جالب ترین سبک زندگی در ژاپن

جالب ترین سبک زندگی در ژاپن

مردم ژاپن برای شادتر زندگی کردن و رهایی از برخی وسایل دست وپا گیر خانه های بسیار کوچک و ساده ای دارند. با جالب ترین سبک زندگی در ژاپندر ادامه این پست سماتک آشنا خواهید شد.

 

جالب ترین سبک زندگی در ژاپن

 

سبک زندگی مینیمالیستی در ژاپن

سبک زندگی مینیمالیست (حداقل گرا) مدت هاست در دنیای غرب محبوبیت پیدا کرده است ولی شاید هنوز در حد بسیار شدیدی که عده ای در ژاپن به آن روی آورده اند، نرسیده باشد!

 

به گزارش سایت سماتک فضا همیشه یکی از مقوله های اصلی در شهرهای بزرگ مانند ژاپن بوده است و از این نقطه نظر مردم سعی می کنند وسایل اضافی را از خانه خود دور نگاه دارند تا ظاهر خانه دلباز تر و مرتب تر باشد ولی عده ای دیگر سبک مینیمالیستی را آنچنان به سمت افراط پیش برده اند که به معنای واقعی کلمه در یک خانه خالی و با حداقل وسایل، زندگی می کنند.

از نظر مینیمالیست ها، موضوع فقط مرتب کردن خانه از وسایل اضافی و غیرلازم نیست بلکه خالی کردن خانه از هرچیز دیگر و تنها تمرکز روی مهمترین چیزهاست.

 

این روزها، مینیمالیستی یکی از مفاهیم مشهور در ژاپن شده است و عده زیادی از دارایی های خود دست می کشند تا بتوانند زندگی شادتری داشته باشند.

 

برخی ادعا می کنند این سبک از استیو جابز الهام گرفته شده است و برخی دیگر به هیچ وجه آن را خارجی نمی دانند و آن را یک پروسه طبیعی از فرقه بودایی می دانند و عده دیگری معتقدند این سبک صرفا یک روش خوب برای زندگی در کشور مستعد زلزله ای همچون ژاپن است ، چرا که وسایل کمتری در معرض افتادن قرار می گیرد و برای افراد منزل امن تر است.

 

اخیرا مواردی از مینیمالیست های افراطی در ژاپن گزارش شده است ، از جمله آقای 36 ساله ای به نام فومیو ساساکی در یک آپارتمان یک خوابه در توکیو زندگی می کند و دارایی های او شامل سه عدد تی شرت، چهار شلوار، چهار جفت جوراب و تنها تعدادی از اشیاء ضروری می شود.

 

آقای ساساکی زمانی کلکسیونر سی دی و دی وی دی بود ولی یک روز از نگهداری این همه وسایل خسته شد و تبدیل به یک مینیمالیست شد. او می گوید:”من مدام به این فکر کردم که چه چیزی است که من ندارم، جای یک چیز خالی بود.” بنابراین سال بعد او شروع به فروش وسایل اش کرد و یا آنها را به دوستانش بخشید.

 

او در ادامه گفت:”صرف زمان کمتر برای تمیز کردن و خرید، بدین معنی است که من وقت بیشتری برای گذراندن با دوستانم و سفر در روزهای تعطیل دارم و اکنون بیش از همیشه فعال شده ام.”

 

به جز یک میز، یک دستگاه تلویزیون و لب تاپ، خانه فومیو ساساکی کاملا خالی است، او می گوید دوستانم خانه مرا به اتاق بازجویی تشبیه می کنند ولی از نظر من این بهترین حالتی است که تاکنون داشته است.

 

کاتسویا تویودا یکی دیگر از مینیمالیست های افراطی است ، به گزارش پرشین وی او در آپارتمان 22مترمربعی خود تنها یک میز و یک دست رختخواب دارد. از نظر او این سبک زندگی به معنی صرف کردن بیشتر وقت خود به چیزهایی است که به راستی آنها را دوست دارد.

 

یکی از آخرین نکات جالب توجه در زندگی مینیمالیست های افراطی ژاپن که ارزش بازگو کردن دارد این است که در بیشتر عکس ها می توان مشاهده کرد که گرچه آنها از بسیاری وسایل خانگی چشم پوشی کرده اند که ما نبود آنها را به خواب هم نمی بینیم ولی آنها نتوانسته اند از لب تاپ و گوشی های هوشمند خود بگذرند. به هرحال هرچه باشد آنها در سرزمین تکنولوژی زندگی می کنند!

جدیدترین مطالب