چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

آب درون گوش باید خیلی سریع و فوری تخلیه گردد اگر نمی دانید که چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم در ادامه سایت سماتک راههای بیرون آوردن آب داخل گوش را برایتان شرح خواهد داد. جمع شدن آب درون گوش می‌تواند هر کسی را دچار کند، با وجود این، گفته می‌شود که نوزادان، بزرگسالان، کودکان و افراد مسن اغلب با این مشکل روبرو هستند. به علاوه، این ناراحتی اتفاقی است که در بین شناگران بسیار زیاد رخ می‌دهد. جمع شدن آب داخل گوش باعث رنج و ناراحتی‌ شما خواهد شد. اگر درمان نشود، این ناراحتی ممکن است به عفونت و التهاب کانال گوش منجر شود. به این مشکل عفونت گوش خارجی (اوتیت اکسترنا) یا گوش شناگران نیز گفته می‌شود. اوتیت اکسترنا بر کانال گوش خارجی که به پرده‌ی گوش منتهی می‌شود تاثیر می‌گذارد. بعد از شنا کردن، باید گوش‌های‌تان را بلافاصله خشک کنید. از تمیز کردن بیش از حد گوش با گوش پاک‌کن پرهیز کنید چون این کار لایه‌ی چرک گوش را نازک‌تر می‌کند.

 

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم

هر بار که آب درون گوش تان می‌رود حتما باید راهی برای تخلیه آب از داخل گوش بیابید. اگر این مشکل برطرف نشود، می‌تواند به شکل‌گیری کیست، کاهش شنوایی، التهاب پرده‌ی گوش و مشکلات دیگر منجر شود. به منظور برطرف کردن مشکل داخل شدن آب درون گوش، ابتدا باید پی ببرید که آب داخل گوش میانی است یا گوش خارجی. اگر آب درون گوش میانی‌تان وارد شده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. وقتی آب وارد گوش میانی می‌شود به درمان مناسب و ویژه نیاز دارد. اما گفته می‌شود که جمع شدن آب داخل گوش خارجی را در خانه هم می‌توان درمان کرد.

افزودن آب بیشتر به داخل گوش تان ، به بیرون آوردن آب داخل گوش کمک خواهد کرد. انجام این روش کار راحتی است. فقط کافی است گوشی را آب در آن جمع شده است به سمت بالا بگیرید و چند قطره آب که هم‌دمای اتاق است را داخل کانال آن بریزید. نباید از آب داغ یا سرد استفاده کنید چون ممکن است باعث ناراحتی بشود. بعد، بلافاصله سر را به سمت گوش آسیب دیده خم کنید و گوش را رو به سمت زمین نگه دارید. مایع یا آب جمع شده به هم خواهند چسبید و شانس بیرون آوردن آب از داخل گوش را بیشتر خواهند کرد.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

بیرون آوردن آب داخل گوش

این توصیه برای بیرون آوردن آب داخل گوش کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما، کارساز به نظر می‌رسد. بعضی از کسانی که آب داخل گوش شان جمع می‌شود برای بیرون آوردن آب داخل گوش از خمیازه کشیدن استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که هر حرکتی که بر آب محبوس داخل گوش تاثیر بگذارد به کاهش فشار کمک خواهد کرد و باعث بیرون آوردن آب داخل گوش می‌شود. اگر با خمیازه کشیدن متوجه جابجا شدن آب درون گوش می‌شوید باید به این کار ادامه دهید. این کار اثرات مثبتی به دنبال دارد. چون مانند حرکت جویدن، خمیازه کشیدن نیز شیپور استاش را باز خواهد کرد. در نتیجه، آب گیر افتاده درون گوش‌ خیلی سریع خشک خواهد شد. این روش نیز مانند روش قبل باعث بیرون آوردن آب داخل گوش در قسمت شیپور استاش ( یک قسمت از گوش میباشد ) میشود . سعی کنید چند خمیازه بکشید . همچنین بیستر قطره های نسخه آزاد گوش داری الکل هستند که باعث بیرون آوردن آب داخل گوش میشوند . با توجه به طریقه مصرف درج شدن روی جعبه مصرف شود .

 

بیرون آوردن آب از داخل گوش با رطوبت ساز

گفته می‌شود هوای خشک باعث خواهد شد عفونت تنفسی فوقانی بدتر شود و از درمان شدن آب جمع شده درون گوش جلوگیری می‌کند. بنابراین، به منظور راحتی بیشتر، کاهش ناراحتی، خشک کردن آب داخل گوش و بهبود سلامت سینوس‌ها، بهتر است در اتاق خود یک دستگاه رطوبت ساز (بخور) قرار دهید. مطمئن شوید که رطوبت ساز نزدیک گوش آسیب دیده‌ی شما قرار گرفته باشد. رطوبت‌ساز با تولید بخار به سهولت تخلیه آب درون گوش کمک خواهد کرد. حتی یک بطری پر از آب داغ که نزدیک گوش آسیب دیده قرار گرفته باشد نیز می‌تواند برای حل مشکل کسانی که گوش شان به خاطر ورود آب به داخل آن آسیب دیده است کارساز باشد.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

تخلیه آب درون گوش با آب نمک

آب نمک درمانی موثر برای گوش شناگران یا بیرون آوردن آب داخل گوش است. به علاوه، به شما کمک می‌کند از عفونت گوش نیز جلوگیری کنید. این توصیه برای بیرون آوردن آب داخل گوش ساده و موثر است. فقط کافی است یک لیوان آب را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. آن را خوب هم بزنید تا نمک به طور کامل در آب حل شود. بهتر است از آب گرمی استفاده کنید که هم‌دمای اتاق باشد چون آب داغ یا سرد ممکن است باعث سرگیجه و ناراحتی شود. نمک می‌تواند به شما کمک کند ناراحتی گوش شناگران را درمان کنید چون نمک می‌تواند آب را جذب کند. بنابراین، برای تبخیر مایع و تسکین درد استفاده از کمپرس نمک به شما توصیه می‌شود. به منظور استفاده از این درمان، باید یک چهارم لیوان نمک را داخل مایکرویو بگذارید. آن را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا نمک داغ شود. بعد، نمک را داخل یک پارچه‌ی کتان بپیچید و محکم گره بزنید. نهایتا، این پارچه را به مدت سه تا چهار دقیقه نزدیک گوش آسیب دیده قرار دهید. اگر بخواهید، می‌توانید این درمان را چند بار تکرار کنید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

 

بیرون آوردن آب درون گوش با جویدن آدامس

حتی مشکل گوش شناگران یا جمع شدن آب درون گوش جویدن را مشکل می‌کند و باعث احساس درد می‌شود. اما، جویدن تکنیک دیگری است که می‌توانید از آن برای بیرون آوردن آب داخل گوش استفاده کنید. به منظور انجام این راهکار، به خوردن خوراکی‌های واقعی نیازی نیست. کافی است تصور کنید که چیزی را می‌جوید و فک‌تان را به اطراف تکان بدهید. در حین جویدن، باید سرتان را به سمت گوش سالم‌تان خم کنید و بعد به سمت دیگر خم شوید تا از این طریق آب جمع شده در قسمت خارجی گوش از آن تخلیه شود. کار دیگری که اغلب افراد مبتلا به جمع شدن آب از داخل گوش انجام می‌دهند جویدن آدامس است. آدامس جویدن باعث می‌شود آب درون گوش تان تخلیه شود. تظاهر به جویدن کنید یا آدامس بجوید سپس سر خود را کج کنید . آب های گیر کرده در ” شیپور استاش ” ( یک قسمت از گوش میباشد ) با حرکات چرخشی جویدن باعث در آمدن آن میشود . میتوانید برای اثر بخشی بیشتر این روش را با روش استادن روی یک پا و کج کردن سر به صورت هم زمان انجام دهید .

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

تخلیه آب از داخل گوش با نیروی جاذبه زمین

اگر از من در رابطه با راهی برای درمان مشکل جمع شدن آب درون گوش سوال کنید، من این توصیه و روش را به شما پیشنهاد می‌کنم. گفته می‌شود که جاذبه می‌تواند به تخلیه شدن آب درون گوش کمک کند. فقط کافی است به پهلو دراز بکشید و گوش آسیب دیده رو به زمین باشد. اگر بخواهید می‌توانید یک بالش یا کوسن زیر سرتان بگذارید. باید چند دقیقه در همین حالت باقی بمانید. اگر این کار برای‌تان خسته کننده است می‌توانید در حین انجام آن تلویزیون تماشا کنید یا به نحوی که دوست دارید خودتان را سرگرم کنید.

وقتی می‌خواهید بخوابید باید به سمتی که گوش آسیب دیده‌تان قرار دارد دراز بکشید. این کار هنگامی که خواب هستید احتمال خشک شدن و تخلیه شدن آب درون گوش تان را بیشتر می‌کند. این راه حل ساده به نظر می‌رسد اما بسیار موثر است. آن را امتحان کنید تا نتایج رضایت‌بخشش را مشاهده کنید.

 

ممکن است این توصیه را قبلا هم شنیده باشید. اما این مورد کمی با آنچه من ذکر کردم متفاوت است. در این توصیه برای بیرون آوردن آب داخل گوش، لازم است روی یک پا بایستید و سرتان را به سمت زمین خم کنید. با این کار، اجازه می‌دهید آب داخل گوش تان تخلیه شود. به منظور افزایش اثربخشی این درمان، می‌توانید قسمت بالای گوش تان را به سمت پایین یعنی لاله‌ی گوش تان بکشید. با وجود این، گفته می‌شود که فقط خم کردن سر به یک سمت می‌تواند باعث شود آب جمع شده درون گوش شخص مبتلا تخلیه شود.

گفته می‌شود که بهترین راه برای تخلیه آب داخل گوش کمک گرفتن از نیروی جاذبه‌ی زمین است. جاذبه باعث می‌شود آب از درون گوش شما خارج شود. بهتر است بلافاصله بعد از اتمام شنا، حمام کردن یا دوش گرفتن راه حل جاذبه را به کار ببندید. جاذبه میتواند باعث تخلیه آب درون گوش شود . چند دقیقه روی گوشی که آب داخل آن رفته بخوابید تا آب داخل گوش بیرون بیاید . اگر هم شب بود روی همان گوش تا صبح بخوابید .

 

ابتدا، باید سرتان را به یک طرف خم کنید و گوشی را که آب در آن جمع شده است موازی سطح زمین نگه دارید. در مرحله‌ی دوم، از کف دستتان استفاده کنید و آن را به مدت چند ثانیه روی گوشتان فشار بدهید. به سرعت دستتان را بردارید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، یک خلاء موقتی درون گوش تان ایجاد می‌کنید. در نتیجه، مایع و آب جمع شده درون گوش از جا کنده خواهد شد. نهایتا، می‌توانید با استفاده از گوش پاک کن آب را به آرامی و با دقت پاک کنید. توجه داشته باشید که گوش پاک کن را خیلی داخل گوش تان فرو نکنید چون به لایه‌ی چرک داخل گوش آسیب خواهد زد.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

این راه ساده‌ای برای بیرون آوردن آب درون گوش است. تمیز کردن گوش خارجی با یک پارچه یا حوله‌ی تمیز نرم به شما کمک خواهد کرد آب یا مایع جمع شده درون گوش را از بین ببرید. برای آن که از تخلیه آب درون گوش مطمئن شوید باید سرتان را به یک طرف خم کنید. نباید حوله یا پارچه را داخل گوش تان فشار دهید چون آب را بدتر به داخل گوشتان پس خواهد راند. همچنین روغن زیتون نیز در درمان گوش شناگران مفید و موثر است چون می‌تواند به بیرون آوردن آب داخل گوش کمک کند. به علاوه، به لطف خواص ضد عفونی کننده، استفاده از روغن زیتون به شما کمک خواهد کرد خطر ابتلا به عفونت و التهاب گوش را کاهش دهید. باید روغن زیتون را داخل یک کاسه‌ی کوچک بریزید و کمی آن را گرم کنید. بعد، با استفاده از یک قطره چکان چند قطره از آن را داخل گوش آسیب دیده بچکانید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. نهایتا، سرتان را خم کنید تا مایع جمع شده درون گوش تان به همراه روغن زیتون به آرامی از آن تخلیه شود.

به علاوه، گفته می‌شود قبل از شنا، بهتر است چند قطره روغن زیتون داخل گوش تان بریزید، این کار به جلوگیری از ورود آب به داخل گوش و ایجاد ناراحتی جلوگیری خواهد کرد.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

خارج کردن آب داخل گوش با الکل و سرکه

سرکه، درمانی چند منظوره و در دسترس است که می‌توانید در آشپزخانه‌ی منزل‌تان آن را بیابید. آدم‌ها اغلب از سرکه برای درمان بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی مانند یبوست، بیماری‌های پوستی، و ترشح اسید معده استفاده می‌کنند. ترکیب سرکه و الکل یکی از گزینه‌های مهم درمان و تخلیه آب درون گوش به شمار می‌رود. در واقع، این راه حل یک درمان قدیمی برای گوش شناگران است که مدت‌های مدیدی از آن استفاده می‌شده است. گفته می‌شود سرکه حاوی خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند میکروب‌ها و جرم‌های مضر موجود درون گوش را از بین ببرد و الکل نیز آب داخل گوش را به سرعت و به نحو موثری خشک خواهد کرد.

به مقدار مساوی یعنی ۵۰% الکل را با ۵۰% سرکه سفید مخلوط کنید و با قطه چکان چند قطره داخل گوش خود بریزید سپس آن را خارج کنید . اسید موجود در این ترکیب باعث از بین رفتن جرم گوش شده که باعث بیرون آمدن آب داخل گوش میشود همچنین الکل نیز باعث زودتر خشک شدن و بخار شدن سریعتر آب موجود درون گوش خواهد شد .

به منظور انجام این درمان، باید یک قاشق چایخوری الکل را با یک قاشق چایخوری سرکه ترکیب کنید. از یک قطره چکان برای انداختن دو یا سه قطره از این محلول داخل گوش استفاده کنید. بعد، به آرامی و با دقت کانال گوش تان را مالش دهید. به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد سرتان به اطراف خم کنید تا آب از آن تخلیه شود. اگر بخواهید، می‌توانید این درمان را دوباره تکرار کنید تا ناراحتی‌تان به طور کلی بر طرف شود.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

از وارد کردن پنبه به داخل گوش اجتناب کنید

اگر فکر می کنید با پنبه می توانید آب یا اشیای خارجی که درون گوشتان گیر کرده است، تخلیه کنید، سخت در اشتباه هستید چون پنبه باعث فرو رفتن آب یا چیزهای دیگر داخل گوش می شود. همچنین ممکن است درون گوشتان خراش ایجاد کرده و باعث درد بیشتر شود. استفاده از دستمال کاغذی هم می تواند باعث ایجاد خراش داخل گوش شود.

 

تخلیه آب درون گوش با گوش پاک کن

درست است که به نظر سر پنبه ای گوش پاک کن آب اضافی گوش را جذب میکند اما در عمل فقط باعث فشار دادن آب به داخل گوش خواهد شد . حتی امکان باعث وارد کردن جرم گوش به داخل گوش و ایجاد خراش داخل گوش نیز خواهد شد .

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

سیر بهترین درمان برای آب جمع شده داخل گوش

سیر درمان دیگری برای کسانی است که از ناراحتی گوش شناگران رنج می‌برند. استفاده از سیر به عنوان راهی موثر برای بیرون آوردن آب داخل گوش به شما کمک می‌کند درد را کاهش دهید و از عفونت گوش جلوگیری کنید. چون سیر حاوی خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های مضر موجود در کانال گوش را از بین ببرد.

ابتدا، باید از طریق کوبیدن و سخت فشار دادن آب سیر را بگیرید. از یک قطره چکان استفاده کنید و دو یا سه قطره آب سیر را داخل گوش تان بچکانید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از سشوار برای خشک کردن آب سیر داخل گوش تان استفاده کنید. نباید سشوار را خیلی به گوش تان نزدیک کنید چون ممکن است به گوش آسیب وارد کند. توصیه می‌شود سشوار را در فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری از گوش تان بگیرید. این درمان موثر است و بسیاری از افراد بعد از امتحان کردنش شاهد نتایج بی‌نظیر آن خواهند بود. اگر درمان‌ها و تکنیک‌هایی که تا اینجا ذکر کردم برای شما موثر واقع نشد، بهتر است مورد بعدی را امتحان کنید.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

آب اکسیژنه برای تخلیه آب درون گوش شناگران

اگر به دنبال راه‌های موثر برای رفع آسان مشکل جمع شدن آب در گوش هستید، نباید استفاده از آب اکسیژنه را فراموش کنید. دلیل آن ممکن است این باشد که آب اکسیژنه حاوی خاصیت جوشان بودن است. در نتیجه آب اکسیژنه می‌تواند به شما کمک کند از دست آب یا مایع جمع شده درون گوش و مواد زائد موجود در کانال گوش خلاص شوید. اگر می‌خواهید این درمان را انجام دهید، به آب اکسیژنه و یک قطره چکان نیاز خواهید داشت. قطره چکان را از آب اکسیژنه پر کنید و سه یا چهار قطره از آن را داخل گوش آسیب دیده بچکانید. یکی دو دقیقه صبر کنید. بعد، باید سرتان را به یک طرف خم کنید تا آب به راحتی و به طور کامل از داخل گوش تان تخلیه شود.

همچنین سر خود را کج کنید و با یک دستمال یا حوله آب بیرون گوش را خشک کنید . حواستان باشد زیاد به گوش فشار نیاورید زیرا باعث فرو رفتن بیشتر آب درون گوش می شوید . بعد از استخر ، حمام و دوش گرفتن حتما داخل و تخلیه گوش خود را با حوله کاملا خشک کنید . بعضی از افراد بیشتر با مشکل آب رفتن در داخل گوش خود مواجه میشوند که به دلیل فرم گوش آنها میباشد .

 

مانور والسالوا برای خروج آب از داخل گوش

این دومین توصیه‌ی در زمینه‌ی نحوه بیرون آوردن آب داخل گوش است که باید به یاد بسپارید. کسانی که آب داخل گوششان می‌رود باید برای بیرون آوردن آب داخل گوش آن عمل مانور والسالوا را انجام بدهند تا شیپور استاش گوششان باز شود. برای انجام این روش، باید از انگشتان‌تان برای مسدود کردن سوراخ‌های بینی استفاده کنید. وقتی نفس عمیق می‌کشید دهانتان را باز نکنید. بعد از آن، باید فشار هوا را با بیرون آوردن آب داخل گوش آرام هوا از بینی تنظیم کنید. وقتی درست آن را انجام بدهید، یک صدای ناگهانی خواهید شنید که توسط مجرای شیپور استاش تولید می‌شود.

 

هیدروژن پراکسید برای درمان آب درون گوش

پراکسید هیدروژن کمک می کند تا تمام باکتری های باقی مانده و رطوبت از درون گوش شما پاک شود. به کمک یک قطره چکان کاملا تمیز 3 الی 4 قطره پراکسید هیدروژن را داخل گوش خود بریزید. در حدود 2 الی 3 دقیقه صبر کنید، سپس سر خود را خم کنید و اجازه دهید تا مایع از داخل گوش تخلیه شود. این روش را نیز در صورتی که دچار مشکلات گوش به خصوص پارگی پرده گوش بوده اید انجام ندهید.
در صورتی که آب و رطوبت برای مدت طولانی درون گوش شما ماند شما به عفونت گوش مبتلا خواهید شد. بهتر است در این مواقع گوش خود را دست کاری نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

 

تخلیه آب وارد شده به گوش با بخار

گفته می‌شود استنشاق بخار راه آسان و موثر دیگری برای درمان مشکل جمع شدن آب داخل گوش است. بنابراین، این کار به شما کمک خواهد کرد مایع جمع شده درون گوش را به راحتی و به خوبی از بین ببرید. دلیل اصلی ممکن است آن باشد که بخار شیپور استاش را باز خواهد کرد؛ در نتیجه، بیرون آوردن آب داخل گوش را تسریع می‌کند.

به منظور انجام این روش، به یک حوله تمیز و یک کاسه آب جوش نیاز دارید. کاسه‌ی بزرگ آب جوش را روی میز یا روی زمین مقابل خود بگذارید. سرتان را با حوله بپوشانید و سعی کنید بخار برخاسته از آب جوش را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و تا زمانی که آب سرد می‌شود استنشاق کنید. بعد، باید سرتان را به یک طرف خم کنید تا آب به طور کامل از داخل گوش تخلیه و خارج شود. یا، می‌توانید برای شستن و بیرون آوردن آب داخل گوش دوش آب گرم بگیرید.

 

درمان رفتن آب داخل گوش

علاوه بر راه‌حل‌هایی که تا به اینجا ذکر کردم، گرما درمانی نیز به شما کمک می‌کند آب محصور درون گوش تان را خارج کنید. دلیل احتمالی آن ممکن است این باشد که کمپرس گرم به باز کردن شیپور استاش که آب و مایع در آن جمع شده است کمک خواهد کرد. در نتیجه، مایع و آب به راحتی از آن تخلیه خواهد شد.

به منظور انجام گرما درمانی، تمام آنچه نیاز دارید یک حوله‌ی کوچک و یک کاس آب داغ است. حوله‌ی تمیز را در آب داغ فرو کنید و آن را بچلانید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. بعد، حوله‌ی داغ را به مدت ۳۰ ثانیه روی گوش تان قرار دهید. بیش از چند دقیقه این کار را طول ندهید و مهم است که مطمئن شوید هنگام انجام این درمان آب اضافی حوله به طور کامل گرفته شده باشد. حوله را بردارید و به مدت یک دقیقه استراحت کنید و باز این فرایند را تکرار کنید. توصیه می‌شود این درمان را چهار تا پنج بار انجام دهید. وقتی تمام شد، باید به سمت گوشی که آب داخل آن رفته است دراز بکشید تا آب آن کاملا خشک و تخلیه شود. این درمانی ساده و موثر است؛ بنابراین کسانی که با مشکل جمع شدن آب داخل گوش مواجه هستند باید از آن استفاده کنند.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

درمان آب درون گوش با سشوار

در صورتی که نیروی جاذبه و مانور والسالوا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، می‌توانید از سشوار نیز به عنوان راهی برای تخلیه آب درون گوش استفاده کنید. سشوار می‌تواند به شما کمک کند سرعت تبخیر آب و مایع جمع شده داخل گوش را افزایش دهید. هوای گرم و خشک سشوار باعث بخار کردن آب داخل گوش می‌شود و نهایتا، موجب تبخیر آن می‌گردد. به منظور استفاده از سشوار، ابتدا باید لاله‌ی گوش را پایین بکشید. خیلی سشوار را نزدیک گوش تان نگیرید چون می‌تواند آسیب بزند و باعث سوختن گوش شود.

سشوار را روی باد سرد یا در کمترین درجه حرارت ممکن در فاصله ۳۰ سانتی متری از گوش خود قرار دهید تا زمانیکه آب داخل گوش بیرون بیاید . از نزدیک نگه داشتن سشوار یا استفاده از درجه گرمای زیاد خودداری کنید زیرا امکان دارد بخار آب گوش را بیشتر به داخل گوش هدایت کنید .

توصیه می‌شود که سشوار از گوش آسیب دیده ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. مطمئن شوید که هوای سشوار گرم باشد و شدت جریان هوا به قدری باشد که به گوشتان آسیب نزند. جریان هوای سشوار را مستقیما به سمت کانال گوش تان بگیرید. این حالت را به مدت حدودا ۳۰ ثانیه حفظ کنید. اگر بخواهید، می‌توانید این راه حل را برای حصول نتایج بهتر تکرار کنید. یادتان باشد که در هر بار انجام دادن این کار بیش از چند دقیقه سشوار را به سمت گوش تان نگیرید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که به کانال گوش تان آسیب وارد شود.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

نکات مهم هنگام تخلیه آب درون گوش

ممکن است الکل در زمان تماس با پوست شما سوزش ایجاد کند.
این روش ها به احتمال زیاد شما را با مخلوطی از جرم گوش و آب گرمی که از درون گوش شما تخلیه می شوند، تنها خواهند گذاشت.
درصورتی که هیچ یک از این راهنمایی ها موفقیت آمیز نبود، با پزشک خود مشورت کنید.
الکل تنها برای استفاده موضعی می باشد. آن را نخورید. اگر چنین اتفاقی افتاد، سریعا با ۱۱۵ تماس بگیرید.
تا زمانیکه درد گوشتان به طور کامل خوب نشده است، سعی کنید از هدفون استفاده نکنید.
مراقب باشید تا تعادل خود را هنگام پرش و جهش از دست ندهید. با گرفتن یک صندلی یا نرده با دست، خود را ثابت نگه دارید.
هرگز اجسام خارجی را در داخل گوشتان فرو نکنید. گوش پاک کن و دیگر اجسام خارجی، مواد داخل گوش را به مناطق عمیق تر کانال گوش شما هدایت می کنند و می توانند باعث زخمی شدن پوست و یا عفونت گوش گردند.
استفاده از گوشگیر یا توپک های پنبه ای هنگام خواب، دقیقا همان تأثیری را دارد که استفاده از گوش پاک کن برای تخلیه آب درون گوش دارد. هر دو باعث فرو رفتن آب یا هرچیز دیگری به قسمت های داخلی گوش می شوند. اگر حس می کنید آب درون گوش تان گیر کرده است، از گذاشتن گوشگیر هنگام شب اجتناب کنید.

 

عوارض ماندن آب داخل گوش

به دام افتادن آب درون گوش می تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت های مختلف باشد که توسط باکتری ها ایجاد می شوند؛ این باکتری ها درون آب آلوده رشد پیدا می کنند. گوش یکی از اعضای بسیار آسیب پذیر بدن است که کمتر تحت مراقبت و نگهداری قرارر می گیرد. آسیب های بسیاری از طرق مختلف به کانال شنواییی خارجی گوش وارد می شود که ممکن است سبب بروز بیماری های سختی شود. افرادی که شنا می کنند بیشتر از دیگر افراد تحت عفونت های گوش قرار می گیرند.

شنا کردن در آب هایی که احتمال وجود عامل عفونت زا در آن ها بالاتر است، همانند آب دریاچه ها، ریسک ابتلا به عفونت گوش شناگران را بالا می برد. هم چنین ریسک ابتلا در افرادی که دارای بیماری های مزمنی هستند که گوش را تحت تاثیر قرار می دهد، همانند پسواریازیس و اگزما بالاتر است. ماندن آب درون گوش می تواند سبب عفونت و سپس بیماری های دیگر می شود. این بار در این مطلب شما را با چند راه کار ساده آشنا می کنیم که به راحتی بتوانید مجاری گوش خود را خشک و تمیز کنید.

 

بهترین زمان مراجعه به پزشک برای تخلیه آب از گوش

هنگامیکه آب در گوشتان است، اگر احساس درد کردید، حتما باید به دکتر مراجعه کنید. همچنین، بدانید که عفونت گوش میانی حسی مانند این دارد که داخل گوش تان آب وجود دارد و این عفونت باید به دقت درمان شود. اگه درد وجود دارد، نشانه خوبی است که متوجه شوید دچار عفونتی شدید که به گوش شناور معروف است. مهم است بدانید آبی که درون گوش‌ میانی‌تان جمع شده است باید بلافاصله و به صورت درست درمان شود تا اینکه به ناراحتی‌های جدی و شدیدتر مبتلا نشوید. درد گوش ممکن است نشانه‌ و علامت مشکل جدی‌تری مانند گوش شناگران باشد. اگر شاهد علائمی مانند ترشحات زرد رنگ بد بو از داخل گوش تان ، درد مداوم، نقص شنوایی، و خارش کانال گوش بودید، حتما باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان درست را در مورد شما انجام دهد.

چگونه آب درون گوش رو تخلیه کنیم | راههای بیرون آوردن آب داخل گوش

علائم آب رفتن داخل گوش

آب رفتن داخل گوش هنگام شنا و حمام کردن طبیعی میباشد که باعث ناراحتی شخص خواهد شد . آب داخل گوش باید تخلیه شود زیرا خود به خود بیرون نخواهد آمد و باعث مشکلاتی مانند : خارش ، التهاب و چرک کردن گوش خواهد شد . روش های زیر را امتحان کنید و در صورت موفق نشدن حتما به دکتر مراجعه فرمایید علائم آب رفتن داخل گوش عبارتند از:

 

عفونت و چرک زرد یا سبز – زرد که بوی آب مانده دهد.
وقتی گوشتان را می کشید، درد را حس می کنید.
مشکل در شنوایی
خارش کانال گوش یا گوش

جدیدترین مطالب