نامگذاری روز دختر در سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) است و باید همه دختران امروزی، شخصیت این حضرت را الگو قرار دهند. به گزارش سماتک در سال نود و پنج شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور تاریخ روز دختر را درج کرد.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۳ + روز دختر سال ۱۴۰۳ چه روزی است

جایگاه دختران در اسلام

در قرآن کریم در مورد دختران سخن گفته شده است، همچنین در دین مبین اسلام درباره جایگاه دختران آمده است که دختران (پیش از آنکه به همسری درآیند و به افتخار مادری نائل شوند) از مقام، حرمت و حقوق خاصی برخوردار هستند. در میان اهل بیت (علیهم السلام) نیز زنان و دختران جایگاه ویژه ای داشته و ایشان همیشه از تعابیر زیبا و نیکو برای دختران استفاده می‌کردند. در سخنان ائمه علیهم السلام دختران با اسم‌هایی مثل حسنه (نیکی)، قواریر (بلورها) و ریحانه (گل) نام برده شده‌اند که هر یک از این موارد نشان دهنده اهمیت و جایگاه خاص دختران در اسلام و قرآن است.

 

کلام پایانی

دختران مقام و ارزش بسیار والایی دارند و در آینده مادران این سرزمین هستند و وجودشان برای ادامه حیات جامعه ضروری است. دختران امروز مادران فردا هستند که می‌توانند با تربیت فرزندانی عالم و متعهد باعث سربلندی کشور ایران و جامعه مان گردند. پس چه بهتر است برای دختران ایران زمین شرایطی درست کنیم تا بتوانند همیشه پرنشاط و با اعتماد به نفس باشند. وجود دختر در جامعه موهبتی است از جانب پروردگار متعال که بایستی قدر این مادران فردا را بیشتر بدانیم و قبل از رسیدن روز دختر ۱۴۰۳ برای آنها یک هدیه و کادو تهیه و خریداری کنید.

 

به عنوان کلام آخر یک بار دیگر اعلام کنیم که تاریخ روز دختر ۱۴۰۳ مصادف است با روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شمسی و مقارن با یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ قمری و ۱۰ می ۲۰۲۴ میلادی. این روز در تقویم ایران به‌ نام روز دختر ثبت شده و پیشاپیش این روز را به تمام دختران ایران تبریک می گوییم. همچنین همانطور که در بالا اشاره کردیم، روز ۱۱ اکتبر به عنوان روز جهانی دختران در سطح بین المللی نامگذاری شده است و تاریخ روز جهانی دختر ۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر ماه برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب