تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ | روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ | روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲

روز دختر ۱۴۰۲ کی هست؟ ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر را به همه دختران عزیز ایران زمین تبریک و تهنیت عرض می نماییم. تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ به شمسی قمری و میلادی در ادامه این مطلب ذکر شده است که اگر می خواهید روز دختر را به عزیزترین دختران تبریک بگویید بهتر است بدانید تاریخ روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست . بسیاری از بازدید کنندگان عزیز و محترم در مورد اینکه روز دختر چه تاریخی است و تاریخ روز دختر سال ۱۴۰۲ از ما سوال کرده اند و اگر شما هم می خواهید بدانید روز دختر چندم خرداد هست در این نوشتار به شما خواهیم گفت که روز دختر ۱۴۰۲ چندمه و چه تاریخی است.

 

دختران مقام و ارزش بسیار والایی دارند و در آینده مادران این سرزمین هستند و وجودشان برای ادامه حیات جامعه ضروری است. دختران امروز مادران فردا هستند که می‌توانند با تربیت فرزندانی عالم و متعهد باعث سربلندی کشور ایران و جامعه مان گردند. پس چه بهتر است برای دختران ایران زمین شرایطی درست کنیم تا بتوانند همیشه پرنشاط و با اعتماد به نفس باشند. وجود دختر در جامعه موهبتی است از جانب پروردگار متعال که بایستی قدر این مادران فردا را بیشتر بدانیم و قبل از رسیدن تاریخ روز دختر ۱۴۰۲ برای آنها یک هدیه و کادو تهیه و خریداری کنید.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ | روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

روز دختر چه تاریخی است

 

روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

روز دختر در سال ۱۴۰۲ که مصادف با روز تولد حضرت معصومه سلام الله علیها است در هفته آخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ می باشد و اما باید بدانید که تاریخ روز دختر سال ۱۴۰۲ چندم اردیبهشت است؟ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ روز دختر می باشد که برابر با ۱ ذیقعده سال یکهزار چهارصد و چهل و چهار هجری قمری و 21 می 2023 میلادی می باشد و سایت سماتک این روز فرخنده و مبارک را به همه دختران عزیز تبریک می گوید.

 

روز دختر چندمه؟ در حدود هفده سال است که همه ساله روز یکم ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود. اگر به دنبال متن تبریک روز دختر سال ۱۴۰۲ هستید می توانید مقاله اس ام اس رسمی تبریک روز دختر به دوست دختر و عشقم را بخوانید تا بتوانید پیشاپیش روز دختر ۱۴۰۲ را به دخترهای دسته گل ایران عزیزمان تبریک بگویید.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ | روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

روز دختر کی هست

 

تاریخ روز جهانی دختر در سال ۱۴۰۲

روز جهانی دختر چه تاریخی است؟ روز جهانی دختر طبق اعلام سازمان ملل ۱۱ اکتبر است که این روز از سال ۲۰۱۲ میلادی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان تاریخ روز بین المللی دختر ثبت شده است. این یادبود در حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران و ارتقای آگاهی در خصوص نابرابری جنسیتی که دختران در سطح جهان به خاطر جنسیت شان مواجهند برگزار می‌شود.

 

همانطور که گفتیم، یکی از اصلی ترین اهداف نامگذاری روز دختر، حمایت از دختران جامعه و افزایش سطح درک و آگاهی افراد در مورد نابرابری جنسیتی بوده است. نابرابری جنسیتی امری است که از دیرباز زنان و دختران در اکثر نقاط جهان با آن روبه رو هستند.

 

بدون تردید، توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت های آن، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه جهانی که برای اصلاح و بهبود آن به عزم و اهتمام ملی نیاز است، می تواند از روز ملی دختر، فرصتی مغتنم برای کار جمعی در مورد دختران بسازد که زمینه های حرکت های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

 

همانطور که همه می دانند دنیای دختران مخصوصا در هنگام بلوغ و رسیدن به سن نوجوانی، دنیای بسیار عجیب و مهمی است و دختران در این دوره پر از احساس و وفاداری می شوند و از نظر جسمی برای تشکیل خانواده و مادر شدن آماده می شوند.

 

پس همه جامعه باید به دنبال رشد بیش از پیش افکار دختران باشد، افکاری که می‌توان با پرورش آنها همه جامعه را به سمت پیشرفت سوق داد. دخترانی که امروز در سنین نوجوانی و جوانی به سر می برند در آینده نقش تاثیرگذاری در پیشرفت و رشد جامعه خواهند داشت. مادران و زنانی که آینده این کشور را می سازند امروز دختران جوانی هستند که بایستی به پیشرفت تفکرات آنان توجه بسیاری شود.

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ | روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست

علت نامگذاری روز دختر

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر امام رضا علیه السلام در تقویم ایران به اسم روز دختر نامگذاری شده است، علت نامگذاری روز دختر به دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه س و تجرد ایشان است و این زندگی حضرت معصومه الگویی برای دختران مسلمان ایران باشد.

 

تاریخ نامگذاری روز دختر در سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) است و باید همه دختران امروزی، شخصیت این حضرت را الگو قرار دهند. به گزارش سماتک در سال نود و پنج شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور تاریخ روز دختر را درج کرد.

 

تاريخ روز دختر ۱۴۰۲ را در این نوشتار از سایت سماتک خواندید که امیدواریم همیشه دختران ایران موفق و خوشبخت باشند. تاریخ روز دختر سال ۱۴۰۲ کی هست و روز دختر چه تاریخی است در این پست برای شما سروران تهیه و تنظیم شده بود که امیدواریم لذت برده باشید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب