تاریخ ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱ | تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

تاریخ ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱ | تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است

تاریخ ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱

تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟ دهه کرامت فرا رسیده است و به تاریخ ولادت امام رضا در سال ۱۴۰۱ نزدیک می شویم. ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا در سال ۱۴۰۱ در فصل تابستان است و ده روز پس از روز تولد خواهر گرامی شان حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد. اکنون که در نیمه اول ماه ذی القعده قرار داریم باید بدانید که حضرت علی بن موسی الرضا در روز یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸هجری شمسی متولد شدند و لقب این امام بزرگوار رضا و ابوالحسن هشتمین پیشوا و امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش موسی کاظم و قبل از پسرش محمد تقی می‌باشد. روز تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ را به همه شیعیان اسلام و به خصوص شیعیان ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و در ادامه شما را با تاریخ ولادت امام رضا سال ۱۴۰۱ آشنا خواهیم کرد. در صورتی که می خواهید بدانید روز تولد امام رضا علیه السلام چند شنبه است همراه این قسمت از پورتال سماتک باشید.

 

تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱

ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا المرتضی نزدیک است و به امید فرارسیدن این روز عزیز می نشینیم تا اگر لایق باشیم مورد توجه آن حضرت قرار بگیریم. تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟ همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم روز تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ برابر است با روز شنبه بیست و یکم خرداد ماه سال یک هزار و چهارصد و یک هجری شمسی که مصادف با یازدهم ذی القعده سال یک هزار چهارصد و چهل و سه هجری قمری و تاریخ تولد امام رضا به سال میلادی برابر با 11 ژوئن 2022 می باشد. در صورتی که دوستان عزیز و سروران گرامی تمایل داشته باشند می توانید در مقاله متن اشعار مولودی روز تولد امام رضا، گلچینی از زیباترین شعرهای تولد امام رضا علیه السلام را بخوانید.

 

تاریخ تولد امام رضا به قمری

حضرت امام رضا علیه السلام پسر امام موسی کاظم و مادر امام رضا نجمه خاتون بوده اند. وی امام هشتم شیعیان می باشند و یکی از محبوب ترین معصومین در میان ایرانیان است. تاریخ تولد امام رضا به قمری یکصد و چهل و هشت هجری قمری است و ولادت امام رضا علیه السلام را برخی از معصومان پيش از وی، پیش گویی كرده و به آن بشارت داده بودند. از امام صادق جد بزرگوار این امام معصوم در اين باره احاديثی نقل شده است. از جمله عبدالله بن فضل هاشمی روايت كرده است که مردی از اهالی طوس در محضر امام جعفر صادق نشسته بود و آن حضرت به وی فرمود: بزودی از صلب فرزندم موسی، مردی به دنيا می آيد كه مورد خشنودی خداوند سبحان در آسمان و خرسندی بندگانش در زمين خواهد بود. در سرزمين شما از روی ستم و دشمنی مسموم و كشته می گردد و در همان جا غريبانه به خاک سپرده می شود. آگاه باش که هر كسی وی را در غربتش شهر توس زيارت كند و بداند كه او امام و پيشوای شيعيان پس از پدرش بوده و از جانب خداوند متعال مفترض الطاعه کسی که اطاعت او واجب شده است می ‌باشد، همانند كسی است كه رسول خدا حضرن محمد ص را زيارت كرده باشد.

 

تولد امام رضا کیه

تاريخ تولد امام رضا سال ۱۴۰۱ را در این نوشتار از سایت سماتک خواندید که امیدواریم مورد توجه شما بازدید کننده عزیز قرار گرفته باشد و بهتر است در این روز عزیز به شهر مشهد مقدس سفر کرده و به پابوس آقا علی بن موسی الرضا بروید. تاریخ تولد امام رضا کی هست و تاریخ تولد امام رضا در سال ۱۴۰۱ چه روزی است در این پست برای شما سروران تهیه و تنظیم شده بود و گفتیم که روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ می باشد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب